Skocz do zawartości

[rower] Modernizacja do dirtu


PawciuMTB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Posiadam rower MTB Scott Aspect 30. Po jednym sezonie użytkowania znudziła mi się zwykła jazda i postanowiłem przerzucić się na lekkie dirtowe skoki.

http://allegro.pl/nowa-rama-dartmoor-hornet-niebieska-i2202350583.html

Chciałbym kupić tą ramę dartmoora i przenieść części ze scotta do niej oczywiście zamienić przednią przerzutkę na napinacz oraz pedały na platformowe.

Mógłby ktoś powiedzieć mi czy to wszystko będzie do siebie pasować i pojeżdżę na tym rowerze. Z góry dzięki ;D

Napisano

Witam,

Posiadam rower MTB Scott Aspect 30. Po jednym sezonie użytkowania znudziła mi się zwykła jazda i postanowiłem przerzucić się na lekkie dirtowe skoki.

http://allegro.pl/no...2202350583.html

Chciałbym kupić tą ramę dartmoora i przenieść części ze scotta do niej oczywiście zamienić przednią przerzutkę na napinacz oraz pedały na platformowe.

Mógłby ktoś powiedzieć mi czy to wszystko będzie do siebie pasować i pojeżdżę na tym rowerze. Z góry dzięki ;D

 

jeśli nie chcesz stracić zębów, musisz jeszcze wymienić amortyzator, mostek i kiere.

Napisano

 

jeśli nie chcesz stracić zębów, musisz jeszcze wymienić amortyzator, mostek i kiere.

Wymienię mostek, ok. A amortyzator na początek nie może być? ma skok 110mm i jest dobry moim zdaniem. Jakie znaczenie ma kierownica? jest podobna do tych dartmoorowskich ;)

Napisano

do dirtu radziłbym kupić ramę z poziomym hakiem, ale w sumie hornet nie jest taki najgorszy

amortyzator Marzocchi Dirt Jumper 1, RS PIKE, FOX F100

kierownicę i mostek kup NS Bikes są lżejsze i równie wytrzymałe co Truvativ

mostek - NS Quark

kierownica - NS Proof, Mint lub inna

Napisano

Wymienię mostek, ok. A amortyzator na początek nie może być? ma skok 110mm i jest dobry moim zdaniem. Jakie znaczenie ma kierownica? jest podobna do tych dartmoorowskich ;)

Przepraszam że post pod postem ale, czy jeśli bym przełożył te rzeczy i to rower nadawał by się do dirtu/all moutian? Zamiast przerzutki przedniej napinacz. :D

Napisano

Ai czy duże znaczenie ma amortyzator bo on jest najdroższy i chcę wiedzieć czy pojeżdżę po takich średnich hopkachz nim czy nie ;/

Napisano

Ja jak byłem jeszcze młody to nak*****lem dirty na MZ Compie.

Teraz wiem, że mądre to nie było. Ja bym poszukał używanych DJ, za 300zł coś wyrwiesz.

A co do ramy, kierowałbym się bardziej do 6 for Player.

 

Rama oczywiście Two6Player, sorka za pomyłkę.

Napisano

Ja jak byłem jeszcze młody to nak*****lem dirty na MZ Compie.

Teraz wiem, że mądre to nie było. Ja bym poszukał używanych DJ, za 300zł coś wyrwiesz.

A co do ramy, kierowałbym się bardziej do 6 for Player.

 

Rama oczywiście Two6Player, sorka za pomyłkę.

Ale to dirtowa a ja bardziej szukam all moutain i jestem ciekaw czy do all moutain taki amorek się nada ;)

Napisano

Jak do AM to bierz Horneta śmiało. Ale licz się z tym, że jeszcze nowe stery musisz kupić. Zacisk i sztycę pewnie też.

Amorek do AM to musi mieć przynajmniej 130mm skoku. Tutaj to bym szukał używanego Pike, ale u nas to trochę rosyjska ruletka, bo większość była katowana na dirtach i streecie, a nie jak chciał producent na górskich szlakach:) Nada się też jakaś Z.1 (masakryczna waga starszych wersji), Drop-Off, All mountain. Dodam tylko, że były starsze DJ 130mm skoku, które by się nadały na dirt i do AM.

Z tym, że to by się wiązało z wymianą piasty, bo one raczej będą na QR20.

Temat rzeka generalnie:) Bo i definicja AM/Enduro nie jest jasna i jednoznaczna i każdy Rider widzi to inaczej.

Napisano

Jak do AM to bierz Horneta śmiało. Ale licz się z tym, że jeszcze nowe stery musisz kupić. Zacisk i sztycę pewnie też.

Amorek do AM to musi mieć przynajmniej 130mm skoku. Tutaj to bym szukał używanego Pike, ale u nas to trochę rosyjska ruletka, bo większość była katowana na dirtach i streecie, a nie jak chciał producent na górskich szlakach:) Nada się też jakaś Z.1 (masakryczna waga starszych wersji), Drop-Off, All mountain. Dodam tylko, że były starsze DJ 130mm skoku, które by się nadały na dirt i do AM.

Z tym, że to by się wiązało z wymianą piasty, bo one raczej będą na QR20.

Temat rzeka generalnie:) Bo i definicja AM/Enduro nie jest jasna i jednoznaczna i każdy Rider widzi to inaczej.

Aha czyli teoretycznie pojeździłbym na tym moim 110mm?

Napisano

Teoretycznie tak, choć ten amor do skakania to się nie nadaje i jak "szczaskasz tytke" to nie miej pretensji:)

Do AM od biedy podejdzie.

Napisano

Tylko licz się z tym ze jeśli masz używać go do AM to po tym sezonie będzie nadawał się raczej na śmietnik, a jak wkręcisz się w skakanie to może pójść szybciej. Jeśli jednak masz go używać to najpierw go przeserwisuj i wywal elastomer.

 

Jeszcze jedno zastrzeżenie co do przedniej osi, mi jak jeszcze miałem RS Torę z na "miękką" oś, przy nie takich wcale dużych skokach koło przesuwało się minimalnie w hakach co powodowało ciągłe rozregulowanie przedniego hamulca. Dlatego teraz przesiadłem się na sztywną os (Marzocchi Drop Off 3) i już tego nie ma. A wcale tak drogo mnie to nie wyniosło [koło na zamianę tak jak by, a amor 450(200 dopłaty)]

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...