Skocz do zawartości

[Amortyzator] czy zmienić nex 4110 v2 na Spinner Odessa?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Obecnie posiadam amortyzator nex 4110 i zastanawiam się nad jego zmianą. Mimo skoku 63mm tak naprawdę czasem nie zauważam jego pracy. Maksymalne ugięcie jest na pewno dużo mniejsze. Porównując do np xcr 100mm to tak naprawdę jak porównywać amortyzowaną sztyce z FULLem. Dlatego też natknąłem się ostatnio na Spinnera Odesse. Skok 80 no i blokada skoku. Opini o nim jest bardzo niewiele, stąd mój temat. Czy ktoś odradzi mi jego zakup? Czy będę musiał przekonać się samemu..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstrzymaj się troszkę, skuszony ceną i blokadą skoku zamówiłem niedawno ten wynalazek- jak przyjdzie i zamontuję to skrobnę parę słów. Co prawda z perspektywy zupełnego laika, ale jak będzie totalnym złomem i się rozpadnie po 5km to chyba zauważę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompan58 jak masz nex`a to stawiam ze masz rower typu cross ... więc zapomnij o czymś takim jak XCR z tego co wiem są tylko na koło 26.

Spinner Odessa ... śmiem twierdzić że jakościowo będzie gorszy od nex`a.

 

63 mm to niewiele zakłądając że jeszcze 10 mm odpada na SAG (o ile wystęuje) skoku pozostaje ci teoretycznie 53 mm ale pameitaj ze to widelec do jazdy miejskiej i okazyjnych wypadów w bardzo lekki teren tam wiecej nie potrzeba.

 

Napisz coś więcej ... ile ważysz, ile przebiegu masz na tym Nex`e, kiedy był ostatni serwis, jak z regulacja wstepnego napiecia spręzyny ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szukając kiedyś godnego następcy Mojego wysłużonego nex`a 4000 oglądałem tego spinnera (w sensie szukałem informacji na forach). Ogólnie opinie były różne. Osobiście dozbierałem trochę pieniędzy i zastanawiam się nad NCX`em lub NRX`em. Choć znając mój typ jazdy (lasy i te sprawy) też zastanawiam się nad XCR`em (jest model XCRa na koło 29cali)

 

Reasumując: Spinner ma skrajne opinie. Myślę że ci co chwalą to ludzie którzy nie wymagają "nie wiadomo czego" więc jako budżetowy może się sprawdzić (choć wątpię że lepszy będzie od NEX`a). Opinie reszty już są bardziej krytyczne. Osobiście nie miałem do czynienia z tym amorkiem na żywo ale zainwestowałbym w sprawdzony NCX (a nawet NRX - używek raczej nie znajdziesz) z którego na pewno byłbyś zadowolony. Używki są nawet po 120zł, nówka około 270 wersja D i więcej wersja E (Niedawno był temat o nich na forum).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest model XCRa na koło 29cali

 

Owszem jest... tylko rowerki typu 29`er maja inną geometrię (własnie pod takie maorki) a tutaj mamy do czynienia z rowerem typu cross ...

XCR pod 29`era moze wygladać komicznie na Crossie a zmiana geometrii moze upośledzić prowadzenie roweru.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Musze przyznać że zniechęciliście mnie do tego SPINNERa ODESSAy.. jeszcze poczekam na opinie b1gosa która okazała by się bardzo pomocna.. w końcu nie spieszy mi się zbytnio z zakupem.

Teraz coraz bardziej skłaniał bym się ku NRXom bądź NCXom(są obecnie w cenie nawet 165zł ale niestety nie takie jakie potrzebuje ale zawsze jakaś okazja się trafi). Są to amorki z tłumieniem olejowym więc już coś na pewno bliższe pracy xcr. Jednak skok jest 63mm i boje się że będzie to zmiana na to samo.

Co do mojej wagi to ~60kg. Co ważne to właściwie nie jest to cross (a dokładnie to KROSS TANUM) co za tym idzie mniejsze obciążenie przedniego koła. Ja natomiast jeżdżę nim wszędzie i przydało by się lepsza amortyzacja tylko pytanie czy się da na takiej geometrii i w ogóle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ufff,trochę to potrwało, ale mam założony. Na razie tylko kawałek miałem okazję się na nim przejechać, to i za dużo nie napiszę- zdecydowanie działa (w przeciwieństwie do tego cusia co miałem przedtem), blokada skoku blokuje go absolutnie-miłe, Ugina się raczej dosyć łatwo, choć niezbyt mam porównanie z porządnymi amorami- i do tego należy wziąć pod uwagę moją masę: 76kg.

Ogólne wrażenie- do moich zastosowań (miasto, drogi polne, czasem kawałek przez park czy las) wydaje się być OK, ale jeśli zamierzasz szaleć na swoim rowerze to uzbieraj na coś konkretnego. Myślę, że nalepka "city bike" jest na nim nie bez przyczyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff,trochę to potrwało, ale mam założony. Na razie tylko kawałek miałem okazję się na nim przejechać, to i za dużo nie napiszę- zdecydowanie działa (w przeciwieństwie do tego cusia co miałem przedtem), blokada skoku blokuje go absolutnie-miłe, Ugina się raczej dosyć łatwo, choć niezbyt mam porównanie z porządnymi amorami- i do tego należy wziąć pod uwagę moją masę: 76kg.

Ogólne wrażenie- do moich zastosowań (miasto, drogi polne, czasem kawałek przez park czy las) wydaje się być OK, ale jeśli zamierzasz szaleć na swoim rowerze to uzbieraj na coś konkretnego. Myślę, że nalepka "city bike" jest na nim nie bez przyczyny ;)

 

Wielkie dzięki za opinie. Jak trochę więcej pojeździsz to napisz coś więcej (czuć że sprężyna, jak jest z tłumieniem powrotu itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Niestety większość tanich amorków udaje tylko że działa.

Seria NEX jest tego przykładem.

Jeździłem na NEX-sie i wybierał przeszkody kalibru krawężnika.

Zmieniłem na NRX E-LO tzn ze sprężyną, blokadą hydrauliczną i aluminiowymi

goleniami z powłoką.

Same golenie mają 30mm średnicy i przez to amor jest sztywny bocznie.

Powłoka daje dobry poślizg.

Ten amor działa, wybiera dobrze od kostki brukowej do dużych dziur.

Niestety kosztuje ok. 500 zł i w praktyce dopiero od tego zakresu cenowego

amorki są coś warte.

 

Bobby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...