owiecs Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Witam, odziedziczyłem tarczówki giant mph tył i przód; właściciel olał temat i zakupił nowe avidy. przód działa nienagannie, natomiast z tyłu w zacisku klocki są zbyt blisko siebie - praktycznie na styk z tarczą. poprzedni właściciel twierdził, że dało się tym kawałek przejechać, chociaż lekko ocierały klocki, jednak po chwili klocki dociskały mocniej i mocniej (wzrost temperatury?) hamulców nikt nie ruszał od nowości; były stosunkowo mało używane (rower głównie stał w garażu - 4-5 lat). Czy ktoś może podpowiedzieć czym to jest spowodowane? Czy tak może objawiac się zapowietrzenie? Na mój mały rozumek wygląda to tak jakby w obwodzie było za dużo płynu, ale nie ma to zupełnie sensu, jeśli nikt po fabryce tego nie tykał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grand231 Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Na początek wymień płyn hydrauliczny, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrdi Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Root'y chodzą na oleju tak jak hamulce Shimano, nie na Dot'e. Po długim staniu tłoczki mogły się zastać. Więc pierwsze co zrób to wyciagnij klocki i jakims płaskim narzędziem delikatnie wcisnij tloczki i patrz czy wchodzą bez oporu i równomiernie w ten sposób możesz je rozruszac przy ojazji przeczyść cały zacisk, a na koniec jak to nie pomoże wymień olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsystem Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Root'y chodzą na oleju tak jak hamulce Shimano, nie na Dot'e. Po długim staniu tłoczki mogły się zastać. Więc pierwsze co zrób to wyciagnij klocki i jakims płaskim narzędziem delikatnie wcisnij tloczki i patrz czy wchodzą bez oporu i równomiernie w ten sposób możesz je rozruszac przy ojazji przeczyść cały zacisk, a na koniec jak to nie pomoże wymień olej. pomyliłeś heble mph sa na dotcie... jescze masz tam takie pokretło na klamce pokreć nim może coś pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Mph to system zamknięty, z regulacją manualną odległości klocków od obręczy (czyli wartości skoku jałowego klamki równocześnie). Regulacja to pokrętło na korpusie dźwigni, duże srebrne. To bardzo wydajna regulacja i powinna działać. Jeśli klocki masz blisko tarczy i stale ocierają o nią to podnosisz przez tarcie temperaturę w układzie i powodujesz zaciśnięcie klocków na tarczy. pomyliłeś heble mph sa na dotcie... jescze masz tam takie pokretło na klamce pokreć nim może coś pomoże Root pracuje na mineralnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 przewiduje pokretlo na zbiorniczku skrecone -poluzuj powinny sie rozejsc klocki (jezdzilem na MPH jakies 4 sezony-wkurzało mnie dzwonienie tarcz i szybkie nagrzewanie płynu ham.na zjazdach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.