WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Cześć, czytałem wiele tematów dotyczących gwarnacji lecz mam do was kilka pytań. Bo 2 tygodnie temu oddałem rower na gwarnację (zużyty amortyzator RST Gila ...) (Posiadał luzy, starte golenie, uszczelki rozwalone bo jakiś kremowy smar się wydostawał no i rdza na lewym goleniu). Pytałem się kiedy będzie rower, sprzedawca powiedział mi że amortyzator wysłał do MERIDY a podobno merida wyśle go do VELVO . Oraz mówił mi nawet że z amortyzatorem i tak nic nie zrobią , mówił mi takżę że amortyzator był rozkręcany, bo podobno jak są te śruby imbusowe pod spodem amorka, jest na nie nałożona jakaś pasta niebieska, i po widać czy amor był rozkręcany. 1. Jak długo mogę czekać za amortyzatorem jeżeli został on wysłany do meridy, a merida wysyła go do VELVO 2. Jakie kroki mam podjąć jeżeli będę czekał już powyżej 2 tygodni (jakie mam prawa) 3. Jeżeli ta niebieska pasta jest na śrubie imbusowej, i jest ona wkręcona to jak on mógł wiedzieć czy ja go amortyzatro odkręcałem czy też nie, bo jeżeli on go rozkręcał to gwarancja może mi przepaść ... Z góry dziękuje za odpowiedzi WuuChaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krasiak96 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Na reklamacje mają zawsze 3-4 tyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Na reklamacje mają zawsze 3-4 tyg Z tego co mi wiadomo 2 tygodnie wszędzie pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinek1992 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 14 dni roboczych czyli od poniedziałku do piątku a soboty i niedziele sie nie wliczają. Pamiętajcie o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Dwa tygodnie to jest na odpowiedź na Twoją reklamację, czyli czy ją uwzględnią, czy nie. Niestety czasu naprawy w żadnej ustawie określonego nie ma, więc mogą teoretycznie naprawiać w nieskończoność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy . A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krasiak96 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Może ruszy ale jestem pewien że w ciągu tych 2 tyg i tak nie dostaniesz amorka ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 zwykle producenci zastrzegają, że reklamacja może być rozpatrzona nawet do miesiąca w przypadku konieczności np. ściągania części bezpośrednio od producenta itp., w przypadku normalnego rozpatrzenia raklamacyjnego powinno to trwać do 14dni roboczych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekw Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy . A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..'' Po kolei: Od złożenia reklamacji sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na jej rozpatrzenie a nie naprawę, licząc od następnego dnia po złożeniu reklamacji. Jeśli reklamacja została złożona pisemnie, to tak samo musi ci odpowiedziec i nie liczy się data nadania listu poleconego tylko możliwość zapoznania się z jego treścią w terminie 14 dni. Jeśli nie dostałeś odpowiedzi żądaj pisemnie tego czego chciałeś przy składaniu reklamacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Aha dobra teraz mniej więcej rozumiem ; ). Po świętach przedzwonie do tego całego sklepu rowerowego i się po prostu zapytam ; ). Czyli że mam rozumieć że sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie mojej gwarancji jak ją pozytywnie rozpatrzy to wtedy wysyła amorek na gwarancje ? Tak? Czy może coś mi się pomyliło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iza121 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 w normalnym trybie (jeśli nie będzie to sytuacja związana np ze ściąganiem części), gwarant ma obowiązek aby w 14dni w pełni rozpatrzyć reklamację. czyli albo naprawić albo ustosunkować się do tego dlaczego nie naprawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A gdzie jest zapis, że w 14 dni gwarant ma obowiązek naprawić? Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, co nie znaczy, że w tym terminie ma naprawić sprzęt. No ale mogę się mylić... A inna sprawa, to czy amortyzator został oddany na reklamację, czy na gwarancję. Jeśli to drugie, to wtedy obowiązują zapisy z gwarancji i terminy z ustawy niestety nie obowiązują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..'' Jeżeli wada powstała do 6 miesięcy od dnia zakupu, to uznaje się ją jako wadę fabryczną (istniejącą w dniu zakupu), czyli nawet gdyby widelec był zgięty w pół w przeciągu 6 miesięcy to i tak by była to wada fabryczna. Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację Rozpatrzyć reklamację, nie odpowiedzieć, a 28 dni (znów roboczych, nie kalendarzowych) w przypadku gdy naprawa wymaga sprowadzenia części z zagranicy / wysyłki do serwisu za granicę. Rozpatrzenie to albo odpowiedź odmowna, albo wydanie naprawionego/wymienionego towaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Nie rozpatrzeć reklamację, a ustosunkować się do żądania klienta, co w cale nie oznacza, że w 14 dni musi wydać naprawiony/ wymieniony towar. Co do 28 dni roboczych, nie ma takiego zapisu w ustawie. Skąd to wziąłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Jest jeszcze jedna sprawa, bo założyciel tematu nie podał czasu kiedy to się stało od czasu zakupu. Ludzie składając reklamację mówią o gwarancji i w takim trybie jest ona rozpatrywana, a jest jeszcze możliwość niezgodności towaru z umową. Tutaj jest poradnik z forum prawnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Wcześniej właśnie o tym wspominałem, że nie wiadomo, czy to była reklamacja (odpowiednio spisana) czy amor oddany na gwarancję, bo my tu sobie gdybamy, szastamy terminami itp. a może się okazać, że to jednak była gwarancja, a w niej już przeróżne zapisy mogą być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Rower zakupiłem coś w maju/czerwcu 2011 roku. A amortyzator oddałem na gwarancję 23.03.2012r Sprzedający mówił mi że amortyzator został wysłany do serwisu z odpowiednią ''notką''., musiałem takżę dołączyć gwarancje co jest sprawą rzeczywistą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elkaziorro Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Czyli nie złożyłeś reklamacji na towar niezgodny z umową, a oddałeś amora na gwarancję. W związku z tym terminy będą takie, jak masz napisane w gwarancji. Niestety te 14 dni o których wcześniej pisaliśmy obowiązuje tylko przy reklamacji towaru niezgodnego z umową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 ; ), mam w ręku protokół serwisowy, i pisze tam jak byk ''zgłoszenie gwarancyjne'' ; ), teraz przeczytam ile się czeka . Dziękuje za odpowiedzi i za pomoc panowie, pozdrawiam , i zdrowych wesołych żeczyę : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WuuChaa Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Jednak mi amortyzator wymienili i już wysłali do sklepu w czwartek bądź piątek będzie merida gotowa do odbioru ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.