kubzys Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Witam! W końcu złożyłem maszynkę Jest to składak na ramie Krossa Level a2. Wszystkie części dobierałem i składałem sam. Kierowałem się przede wszystkim ceną z wiadomych przyczyn, ale waga również wchodziła w grę. Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS - 8g Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g -Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g -Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g -Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g -Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g -Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g -Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g Cables: (Pancerze i linki) - 98g Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g Fork: (Widelec) - SR Suntour Raidon Air LOD - 2164g Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g Handlebar: (Kierownica) - Truvativ Hussefelt 680mm - 314g Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g Skewers: (Zaciski koł) - 122g Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g Tire (Front): (Opona przednia) - CST 1.95 - 916g Tire (Rear): (Opona tylna) - Hutchinson Rock 1.95 - 882g Tubes: (Dętki) - 332g Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g Rowerek mimo, że jeździ to nie jest do końca skończony. Muszę dokupić bidon i rogi, skrócić trochę sterówkę, kierownicę i gripy. Oczywiście wszystko poważę, ale rower na razie waży dużo więc te zabiegi dużo nie przyniosą. Jednak ziarnko do ziarnka... Wiem, opony strasznie ciężkie. Niestety nie dysponowałem funduszami na lżejsze, ale pewnie szybko je zajeżdżę i od razu kupię nawet jakieś Kendy Karmy (o wiele lżejsze niż te). Kierownica też ciężka - sądziłem, że będzie wygodniejsza niż prosta, ale gdy będę miał trochę grosza na zbyciu to się ją wymieni na jakąś giętą, ale bez wzniosu - będzie o wiele lżejsza. W wersji końcowej chcę zejść do 12kg (wymiana amora itp), ale to już dalsze plany. a tutaj z bratem mieszczuchem link do zdjęć roweru: https://picasaweb.go...COmi19LgnpqUBA# linik do wszystkich części na wadze: https://picasaweb.go...gCP27haKhoL2OFQ Np koła i korba są zważone razem z zaciskami/osłoną, ale później je zdjąłem i zważyłem osobno, więc waga kół jest podana w specyfikacji bez zacisków, a korby bez osłonki. A i właśnie nie wiem, jak nazwać tą osłonę na ramę pod łąńcuch. W specyfikacji jej nie wymieniłem ale w wagę ogólną jest wliczona. Jutro dodam więcej fotek maszynki Czekam na opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gello1 Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 ja bym tu widział prostą kierę w tym rowerku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatiK Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 ja bym tu widział prostą kierę w tym rowerku hussefelt wazy toone ;d duzo na tej kierownicy możesz zbić, to do dh/fr ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Wiem, że to do dh Myślałem, że będzie wygodniejsza. Szczerze mówiąc, to rzeczywiście prosta kiera by pasowała. Więc gdy znajdzie się trochę grosza to się ją na pewno wymieni na jakąś prostą albo lekko giętą, ale bez wzniosu Za 50 zł coś sensownego można dostać, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatiK Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 Wiem, że to do dh Myślałem, że będzie wygodniejsza. Szczerze mówiąc, to rzeczywiście prosta kiera by pasowała. Więc gdy znajdzie się trochę grosza to się ją na pewno wymieni na jakąś prostą albo lekko giętą, ale bez wzniosu Za 50 zł coś sensownego można dostać, nie? hmm, ja bym celowal w accenta np http://strefasportu.pl/kierownica-accent-fatampflat-czarn-prosta-p-522.html w miare lekka kierownica, też się nad nią zastanawiam, musze swój rowerek troszke odchudzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 12 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) O kurde, ale wpadka... Nie policzyłem wkładu suportu Także teraz zmienia się: Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g a waga na [13836g] Także bardzo bym prosił moderatora o zmianę nazwy mojego tematu na [13836g] .... oraz modyfikację mojego pierwszego posta żeby crankset było 1196g. Z góry dzięki. Edytowane 13 Maja 2012 przez Lookas 46 done ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihauok Napisano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2012 Miałem kierownicę taką samą oraz mostek z tej serii , ale po zmianie calego zestawu na zestaw z firmy Paco to przód mógł latać A problem z finansami to i ja znam , ale tak jak mówisz, ziarnko do ziarnka i zaraz będziesz miał w miarę rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Trochę czasu minęło, chciałem go sprzedać ale jednak zostawiam. Rowery poszły trochę w górę i musiałbym sporo dołożyć do czegoś co by mnie interesowało. Wymieniłem tego hussefelta na KCNC dark side. Od razu czuć różnicę. Hussefelt ważył 314g, KCNC tylko 162 A ważyć będzie jeszcze trochę mniej, bo muszę ją skrócić. Teraz ma 600mm, dla mnie dobra będzie jakoś 540/560mm. Także zmienia się: Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g i waga na: [13684g] W planach mam także sprzedać Raidona, dołożyć trochę i kupić Epicona. Waga by sporo spadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaw11 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 Jakbyś sprzedawał Raidona w wakacje to wal do mnie od razu. Prawdopodobnie bym wziął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marky5 Napisano 10 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 (edytowane) Wymieniłem tego hussefelta na KCNC dark side. Od razu czuć różnicę. Hussefelt ważył 314g, KCNC tylko 162 A ważyć będzie jeszcze trochę mniej, bo muszę ją skrócić. Teraz ma 600mm, dla mnie dobra będzie jakoś 540/560mm. Także zmienia się: Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g i waga na: [13684g] Jeśli przytniesz tę kierę na tak krótką jak planujesz,to według mnie będzie to przesada.Uważam,że 580mm to minimum.Ponadto szkoda by było takiej fajnej i klasowej kierownicy dla tych paru gramów.Chcesz zyskać naprawdę na masie,to nastaw się na wymianę pozostałych ciężkich komponentów Zacznij najlepiej od opon,bo to jakieś przerażliwe kloce,przy nie wielkiej szerokości. Edytowane 10 Lipca 2012 przez marky5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2012 No opony to kloce straszne, są w planie do wymiany po amorze. Może jakieś Kendy Karmy zwijane (460g). To by było po pół kilo na oponie Także jeśli dobrze pójdzie to w lipcu bym go odchudził o niecałe 1,5 kg A kiera taka wąska bo ja sam wąski jestem Zobaczymy jeszcze, pojeżdżę trochę tak jak jest. Jeśli będzie za szeroko to się skróci do 580, jeśli dalej za szeroko to 560. Na tych kilku gramach mi tak nie zależy, po prostu bym je zyskał przy skracaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlatty Napisano 11 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2012 hussefelt wazy toone Jeszcze nie widzieliści ciężkiej kiery. Moja oryginalna z Jamisa ważyła ok. 650 g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 20 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2012 No i Raidon sprzedany, zakupiony został Epicon LOD 2012 Waży 1678g po skróceniu sterówki (na zdjęciu 1690g, ale razem z bieżnią, a bieżnia 12g). Praca powala na kolana W porównaniu do Raidona to Epicon wybiera wszystko. No po prostu miodzio. Jutro wrzucę fotki roweru jeśli nie będzie padać, a jeśli będzie to w niedzielę. Doszedł też adapter na przód, bo Epicon z jest z mocowaniem IS, a Raidon był z PM, więc wrzucam całą aktualną konfigurację: Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - NoName - 6g Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g -Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g -Front Adapter: (Adapter 160mm) - 15g -Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g -Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g -Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g -Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g -Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g -Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g Cables: (Pancerze i linki) - 98g Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon Air LOD - 1678g Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g Skewers: (Zaciski koł) - 122g Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g Tire (Front): (Opona przednia) - CST 1.95 - 916g Tire (Rear): (Opona tylna) - Hutchinson Rock 1.95 - 882g Tubes: (Dętki) - 332g Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g I waga na: [13225] Niestety to nie jest lekko, ale już niedługo będzie lżej W planach następne do wymiany są opony, bo te obecne to straszne kloce. Tak myślę o Kendach Karmach. Zwijane ważą niby po ~480g i kosztują po 55 zł sztuka. Tak więc nie tak drogo a nawet lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2012 To kilka fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 Rowerek troszeczkę, a nawet całkiem sporo schudł Prosta sprawa - opony Hutchinson Rock i CST (waga po 900 gramów) wymieniłem na zwijane Kendy Karmy (waga po 484 i 496 gramów). Jutro pierwsza jazda, na pewno odczuję różnicę, bo to prawie po pół kilo na kole mniej Poniżej dokładna specyfikacja po zmianach: Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - NoName - 6g Brake (Front): (Hamulec przedni - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 288g -Rotor: (Front): (Tarcza przód) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Śruby moc. tarczę) - 15g -Front Adapter: (Adapter 160mm) - 15g -Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g -Brake bolts: (Śruby moc. zacisk) - 13g Brake (Rear): (Hamulec tylny - bez śrub) - Shimano Deore M596 - 298g -Rotor: (Rear): (Tarcza tył) - Shimano RT51 160mm - 148g -Rotor bolts: (Sruby moc. tarczę) - 15g -Rear Adapter: (Adapter 160mm) - 18g -Adapter bolts: (Śruby moc. adapter) - 14g -Brake bolts (Śuby moc. zacisk) - 13g Cables: (Pancerze i linki) - 98g Cassette: (Kaseta) - Shimano HG50 - 360g Chain: (łanńuch) - Shimano HG53 - 278g Crankset: (Korby) - Shimano Alivio FC-M410 - 1196g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SHimano Deore M531 - 172g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore Shadow M592 - 282g Fork: (Widelec) - SR Suntour Epicon Air LOD - 1678g Frame: (Rama) - Kross Level A2 - 1754g Grips: (Gripy) - Ritchey WCS - 40g Handlebar: (Kierownica) - KCNC Dark Side 600mm - 162g Headset: (Stery) - Neco H142 - 134g Pedals: (Pedały) - Shimano SPD M520 - 372g Seat: (Siodło) - Tour de France - 284g Seatpost: (Sztyca) - Zoom 350mm - 338g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - PRO - 40g Shifters: (Manetki) - Shimano Alivio M430 - 308g Skewers: (Zaciski koł) - 122g Spacers: (Podkładki pod mostek) - 32g Stem: (Mostek) - Truvativ XR 110mm - 172g Tire (Front): (Opona przednia) - Kenda Karma 2.0 - 484g Tire (Rear): (Opona tylna) - Kenda Karma 2.0 - 496g Tubes: (Dętki) - 332g Wheel Front: (Koło przednie) - Joytech/Mach1 exe - 1004g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g Wheel Rear: (Koło tylne) - Joytech/Mach1 exe - 1216g -Rim tape: (Opaska) - taśma izolacyjna - 10g I calkowita waga: [12407g] Także proszę o zmianę nazwy tematu. I jest coraz lepiej, do magicznej granicy 11xxx już coraz mniej W dalszych planach zmiana korby na Deore m590 oraz sztycy na jakąś lżejszą. No i może jakieś rogi przylecą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grochu Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 (edytowane) dętki sobie zmień, z 100g utniesz a poczujes róznice bo masa rotująca w końcu:) schwalbe xxlight 1.5-2.1 110g sztuka Edytowane 20 Sierpnia 2012 przez grochu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mlodziutki Napisano 11 Września 2012 Udostępnij Napisano 11 Września 2012 Jeszcze zastanów się nad nowymi kołami z 500gram można urwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 jakieś decyzje co do kół ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 Nie zmieniaj dętek, bo przy ultralight-ah z karmami będziesz co jakiś czas wracał do domu z buta. W zeszłym sezonie miałem taki zestaw to była tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uczaj25 Napisano 19 Września 2012 Udostępnij Napisano 19 Września 2012 (edytowane) Zmień korbę na XT 770 a waga pójdzie w dół o ponad 300gram.Na sztycy możesz zejść gdzieś 100g ja mam wcs 350mm waga 233g Edytowane 19 Września 2012 przez uczaj25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 21 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2012 (edytowane) Dętek na pewno nie zmienię. Te są ok. Skoro coś jest cieńsze to i musi być słabsze. A i opony mam dosyć lekkie, więc nie chcę ryzykować kapciem co 100km. Co do kół... No fajnie by było, ale to trzeba z 6-7 stówek wydać. Z korbą to samo. XT to na pewno nie będzie. Jeśli już to deore zwykłe pewnie, chyba żebym wyrwał używane XT za 250-300, ale to graniczy z cudem. Tak realnie to najbliższym zakupem będą chyba zaciski dartmoor bolt. Trochę się na wadze zjedzie, ale będą mocniej trzymać, bo to co mam teraz to naprawdę mocne nie jest. Myślę też o jakiejś używanej sztycy, na nową kasy nie mam. Ogólnie wiecie chyba jak to jest jak kasy nie ma Edytowane 21 Września 2012 przez kubzys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 21 Września 2012 Udostępnij Napisano 21 Września 2012 (edytowane) Dętki możesz zapodać marki CYT ok 130g sztuka. Ja z nimi nie miałem żadnych problemów. Zyskałbyś na dwóch sztukach ok 70g. Jakbyś nie bał się ultralekkiech Schwalbe XX-light to lecisz w dół o kolejne 50g. Zaciski Dartmoora ponoć dają radę, ale nieco lżejsze i nieco droższe Accenty mają szybkozamykacz. Możesz też spróbować z kablami NIro. Są dość tanie, wiec jak nie przypasują to żalu większego byc nie powinno. Pracują niestety trochę słabiej niż dobrej klasy okablowanie Shimano. Na tym interesie utraciłbyś połowę wagi. Gripy masz niezłe, ale pomyśl z czasem o leciutkich Boplightach - ok 15-17g ważą. Ciąży Ci bardzo ta sztyca i to w pierwszej kolejności wywaliłbym z Twojego roweru. A idzie to w dobrym kierunku Edytowane 21 Września 2012 przez Lumperator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Dętki zostają te które są. Są sprawdzone, sporo przejechały i żadnych kapci. O zaciski chodzi Ci o te: http://allegro.pl/superlekkie-zaciski-accent-race-titan-47g-ambike-i2644414418.html ? Tylko szkoda, że czerwonych nie ma :/ Bo te dartmoory ładnie by mi przypasowały. http://allegro.pl/komplet-zaciskow-piast-dartmoor-bolt-czerwone-p-t-i2611393950.html I nie wiem co lepsze - szybkozamykacz i czy imbus? Imbusem chyba mocniej skręci, ale trzeba odkręcać przy zdejmowaniu koła. Niby nie problem, ale szybkozamykacze wygodniejsze. Co do sztycy to tak, pójdzie do wymiany tylko nie wiem kompletnie czego szukać. Na pewno będzie jakaś używka. Tak jak pisałem, nie mam kasy żeby wydawać stówkę na sztycę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 Jeżeli chciałbyś brać te Accenty, to lepiej nie białe. Podobno jest to lakier (nie wiem, nie miałem w rękach) i szybko się łuszczy, więc wizualnie średnio :/ no i jak za mocno skręcisz tył to coś się tam luzuje czy coś, musiałbyś poszukać na forum. Dartmoor IMHO jest bezpieczniejszy, i ma więcej przychylnych opinii. No i jest czerwony A to że jest na imbus to aż tak dużej różnicy nie ma, tyle że musisz ze sobą klucz wozić. No, chyba że startujesz w maratonach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 22 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2012 No, że imbus to nie problem. Klucze mam przy sobie zawsze. Jeszcze poczytam, ale raczej będę brał dartmoory. Ze sztyc to co polecacie lżejszego? Musi być minimum 350 mm i 27.2. Najlepiej koło 6 dych (używka). A i jeszcze prosiłbym ponownie o zmianę nazwy tematu na [12407g] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.