Skocz do zawartości

[korba] problem z dokreceniem/trzaski-foto


szewczykluk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam korba Shimano m590 9 rzedowa,nowa, przebieg ok 75 km - caly cos dziwnie trzaskalo, strzelalo - myslalem ze to pedaly,gwinty nasmarowane,nastepnie sztyca i zacisk, po wnikliwej obserwacji padlo na korbe ( kaseta i piasta tylnia sa ok) - zauwazylem ze najbardziej strzela gdy jade pod gorke 1 z przodu z tylu 8-9 bieg, zabralem sie za sprawdzenie okazalo sie ze ta sruba plastikowa jest slabo dokrecona foto:

3c18abaa.jpg

 

1. pytanie czy ona jest odpowiedzialna za te "strzaly"- jak mocno mozna ja dokrecic?czy najpierw trzeba dokrecic ta srube czy te dwie male?

 

2.nastepne pytanie - chodzi mi o te dwie srubki foto:

37b0d9be.jpg

 

jak mocno nalezy je dokrecic?czy rowniez one mogly powodowac dzwiek "strzelania"?jest na nich bialy smar - do czego sluzy?

 

 

i ostatnie 3. pytanko chodzi o ta podkladke foto:

f9e51ede.jpg

 

do czego ona jest potrzebna?czy na zdjeciu jest prawidlowo zamontowana?

 

reasumujac - czy montujac korbe nalezy cos przesmarowac?jesli tak to co i jakim smarem?

 

z gory bardzooo dziekuje i pozdrawiam

Napisano

Plastikową dokręcasz jako pierwszą - ona likwiduje luzy - jeśli się nie mylę to z siłą 1Nm, potem te dwie imbusowe z siłą 14-15Nm. Zdejmij, wyczyść wszystko z ewentualnych drobin piasku, nasmaruj jakimś smarem żeby zlikwidować ew. trzaski i złóż ponownie.

 

Edytowane:

Czy możesz dodać jedno foto w widoku "z góry" bo coś mi mówi, że masz to wszystko nie skręcona jak należy.

A podkładka z ostatniego zdjęcia pilnuje, by korba nie odpadła w razie poluzowanie śrub które ją trzymają a założona jest dobrze.

Napisano

Plastikową dokręcasz jako pierwszą - ona likwiduje luzy - jeśli się nie mylę to z siłą 1Nm, potem te dwie imbusowe z siłą 14-15Nm. Zdejmij, wyczyść wszystko z ewentualnych drobin piasku, nasmaruj jakimś smarem żeby zlikwidować ew. trzaski i złóż ponownie.

 

Edytowane:

Czy możesz dodać jedno foto w widoku "z góry" bo coś mi mówi, że masz to wszystko nie skręcona jak należy.

 

 

Niektórzy użytkownicy usuwają tą plastikową podkładkę, gdyż w wielu przypadkach to ona jest winna zaistniałym trzaskom. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy problem dalej istnieje. Sprawdź także czy lewe ramię jest dobrze osadzone na suporcie ( czy weszło całe) i czy jest odpowiednio mocno dokręcone ( imbusem dwie śruby które pokazałeś na zdjęciu ) - najprawdopodobniej wszystko masz poluzowane skoro czarna plastikowa śruba jest luźna.

Napisano

944c8db8.jpg

c6338ed2.jpg

d719d404.jpg

a3ed38bb.jpg

 

jakie smary bede potrzebne?czy jesli usune ta podkladke - nie uszkodze nic podczas jazdy jak kolega radzi?i czy zamiast tej paskudnej plastikowej sruby - mozna zastapic jaka aluminiowa widziales cos podobnego na alledrogo

Napisano

Plastikowe podkładki są potrzebne, one ustalają łożyska suportu w zależności od szerokości mufy - 68mm dajesz 2 z prawej i 1 z lewej tak jak masz, 73 mm dajesz jedną z prawej, więc je zostaw.

Natomiast plastikowy kapsel służący do likwidowania luzów możesz wykręcić po skręceniu korb ale moim zdaniem będzie to bezcelowe, tam nie ma praktycznie żadnych obciążeń więc to miejsce nie powinno trzeszczeć.

Co do smaru, ja używam motorexa 2000, możesz użyć jakiegokolwiek smaru montażowego lub choćby łt43 nic złego się nie stanie, pamiętaj tylko by nie przesadzić.

Napisano

1 z przodu i 8/9 z tyłu? Przy takim przekosie to może być wszystko. Tak się nie jeździ.

 

Ale do rzeczy, jeśli to na 100% korba, zacząłbym od rozkręcenia jej i złożenia z powrotem. Suportu nie wykręcaj, nie trzeba. Ale wyjmij korbę, zobacz, czy wszystko jest ok i skręć z powrotem. Przyjrzyj się też śrubom mocującym zębatki, poluzowane mogą być powodem różnych dźwięków.

Plastikowa nakrętka ma być dokręcona tak, żeby tylko zlikwidowała luzy. Działa jak top cap w sterach. W odróżnieniu od korb na kwadrat, tu nie skręcasz wszystkiego na siłę. Później dokręcasz te dwie "boczne" śrubki i gotowe. Plastikowa podkładka w ramieniu nie jest niezbędna, a także może powodować trzaski.

Napisano

Muszę sprostować swoją wypowiedź- oczywiście nie chodzi mi o podkładki przy miskach suportu ale o tą plastikową podkładkę w lewym ramieniu korby. Wielu użytkowników twierdzi iż jest ona zbędna gdyż często jest luźna. Broń boże nie demontuj podkładek pod miskami suportu :)

Napisano

Wymiana śruby da najwyżej estetyczny efekt.

 

Suport może wydawać dźwięki, ale poczekajmy. Po co to wszystko od razu rozkręcać? Lepiej eliminować możliwe źródła po kolei.

Napisano

posprawdzalem wszystkie sruby mocujace zebatki jedna z nich jest wadliwa, w ogole nie trzyma - gwint zwichrowany czy co, przydaloby sie ja tez wymienic

Napisano

no dokladnie...trzyma srednia i najmniejsza, w kazdym razie wszystko zdemontowac,przesmarowac i wymienic srubke;), po swietach zakupy...mam nadzieje ze dostane taka pojedyncza srubke w rowerowym sklepie,dzieki Wszystkim

Napisano

jeszcze jedna prosba - czy do zabezpieczenia srubek, gwintow w ramie i lewym ramieniu korby mozna uzyc smaru miedziowego??

 

czy tez smaru grafitowego?

Napisano

Bardziej miedziowego ale jak dasz grafitowy to się nic nie stanie. Czasem nie jeździj przed wymianą śrubki bo możesz tarcze pokrzywić i ci będą ocierały o wózek przedniej przerzutki.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...