Skocz do zawartości

[koła] CB Cobalt a UST?


miller

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie, użytkowników pewnie mało ale wiem że są :icon_cool:

W temacie bezdętkowym zaczynam się dopiero poruszać, czy założę na te koła oponę UST czy pozostaje TL-Ready?

Napisano

W opisie czytamy tubeless compatybile

 

Ok, więc są gotowe na TL ale czy krawędz obręczy nie musi być przystosowana do opon UST?

Napisano
Ok, więc są gotowe na TL ale czy krawędz obręczy nie musi być przystosowana do opon UST

Chyba wyraźnie jest napisane obręcz Tubeless ready czyli przystosowana do opon bezdętkowych, a oponaz bezdętkowa to jest właśnie UST ;) słowo Tubeless znaczt bezdętkowa .

Opona UST niczym się nie różni od opony TL ready, oprócz tego że ma więcej gumy przez co jst cięższa.

Napisano

możesz założyć zarówno UST i TLR

 

Tak jak pisałem jestem świeżak w tym temacie, teraz już wiem, dzięki za oświecenie :thumbsup:

Napisano

opony ust nie potrzebują żadnego mleczka żeby to uszczelnić wada najcieższa opcja oczywiście można zalać aby w razie jakiejś małej dziury nie latać z buta ale to już dociażanie kloca zaleta można stosować najmniejsze ciśnienia

 

opony TL Ready stopka opony jest przystosowana bezdętki + musisz zalać to mleczkiem żeby to uszczelnić moim zdaniem najlepszy system wagowo wychodzi przyzwoicie jakaś szansa na załatanie dziury

 

można też stosować zwykłe zwijki + mleczko ale wtedy większe ryzyko spadnięcia z rantu choć z tego niektóre opony z powodzeniem można stosować zaleta najmniejsza waga

 

ja bym ci polecił opony typu TL Ready + mleczko

Napisano

ja bym ci polecił opony typu TL Ready + mleczko

 

Właśnie taką decyzję podjąłem przed momentem :thumbsup:

 

Zamówiłem do tego uszczelniacz Schwalbe Doc Blue, planuje wlać po 50ml na oponę 2.0, dobrze będzie?

Napisano

Akurat na te koła co nie założysz, uszczelnisz bez problemów... Zakładałem RoRo, Pythony, Geax Barro Race, Race Kingi, a nawet papierowe Maxxlity Maxxisa i jeszcze kilka innych opon. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zakładanie opon TL np. Schwalbe RoRo lub RaRa. W.w. dają się uszczelnić malą ręczną pompką - przeczytałem gdzieś, że wg. Schwalbe jest to wykonalne... i faktycznie jest. Tu 30-50 ml wystarczy jako zaklejacz dziur w trasie - moim zdaniem są lepsze płyny niż Doc Blue, ale ten tez jest ok - przynajniej pozostaje długo w stanie płynnym. Jednak każda opona TL oprócz FFreda bedzie ważyć od 420 g w górę i w tym wypadku "stare" Schwalbe bez TL lub właśnie lekkie Maxxlity załozone na te obręcze powodują że rower dosłownie fruwa. Przyspieszenia, podjazdy na lekkich oponach... hmm bajka. No chyba że wazysz 80-90 kg wtedy mleczko bedziesz uzypełniać co wyjazd z powodu dziur.

Napisano

oprócz FFreda

 

Nie pisałem jakie opony żeby temat nie zboczył ale właśnie na nie padł wybór, myślisz że to 50ml wystarczy? Waga ważna ale nie najwazniejsza

Napisano

Ja używam płynu Geaxa - jest bardzo gęsty i na ewentualne przebicia taka ilosć wystarczy ( 2 nakrętki ). Kilka "kropel" przy uszczelnianiu ucieka zawsze :) FF od 2011 są już fabrycznie TR czyli praktycznie płynu nie potrzeba do uszczelniania bo boki już nie przypominają sita, a ranty Cobaltów na sucho trzymają bardzo dobrze, natomiast płyn do naczyń czy też mydliny uszczelniaja opony w dosłownie kilka sekund. btw - bardzo fajne opony na maratony :)

Napisano

fredy tak (nawet mam) ale trzeba mieć jeszcze jakiś komplet z klockiem

ps nie polecam geaxa saguaro tnt co do właściwości jezdnych ok ale rower mi przytył o 1 kg :P ale jak dorobie się jakiś ra ra czy ro ro to saguaro będa miały swoje docelowe przeznaczenie czyli "treningowe" ale niestety ze 2-3 maratony bede musiał na nich przejechać

 

co do płynu to korzystam ze "staśka"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...