Skocz do zawartości

[amortyzator] RST F1rst - elastomer


Rekomendowane odpowiedzi

Troche pokreciłem. W każdym bądz razie chodziło o progresjęugięcia. Sa elastomery wysokości około 1cm (teoretycznie zabezpieczające przed dobiciem). Ale golenie górne mają 130mm wysokości (z czego wykorzystane jest około 80mm). Zastanawiam się czy da się w jakiś sposób wykorzystać pozostałą cześć skoku ingerując w bebechy amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zwyklego Firsta, nie wersję platinium. W moim amortyzatorze elastomer ma co najwyżej 1cm grubości i jak mowilem w domyśle ma chronic przed dobiciem (do czego skutecznie nie dopuszcza i tak spreżyna powietrzna). Wiec w gre wchodzi jedynie jego wyjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element nr 14 to nie elastomer, ma za zadanie stabilizację sprężyny, nie ma wpływu na progresję ugięcia bo działa na początki skoku i ułatwia ugięcie.

Jeśli chcesz zwiększyć skok usun element nr 17 z rysunku , ewentualnie usuń jeszcze element 16 ale wtedy możesz uszkodzić tłumik przy max dobiciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyjmiesz element nr.3 (pod warunkiem, że element 2 jest uszczelniony o-ringiem) to skok się zwiększy (a przynajmniej zmniejszy się progresja ugięcia), ewentualnie jeśli w sprężynie (element 11) jest jakiś elastyczny wkład, skróć go np. o połowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator został zalany olejem 10W (silnikowy semisyntetic) w ilości 16ml na goleń + posmarowanie uszczelek i goleni wewnątrz cienką warstwą przed montażem. Amortyzator w żadne sposób nie został dodatkowo uszczelniony.

 

Moje wrażania po zalaniu olejem:

- ze śrub na dole goleni nic nie cieknie (póki co). RST oryginalnie ma prowizoryczną uszczelkę na jednej z nich);

- golenie górne trochę tłuste, ale myślę, że jest to spowodowane potraktowaniem gumowych uszczelek od wewnątrz sporą ilością oleju;

- co najciekawsze wcześniej, przy smarowaniu smarem stałym przy ciśnieniu około 75psi miałem SAG rzędu 20%, teraz podobny SAG mam przy ciśnieniu około 100psi (czyli takim jakim zaleca producent pod moją wagę);

- amortyzator stał się moim zdaniem czulszy na mniejsze nierówności (mimo zastosowania wyższego ciśnienia w sprężynie powietrznej);

- przy tak samo ustawionym tłumieniu powrotu amortyzator wraca szybciej;

 

 

Na bieżąco postaram się zrelacjonować co dzieje się z widelcem po zalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...