Skocz do zawartości

[początki] co da się zrobić tym rowerem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Ostatnio wróciłem na jednoślad i dość szybko okazało się, że chce trochę ostrzej pojeździć niż po lesie czy brzegu warty.

Zakupiłem rower Giant aspect 30 2012 rok rama XL z powodu mojego wzrostu, moje pytanie brzmi:

- czy na takim rowerze da się dobrze pozjerzdrzac

- co musze zmienić by usprawnic go i zblizyć do DH/FR (czy to możliwe?)

- na co moge sobie pozwolić a na co nie, na takim cyclu

 

Oczywiście nie wliczajcie w to moich umiejętności panowie wiem, że najwazniejsze sa umiejętności ale chce wiedzieć jakie są granice mojego sprzętu.

 

jeżeli potrzebujecie więcej informacji udziele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się scott

 

zgadza się scott

 

Rozumiem ze uwarunkowane jest to ramą, geometria, bo chyba nie wytrzymałością?

 

Na starym rowerze lata temu najzwyklejszy górski rowerek wytrzymywał wysokie upadki i prócz felg nic się nie działo.

 

 

czyli na coś w tym stylu mogę sobie pozwolić ?

 

 

sprzedawanie 2 tygodniowego roweru nie wchodzi w grę bo stracił bym na tym za dużo.

 

sorry za dubla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

<br />

Pozwalaj sobie na co chcesz, w końcu to twoje zdrowie i twój rower.

Jeżeli nie widzisz różnicy między sprzętem na którym jeździli na tym filmie a swoim to niestety ale my tu nic nie pomożemy...<br />

Granice opisał stream, jazda rekreacyjna, lekkie XC.

 

Fantastycznie kreatywna i informująca odpowiedź....Rower to nie moja pasja a nowe hobby i coś do trenowania kondycji stad moje pytania. Schwefel super, że masz fajny rower i 11k postów ale ten nie pomaga. Opisz te różnice, to mi pomoże będę wiedział co zmienić ramę, widelec, ... a nie bezsensowne klepanie postów ...

Jeżeli mogę prosić o dokładniejszą odpowiedź od kogoś komu chce się opisać więcej jaka jest różnica to, że chłopaki śmigają na full suspension, rower służący totalnie do czego innego,...?

Dodam (myślałem, że to oczywiste), że nie chce się zabić czy połamać przez to, że rower nie wytrzymał obciążenia czy też budowa definitywnie na to nie pozwala. Zapraszam do rozmowy ludzi którzy mają cierpliwość i zechcą się podzielić wiedzą która posiadają i KREATYWNYMI spostrzeżeniami, uwagami.

dzięki z góry z pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<p>

 

Fantastycznie kreatywna i informująca odpowiedź....Rower to nie moja pasja a nowe hobby i coś do trenowania kondycji stad moje pytania. Schwefel super, że masz fajny rower i 11k postów ale ten nie pomaga. Opisz te różnice, to mi pomoże będę wiedział co zmienić ramę, widelec, ... a nie bezsensowne klepanie postów ...

Jeżeli mogę prosić o dokładniejszą odpowiedź od kogoś komu chce się opisać więcej jaka jest różnica to, że chłopaki śmigają na full suspension, rower służący totalnie do czego innego,...?

Dodam (myślałem, że to oczywiste), że nie chce się zabić czy połamać przez to, że rower nie wytrzymał obciążenia czy też budowa definitywnie na to nie pozwala. Zapraszam do rozmowy ludzi którzy mają cierpliwość i zechcą się podzielić wiedzą która posiadają i KREATYWNYMI spostrzeżeniami, uwagami.

dzięki z góry z pomoc

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rower_g%C3%B3rski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eMjot: dzięki za definicje ale potrzebuje pomocy przy zdefiniowaniu co mam i co mogę zrobić.

 

after: Bardzo wielkie dzięki fantastyczny temat. Gdy czytam nie podpasuje go ani pod xc ani pod enduro ale bliżej xc

Pytanie ( jeżeli powyższe twierdzenie jest prawdą odnośnie rodzaju rower gdzie proszę o weryfikację) czy zmiana czegokolwiek ( nie mówię o całym rowerze ;) ) coś zmieni na co musiał bym zwrócić uwagę.

 

Chce mieć więcej satysfakcji z jazdy wiem, że nie zrobię z tego przy małych kosztach roweru do FR.

 

to jest specyfikacja:

 

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=576&id_prod=3052

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Schwefel napisał, rower to lekkie XC.

Ale co się pod tym kryje ? :) lasy i inne tereny poza miastem. w mieście i na asfalcie też da radę.

Jak dla mnie to taki rower do wszystkiego, ale wiadomo ma ograniczenia, w góry możesz na nim jechać ale nie rób tego co chłopaki na filmie EnduroMe :)

Odpuść sobie skoki i tym podobne akrobacje, jako że jesteś słusznego wzrostu to pewnie bardzo lekki też nie jesteś więc nie warto ryzykować że coś się rozpadnie.

 

A co możesz w nim zmienić w przyszłości żeby być chyba tylko szybszy/lżejszy, bo wytrzymałego roweru do AM/FR/DH z tej ramy nie zrobisz.

1. Amortyzator (żona go ma i wiem do czego się nadaje, i zapewne przy większej wadze długo nie pociągnie, złapie luzy)

2. Koła

3. Napęd ale to raczej jak zajedziesz ten który masz, bo według mnie warto wywalić wszystko i pójść co najmniej w Deore.

 

A jak dojdziesz do tego etapu to czytając forum i nie tylko, zdobędziesz wiedzę i będziesz wiedział czego tak naprawdę chcesz od roweru.

Zaczynałem w 2007 na poważnie od kupna Garego na podobnych komponentach jak Twój Scott, a potem było duuuuuużoooo zmian :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy Ci tu dobrze piszą, ale wyglada na to ze Ty czekasz na inna odpowiedz;)

 

"Kup jakieś tarczowki, szeroka kierownicę i grube opony i masz maszynę do enduro, zrobisz to co na filmie + 5m dropy"

 

Dobra odpowiedz? Nie kliknalem w specyfikację bo jestem na telefonie, może już masz grube opony i wystarczy szeroka kiera;)

 

Serio, spóźniles się z tym tematem. Trzeba było przed zakupem pomyśleć czego oczekujesz i inaczej przeliczyć pieniądze;) teraz się nameczysz, wydasz kasę a itak enduraka nie zrobisz. Chyba ze zaczniesz od ramy i widelca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat,

o ile odpowiedz Tomke1 juz naprowadzila mnie na dobry kurs to zostaje pytanie,

da sie kupic fajnego enduro do 3 tysiecy? Mam na mysli nowy rower - nie uzywany, znaleziony po roku poszukiwan i do tego wymagajacy wkladu wlasnego...

 

Dodam, ze rower dla bardzo poczatkujacego wiec 5m dropy odpuszczam na chwile obecna ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Schwefel napisał, rower to lekkie XC.

Ale co się pod tym kryje ? :) lasy i inne tereny poza miastem. w mieście i na asfalcie też da radę.

Jak dla mnie to taki rower do wszystkiego, ale wiadomo ma ograniczenia, w góry możesz na nim jechać ale nie rób tego co chłopaki na filmie EnduroMe :)

Odpuść sobie skoki i tym podobne akrobacje, jako że jesteś słusznego wzrostu to pewnie bardzo lekki też nie jesteś więc nie warto ryzykować że coś się rozpadnie.

 

A co możesz w nim zmienić w przyszłości żeby być chyba tylko szybszy/lżejszy, bo wytrzymałego roweru do AM/FR/DH z tej ramy nie zrobisz.

1. Amortyzator (żona go ma i wiem do czego się nadaje, i zapewne przy większej wadze długo nie pociągnie, złapie luzy)

2. Koła

3. Napęd ale to raczej jak zajedziesz ten który masz, bo według mnie warto wywalić wszystko i pójść co najmniej w Deore.

 

A jak dojdziesz do tego etapu to czytając forum i nie tylko, zdobędziesz wiedzę i będziesz wiedział czego tak naprawdę chcesz od roweru.

Zaczynałem w 2007 na poważnie od kupna Garego na podobnych komponentach jak Twój Scott, a potem było duuuuuużoooo zmian :)

 

 

Wielkie dzięki, dałeś mi ładny pogląd na sytuacje! zobaczę co pierwsze padnie i zacznę iść w kierunku tego co mówisz ale chyba jeżeli padnie mi amor to kupować już razem z ramą ? takie które będą pasować pod specyfikacje ENDURO czy na takie trasy bardziej rower FR ?

 

Dzięki jeszcze raz za taką odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, w sumie zadajesz takie same pytania jak ja sobie kiedyś zadawałem - co kupić by było lepiej :) i w jakiej kolejności.

Mój Gary przeszedł niezłą meramorfozę przez te parę lat, ale przyszedł ten moment (w górach mnie oświeciło) że jednak 100mm z przodu i brak tylnego zawieszenia mnie ogranicza, normalnie miałem cykora może nie o siebie, ale o rower.

 

Kombinowałem jak koń pod górkę, jak niezbyt dużym kosztem mieć fajną ramę z dobrym amorem i pożądnymi hamulcami na niezłych kołach, bo reszta to duperele które i tak się wkońcu zmieni.

Wydałem sporo kasy na część elementów które miały posłużyć do ramy FS... i co... teraz ma je żona :) bo dorwałem okazyjnie fajną maszynę która powinna mi na parę lat wystarczyć. (zerknij do mojego "garażu").

 

A co do FR/DH to ja bym się na Twoim miejscu zastanowił, bo będziesz miał rower w zasadzie tylko w góry, bo po płaskim się zamęczysz.

Ja przesiadlem się z HT z 100mm na FS 140/130mm i gdyby nie przedni Talas którego mogę sobie obniżyć to bym marudził że jest ospały zwłaszcza na kawałkach asfaltu który prowadzi do lasu.

Także pojeździj tym co masz, wybierz się w góry i zobacz co Cię kręci, ale na zjazdach spokojnie co by wrócić w całości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy Ci tu dobrze piszą, ale wyglada na to ze Ty czekasz na inna odpowiedz;)

 

"Kup jakieś tarczowki, szeroka kierownicę i grube opony i masz maszynę do enduro, zrobisz to co na filmie + 5m dropy"

 

Dobra odpowiedz? Nie kliknalem w specyfikację bo jestem na telefonie, może już masz grube opony i wystarczy szeroka kiera;)

 

Serio, spóźniles się z tym tematem. Trzeba było przed zakupem pomyśleć czego oczekujesz i inaczej przeliczyć pieniądze;) teraz się nameczysz, wydasz kasę a itak enduraka nie zrobisz. Chyba ze zaczniesz od ramy i widelca;)

 

Hej,

tarczówki mam, grube opony mam tylko rama i widelec widocznie nie ten a naped można wymienić jak ten padnie czekałem na odpowiedz taka jak dał mi tomke1bardzo prosta odpowiedz dla kogoś kto w temacie nie siedzi bo to, że kupiłem rower nie za 5 tysi nadający się do FR to wiem.

 

Wiem, że się spóźniłem i szukam rozwiązania nie koniecznie na dziś a po prostu jak padnie to wymiana wymian do poki nie padnie widelec lub rama tylko, że chciał bym wymieniać przyszłościowo do przekładki innej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie kupic fajnego enduro do 3 tysiecy? Mam na mysli nowy rower - nie uzywany, znaleziony po roku poszukiwan i do tego wymagajacy wkladu wlasnego...

 

Nowego to raczej ciężko ale jakieś starsze roczniki można poszukać.

Enduro to jak dla mnie szerokie pojęcie, ale jeżeli interesuje Cię ścieżkowiec ze skokiem 120mm to od biedy coś znajdziesz ale raczej bliżej 3,5tyś niż 3tyś.

Tylko że cudów za taką kasę nie dostaniesz :) raczej coś co będzie trzeba rozbudować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się połamie to może być już za późno, bo możesz połamać się też ty. Tak naprawdę w 100% serio to żebyś zrobił z niego maszynę do en/fr, to do wymiany są: rama, amor, koła, opony, napęd, kiera, i pewnie kokpit, a później w przyszłości hamulce. I nie bał bym się. na twoim miejscu brać używanych części bo można wyrwać dużo taniej produkty wcale nie gorsze od nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spal jeśli piszesz poważnie, to ja nie wiem ile masz lat ale widocznie mało

 

djwiocha ja tam bym dodała te hamulce na wymianę też, bo te przy fr też mogą nie dać rady ;)

 

od taka nic nie wnoszaca proba bycia zlosliwym :)

 

czytanie ze zrozumieniem sie klania, chlopak w moim rozumieniu kupil

rower na ktory bylo go stac, chce sie uczyc i miec frajde z jazdy.

Szuka rozwiazania dla siebie - i dobrze, bo od czegos trzeba zaczac.

Kazdy lapie go za slowka typu "polamac" itp, mysle, ze skoro szuka i pyta co musi wymienic

zeby moc pozwolic sobie na wiecej to jest swiadom, ze 5m drop skonczy sie zle dla niego i dla roweru (w tej kolejnosci)

szuka kolejnego kroku ktory pozwoli na -w jego rozumieniu- odblokowanie sie, czerpanie wiekszego funu przy zachowaniu bezpieczenstwa.

Nie pisze o DH w hardcorowym wydaniu...

A co dostaje? w wiekszosci dostaje nic nie wnoszace uwagi od uzytkownikow czy nawet administratora! (brawa dla tego Pana)

dotyczace jego gownianego sprzetu i jest przekonywany, ze lepiej wogole nie wsiadac bo szkoda zdrowia....

 

 

pozdrawiam!

K

 

ps.

jest tu tez pare wartosciowych postow za ktore dziekuje bo mi tez otwieraja sie oczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

evah to nie są uszczypliwe odpowiedzi, a realne odpowiedzi. Jeśli się pyta i na końcu twierdzi, że najwyżej ramę połamie to chyba coś jest nie halo jeśli nie zdaje sobie sprawy z tego, że sam połamać może się również i że nie jest to rower ani do dh ani do fr i nigdy nie będzie. Rower nadaje się do XC i w takiej jeździe nie stanowiłby zagrożenia, ale o niczym innym nie może myśleć, chyba, że wymieni w nim wszystko i to dosłownie (łącznie z ramą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o i pewnie tu jest pies pogrzebany :)

Wy "doswiadczeni" myslicie o hopach i predkosciach :)

mowiac o enduro, ja np. mysle o duzych gorkach i przeszkodach jechanych na hamulcu :)

a do tego pewnie i lepszy rower XC sie nada.

(braki slownikowe - do nadrobienia)

 

 

a gleboko wierze, ze uzycie slowa "polamac" przez usera Spal bylo metaforyczne ;)

i chodzilo o wykorzystanie aktualnie posiadanego sprzetu i szukanie nowej skarbonki.

a nie o wykonywanie skokow z gory skazanych na uszczerbek na zdrowiu i sprzecie...

 

 

peace!

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy "doswiadczeni" myslicie o hopach i predkosciach :) mowiac o enduro, ja np. mysle o duzych gorkach i przeszkodach jechanych na hamulcu :) a do tego pewnie i lepszy rower XC sie nada.

Przecież dał film jak chce jeździć na tym rowerze, więc nie rób tu z kogoś złośliwego jak nie masz pojęcia o sprzęcie i jego możliwościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...