miller Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Jak w temacie, użytkowników pewnie mało ale wiem że są W temacie bezdętkowym zaczynam się dopiero poruszać, czy założę na te koła oponę UST czy pozostaje TL-Ready?
Obes Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 W opisie czytamy tubeless compatybile : http://www.crankbrothers.com/wheel_tech_cobalt3.php Więc nie wiem w czym problem ? obręcz UST różni się od TL ready tylko tym że ma więcej gumy i nie trzeba porów uszczelniać mleczkiem.
miller Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Napisano 11 Kwietnia 2012 W opisie czytamy tubeless compatybile Ok, więc są gotowe na TL ale czy krawędz obręczy nie musi być przystosowana do opon UST?
Mod Team durnykot Napisano 11 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 11 Kwietnia 2012 Obes,miałeś chyba na myśli oponę,nie obręcz... Stopki w UST i TL Ready są takie same,więc możesz założyć zarówno UST i TLR
Obes Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 Ok, więc są gotowe na TL ale czy krawędz obręczy nie musi być przystosowana do opon UST Chyba wyraźnie jest napisane obręcz Tubeless ready czyli przystosowana do opon bezdętkowych, a oponaz bezdętkowa to jest właśnie UST słowo Tubeless znaczt bezdętkowa . Opona UST niczym się nie różni od opony TL ready, oprócz tego że ma więcej gumy przez co jst cięższa.
miller Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Napisano 11 Kwietnia 2012 możesz założyć zarówno UST i TLR Tak jak pisałem jestem świeżak w tym temacie, teraz już wiem, dzięki za oświecenie
pawelsystem Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 opony ust nie potrzebują żadnego mleczka żeby to uszczelnić wada najcieższa opcja oczywiście można zalać aby w razie jakiejś małej dziury nie latać z buta ale to już dociażanie kloca zaleta można stosować najmniejsze ciśnienia opony TL Ready stopka opony jest przystosowana bezdętki + musisz zalać to mleczkiem żeby to uszczelnić moim zdaniem najlepszy system wagowo wychodzi przyzwoicie jakaś szansa na załatanie dziury można też stosować zwykłe zwijki + mleczko ale wtedy większe ryzyko spadnięcia z rantu choć z tego niektóre opony z powodzeniem można stosować zaleta najmniejsza waga ja bym ci polecił opony typu TL Ready + mleczko
miller Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Napisano 11 Kwietnia 2012 ja bym ci polecił opony typu TL Ready + mleczko Właśnie taką decyzję podjąłem przed momentem Zamówiłem do tego uszczelniacz Schwalbe Doc Blue, planuje wlać po 50ml na oponę 2.0, dobrze będzie?
sivydym Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 Akurat na te koła co nie założysz, uszczelnisz bez problemów... Zakładałem RoRo, Pythony, Geax Barro Race, Race Kingi, a nawet papierowe Maxxlity Maxxisa i jeszcze kilka innych opon. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zakładanie opon TL np. Schwalbe RoRo lub RaRa. W.w. dają się uszczelnić malą ręczną pompką - przeczytałem gdzieś, że wg. Schwalbe jest to wykonalne... i faktycznie jest. Tu 30-50 ml wystarczy jako zaklejacz dziur w trasie - moim zdaniem są lepsze płyny niż Doc Blue, ale ten tez jest ok - przynajniej pozostaje długo w stanie płynnym. Jednak każda opona TL oprócz FFreda bedzie ważyć od 420 g w górę i w tym wypadku "stare" Schwalbe bez TL lub właśnie lekkie Maxxlity załozone na te obręcze powodują że rower dosłownie fruwa. Przyspieszenia, podjazdy na lekkich oponach... hmm bajka. No chyba że wazysz 80-90 kg wtedy mleczko bedziesz uzypełniać co wyjazd z powodu dziur.
miller Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Napisano 11 Kwietnia 2012 oprócz FFreda Nie pisałem jakie opony żeby temat nie zboczył ale właśnie na nie padł wybór, myślisz że to 50ml wystarczy? Waga ważna ale nie najwazniejsza
sivydym Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 Ja używam płynu Geaxa - jest bardzo gęsty i na ewentualne przebicia taka ilosć wystarczy ( 2 nakrętki ). Kilka "kropel" przy uszczelnianiu ucieka zawsze FF od 2011 są już fabrycznie TR czyli praktycznie płynu nie potrzeba do uszczelniania bo boki już nie przypominają sita, a ranty Cobaltów na sucho trzymają bardzo dobrze, natomiast płyn do naczyń czy też mydliny uszczelniaja opony w dosłownie kilka sekund. btw - bardzo fajne opony na maratony
pawelsystem Napisano 11 Kwietnia 2012 Napisano 11 Kwietnia 2012 fredy tak (nawet mam) ale trzeba mieć jeszcze jakiś komplet z klockiem ps nie polecam geaxa saguaro tnt co do właściwości jezdnych ok ale rower mi przytył o 1 kg ale jak dorobie się jakiś ra ra czy ro ro to saguaro będa miały swoje docelowe przeznaczenie czyli "treningowe" ale niestety ze 2-3 maratony bede musiał na nich przejechać co do płynu to korzystam ze "staśka"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.