PawciuMTB Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam, Posiadam rower MTB Scott Aspect 30. Po jednym sezonie użytkowania znudziła mi się zwykła jazda i postanowiłem przerzucić się na lekkie dirtowe skoki. http://allegro.pl/nowa-rama-dartmoor-hornet-niebieska-i2202350583.html Chciałbym kupić tą ramę dartmoora i przenieść części ze scotta do niej oczywiście zamienić przednią przerzutkę na napinacz oraz pedały na platformowe. Mógłby ktoś powiedzieć mi czy to wszystko będzie do siebie pasować i pojeżdżę na tym rowerze. Z góry dzięki ;D
MatiK Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam, Posiadam rower MTB Scott Aspect 30. Po jednym sezonie użytkowania znudziła mi się zwykła jazda i postanowiłem przerzucić się na lekkie dirtowe skoki. http://allegro.pl/no...2202350583.html Chciałbym kupić tą ramę dartmoora i przenieść części ze scotta do niej oczywiście zamienić przednią przerzutkę na napinacz oraz pedały na platformowe. Mógłby ktoś powiedzieć mi czy to wszystko będzie do siebie pasować i pojeżdżę na tym rowerze. Z góry dzięki ;D jeśli nie chcesz stracić zębów, musisz jeszcze wymienić amortyzator, mostek i kiere.
PawciuMTB Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Napisano 9 Kwietnia 2012 jeśli nie chcesz stracić zębów, musisz jeszcze wymienić amortyzator, mostek i kiere. Wymienię mostek, ok. A amortyzator na początek nie może być? ma skok 110mm i jest dobry moim zdaniem. Jakie znaczenie ma kierownica? jest podobna do tych dartmoorowskich
jakubj01 Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 do dirtu radziłbym kupić ramę z poziomym hakiem, ale w sumie hornet nie jest taki najgorszy amortyzator Marzocchi Dirt Jumper 1, RS PIKE, FOX F100 kierownicę i mostek kup NS Bikes są lżejsze i równie wytrzymałe co Truvativ mostek - NS Quark kierownica - NS Proof, Mint lub inna
PawciuMTB Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Napisano 9 Kwietnia 2012 Wymienię mostek, ok. A amortyzator na początek nie może być? ma skok 110mm i jest dobry moim zdaniem. Jakie znaczenie ma kierownica? jest podobna do tych dartmoorowskich Przepraszam że post pod postem ale, czy jeśli bym przełożył te rzeczy i to rower nadawał by się do dirtu/all moutian? Zamiast przerzutki przedniej napinacz.
PawciuMTB Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Napisano 10 Kwietnia 2012 Ai czy duże znaczenie ma amortyzator bo on jest najdroższy i chcę wiedzieć czy pojeżdżę po takich średnich hopkachz nim czy nie ;/
stpman Napisano 10 Kwietnia 2012 Napisano 10 Kwietnia 2012 Ja jak byłem jeszcze młody to nak*****lem dirty na MZ Compie. Teraz wiem, że mądre to nie było. Ja bym poszukał używanych DJ, za 300zł coś wyrwiesz. A co do ramy, kierowałbym się bardziej do 6 for Player. Rama oczywiście Two6Player, sorka za pomyłkę.
PawciuMTB Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Napisano 10 Kwietnia 2012 Ja jak byłem jeszcze młody to nak*****lem dirty na MZ Compie. Teraz wiem, że mądre to nie było. Ja bym poszukał używanych DJ, za 300zł coś wyrwiesz. A co do ramy, kierowałbym się bardziej do 6 for Player. Rama oczywiście Two6Player, sorka za pomyłkę. Ale to dirtowa a ja bardziej szukam all moutain i jestem ciekaw czy do all moutain taki amorek się nada
stpman Napisano 10 Kwietnia 2012 Napisano 10 Kwietnia 2012 Jak do AM to bierz Horneta śmiało. Ale licz się z tym, że jeszcze nowe stery musisz kupić. Zacisk i sztycę pewnie też. Amorek do AM to musi mieć przynajmniej 130mm skoku. Tutaj to bym szukał używanego Pike, ale u nas to trochę rosyjska ruletka, bo większość była katowana na dirtach i streecie, a nie jak chciał producent na górskich szlakach:) Nada się też jakaś Z.1 (masakryczna waga starszych wersji), Drop-Off, All mountain. Dodam tylko, że były starsze DJ 130mm skoku, które by się nadały na dirt i do AM. Z tym, że to by się wiązało z wymianą piasty, bo one raczej będą na QR20. Temat rzeka generalnie:) Bo i definicja AM/Enduro nie jest jasna i jednoznaczna i każdy Rider widzi to inaczej.
PawciuMTB Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Napisano 10 Kwietnia 2012 Jak do AM to bierz Horneta śmiało. Ale licz się z tym, że jeszcze nowe stery musisz kupić. Zacisk i sztycę pewnie też. Amorek do AM to musi mieć przynajmniej 130mm skoku. Tutaj to bym szukał używanego Pike, ale u nas to trochę rosyjska ruletka, bo większość była katowana na dirtach i streecie, a nie jak chciał producent na górskich szlakach:) Nada się też jakaś Z.1 (masakryczna waga starszych wersji), Drop-Off, All mountain. Dodam tylko, że były starsze DJ 130mm skoku, które by się nadały na dirt i do AM. Z tym, że to by się wiązało z wymianą piasty, bo one raczej będą na QR20. Temat rzeka generalnie:) Bo i definicja AM/Enduro nie jest jasna i jednoznaczna i każdy Rider widzi to inaczej. Aha czyli teoretycznie pojeździłbym na tym moim 110mm?
stpman Napisano 10 Kwietnia 2012 Napisano 10 Kwietnia 2012 Teoretycznie tak, choć ten amor do skakania to się nie nadaje i jak "szczaskasz tytke" to nie miej pretensji:) Do AM od biedy podejdzie.
djwiocha Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 Tylko licz się z tym ze jeśli masz używać go do AM to po tym sezonie będzie nadawał się raczej na śmietnik, a jak wkręcisz się w skakanie to może pójść szybciej. Jeśli jednak masz go używać to najpierw go przeserwisuj i wywal elastomer. Jeszcze jedno zastrzeżenie co do przedniej osi, mi jak jeszcze miałem RS Torę z na "miękką" oś, przy nie takich wcale dużych skokach koło przesuwało się minimalnie w hakach co powodowało ciągłe rozregulowanie przedniego hamulca. Dlatego teraz przesiadłem się na sztywną os (Marzocchi Drop Off 3) i już tego nie ma. A wcale tak drogo mnie to nie wyniosło [koło na zamianę tak jak by, a amor 450(200 dopłaty)]
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.