bobo100 Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Dziś zrobiłem sobie taką pierwszą przejażdżkę moim nowym rowerkiem, tak aby wszystko ustawić (amor, siodło itd.). Jeździłem po piaszczystej drodze, tyle żeby przetestować czy wszystko działa jak należy. Rower to Kross A8. Chodzi o to, że praktycznie wszędzie "czuć" lepkość, od nowości oczywiście tak jest. Może jestem przewrażliwiony, bo jeżdżę na szosie i tak nie mam tego problemu aż w takim stopniu. Po przejechaniu tak krótkiego odcinka praktycznie wszędzie przylepił się piasek. Szczególnie zwracam uwagę na przednią przerzutkę. Podczas jazdy zauważyłem, że opony równo zabierały piasek, który wszędzie się dostał. Teraz moje pytanie, co ile najlepiej czyścić łańcuch. Na pewno muszę to robić częściej niż na szosie, tylko co ile? Sorry za takie pytania, ale w MTB dopiero wkraczam
iza121 Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 w krossach chyba taki smar właśnie dziwny stosują co się lepi wszędzie i wszystkiego - za to nie starcza nawet na 100km jazdy, bo łańcuch zaczął u mnie po 50 brzęczeć w innych też stosują taki dość "krótko wytrzymujący" ale się chociaż nie lepi niczym miód Co ile musisz smarować łańcuch zależy od samego smaru jak i warunków w jakich jeździsz, czasem smaruje się co 100, czasem co 500km (na więcej spokoju nie licz, choćby nie wiem co )
Gość voytec Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Teraz moje pytanie, co ile najlepiej czyścić łańcuch. Na pewno muszę to robić częściej niż na szosie, tylko co ile? Sorry za takie pytania, ale w MTB dopiero wkraczam Po każdej jeździe w terenie zdrowe jest wymyć napęd odtłuszczaczem (może być do silników) i z powrotem naoliwić. Przy jeździe po asfalcie nie jest to tak wymagane i nie trzeba częściej niż po 500km kto jednak kupuje A8 aby jeździć po asfalcie
kuvel Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Nowy łańcuch jest pokryty smarem zabezpieczającym przed korozją - raczej nie nadaje się do codziennego użytkowania. Skoro i taj masz łańcuch już brudny to trzeba go umyć i naoliwić. Tak jak napisał kolega łańcuch powinien być czysty ale ja do tego nie mam cierpliwości. Ale: - łańcuch nie może pracować na sucho (jak już jest usyfiony to niech przynajmniej ma smarowanie) - jak najczęściej go przeczyścić "z wierzchu" (tu pomocna jest maszynka do czyszczenia łańcucha - myje byle jak ale a za to szybko) - jak już uznasz, że maszynka nie wystarczy to łańcuch zdjąć i "wyszejkować" - po każdym błotku myjemy też zębatki (pędzel/szczotka + odtłuszczacz)
iza121 Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 voytec po każdej jeździe chyba przeginasz z tym smarowanie, albo zawsze jeździsz po błocie zamiast maszynki można go prostu psiknąć odtłuszczaczem i potem wycierać papierem (ręczniki kuchenne/papier toaletowy) - powtórzyć kilkukrotnie, efekt ostateczny jest całkiem fajny i nie wydaje się kilkudziesięciu złotych na maszynkę, której elementy czyszczące się popsują po kilku razach
Mathiu Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Gdybym czyścił go codziennie to taniej by wyszło częściej zmienić łańcuch i zębatki niż kupować odtłuszczacze Nie wiem czy wiecie ale lepiej mieć suchy i czysty łańcuch niż nasmarowany (aż ociekający) zalepiony piaskiem i innymi nieczystościami
Gość voytec Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 voytec po każdej jeździe chyba przeginasz z tym smarowanie, albo zawsze jeździsz po błocie Przyznaję się do winy. Nie oszczędzam. Jeżdżę w każdych warunkach i stąd mój fetysz na punkcie łańcucha. Nie jeżdżę jednak dzień w dzień więc nie muszę go codziennie czyścić. Gdybym czyścił go codziennie to taniej by wyszło częściej zmienić łańcuch i zębatki niż kupować odtłuszczacze Odtłuszczacz do mycia silników kosztuje 6,50zl/1L i starcza na długo. więc nie wyszło by taniej. A jak często chcesz go używać to już kwestia indywidualna.
marpok Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Odtłuszczacz do mycia silników kosztuje 6,50zl/1L i starcza na długo Mozesz podac nazwe albo jakis link? Z chcecia bym sprobowal, bo przynajmniej cenowo wyglada to lepiej niz benzynka, a jakosciowo to juz sobie sam ocenie
Gość voytec Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Płyn nazywa się Motorrens a kupuję go u siebie na stacji paliwowej. W necie jakiś drogi od 7-10pln. Z czystym sumieniem mogę go jednak polecić bo tyle czasu co go używam to jeszcze siary nie narobił.
marpok Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 W necie jakiś drogi od 7-10pln. Czyli znacznie drozszy (bo jeszcze +przesylka)...no nic jesli gdzies spotkam w stacjonarnym w podobnej cenie co mowisz, to wyprobuje...dzieki
iza121 Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 voytec dokładnie o to Ci chodzi: http://auto-kosmetyki.kupsobie.pl/plukacze-chlodnicy/228-motorrens-plyn-do-mycia-silnika-1000ml.html ? Sprawdza to się tak samo jak odtłuszczacze używane standardowo - czyli benzynka?
Gość voytec Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Bez porównania. Benzyna wysusza łańcuch do cna co sprawia że już mała ilość wody powoduje korozję. Płyn odtłuszczający usuwa tłuszcz - brudny zużyty olej a wraz z nim wszelkie zanieczyszczenia ale niczego nie wysusza i dlatego jest lepszym pomysłem. PS. Ja mam w starym, brzydszym opakowaniu. Może dlatego taniej Można go też kupić w opakowaniu 450ml. Jeśli ktoś chce przetestować to jest dobra opcja.
damianEr Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 A ja dodam od siebie ,że jeśli jesteś "uczulony" na klejenie się różnych nieczystości do łańcucha , przerzutek , i całej reszty , to powinieneś używać do smarowania Finish Lina " Maksymalna Czystość" . Ja używam i jestem zadowolony maksymalnie ! To co piszą na opakowaniu , to prawda. Środek jest na bazie Ceramizerów , które zapewniają dobre smarowanie , i jednocześnie powodują że do miejsca gdzie środek zostanie zaaplikowany , nic się nie lepi - to miejsce zostaje praktycznie suche Oooo - dokładnie o to mi chodziło : Finish Line http://allegro.pl/nowy-finish-line-ceramic-wax-lube-60ml-okazja-i2252776502.html
Gość voytec Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Ceramic Wax Lube jest na suche warunki. Na mokro jest Ceramic Wet Lube.
bobo100 Napisano 15 Kwietnia 2012 Autor Napisano 15 Kwietnia 2012 Dziękuję za uwagi i spostrzeżenia Słusznie prawicie, myślę że skorzystam z Waszych porad.
Zyziu Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 WD40 wszystko załatwi, dobrze go rozprowadź i zostaw to na 15 minut. Pozdrawiam
iza121 Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 WD40 nie służy do smarowania, psiknięcie i zostawienie na łańcuch do wyczyszczenia też się nie sprawdzi
TuiTam Napisano 27 Kwietnia 2012 Napisano 27 Kwietnia 2012 Ja osobiście po każdej jeździe przednią przerzutkę traktuje suchym i czystym pędzlem, który ściąga piasek, generalnie tam powinno być sucho. Tak odbijając trochę od tematu, czy smaruje się sprężynę wózka tylnej przerzutki, bo mam tam zupełnie sucho ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.