Skocz do zawartości

[koło] rowerek dziecięcy 12", krótko się kręci

BlackPete

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

Niedawno kupiłem pierwszy rowerek dla mojego 3 letniego synka, specialized hotrock 12".

Nie znam się na budowie i serwisowaniu rowerów, stąd moje pytanie. Czy to normalne, że w małych dziecięcych roweruch koło kręci się bardzo krótko? Tzn. rozkręca się bardzo lekko, ale już po kilku sekundach się zatrzymuje. Nie zauważam żeby to małemu jakoś przeszkadzało w pedałowaniu, ale jeśli coś jest nie tak to z chęcią bym to poprawił. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

pozdrawiam

Piotrek

Napisano

Zwalnia liniowo czy raczej skokowo? jak skokowo to pewnie hamulec trze, jak liniowo to albo łożyska w kole nie są najwyższych lotów ew hamulec obciera cały czas. Jest jeszcze możliwość że małe kółko posiadające znikomą masę rotacyjną porostu będzie się krótko kręcić:))

Napisano

dziękuję za odpowiedzi.

Sytuacja dotyczy zarówno przedniego jak i tylnego koła. Obydwa zwalniają w ten sam, liniowy sposóp. Z maksymalnej prędkośći zwalniają liniowo aż do całkowitego zatrzymania po około 6 sekundach. Problem nie leży po stronie hamulca, z tym jest wszystko ok.

Być może jest tak jak napisał Jakubas i problem leży w jakości łożysk, a może taka "uroda" małych rowerów ? Niestety nie mam doświadczenia w tej sprawie i nie potrafię ocenić.

dodam jeszcze, że to podobno najlżejszy dostępny rower. Producent deklaruje, że cały wykonany jest z aluminium, włącznie z obręczami kół. Wydaje mi się, że jakość łożysk powinna być ok, zwłaszcza, że to tzw. "górna półka" rowerków.

Napisano

może za bardzo skręcone są konusy piasty? To też mogłoby powodować stopniowe zwolnienie - ale jeśli nie ma dramatu powinno się z biegiem czasu rozruszać

Napisano