Skocz do zawartości

[12385g] Kross Level a2 MOD - by kubzys


kubzys

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Zaciski wybrałbym Dartmoor.

Jeżdżę na tym już długo i nie mam z tym żadnych problemów.

Ogólnie polecam, bo nawetstosunek cena/waga/jakość jest świetny.

 

 

Mam sztycę Accenta i nic się z nimi nie dzieje.

Ważę 78 kg i bez problemu obie wytrzymują nawet jazdę w terenie na siodełku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Cześć,

szczerze gratuluję roweru. Pomimo ,jak sam zaznaczasz ,skromnych nakładów finansowych całkiem nieźle to pomału wygląda. Jak zejdziesz do 11xxx to będziesz miał wagę jak seryjniaki za 5k. Nie będę pisał co wymienić, bo i tak jestem nastawiony na inne ceny więc to nie będzie Ci pomocne.

Na początku nawet nie chciałem wejść w temat, Kross level a2 13xxxg....ale zacząłem czytać i spodobało mi się że tak z sercem i rozumem podchodzisz do składania, konsekwentnie w założonym budzecie odchudzasz...naprawdę GRATULUJĘ.

Życzę kolejnych gram w dół i przede wszystkim frajdy z jazdy i BEZAWARYJNOŚCI:D

PS. Jak chcesz żeby mod zmienił rozpiskę i tytuł postu to pisz do niego na priv z konkretną sprawą do zmienienia. Zresztą zajrzyj na regulamin projekty rowerów, tam masz wszystko wyjaśnione,

Pozdrawiam

Hej

Edytowane przez outta82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przyjemny rower... Szału nie ma ale rozumiem że kasa jest tutaj ważnym czynnikiem.

 

Na twoim miejscu pomyślałbym o korbie SLX'a, waga o niebo lepsza właściwości podobne do XT a cena niższa.

 

Pamiętaj że Deore i w dól nie są w technologii HT2 a jedynie 2-piece-crakset, przez co wcale nie powalają wagą.

 

Z resztą... nie idź w pół środki... lepiej wymieniać od razu na coś co bedzie cieszyć.

 

pozdrawiam

xMekpx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korba SLX-a to dobre i popularne rozwiązanie. możesz tez popolować na M582 - HTII, kute ramiona puste w środku, ośka z Cr-Mo. Ja całkiem niedawno wyrwałem taką nową za 300zł, niestety coraz trudniej je kupić , wagowo bardzo fajnie 928g razem z suportem. Inna sprawa to jakość wykończenia mufy w tej ramie, i może fajnie by było wsadzić jakąś lekką i sztywną korbę na Octalink \ ISIS i jakiś lekki suport do tego.

Koła to odrębna historia, podstawowy problem to ile chcesz wydać. Do ok 500zł dobrym pomysłem są Crossride (ja dałem 550zł z przesyłką), urwiesz jakieś 300g - mam polecam jak i cała masa zadowolonych ludzi, sprawdzona opcja. Większy budżet to waga dalej do dołu, propozycji jest masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za komentarze i dobre słowo :)

Korba SLX jest w planach, za nią koła, a jeszcze wcześniej te zaciski dartmoory :) Ale niestety nie wcześniej niż w wakacje. Będzie wtedy troszkę więcej kasy + może jakaś robota się trafi. Muszę teraz zainwestować w drugi rowerek - dojazdówkę, bo przejechał ponad 10k i przez ten czas nic w nim nie wymieniałem, po prostu zaczął już się sypać. Cały napęd, hample, a nawet i tylne koło by się przydało wymienić. Także jak na razie to nic się tu wielkiego nie zmieni, ale.. ;)

 

Myślałem kiedyś właśnie o korbie deorce, ale jak zobaczyłem wagę to niewiele mniej niż moje alivio na octalink. Nastawiałem się też jakoś miesiąc temu na kupno tej SLX, ale dojazdówka zaczęła już mieć poważne objawy, więc odpuściłem zakup.

 

Co do kół, to gdybym miał kasę zainteresowałbym się może tymi kółkami

http://allegro.pl/kola-novatec-711-712-remerx-magic-7327-biale-bs-i2921129331.html

Może ze 2 miesiące temu widziałem je na stronie bikestacji za chyba 550 zł.

 

vitesse, rama 19stka.

 

A i jeszcze, zapomniałbym.

Przed kołami i korbą trzeba będzie wymienić sztycę na smice comp oraz przylecą pewnie rogi - też smica :) Lekko i w miarę tanio.

Czyli kolejność:

zaciski kół->sztyca->rogi->korba->koła

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie no słuchajcie na wszystkim da się zejść :D Po prostu nie widzę sensu pisania takich propozycji bo wiesz chcesz zejść 1kg zmień ramę :stupid: . Lecz myślę koła/korba to priorytet który wpłynie na masę , tak samo hample ja zrzuciłem bite 300g na montowaniu carbonowych :) ale to zależy od budżetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kasy nie ma, nie ma konkretnego odchudzania :/

Więc wykręciłem piwoty (22g) z ramy i waga spadła do 12385g. Niby nic a cieszy ;)

 

Piwoty + osłonki

100_1581.JPG

 

 

 

 

Dorzucę też kilka fotek sprzed 4 tygodni :)

 

DSC_7903.JPG

 

DSC_7942.JPG

 

DSC_7947.JPG

 

 

Konkretniejsze zmiany za minimum 1,5 miesiąca, zobaczymy jak z kasą będzie ;)

 

Specyfikacja po 'schudnięciu' ramy:

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - NoName - 6g

Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g

-Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g

-Front Adapter: (Adapter 160mm) - 15g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g

Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g

-Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g

-Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g

-Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g

-Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g

-Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g

Cables: (Pancerze i linki) - 98g

Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g

Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g

Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g

Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon Air LOD - 1678g

Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1732g

Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g

Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g

Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g

Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g

Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g

Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g

Skewers: (Zaciski koł) - 122g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g

Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g

Tire (Front): (Opona przednia) - Kenda Karma 2.0 - 484g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma 2.0 - 496g

Tubes: (Dętki) - 332g

Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g

-Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g

 

Total: 12385g

Edytowane przez kubzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Jak oceniasz pedały?

 

Pedały oceniam jak najbardziej ok. W mocniejszym błocie się lekko zapychają ale nie miałem jeszcze problemów z wypięciem. Wystarczy stuknąć butem o pedał i czyste. Chociaż na twoim miejscu dołożyłbym 50zł i kupił model wyższe 540stki. I tak później będziesz chciał wymienić na coś lepszego, więc od razu lepiej dołożyć ;) Teraz sam bym tak zrobił. 540stki to 30 gramów mniej niż 520stki i do tego łatwiejszy serwis, bo te zakrętki, czy jak to się nazywa (wyleciało mi z głowy) są metalowe a nie plastikowe, więc nie ma ryzyka że coś ukręcisz.

 

 

Na zdjęciach krajobraz jak na antarktycznej prawie pustyni :)

 

Te górki to pryzmy ziemi na budowie obwodnicy Lublina w Jakubowicach Konińskich ;)

 

A co do tego czy roweru szkoda to powiem, że w zimie ja nim tylko po wiejskich drogach jeżdżę, do miasta się nie zapuszczam, bo tak jak tobo napisał - sól :D Do jazdy po mieście mam budżetowego sztywniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byle nie wjeżdżać na asfalt, bo

ASFALT TO ZŁOOOO

a konkretnie sól

 

520 odradzam - mają plastikowe nakrętki a to jak można się domyślić powoduje problem

-u mnie tak było, po ostatnim ich serwisie wiem, że jak ponownie złapią luz, to już pójdą do kosza, bo wspomnianej nakrętki

od strony korby już trzeci raz pewnie nie dam rady wkręcić - gwint schodzi z plastiku

 

lepiej odżałować i brać 540ki

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi za pierwszym razem rozwaliło te ząbki wszystkie w tulei 520, odkręcane tym kluczem od Shimano specjalnym, a nie dało rady obróciło się i było po... dlatego też oponuję za 540. Inna sprawa że takie 520, można całkiem spokojnie używać jakieś 10 000km. Tylko problem się robi jak coś zacznie np. skrzypieć jak u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 520stki przejechały szczerze nie wiem ile. Jakiś czas jeździły w dwóch rowerach - w tym i w mieszczuchu. Ale ze 4k km to za sobą mają i zaczynają się kręcić coraz lżej, ale luzów na razie na szczęście nie ma.

 

A w ogóle co do pedałów to jak zajadę Shimano to chyba rozejrzę się za jakimiś Time'ami. Albo CB. Ale to jeszcze długa droga... ;)

Jak na razie czekamy do wakacji, może jakaś robota będzie to troszkę by schudł.

 

Co do ramy - kwestia gustu ;) Mi nawet pasuje, choć zdaje mi się że jest mało sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje mają już 8kkm ale od ostatniego serwisu na jakiś 6kkm już ich nie tykam

 

choć zdaje mi się że jest mało sztywna.

zrób jak ja - przejedź się na ramie naprawdę sztywnej*, to będziesz już wiedział, że ci się tak/nie zdawało

___________________

* czytaj jakimś znanym powszechnie  jako sztywnym modelu i firmie - cokolwiek Cube ,Giant ,Ktm ,Lapierre ,Scott, TRek , ...koledzy doradzą, a może nawet karnąć się dadzą

Edytowane przez bartnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...