Skocz do zawartości

[przednia przerzutka] piasek?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziś zrobiłem sobie taką pierwszą przejażdżkę moim nowym rowerkiem, tak aby wszystko ustawić (amor, siodło itd.). Jeździłem po piaszczystej drodze, tyle żeby przetestować czy wszystko działa jak należy. Rower to Kross A8. Chodzi o to, że praktycznie wszędzie "czuć" lepkość, od nowości oczywiście tak jest. Może jestem przewrażliwiony, bo jeżdżę na szosie i tak nie mam tego problemu aż w takim stopniu. Po przejechaniu tak krótkiego odcinka praktycznie wszędzie przylepił się piasek. Szczególnie zwracam uwagę na przednią przerzutkę. Podczas jazdy zauważyłem, że opony równo zabierały piasek, który wszędzie się dostał. Teraz moje pytanie, co ile najlepiej czyścić łańcuch. Na pewno muszę to robić częściej niż na szosie, tylko co ile? Sorry za takie pytania, ale w MTB dopiero wkraczam :)

Napisano

w krossach chyba taki smar właśnie dziwny stosują co się lepi wszędzie i wszystkiego - za to nie starcza nawet na 100km jazdy, bo łańcuch zaczął u mnie po 50 brzęczeć :teehee: w innych też stosują taki dość "krótko wytrzymujący" ale się chociaż nie lepi niczym miód

 

Co ile musisz smarować łańcuch zależy od samego smaru jak i warunków w jakich jeździsz, czasem smaruje się co 100, czasem co 500km (na więcej spokoju nie licz, choćby nie wiem co ;) )

Napisano
Teraz moje pytanie, co ile najlepiej czyścić łańcuch. Na pewno muszę to robić częściej niż na szosie, tylko co ile? Sorry za takie pytania, ale w MTB dopiero wkraczam :)

Po każdej jeździe w terenie zdrowe jest wymyć napęd odtłuszczaczem (może być do silników) i z powrotem naoliwić. Przy jeździe po asfalcie nie jest to tak wymagane i nie trzeba częściej niż po 500km kto jednak kupuje A8 aby jeździć po asfalcie :woot:

Napisano

Nowy łańcuch jest pokryty smarem zabezpieczającym przed korozją - raczej nie nadaje się do codziennego użytkowania. Skoro i taj masz łańcuch już brudny to trzeba go umyć i naoliwić. Tak jak napisał kolega łańcuch powinien być czysty ale ja do tego nie mam cierpliwości.

Ale:

- łańcuch nie może pracować na sucho (jak już jest usyfiony to niech przynajmniej ma smarowanie)

- jak najczęściej go przeczyścić "z wierzchu" (tu pomocna jest maszynka do czyszczenia łańcucha - myje byle jak ale a za to szybko)

- jak już uznasz, że maszynka nie wystarczy to łańcuch zdjąć i "wyszejkować"

- po każdym błotku myjemy też zębatki (pędzel/szczotka + odtłuszczacz)

Napisano

voytec po każdej jeździe :w00t: chyba przeginasz z tym smarowanie, albo zawsze jeździsz po błocie

 

zamiast maszynki można go prostu psiknąć odtłuszczaczem i potem wycierać papierem (ręczniki kuchenne/papier toaletowy) - powtórzyć kilkukrotnie, efekt ostateczny jest całkiem fajny i nie wydaje się kilkudziesięciu złotych na maszynkę, której elementy czyszczące się popsują po kilku razach

Napisano

Gdybym czyścił go codziennie to taniej by wyszło częściej zmienić łańcuch i zębatki niż kupować odtłuszczacze :thumbsup:

Nie wiem czy wiecie ale lepiej mieć suchy i czysty łańcuch niż nasmarowany (aż ociekający) zalepiony piaskiem i innymi nieczystościami

Napisano
voytec po każdej jeździe :w00t: chyba przeginasz z tym smarowanie, albo zawsze jeździsz po błocie

Przyznaję się do winy. Nie oszczędzam. Jeżdżę w każdych warunkach i stąd mój fetysz na punkcie łańcucha. Nie jeżdżę jednak dzień w dzień więc nie muszę go codziennie czyścić.

 

Gdybym czyścił go codziennie to taniej by wyszło częściej zmienić łańcuch i zębatki niż kupować odtłuszczacze :thumbsup:

Odtłuszczacz do mycia silników kosztuje 6,50zl/1L i starcza na długo. więc nie wyszło by taniej. A jak często chcesz go używać to już kwestia indywidualna.

Napisano

Odtłuszczacz do mycia silników kosztuje 6,50zl/1L i starcza na długo

Mozesz podac nazwe albo jakis link? Z chcecia bym sprobowal, bo przynajmniej cenowo wyglada to lepiej niz benzynka, a jakosciowo to juz sobie sam ocenie :icon_wink:

Napisano

Płyn nazywa się Motorrens a kupuję go u siebie na stacji paliwowej. W necie jakiś drogi od 7-10pln. Z czystym sumieniem mogę go jednak polecić bo tyle czasu co go używam to jeszcze siary nie narobił.

Napisano

W necie jakiś drogi od 7-10pln.

Czyli znacznie drozszy (bo jeszcze +przesylka)...no nic jesli gdzies spotkam w stacjonarnym w podobnej cenie co mowisz, to wyprobuje...dzieki

Napisano

Bez porównania. Benzyna wysusza łańcuch do cna co sprawia że już mała ilość wody powoduje korozję. Płyn odtłuszczający usuwa tłuszcz - brudny zużyty olej a wraz z nim wszelkie zanieczyszczenia ale niczego nie wysusza i dlatego jest lepszym pomysłem.

 

PS. Ja mam w starym, brzydszym opakowaniu. Może dlatego taniej :icon_confused: Można go też kupić w opakowaniu 450ml. Jeśli ktoś chce przetestować to jest dobra opcja.

Napisano

A ja dodam od siebie ,że jeśli jesteś "uczulony" :) na klejenie się różnych nieczystości do łańcucha , przerzutek , i całej reszty , to powinieneś używać do smarowania Finish Lina " Maksymalna Czystość" . Ja używam i jestem zadowolony maksymalnie ! To co piszą na opakowaniu , to prawda. Środek jest na bazie Ceramizerów , które zapewniają dobre smarowanie , i jednocześnie powodują że do miejsca gdzie środek zostanie zaaplikowany , nic się nie lepi - to miejsce zostaje praktycznie suche :)

 

Oooo - dokładnie o to mi chodziło :

Finish Line

 

http://allegro.pl/nowy-finish-line-ceramic-wax-lube-60ml-okazja-i2252776502.html

Napisano

Ceramic Wax Lube jest na suche warunki. Na mokro jest Ceramic Wet Lube.

Napisano

Ja osobiście po każdej jeździe przednią przerzutkę traktuje suchym i czystym pędzlem, który ściąga piasek, generalnie tam powinno być sucho. Tak odbijając trochę od tematu, czy smaruje się sprężynę wózka tylnej przerzutki, bo mam tam zupełnie sucho ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...