kubaMiszcz Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Czesc, mam pytanie, a tym samym prosze o wasze opinie na temat mojego postanowienia w sprawie hamulcow Sprawa wyglada tak: kupilem nowy rower i ma on "kijowe" hamulce przednie i tylne - podczas hamowania slychac szum, syk; dluga droga hamowania i wogole nie sa przyjemne w uzytkowaniu (hamulce sa wyregulowane). Sa dla mnie najwazniejsza czesca w rowerze, wiec klade na nie najwiekszy nacisk. Dodam jeszcze, ze 50% przyjemnosci z jazdy to dla mnie sprawny i dobrze reagujacy uklad hamulcowy. Lepsze hamulce = wieksze bezpieczenstwo. Dobra teraz pytanie: z tego co mniej wiecej na tym forum wyczytalem to calkiem niezle sa hamulce http://allegro.pl/av...197155807.html, zamierzam je kupic - czy sie oplaca ??? Czytalem jeszcze ze wazne sa kostki, cos w stylu FR5, no i oczywiscie klamki http://allegro.pl/dz...243729768.html, ktore tez mam zamiar kupic. Jesli jestem w bledzie to doradzcie cos lepszego i wogole powiedzcie czy zakup wymienionych hamulcow i dzwigni cos zmieni i czy sie oplaca. Z gory mowie ze nie znam sie zbytnio na rowerach, wiec nie krytykujcie tego posta. dzieki, pozdro! poprawka linkow: dzwignie - DŹWIGNIE HAMULCOWE AVID FR-5 CZARNE MODEL 2011 !!! (2243729768) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. hamulce - AVID hamulec V-brake Single Digit 5 2011 (2209137136) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 dory zestaw na pewno sie nie zawiedziesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 i wogole powiedzcie czy zakup wymienionych hamulcow i dzwigni cos zmieni i czy sie oplaca. Z gory mowie ze nie znam sie zbytnio na rowerach, wiec nie krytykujcie tego posta. Te pieniądze lepiej przeznacz na serwisanta. Niech określi co potrzeba. Podałeś za mało informacji aby cokolwiek próbować diagnozować. Chyba, że klamki i szczęki masz z plastiku, to wymieniaj. edycja: Rozumiem, że świadomie w takim stanie pojazd nabyłeś, jeśli nie, do sprzedawcy się udaj i niech naprawia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 ZWS, to jest tak: rower nabylem swiadomie, jest nowy, wszystko mi w nim pasuje, tylko hamulce sa poprostu slabe. Jakies noname "PROMAX" na allegro po 20-30zl to wiesz... I tu sie pojawia pytanko, jak bardzo ww zestaw zmieni hamowanie? PS. na klamkach, ktore mam, jest napisane SHIMANO V-brake, czyli takie najtansze shimano jakie sa na rynku. Moze nie ma potrzeby kupowania klamek i hamulcow tylko same hamulce??? (tyle, ze te klameczki co mam nie sa "przyjemne w dotyku" i takie komfortowe, za to wykonane dobrze). pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Zacznij od porządnej regulacji i zmiany okładzin/klocków, bo to tu może leżeć problem i jest szansa, że obejdzie się bez nowych inwestycji. No, ale jeśli już chcesz zmieniać ja bym nie wymieniała od razu całego setu, wydaje się ze szczęki na początek wystarczą, szczególnie że SD5 to niezłe hampelki:) Zaś co do tego jak zmieni- mam wyższy model SD7 i powiem tak- przedni bez problemu,w mgnieniu oka, stawia rower na nosie- a jak się nie pilnujesz to również użytkownika:D SD5 też nie powinno w tym względzie zawodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miliron Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Jak byś chciał kupić parę groszy taniej to mam takowy zestaw (avid SD5)do sprzedania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 wszystko mi w nim pasuje, tylko hamulce sa poprostu slabe. Jakies noname "PROMAX" na allegro po 20-30zl to wiesz... I tu sie pojawia pytanko, jak bardzo ww zestaw zmieni hamowanie? Może wcale nie zmienić a może znacząco. Prosta jak budowa cepa konstrukcja V-ek sprawia, że nie dzielą się na słabe i mocne. Zawsze jest jakiś pośredni powód, że nie hamują dobrze - twardy klocek, miękka rama, zła regulacja, zatarta linka, wszystko to ma wpływ na działanie hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 na poczatek wyczysc obrecz i klocki,mogly sie jakies drobinki alu lub piach powbijac w okladziny i tak tra,a lepszych v-brakeów nie oplaca ci sie raczej kupowac,zaiwnwestuj w porzadne klamki,linki,klocki,boostera(podkowa?)i bedzie pieknie! P>S-Moze wymien jeszcze obrecze,to tez wplywa na hamulce; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 P>S-Moze wymien jeszcze obrecze,to tez wplywa na hamulce; Doładowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Hehe,musialem,ale powaznie,co obrecz to inne hamowanie v-ek,mozne masz anodowane albo jakies dupiate czy cos??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 A moze wystarczyloby zakupic jakies klocki wyzszej klasy - w innych temach czytalem ze author 3cc daje rade, opyla sie? hamulce i klamki sa nowe wiec nie sa zabrudzone czy starte, po prostu niskiej klasy PS. regulowalem hamulce, dzialaja nawet nawet ale w kazdym razie nie satysfakcjonuje mnie ich dzialanie. Kolega ma v-ki 2 lata i nawet nie wymienial klockow i hamuja duzo duzo lepiej, mimo ze nie sa ta jakies duzo lepsze modele shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Każde dobrze wyregulowane fałki są w stanie postawić rower, pod warunkiem, że nie ważysz tony i nie jedziesz pow 30km/h (mnie np. są w stanie postawić nawet v-brake z plastiku - sprawdzone empirycznie ) W tym typie hamulców najważniejsze jest dobre wyregulowanie i klocki. Jeśli regulacja jak piszesz jest w porządku - to najpierw zabrałabym się za wymianę klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 tak tez zrobie - pierwsza rzecz to nowe klocki, bo te co mam teraz to jakis sh*t za 5zl albo mniej ;p Teraz jeszcze kwestia jakie klocki ??? proponujcie cos, tylko zeby cena nie byla z kosmosu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 JA chwale sobie claksa czerwone,takie shimano za 6zl;p i merida deone czerwono-czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Co do regulacji to może źle regulujesz? Mam w zimówce Promaxy i nieźle hamują. Klocki maą być jak najbliżej obręczy. Klocki Accent 3 function mają dobre opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 dobra, dzisiaj czynne sklepy to sie przejade do rowerowego i zobacze co tam maja, jesli chodzi o kostki hamulcowe. Mam nadzieje, ze zakup jakis konkretnych kostek znacznie poprawi jakos hamowania ;p dzieki za pomoc. PS. jak nie bedzie poprawy to piszcie co dalej xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Każde dobrze wyregulowane fałki są w stanie postawić rower, pod warunkiem, że nie ważysz tony i nie jedziesz pow 30km/h (mnie np. są w stanie postawić nawet v-brake z plastiku - sprawdzone empirycznie ) W tym typie hamulców najważniejsze jest dobre wyregulowanie i klocki. Jeśli regulacja jak piszesz jest w porządku - to najpierw zabrałabym się za wymianę klocków. mnie stawiaja na kolo plastikowe klamki, a waze 90 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smooir Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Hamulce dobre masz, zrób jak Ci radzą koledzy, spraw ich i nie tylko ich stan i będzie dobrze ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k0nr4d Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Zgadzam się z przedmówcami, rodzaj szczęk i klamek nie gra większej roli. W jednym rowerze mam Avidy SD3 z klamkami LX, w drugim Promaxy, hamują podobnie. Napisz jak są wyregulowane te hamulce. Są pewnie różne szkoły, ale jak dla mnie hamulec jest dobrze wyregulowany jeśli skok klamki nie przekracza 2cm. Wtedy nawet na małych klockach i zużytych do wklęsłości obręczach mogę wygenerować tyle siły, żeby zatrzymać rower w miejscu. Jeśli chodzi o komfort pracy, to nie zaszkodzi nasmarować tulejek, na których obracają się szczęki i wkropić nieco oleju do pancerza, chociaż w nowym rowerze to raczej niepotrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 17 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 ok odswiezam temat;;;; kupilem nowe klocki lepszej klasy (author bbs 3cc) i teraz sytuacja ma sie nastepujaco; przod dziala jak ta lala - rewelka, 5 razy lepiej, za to tyl sie s...... zepsol, bo: przy zakladaniu nowych kostek musialem linke hamulcowa odczepic, a gdy zalozylem z powrotem to teraz klamka tylnego hamulca powiedziala : nie! ,czyli po jej "uzyciu" tj. docisnieciu tak jak bym chcial hamowac, nie wraca ona na swoje miejsce, tzn wraca, ale powoli, a nie tak jak przednia - szybko i plynnie. Teraz pojawia sie pytanko co z tym zrobic? ? ? dodam jeszcze, ze ta "niegrzeczna" klameczka chodzi ciezej niz ta "grzeczna". Jeszcze jedno - jesli poluzowuje linke w tylnim hamulcu to klamka, wiadomo, dochodzi po pelnym nacisnieciu do samej raczki kierownicy ale , gdy ja puszcze, wraca na swoje miejsce duzo wolniej niz w przypadku, gdy linka jest dosc mocno naciagnieta, a uwilebiam jezdzic na klamkach dociskajacych sie do konca. POMOCY, doradzcie co mam zrobic, zeby to naprawic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 musisz wyregulować hamulec aby wszystko grało (ustawienie klocków, linkę, ramiona), jak nie powraca od razu to pewnie związane jest to z słabym napięciem ramion, które kiepsko odbijają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 18 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 i tutaj jest ciekawostka z tym hamulcem z tylu - patrzac z tylu roweru: po nacisneciu klamki hamulca zauwazylem z lewe ramie normlanie dochodzi do kola i odbija na miejsce, za to prawe ramie rusza sie ledwo co i praktycznie do tylu nie wraca. W sumie to daje efekt hamowania jednym klockiem ;p co mam uczynic, aby to nieszczesne ramie "odbijalo" sprawnie? >> a poza tym wczesniej pisalem ze klamka nie wraca od razu po puszczeniu, teraz zorientowalem sie ze jest to spowodowane wlasnie tym, ze prawe lamie hamulca nie wraca na miejsce(nie odbija) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 zmienić napięcie tymi śrubkami przy szczękach musisz (dokręcić lekko tą śrubę w ramieniu które nie odskakuje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Jeśli odkręcałeś ramiona hamulca, sprawdż jeszcze osadzenie sprężyn napinających w otworach przy pivotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubaMiszcz Napisano 19 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 iza, akurat te srubki to reguluja odleglosc klocka od kola (przynajmniej u mnie). Jest jeszcze jakis sposob na naprawe odbicia ramion ?? PS. dzisiaj jezdzilem na rowerze kumpla i jestem zalamany: v-ki 2 lata nic nie wymieniane, nawet klocki, tylko linka co jakis czas naciagana, a hamuja, ze ajjjj... tylny tak rwie, ze mozna z roweru spasc, przedni tak samo. Dodam jeszcze, ze nie so to hamulce jakies dobre, tylko zapewne idealnie wyregulowane ;p ciarki mnie przechodza jak sobie pomysle, ze u siebie musze sie z tym tak meczyci zadreczac ludzi na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.