Skocz do zawartości

[do 1000] rower do jazdy po mieście


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chcę kupić rower, głównie do jazdy po mieście, za zajęcia, ewentualnie za zakupy, małe wycieczki, po mieście, lub i za. Jako, niestety mało doświadczona w tym temacie radzę się Was - ekspertów. Zależy mi na rowerze ładnym(proszę, zrozumcie, jestem kobietą i liczy się dla mnie to co za zewnątrz, zwłaszcza jesli chodzi o rower), najlepiej mało awaryjnym. Proszę Was o pomoc w doborze wnętrza. Przeglądając internet w poszukiwaniu tego jedynego, znalazłam takie typy:

http://allegro.pl/rower-holender-28-3-biegi-krem-barock-pafen-i2239748318.html

 

http://allegro.pl/stylowy-rower-holenderski-anno-1900-kola-28-3biegi-i2242489095.html

 

Z góry dziękuję za rady.

Napisano

Zgadza się, do miasta "na zakupy" taki rower sprawdzi się dobrze, drobne wycieczki drogami rowerowymi równierz. Zaproponowane przez ciebie rowerki są na ramach stalowych. W tej cenie (do ok 1000zł) znajdziesz rowery aluminiowe. Stal jest cięższa od aluminium, ogólnie jeździ się lżej lżejszym rowerem. Tylko, że zysk na wadze nie będzie ogromny, bo taki kształt ramy wymusza zwiększenie średnicy i grubości rur konstrukcji ramy aluminiowej, natomiast w stalowej ramie zastosowane będą cienkościenne rurki i takim sposobem waga się zneutralizuje. Dodatkowo w tej klasie cenowej aluminium będzie wykożystane praktycznie tylko w ramie, a pozostały osprzęt będzie w obu przypadkach taki sam.

Obejżyj sobie coś takiego, (polski producent ramy KANDS, osprzęt głównie Shimano):

http://allegro.pl/wy...2248777980.html

qg134_opera283.jpg

W porównaniu do zaproponowanych przez Ciebie ten pozwala "dokładniej" dopasować pozycję za kierownicą, ma regulowany kąt mostka, "pseudo" amortyzację siodełka (w sztycy), auluminiowe korby itp.

Bezwzględnie powinnaś "przymierzyć" się do danego roweru w sklepie, przejechać się kawałek, żeby uniknąć błędów i dopiero potem szukać najtańszej oferty w necie. Jeśli chcesz zbliżonej pomocy w doborze rozmiaru ramy podaj wzrost i długość nogi do kroku. Musisz mieć taką ramę aby siedząc w siodełku mieć nogę opartą na "dolnym" pedale z praktycznie wyprostowanym kolanem.

Napisano

Kurczę, niby wszystko ładnie pięknie, ale nie podoba mi się, a to jest niestety głównym czynnikiem wyboru. Dlatego też szukając wybierałam rowery na ramie stalowej, choć cięższe, wydają mi się bardziej estetyczne przez zastosowanie rurek o mniejszej średnicy. Poza tym roweru raczej nie będę nigdzie wnosić, poza podprowadzaniem pod krawężniki, mam garaż, w którym rower będzie przechowywany, więc argument ciężaru mogę zdecydowanie przeboleć.

Nie zamierzam kupować roweru wcześniej nie na nim nie przejechawszy... Chciałam się po prostu zorientować w cenach i modelach...

Szukając dalej 'wpadł' mi w oko taki: http://www.holenderk...d-dutch-t0.html wydaje się być porządniejszy, no i bardziej znanej firmy. Tylko, czy w tym przypadku ma to tak ogromne znaczenie?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Szczerze? ... Batavus Old Dutch T0, nie ma wogóle przełożeń, regulacja położenia kierownicy z w zasadzie tylko góra/dół, przez co mocno ograniczona regulacja / dopasowanie Twojej pozycji na rowerze. 10 lat gwarancji - proszę... ukraina mojego dziatka wytrzymała wiele dziesięcioleci a nie kosztowała połowy średniej pensji krajowej :)

Jeśli priorytetem jest "wygląd" rowerku to oki, moim zdaniem nie powinnaś wogóle przejmować się "firmami" tylko naciągną cię na "wypasionego" holendra (co one mają wypasionego to nie wiem, ale w TV kiedyś słyszałem takie stwierdzenie) W Twoim przypadku powinnaś sprawdzić i szukać po takiej linii:

1. regulowany mostek kierownicy, da dodatkowy punkt swobody w regulacji. Można oczywiście dokupić/zamienić w późniejszej eksploatacji.

2. koła 28"

3. powyżej 1000zł można poszukać roweru z przednią piastą koła jako bez oporowe dynamo dynamo hubs

4. rama stallowa, przy zakupie jeśli w ogóle nie masz o tym pojęcia, weż ze sobą średnio rozgarniętego faceta, niech sprawdzi spawy pod względem równości położenia i braku przerw w ciągłości. Aluminiowe są z reguły estetyczniej kładzione ze względu na inną technikę spawania.

5. zdecydowanie nie polecam kupowania roweru bez jakichkolwiek przełożeń (po co cofać się o epokę) do zastosowań miejskich i spokojnej jazdy wystarczy trzybiegowy Shimano Nexus 3

 

Jeśli tak bardzo zależy Ci na wyglądzie, może taki sposób?:

np480_malowanie-row.jpg

Napisano

Batavus nie jest drogi dlatego, że jest "wypasionym holendrem". Jest drogi bo jego produkcja wciąż jest ulokowana w Holandii. Te 10 lat gwarancji nie wzięło się z niczego. Te rowery są bardzo popularne w Holandii, bo są naprawdę bezobsługowe i bezawaryjne.

Sama sobie musisz odpowiedzieć co dla Ciebie jest ważniejsze. Lepsze wyposażenie czy bezawaryjność. Wbrew pozorom, to wcale nie jest łatwy wybór.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...