Jebodiah Napisano 7 Kwietnia 2012 Napisano 7 Kwietnia 2012 Witam wszystkich. Przymierzam się do zakupu mojego pierwszego sensownego roweru. Jego przeznaczenie ma być rekreacyjno-turystyczne. Przede wszystkim weekendowe wycieczki 100-300 km, ale w planach mam też zagraniczne wypady (1000-1500 km). Rower do jazdy głównie po asfalcie, ale od czasu do czasu również polne i leśne trakty. Czytam forum od jakiegoś czasu i doszedłem do wniosku, że najlepszym wyjściem będą rowery, które wymieniłem w tytule, czyli: Merida Crossway 100-V (1499 zł) - http://allegro.pl/ro...2234025268.html oraz Unibike Viper Gts 2011 (1649 zł) - http://www.rowerzyst...r-gts-2011.html Zauważyłem, że te modele są jednymi z częściej polecanych crossów (na tym forum, z przedziału do 2000 zł). Ja nie mam żadnych preferencji. Na wygląd nie patrze (te modele są akurat dość nijakie jeśli chodzi o wrażenia estetyczne). Rower musi po prostu spełniać swoje zadania, czyli być solidnym oraz przyjemnym w ujeżdżaniu Do tej pory jeździłem totalnym badziewiem i wybierając się w trasę ~100 km liczyłem się z tym, że w połowie drogi może się rozlecieć. Dlatego nie skupiam się na kosmicznym osprzęcie tylko bezawaryjności. Jeśli chodzi o rozmiar ramy to prawdopodobnie wybiorę 19" (176 wzrostu i 74 kg wagi). Oczywiście planuje wcześniej pochodzić po sklepach i się trochę poprzymierzać do różnych rozmiarów. A może ktoś wie gdzie w Kielcach można spróbować szukać powyższych rowerów? Oczywiście nie obrażę się, jeśli ktoś wprowadzi mnie w rozterkę, proponując jakiś inny model Limit cenowy 1700 zł wziął się stąd, że planuje przeznaczyć na rower i akcesoria (zapięcie, bagażnik, licznik itp) 2000 zł. I jest to granica psychologiczna której nie chce przekraczać Pozdrawiam
mam16v Napisano 7 Kwietnia 2012 Napisano 7 Kwietnia 2012 ta merida ma bardzo fajną rame reszta osprzetu jest podstawowa z najnizszych grup,ale od tej ceny można sukcesywnie modernizować i bedzie fajny zestaw unibike ma odrazu prawie całą grupe alivio więc całkiem fajna konfiguracja powtórze sie ale jeśli niem musi być nowy a jedynie 'jak nowy' w tej cenie jest masa sprzetu na aukcjach z osprzetem co najmiej SLX/XT czyli wydasz 1500zł-a dostaniesz sprzęt wart 3500zł shimano podniosło w tym roku marże o kilkanaście-do 30% więc rowery na 2012 są słabiej wyposażone(w niższe grupy)
Jebodiah Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Napisano 7 Kwietnia 2012 Dzięki za odpowiedź powtórze sie ale jeśli niem musi być nowy a jedynie 'jak nowy' w tej cenie jest masa sprzetu na aukcjach z osprzetem co najmiej SLX/XT czyli wydasz 1500zł-a dostaniesz sprzęt wart 3500zł Też się zastanawiałem nad czymś "jak nowym" ale przede wszystkim, chciałbym mieć rower gotowy do jazdy. Chcę uniknąć też sytuacji, że rower który był wystawiony jako "igła", będzie wymagał serwisowania czy nawet wymiany części. A chyba największy problem z używanym sprzętem to fakt, że nie jestem w stanie ocenić, czy oferowany rower jest w sensownej cenie. Np 2 (niemalże losowo) wybrane oferty z allegro: http://allegro.pl/tr...2230494167.html - wygląda na przyjemny model, ale 1700 za używany rower to chyba trochę za dużo http://allegro.pl/pi...2234954516.html - cena (1250 zł) akceptowalna, osprzęt chyba ok. Gdyby nie gigantyczna rama (22,5") to pewnie bym się zainteresował.
pawel13 Napisano 7 Kwietnia 2012 Napisano 7 Kwietnia 2012 Może i ten za 1700zł jest używany ale według mnie ma dość dobry osprzęt, a ten z ramą 22,5 nie sądze żeby się dla cb nadawał nie będzie dla cb taki wieki kloc wygodny. A widziałeś może taki rowerek też wydaje się fajny bynajmniej widziałem go w sklepie jak byłem nie jest zły http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-krosowy-kellys-axis-yellow-2011.html .
Jebodiah Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Napisano 7 Kwietnia 2012 Może i ten za 1700zł jest używany ale według mnie ma dość dobry osprzęt Laik jestem straszny, więc sie nawet nie wypowiadam. A widziałeś może taki rowerek też wydaje się fajny bynajmniej widziałem go w sklepie jak byłem nie jest zły http://www.rowerzyst...ellow-2011.html . Od razu zwróciłem uwagę na hamulce tarczowe (hydrauliczne!) które są mi... kompletnie niepotrzebne. Nie ma więc chyba sensu dopłacać za takie bajery.
mam16v Napisano 7 Kwietnia 2012 Napisano 7 Kwietnia 2012 Laik jestem straszny, więc sie nawet nie wypowiadam. Od razu zwróciłem uwagę na hamulce tarczowe (hydrauliczne!) które są mi... kompletnie niepotrzebne. Nie ma więc chyba sensu dopłacać za takie bajery. trek jest o 500pln zadrogi (za słabe komponenty na tę cene) scott jest z ok 2005r zbyt stary na tę cene przy twoim wzroście pozostaje Ci szukać używanego bergamonta 18" (następny ma już 21) albo na zachodzie jeżdzą tylko wielkoludy albo kupują za duze rowery bo najczęściej są 22'-23' najlepiej szukać w niepopularnych markaw w PL (dynamics-to KTM),bergamont,stevens itp i nie szukaj tylgo w trekingach bo są często wstawiane w kategorie góral
Jebodiah Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Napisano 8 Kwietnia 2012 Witam ponownie. Wynalazłem dzisiaj coś takiego http://allegro.pl/tr...2251494933.html Myślę, że cena jest uczciwa. Zainteresował mnie ponieważ wygląda na dobrze utrzymany. Podobno jest również po przeglądzie więc tym bardziej. Wydaje m się, że osprzęt jest naprawdę ok i zdecydowanie spełni moje niezbyt wysokie wymagania. Rama co prawda 21" ale z moimi stosunkowo długim nogami (81 cm od kroku) da radę. Oglądałem również trekkingi, np: http://allegro.pl/st...2255999799.html - Wygląda na konkretny sprzęt. Jak myślicie za ile opłacałoby się go kupić?
mam16v Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 trek to zabytek 2005rwart ok 700-800zł stevens wart jest 1300-1500 (ale amorka już nie załozysz) a aukcja zakonczy się ok 1000zł trzeba szukać niepopularnych marek w PL wtedy są w ofercie świerze egzemplarze
Jebodiah Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Napisano 8 Kwietnia 2012 trek to zabytek 2005rwart ok 700-800zł Skąd wy takie rzeczy wiecie?
mam16v Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 wystarczy wiedzieć w jakich latach wychodzily konkretne grupy osprzetu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.