cambel Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam mam pytanko jak najlepiej i dlaczego dopompować oponę która ma min. 3.5bar max 5.9 bar więcej latam po szosie Dzięki i Pozdrawiam
Pytko Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 To zależy jaki masz bieżnik. Im bardziej terenowy, tym "mniej". ja na takim przedziale pompuje do 4.5 po szosie, z tym, że ja mam bardzo terenowy bieżnik.
cambel Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Napisano 13 Kwietnia 2012 To zależy jaki masz bieżnik. Im bardziej terenowy, tym "mniej". ja na takim przedziale pompuje do 4.5 po szosie, z tym, że ja mam bardzo terenowy bieżnik. Opony mam takie http://www.specialized.com/pl/pl/bc/SBCEqProduct.jsp?spid=64127
analog82 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Witam mam pytanko jak najlepiej i dlaczego dopompować oponę która ma min. 3.5bar max 5.9 bar więcej latam po szosie Dzięki i Pozdrawiam Skoro producent podaje takie granice to mozesz poruszac w tym zakresie w zaleznosci od upodoban oraz terenu w jakim jezdzisz. Jesli wolisz wiekszy komfort lub duza czesc Twoich wycieczek to lekki teren to pompuj mniej (ok.4bar). Jezeli preferujesz asfalt to dawaj ok. 5.5bar.
mklos1 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Bieżnik terenowy Schwalbe Smart SAM pompuję do 2-3 barów. Bieżnik trekingowy (raczej szosowy) Schwalbe Silento 3-4.5 bara. Jeśli nabijesz mocno bieżnik terenowy i będziesz jeździł głównie po szosie, to szybko go zużyjesz (zdjęcie C).
cambel Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Napisano 13 Kwietnia 2012 Dzisiaj testowo napompowałem do 5.5 bar jak wracałem do domu troszkę twardo zobacze jak się spisuje w trasie czy będą lepsze osiągi szybkościowe mklos1 a jeśli chodzi o zużycie to im więcej bar to bardziej się zużywają ?
tobo Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 Poza tym istnieje spora szansa że rozerwiesz obręcz. Ciśnienie prawie 6 atmosfer dla opony mtb to bardzo dużo.
Pytko Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 na ten bieżnik śmiało bym dawał do 5 barów. Najlepiej zrobisz, jak trochę po testujesz. Własne doświadczenia najlepsze!
cambel Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Napisano 13 Kwietnia 2012 Poza tym istnieje spora szansa że rozerwiesz obręcz. Ciśnienie prawie 6 atmosfer dla opony mtb to bardzo dużo. To jest cienka opona w porównianiu do rowerów mtb rower jest z klasy turystycznej
mklos1 Napisano 13 Kwietnia 2012 Napisano 13 Kwietnia 2012 mklos1 a jeśli chodzi o zużycie to im więcej bar to bardziej się zużywają ? Tak, gdyż im większe ciśnienie, tym mniej opony przylega do asfaltu. W pewnym momencie przegina się i robi się balon jak na rysunku C. Zużywa się wtedy nadmiernie środek bieżnika. Należy też oczekiwać, że stanie się to szybciej niż przy prawidłowym doleganiu bieżnika do asfaltu.
zekker Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Ale przecież opony rowerowe z natury są okrągłe, a nie płaskie jak w samochodach. A środek w tych oponach i tak jest prawie gładki.
mklos1 Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Ale zwykle przy prawidłowym ciśnieniu trochę się spłaszczają.
pikuas Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 A co sądzicie o takim ciśnieniu: Kenda Nevegal 26 x 2,1 (2,8 - 4,6 bar) - przód 2.8, a tył 3.0 ? Ważę 88 kg. Dojazd asfaltem w teren ok, 5km i później las, szutrowe ścieżki, korzenie itp jak dopompowałem jw. i wsiadłem na rower to wyglądało ok, ale patrząc na zakres obawiam się czy nie powinien dopchać więcej.
pikuas Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 40 PSI to ~ 2,75 bar tak? czyli minimum opisane na mojej oponie, dobrze rozumiem?
pikuas Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 czyli jednak nie dopychać tylko zmniejszyć ciśnienie możliwe, że przez to szybszych zakrętach miałem uczucie że ślizga mi się przód?
mklos1 Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Ja zawsze pompuję tak, aby opona się lekko uginała. Bieżnik jest dość głęboki i rzadki. Może to jest powodem uczucia "pływania".
ChavezPL Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Opony mam takie Specialized Bicycle Components : Borough XC Sport Ciśnienie w oponie zależy od jej szerokości, terenu w jakim się ją stosuje i od ciężaru jaki ma przenieść. Jeżeli ta opona ma szerokość 1,75 cala, jeździsz po szosie i nie ważysz powiedzmy 100 kg albo więcej to nie pompowałbym ich więcej niż 3,5 / 4 bara (przód / tył). No maksymalnie 4 / 4,5; więcej nie ma sensu.
Sansei6 Napisano 14 Kwietnia 2012 Napisano 14 Kwietnia 2012 Że wam się chce tak mierzyć te ciśnienia (a co jak manometr przekłamuje?!) Ja tam patrzę jak "twarda" jest opona i jak się ugnie jak usiądę na rower. Wiadomo na napompowanej na twardo jedzie się szybko prosto ale w zakrętach warto by móc wykorzystać nieco więcej przyczepności z bieżnika itp. Wiec zawsze warto by nie tylko "szczyt" opony przylegał ale i główna część bieżnika, która jest do tego przeznaczona.
mekp Napisano 15 Kwietnia 2012 Napisano 15 Kwietnia 2012 Witam. Ja do Kendy Karmy na asfalt pakuje 4.0 w teren zawsze trochę spuszczam. Z resztą przy lekkich dętkach z tych 4.0 po wyjeździe robi się 3,6 zwykle i jest ok. Z kolei do Kendy Kwest pakuje 5,0-5,5... choć to już bardzo dużo. pozdrawiam xMekpx
Dominium Napisano 19 Kwietnia 2012 Napisano 19 Kwietnia 2012 Wykosztowałem się kiedyś na gumy max. 8 BAR. Dopompowałem 10. Były jak kamień. Nigdy tak nie śmigałem jak wtedy. Ofkors na szosie.
Mod Team safian Napisano 19 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 19 Kwietnia 2012 @UP: Zostało coś z obręczy? U mnie długotrwałe używanie slicków mocno nabitych (ok 100 PSI) spowodowało pęknięcie obręczy.
Dominium Napisano 24 Kwietnia 2012 Napisano 24 Kwietnia 2012 @UP: Zostało coś z obręczy? U mnie długotrwałe używanie slicków mocno nabitych (ok 100 PSI) spowodowało pęknięcie obręczy. Jeździłem tak tylko, gdy mi bardzo zależało na prędkości - rzadko. Normalnie tak nie jeździłem. Wciąż mam te obręcze. Są OK. Ale jak wiesz, to zupełnie inna jazda. Zwłaszcza,gdy się jest ciężkim i przy niższym ciśnieniu są większe opory toczne. A w tym wypadku nieduże. Robi wrażenie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.