Ogór Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 double track 24" czy 26" ??? i jaka jest wysokos tych obreczy czy jesli mam na przodzie 26" + oponke 2,5 to czy jak dam z tylu 24" + oponke powiedzmy 2,6 to czy bedzie duza roznica w wielkosciach kol ? :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 roznica bedzie 2 cale plus minus bo zalezy jakie konkretnie modele zalozysz opon na przod i tyl np na przod slicka a na tyl cos na blotko. 24 cale latwiej rozpedzic i zachamowac i rower jest bardziej skretny ale gorzej przejezdza przez dziury oraz jest mniej stabilny przy jezdzie na wprost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 z przodu mam nokian NBX 2,5 a na tyl myslalem o czyms tanim np moze VeeRubber ?? cos tak do 60 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 Stout 2,6 z vee rubbera jest w cholere szeroki i balonowaty na nawet na double tracku (Wiem, bo kumpel tak ma). Wiec ja bym bral 24" na 100% tym bardziej, ze to ma isc do draga :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 Ogór zapomniał dodac też ze ma wyjatkowe poczucie humoru w opisach aukcji na allegro BTW to zalezy do czego bedzie uzywal roweru-wysokosc oponki nie ma az takiego znaczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 no rower bedzie uzywany dirt street czesciej street i tak jak powiedzial kolega wyzej rama - drag ( 2006 ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 Ogor, bo Ty jeszcze nie masz ramy, wiec cos Ci chlopie powiem, nie bierz draga, bo to kupa nie rama do streetu, pomysl nad destroyerem streetem 2k6, bo serio bedziesz zalowal tego draga... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Ogor, bo Ty jeszcze nie masz ramy, wiec cos Ci chlopie powiem, nie bierz draga, bo to kupa nie rama do streetu, pomysl nad destroyerem streetem 2k6, bo serio bedziesz zalowal tego draga... nie podoba mi sie destroyer :/ kupil bym np. NS'a Bitcha ale kasy nie mam :/ a drag jest w akurat takiej fajnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Ma się rozumieć, że na tył to koło ? Bierz 24", będzie mocniejsze i bardziej street'owe. Jak powiedział szakq różnica średnicy wynosi 2 cale, ale trzeba też pamiętać, że tył obniży się tylko o 1 cal :wink: , a jeśli tak Ci zależy, żeby geo się nie zwaliło to powiedź jaki widelec masz/będziesz miał z przodu. Ważne jest żeby rower podobał się swojemu właścicielowi, ale Kywak ma rację - przemyśl tego destroyera(jak 24" to model street), w końcu to ramka stricte do street'u, a nie jak drag, zważywszy na to, że ma wyjątkowo długie widełki tylnie (bodajże 420mm), więc podrywanie do bunny'ego czy manual będą znacznie utrudnione, a podejżewam, że destroyer ma około 380mm(nie ma info na stronie). Kolejna sprawa to mocowanie piasty, z tego co kojarzę(nie jestem do końca pewien) to przy single'u potrzebne są poziome haki, a w LF są pionowe. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Ma się rozumieć, że na tył to koło ? Bierz 24", będzie mocniejsze i bardziej street'owe. Jak powiedział szakq różnica średnicy wynosi 2 cale, ale trzeba też pamiętać, że tył obniży się tylko o 1 cal :wink: , a jeśli tak Ci zależy, żeby geo się nie zwaliło to powiedź jaki widelec masz/będziesz miał z przodu. dj3 2004 130 mm + oponka nokian nbx 2,5 Kywak ma rację - przemyśl tego destroyera(jak 24" to model street), w końcu to ramka stricte do street'u, a nie jak drag, zważywszy na to, że ma wyjątkowo długie widełki tylnie (bodajże 420mm), więc podrywanie do bunny'ego czy manual będą znacznie utrudnione, a podejżewam, że destroyer ma około 380mm(nie ma info na stronie). destroyer mi sie nie podoba :/ jakos tak nie zabardzo a powiedzmy 450 zł za draga 2006 to ne majatek a zawsze ktos ja pozniej ode mnie odkupi Kolejna sprawa to mocowanie piasty, z tego co kojarzę(nie jestem do końca pewien) to przy single'u potrzebne są poziome haki, a w LF są pionowe. Pozdrawiam. a kto powiedzial ze ja chce singiel wg mnie to nie fajna sprawa dlatego bede zakladal przezutki wyjasnilem troche teraz ta sytuacje wiec prosze o dalsze porady :D hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 jak chcesz w koncu Twoja kasa, a jezdziles w ogole na dragu, ze tak go chcesz, bo rama ma naprawde tragiczna geomterie (425 mm tyl + dlugi przod), nawet za darmo bym jej nie bral. Co do destroyera, to moze wygladaja jak wygladaja, ale ramki sa bdb (jak dla mnie to nie wygladzie sie jezdzi). Z alu w tej cenie, to masz jeszcze dartmoora (geometria, tez nie jest idealna, ale jest 2 x lepsza niz w dragu). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Hmm...wszędzie mówi się, że max 100mm na street, to może jednak nie kupuj 24" bo już zupełnie się zwali geometria? Wiesz Ogór my Ci tak odradzamy, bo drag jest właściwie do 4x i FR czyli jest to najgorsze przeciwieństwo ramki do street'u(ze sztywniaków), skoro podoba Ci się design LF, to może Cocaine(dedykowana na dirt?)? Już mój funbike na Pitbull'u jest lepszy do street'u . Ja nadal obstaję za opcją, że rower ma jeździć i wyglądać i jeśli człowiek ma się źle czuć na własnym bike'u to co to za przyjemność, a jakby nie było rama to serce roweru, także z wyglądu, trudny dylemat ogólnie mówiąc :wink: . Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 http://allegro.pl/item89745337_ledar_fox_d..._dual_dirt.html tutaj jest drag na 2x double track 26" i wygrlada calkiem calkiem + duro 130 mm bardzo mi sie podoba mozna powiedziec ---------------------- a tutaj drag z vuelta dh rodi 26" przod i 24" tyl i wyglada poprostu bosko :D:P + duro 130 mm http://allegro.pl/item90919004_dual_elimin...14_zobacz_.html wiec oba rowery maja amor 130 mm tak jak ja odpowiada mi ich wyglad ( w szczegolnosci tego 2 ) i wg mnie do ramy trzeba sie przyzwyczaic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Co do przyzwyczajenia sie do ramy, to spoko, ale na dragu nauczenie kazdej rzeczy zajmie Ci duzo wiecej czasu i jest to wrecz masochistyczne, jednym slowem utrudniasz sobie zycie. A co do ramy raz jeszcze, to ja bym mogl jezdzic na wyspawanej przez siebie ramie z kaloryferow bez lakieru itd. itp. byleby nic nie pekalo (albo nie za mocno, bo troche moze) i zeby geometria mi odpowiadala . To tyle ode mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 to co polecacie w tej cenie co drag ?? pomijajac destroyera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 a tutaj drag z vuelta dh rodi 26" przod i 24" tyl i wyglada poprostu bosko + duro 130 mm http://allegro.pl/item90919004_dual_elimin...14_zobacz_.html Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration" czyli radosne podniecenie, rozradowanie, czyli ramka w polskim tłumaczeniu nazywa się "rozradowywacz" bądź "podniecacz" No to tak jak mówiłem może Cocaine, nie wiem może Johhny Bravo zwłaszcza jeśli nie masz dwupółki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Heh, jak już tak bardzo nie podoba Ci się Ogór Destroyer, to weź mojego Marina(możebym sobie Jumpa wypróbował ) Podstawa to geo, dla mnie Drag, to tylko Hardtail FR i tyle...na pewno nie do streetu, o nie Co do kół, to 24" podczas manewrów sa stabilniejszcze, szczególnie, jak chcesz "coś wykonać" w streecie, to to czuć, te 2" mniej. Oczywiście pozytywnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 11 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration" czyli radosne podniecenie, rozradowanie, czyli ramka w polskim tłumaczeniu nazywa się "rozradowywacz" bądź "podniecacz" No to tak jak mówiłem może Cocaine, nie wiem może Johhny Bravo zwłaszcza jeśli nie masz dwupółki. Pozdrawiam. hehe to nie da bomb naklejki ma da bomba ale nic poza tym " Witam mam do sprzedania w miare już dobrego duala: ramka leader fox dragstar 14 cali .... " to fragment opisu z tej aukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lobster Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Wybacz, ale to rower na ramie Da Bomb xlr8r Taka ciekawostka którą odkryłem o tej ramce, mianowicie jak przeczytacie po angielski nazwę tej ramy to będzie mniej więcej exelereighter, bardzo przypomina to słowo pochodne od "exhilaration" Wg mnie exelereighter jest w wymowie bardziej podobny do accelerator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 xlr8 bez tego r zdajsie to nazwa ramki czyli przyspieszenie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 12 Marca 2006 Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Przepraszam nie wyczytałem się w txt aukcji, jak dla mnie oba terminy anglojęzyczne pasują do fajnej ramki. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trax Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Na wstępie jako nowo zarejestrowany chciałem Wszystkich przywitać. Własnie jestem w trakcie składania roweru dla syna (rama Dartmoor 2005 13") i doszedłem do kół. Naszło mnie takie pytanie: dlaczego niektórzy stosują koła 24"? Ba widziałem nawet zestaw przód 26" tył 24". Odpowiedzcie mi dlaczego, co to daje i komu jest potrzebne ale w miarę prostym językiem. I jeszcze jeden dylemat: z przodu założyć Duro D czy Duro Triple, cenowo właściwie się nie różnią, skok ten sam tylko Triple wydaje się mocniejszy. Rower raczej będzie używany do skakania. Pytania może banalne ale o rowerach do skakania nie mam zielonego pojęcia. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Koła 24 calowe są czasem stosowane do ekstremalnych dyscyplin kolarstwa górskiego w celu zmiany geometrii roweru. Mniejsze koła pozwalają obniżyć środek ciężkości, łatwiej więc złapać równowagę na technicznych odcinkach tras, Nort Shorach itp. Kombinacja kóla 26" z przodu i 24" z tyły pozwala na podniesienie przodu roweru, a więc zmianę geometrii na lepszą do zjazdu. Co do widelca - z tego co wiem Duro Triple nie ma regulacji napięcia wstępnego sprężyny. A dwupółka uniemożliwia wykonywanie niektórych trików (barspiny itp), więc myślę że zwykłe Duro D będzie lepszym rozwiązaniem. Za różnicę w cenie możesz kupić synowi kask. PS. Na przyszłość przeczytaj Zasady pisania tematów, bo zaraz kilku użytkowników cię zjedzie za żle napisany temat. Edit: W bikeBoardzie był artykuł o geometrii: http://bikeboard.pl/index.php?d=poradnia&art=372. Może Ci wyjaśnić parę kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trax Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Dzięki za informację i słuszną uwagę. Kask i całą resztę już ma bo jeździ na mountainboardzie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maćq Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Kółka 24'' poza tym są wytrzynalsze od 26'' Za różnicę w cenie możesz kupić synowi kask. wink.gif Duro D czy Duro Triple, cenowo właściwie się nie różnią, hmm Co do dylematu duro-d czy duro triple to zgadzam sie z przedmówcą. 2półka w tej cenie nie będzie sobą wiele reprezentowała i lepiej kupić 1półkowy amorek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.