matpog Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Zastanawialem się czy wyjęcie elastomerów w amortyzatorze RST F1rst poprawiłoby w jakiś sposób jego pracę, tzn czy byłaby zauważalna mniejsza progresywność tłumienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A tam są jakieś elastomery ? progresja ugięcia to rozumiem ale " progresywność tłumienia" takiego czegoś nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Troche pokreciłem. W każdym bądz razie chodziło o progresjęugięcia. Sa elastomery wysokości około 1cm (teoretycznie zabezpieczające przed dobiciem). Ale golenie górne mają 130mm wysokości (z czego wykorzystane jest około 80mm). Zastanawiam się czy da się w jakiś sposób wykorzystać pozostałą cześć skoku ingerując w bebechy amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 http://xcrider.blogspot.com/2011/06/rst-f1rst-air-rl-platinum-fork-services.html Wydaje mi się, że nie będzie wtedy tak progresywny. Bo rzeczywiście First widocznie utwardza się w pewnym momencie. Na Twoim miejscu uciąłbym go i zostawił jakieś 2-3 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Mam zwyklego Firsta, nie wersję platinium. W moim amortyzatorze elastomer ma co najwyżej 1cm grubości i jak mowilem w domyśle ma chronic przed dobiciem (do czego skutecznie nie dopuszcza i tak spreżyna powietrzna). Wiec w gre wchodzi jedynie jego wyjęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Element nr 14 to nie elastomer, ma za zadanie stabilizację sprężyny, nie ma wpływu na progresję ugięcia bo działa na początki skoku i ułatwia ugięcie. Jeśli chcesz zwiększyć skok usun element nr 17 z rysunku , ewentualnie usuń jeszcze element 16 ale wtedy możesz uszkodzić tłumik przy max dobiciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Załączyłem pdfa z rysunkiem podstawowej wersji Firsta. Chodzi mi o stożkowe elastomery, które stricte nie są wyodrębnione na rysunku (elementy 11 i 13). FIRST AIR.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Jeśli wyjmiesz element nr.3 (pod warunkiem, że element 2 jest uszczelniony o-ringiem) to skok się zwiększy (a przynajmniej zmniejszy się progresja ugięcia), ewentualnie jeśli w sprężynie (element 11) jest jakiś elastyczny wkład, skróć go np. o połowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Mam jeszcze pytanie o celowość wykonania Firstowi kąpieli olejowej? Czy wiązałoby się to z wymianą uszczelek kurzowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 A fabrycznie nie było tam oleju, jeśli nie wlej przy montażu po 15 ml przez dolne otwory w goleniach i masz kąpiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Być może to troche laickie pytanie, ale czy wtedy golenie czyscimy do sucha ze starego smaru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Przed montażem wytrzyj golenie ze smaru i rozprowadź na nich olej, olejem przesmaruj też uszczelki kurzowe od wewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Dzięki za pomoc. Zabiorę się do tego po świętach. Pytanie jeszcze o olej. Czy może to być standardowy silnikowy półsyntetyk 10w40? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Taki olej też się sprawdzi , choć np Manitou zaleca olej 5W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Pewnie w okresie niższych temperatur będzie jakaś różnica. Bo z tego co mi wiadomo pierwsza cyfra w olejach silnikowych oznacza temperaturę w której olej traci określoną płynność (wykazuje wyższą lepkość). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 W temperaturach powyżej 0 nie będzie to miało wielkiego znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Podałeś, żeby wlać 15 ml oleju do każdej lagi, skąd ta wartość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Podobnie zaleca Manitou, a budowa widelców jest bardzo zbliżona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matpog Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Amortyzator został zalany olejem 10W (silnikowy semisyntetic) w ilości 16ml na goleń + posmarowanie uszczelek i goleni wewnątrz cienką warstwą przed montażem. Amortyzator w żadne sposób nie został dodatkowo uszczelniony. Moje wrażania po zalaniu olejem: - ze śrub na dole goleni nic nie cieknie (póki co). RST oryginalnie ma prowizoryczną uszczelkę na jednej z nich); - golenie górne trochę tłuste, ale myślę, że jest to spowodowane potraktowaniem gumowych uszczelek od wewnątrz sporą ilością oleju; - co najciekawsze wcześniej, przy smarowaniu smarem stałym przy ciśnieniu około 75psi miałem SAG rzędu 20%, teraz podobny SAG mam przy ciśnieniu około 100psi (czyli takim jakim zaleca producent pod moją wagę); - amortyzator stał się moim zdaniem czulszy na mniejsze nierówności (mimo zastosowania wyższego ciśnienia w sprężynie powietrznej); - przy tak samo ustawionym tłumieniu powrotu amortyzator wraca szybciej; Na bieżąco postaram się zrelacjonować co dzieje się z widelcem po zalaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.