Skocz do zawartości

[Korba i Kaseta] Ocena zużycia


dymcio111

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej :)

 

Tak jak wcześniej pisałem w innym temacie opis mojego problemu:

 

Podczas zmiany biegów z przodu na średnie i największe przełożenie zdarza się, że zacina się łańcuch na zębatce gdzieś i żeby dalej pedałować muszę zakręcić pedałami do tyłu. Tak samo się robi czy mam świeżo wyczyszczony napęd czy brudny :mellow:

 

Fotki robiłem teraz wieczorem w domu, więc może są takie sobie, wszystko na pewno do czyszczenia się nadaje, ale może puki co możecie coś poradzić ? :rolleyes: czy zmieniać całość czy tylko 1-2 zębatki, czy jeszcze kasete.

Rowerek mam od około września 2011, łańcuch smarowałem co jakieś ~150km lub jeśli już zaczynały się problemy z hałasem lub przerzucaniem się biegów. Oceniam przebieg roweru na około 800-1000km.

 

dsc00175hc.jpgdsc00173me.jpgdsc00172yu.jpgdsc00171la.jpgdsc00170fc.jpgdsc00169z.jpg

Kaseta

dsc00178xk.jpg

 

Co sądzicie o tym zużyciu ? co raczej na bank do wymiany ? a co uda się jeszcze wymienić bez wymiany całości ? a co raczej do wymiany, choć niekoniecznie ?

Napisano

Na bank do wymiany jest wtedy, gdy przeskakuje. Stopień zużycia jest wyraźny. Ja bym zajeździł napęd do końca i wymienił wszystko.

Napisano

Sam autor mowi o przebiegu 800-1000km...takze, nic tylko wyczyscic i wg mnie nawet na tym lancuchu jeszcze 500km zrobi, a nawet jesli juz rozciagniety to nowy lancuch powinien ten zestaw przyjac bez problemu

Napisano

Zwróć uwagę na wysokość zamontowania przedniej przerzutki, czy jest 2-3mm nad blatem? Wydaje mi się, że może być więcej.

Jak poprzednicy - naped w dobrym stanie, swoje jeszcze przejedzie.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

dsc00199s.jpgdsc00219kt.jpgdsc00228g.jpgdsc00245gd.jpgdsc00259qa.jpg

 

Kupiłem przymiar do łańcucha Bike Hand, sprawdzian żadną stroną nie wchodzi w łańcuch do końca. Na moje oko to jest dobry, tak samo jak kaseta. Tylko by trzeba było wymienić przynajmniej największą zębatkę w korbie za około 60zł. Zadziory w aluminium lekko spiłowałem drobnym pilnikiem to już łańcuch mi się nie blokuje, ale i tak to tak chodzi z tym wrzucaniem biegów nie bardzo, nawet po regulacji przedniej przerzutki, kiedyś lepiej chodziło.

 

Kolega z pracy mi mówi, że mam słaby napęd jak do takiego roweru i mojej jazdy i że jak mam przerzutkę SLX z przodu i z tyłu to żebym sobie najlepiej w miare budżetowo to kupił korbę SLX do tego łańcuch XTR lub Campagnolo C9 i spinkę złotą SRAM i kasete SLX lub XT.

 

W sumie jestem po wypłacie i moge te ~700zł przeznaczyć i nawet myślałem czy kupić:

- KORBA SHIMANO SLX FC-M660 44-32-22T 175mm

- KASETA SHIMANO SLX CS-HG80 11-34 9 RZĘDOWA lub XT KASETA SHIMANO XT CS-M770 11-32 9RZĘDOWA

- SHIMANO LANCUCH CN-7701 XTR DURA-ACE +PIN 9 SPEED

- Spinka SRAM PowerLink 9-ka PC971 PC991

 

Specyfikacja techniczna mojego roweru Specialized Bicycle Components : Camber Comp

 

Doradźcie coś :D Nie wiem co robić :) Warto dokładać te 40zł do kasety XT ???

Gość ANDRIUBIKER
Napisano

no naped jest w niezlym stanie, poza srodkowym blatem, nie jest wytarty jakos nadmiernie , ale zuzyty w jakis dziwny sposob, na moje oko czesto jest lancuch crossowany, i zuzywa sie "na boki", jesli lancuch haczy , tzn ze gdzies bylo korba udezone i sa nieco sklepane zeby, wiec nalezy pilnikiem zadziory zlikwidowac, co do zmiany napedu, zawsze lepiej miec lepszy osptrzet niz gorszy, tylko kwestia czu Ci to potrzebne, masz naped wystarczajacy do codziennej jazdy i w teren, moze bez wyczynu;) , zmiana korby na hollowtech II , jest uzasadnione wieksza sztywnoscia , no i byciem nowoczesniejszym, ale na suportach octalink mozna jezdzic dlugo i namietnie bezobslugowo, jesli Ci ten naped wystarcza i nie masz cisnienia na swiecenie xtr-ami, to zostawilbym bym tak jak jest, a zmienil tylko srodkowy blat, lancuch nowy niogdy nie zaszkodzi (sam czesto zmieniam) ale najwazniejsze zebys to wszystko w czystosci utrzymywal, bo brak plynnosci i precyzji to przy tak zasyfionym napedzie jak mieles to glowna przyczyna, spinka zlota sram , dobry ppomysl, choc lepsze spinki sa wippermana conex, ale ulatwia znacznie wlasnie czyszczenie napedu, bo latwo mozna zdjac lancuch bez ciaglego skuwania i rozkuwania

Napisano

z 1-2x moja jazda po lesie i już taki syf mam, może na razie odstawie rohloffa i wezmę do jazdy po lesie itd Finish Line czerwonym posmaruje i zobacze. Ostatnio nim posmarowałem do łańcuch głośno chodził jakby nie był posmarowany, ale teraz sprawdze jak z jazdą będzie i zmianą przełożeń.

Nie jeżdżę rowerem w zawodach, a bardziej amatorsko tak z 20-30km zazwyczaj dziennie, raczej wolno nie jeżdżę, tylko troche szaleje :) Chciałbym za jakiś czas jak kondycji troche złapię to może zacząć jeździć puki co na rajdy początkujące XC no i za jakiś czas jak dokupię kilka rzeczy to zacznę jeździć gdzieś dalej za miasto żeby tak dziennie z te 60-70km robić. Może kiedyś też pomyślę o butach SPD.

Puki co to nie bardzo mam czas ostatnio przez różne rzeczy i tylko jeżdżę do pracy kilka dni rowerem, ale od maja chciałbym już codziennie jeździć. Kolega z pracy mi kiedyś zaoferował wyjazd samochodami w góry z rowerami i tam kilka dni codziennie z 50-60 km pojeździć, na razie z takim stanem roweru to nigdzie bym się nie wybierał :icon_confused:

 

A jak już bym się zdecydował na ulepszenie napędu to co warto kupić ?

Napisano

Koledze powiedz, żeby się palnął w łeb. Jak mam przerzutki SLX, to niżej zejść mi NIE WOLNO? Masz fajny napęd, do amatorskiej jazdy jak znalazł. Zajeździsz, wtedy wymienisz.

 

Chcesz coś zmieniać? Pomyśl o tym, co faktycznie da Ci jakiś zysk. Pedały na zatrzaski, może hamulce, jeśli siła hamowania tych nie jest dla Ciebie wystarczająca, może manetki chciałbyś z wyższej grupy. A napęd niech się spokojnie zużywa.

Napisano
Koledze powiedz, żeby się palnął w łeb. Jak mam przerzutki SLX, to niżej zejść mi NIE WOLNO? Masz fajny napęd, do amatorskiej jazdy jak znalazł. Zajeździsz, wtedy wymienisz.

 

Chcesz coś zmieniać? Pomyśl o tym, co faktycznie da Ci jakiś zysk. Pedały na zatrzaski, może hamulce, jeśli siła hamowania tych nie jest dla Ciebie wystarczająca, może manetki chciałbyś z wyższej grupy. A napęd niech się spokojnie zużywa.

 

Kolega mi mowil że dla niego to sie nie opłaca dawac ponad 60zl za zebatke gdzie cala nowa korba z allegro kosztuje 130zl i że by na moim miejscu kupil SLX ze w jego rowerze duża roznice odczuwa po wymianie , a że stare graty moge zawsze jeszcze trzymac i ewentualnie przelozyc do innego roweru. Tak sie sklada ze w drugim rowerze łańcuch zjechany na maksa, kaseta tez jakie zadziory ma, podobnie korba, ale szkoda kasy mi wkladac w Gianta Yukon Disca, lepiej by mi bylo inwestowac w Speca. Kolega tez mi mowil ze jesli bym wymienil korbe, kasete i łańcuch to moje niespecjalne manetki tez moge potem zmienić na coś lepszego.

W sumie pewnie w zmianach biegow w szybkosci by mogla byc roznica bo teraz czuje i odrazu czulem że biegi sie wolniej zmienia mi w Specu nic w Giancie, a roznica ceny 3x pomiedzy rowerami. A ja bardzo czesto zmieniam biegi, zwlaszcza w lesie jak co chwile mam zjazd lub podjazd.

Na hamulce zbytnio nie narzekam, moga byc.

 

A jesli miało by mi usprawnić przełożenia w Specu to jakie manetki kupic cos SLX, XT, a moze Srama cos ?

Ewentualnie jakie pedały SPD i buty ?

Dobrze żeby miały nakładki jeśli bym mial akurat jechac do pracy w zwyklych butach

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

Napisano

Zacznij od poprawnego ustawienia przedniej przerzutki, jest sporo zbyt wysoko, więc nie dziw się, że masz problemy ze zmianą przełożeń.

I nikt nie każe Ci wymieniać zębatek, są w dobrym stanie.

Jak tak czytam, co Ci kolega mówi, nasuwa mi się na myśl coś takiego:

 

Manetki albo Deore (choć to żaden krok w przód), albo XT. SLX są jakieś takie nijakie. Jeśli chciałbyś przejść na Srama, musiałbyś zmienić tylną przerzutkę.

Buty i pedały to temat na magisterkę. Shimano, Crank Brothers, Look, Time... trochę tych systemów jest. Nie podałeś też żadnego budżetu.

Napisano

Powiedzmy te 700zl. Na poprawienie jazdy :) tylko nie wiem, ogladalem XT manetki i jakies rozne ceny byly, nie wiem ktore wybrac ewentualnie, no a buty i pedaly to bym musial poszukac na komputerze co mi sie widzi. Ale teraz do pracy musze spadac.

 

Wysłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pojeździłem jeszcze troche, czy to z napędem wyczyszczonym i szejku łańcucha i smarowaniu Finish Line czerwonym, łańcuch często strzela mi, na dziurach zdarza się że biegi mi przeskakują same, nie wiem czy to już rozregulowane przerzutki czy coś innego...

Co do przerzutki przedniej to raczej jest za wysoko bo na tym rowku to jest na maksa podniesiona. Także musze coś z tym pokombinować.

 

Coraz poważniej myślę nad (a wręcz prawie jestem zdecydowany na zakup):

 

- Korba SHIMANO DEORE SLX FC-M660 44/32/22. karbonowy.pl - SHIMANO DEORE SLX FC-M660 korba 44/32/22

- SHIMANO XT CS-M770 kaseta 9-rzędowa 11-32 karbonowy.pl - SHIMANO XT CS-M770 kaseta 9-rzÄdowa

- i łańcuchem, tylko nie wiem czy np z Shimano wybierać HG-53, HG-73 czy może HG-93 albo connexa jakiegoś :rolleyes: może bym robił tak zmiany łańcucha na 2-3 sztukach jechać... Zakupy bym chciał zrobić na karbonowy.pl bo jeszcze bukłak bym chciał i kilka drobiazgów.

 

Jedni mi mówią że brać pierwszy łańcuch, inni że drugi, kto inny bierz hg93... już nie wiem...

 

Co powiecie :icon_question:

  • 5 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...