JoK3R Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Zastanawia się czy lepsze są dobre V-ki (pamiętając, że w niektórych warunkach zawodzą), czy może tarczówki (które są z tego co wiem niezawodne). No i jeszcze, czy myślicie, że brak w ramie mocowań na tarczówki (do tyłu oczywiście) to poważna wada? Aha, powiedzcie jeszcze jak wyglądają hamulce bębnowe w rowerach i czy są dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Dobre Vki bez porównania moim zdaniem. Jak tarczówki to tylko hydraulika a to już dużo poważniejsze koszta. Ale odchodzi problem pogody i centrowania kół. Za to Vki wypasione pewnie się zamkną w 150 zeta a tarczowe się od tej ceny zaczynają na jedno koło i to kiepskie...Hamulce bębnowe to chyba są montowane w starych rowerach albo w ATB i nie słyszałem żeby ta technologia się jakoś rozwijała więc pewnie za dobre to one nie są Ja jeździłem na Vkach lwią część przygody rowerowej i nie narzekałem. Przy dobrym ustawieniu i pogodzie są ostre jak brzytwa. Teraz mam 2X hydrauliki i też nie narzekam:) Największą różnicą jest moim zdaniem praca klamki (obsługa 1 palcem) no i modulacja. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialykom Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 jak wyzej. dobre v-ki. bebnowe sa stosowane w rowerach miejskich. ich wydajnosc i modulacja nie sprawdza sei w ciezszym terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Jak nie masz mocowania do tarcz to ich nie zamontujesz i tyle. V'ki porządne za 150 zł z klamkami kupisz a za tarcze bez klamek musisz dać minimum 250 zł. Napisz też czy masz piasty pod tarcze, bo jak nie to kupowanie tarcz odpada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoK3R Napisano 8 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Rower jeszcze wybieram, ale jedną z opcji jest Giant Xtc '96 z ramą bez mocowania na tarczówki. Więcej o samym sprzęcie dowiesz się tu. Myślisz że ten brak mocowań to znaczna wada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Musk Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 ...Myślisz że ten brak mocowań to znaczna wada? Od biedy mozna zastosowac taki adapter , ale jednak nie jest to najlepsze wyjscie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 IMO do XC w 100% starczają zwykłe v'ki, więc możesz brać ramę bez mocowania do tarcz. Ewentualnie jakbyś się uparł na super hample to na przód możesz sobie kupić magurę HS11 lub HS33 :wink: bo na tył niebardzo :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acinpreis Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 ' date='8.03.2006, 20:39' post='168290']I Ewentualnie jakbyś się uparł na super hample to na przód możesz sobie kupić magurę HS11 lub HS33 :wink: bo na tył niebardzo :mrgreen: Własnie, mam pytanko jak sprawuja sie HS33 bo mam okazje kupić je za 250 zł za model 06 na dwa koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Od razu dokup albo dorób jakiś mocarny booster żeby mieć tylne widełki ramy w całości. HS33 to żylety Hydraulika rulez :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acinpreis Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 ' date='8.03.2006, 21:53' post='168355']Od razu dokup albo dorób jakiś mocarny booster żeby mieć tylne widełki ramy w całości. HS33 to żylety Hydraulika rulez :wink: Przeraziłem się :034: :034: Ale chyba je zakupie. Mam nadzieje że rama pozostanie cała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JoK3R Napisano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 Dzięki za radę Puma, chyba wezmę ten rowerek. Przy okazji powiedz skąd ten skrót JFK w nicku. Czyżbyś popierał Kenedy'ego, bo jeżeli tak to chyba torchę się spóźniłeś, już po wyborach, a facet nie żyje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkFury Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 powiem tak, ja mam z przodu tanią tarczówke, bo jakąś tektro, ale jest zaista i nie ma prównania do v-ek przy złej pogodzie, czyli deszcz, błoto, śnieg itp. wtedy tylko tarczówki się sprawdzają. Z tyłu mam WinZipa i też styknie, bardzo przyzwoicie hamuje, a kosztował niecałe 200 zł. wiadomo - tarczowe hamulce są droższe, ale bardziej niezawodne w ekstremalnych warunkach. Jesli ta rama nie ma mocowania z tyłu na tarczówki, to troche zwała, ja swojego Gianta z tego powodu własnie wymieniłem, no i zmieniłem styl jazdy na bardziej agresywny także tutaj w temacie porownywania cen tarczówek do v-ek cięzko coś dokładniej powiedzieć, bo nie wiem jakie uważasz za kiepskie, ponieważ sa tarczowki za 150 zeta jak i za 900 zeta, a te za 200 juz są całkiem przyzwoite pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.