Skocz do zawartości

[gwarancja] Czas oczekiwania na zwrot


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, czytałem wiele tematów dotyczących gwarnacji lecz mam do was kilka pytań. Bo 2 tygodnie temu oddałem rower na gwarnację (zużyty amortyzator RST Gila ...) (Posiadał luzy, starte golenie, uszczelki rozwalone bo jakiś kremowy smar się wydostawał no i rdza na lewym goleniu). Pytałem się kiedy będzie rower, sprzedawca powiedział mi że amortyzator wysłał do MERIDY a podobno merida wyśle go do VELVO . Oraz mówił mi nawet że z amortyzatorem i tak nic nie zrobią , mówił mi takżę że amortyzator był rozkręcany, bo podobno jak są te śruby imbusowe pod spodem amorka, jest na nie nałożona jakaś pasta niebieska, i po widać czy amor był rozkręcany.

 

1. Jak długo mogę czekać za amortyzatorem jeżeli został on wysłany do meridy, a merida wysyła go do VELVO

2. Jakie kroki mam podjąć jeżeli będę czekał już powyżej 2 tygodni (jakie mam prawa)

3. Jeżeli ta niebieska pasta jest na śrubie imbusowej, i jest ona wkręcona to jak on mógł wiedzieć czy ja go amortyzatro odkręcałem czy też nie, bo jeżeli on go rozkręcał to gwarancja może mi przepaść ...

 

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi WuuChaa

Napisano

Dwa tygodnie to jest na odpowiedź na Twoją reklamację, czyli czy ją uwzględnią, czy nie. Niestety czasu naprawy w żadnej ustawie określonego nie ma, więc mogą teoretycznie naprawiać w nieskończoność...

Napisano

No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy .

 

A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''

Napisano

zwykle producenci zastrzegają, że reklamacja może być rozpatrzona nawet do miesiąca w przypadku konieczności np. ściągania części bezpośrednio od producenta itp., w przypadku normalnego rozpatrzenia raklamacyjnego powinno to trwać do 14dni roboczych

Napisano

No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy .

 

A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''

Po kolei:

Od złożenia reklamacji sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na jej rozpatrzenie a nie naprawę, licząc od następnego dnia po złożeniu reklamacji. Jeśli reklamacja została złożona pisemnie, to tak samo musi ci odpowiedziec i nie liczy się data nadania listu poleconego tylko możliwość zapoznania się z jego treścią w terminie 14 dni. Jeśli nie dostałeś odpowiedzi żądaj pisemnie tego czego chciałeś przy składaniu reklamacji

Napisano

Aha dobra teraz mniej więcej rozumiem ; ). Po świętach przedzwonie do tego całego sklepu rowerowego i się po prostu zapytam ; ). Czyli że mam rozumieć że sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie mojej gwarancji jak ją pozytywnie rozpatrzy to wtedy wysyła amorek na gwarancje ? Tak? Czy może coś mi się pomyliło?

Napisano

w normalnym trybie (jeśli nie będzie to sytuacja związana np ze ściąganiem części), gwarant ma obowiązek aby w 14dni w pełni rozpatrzyć reklamację. czyli albo naprawić albo ustosunkować się do tego dlaczego nie naprawi.

Napisano

A gdzie jest zapis, że w 14 dni gwarant ma obowiązek naprawić? Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, co nie znaczy, że w tym terminie ma naprawić sprzęt. No ale mogę się mylić...

 

A inna sprawa, to czy amortyzator został oddany na reklamację, czy na gwarancję. Jeśli to drugie, to wtedy obowiązują zapisy z gwarancji i terminy z ustawy niestety nie obowiązują.

Napisano
A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''
Jeżeli wada powstała do 6 miesięcy od dnia zakupu, to uznaje się ją jako wadę fabryczną (istniejącą w dniu zakupu), czyli nawet gdyby widelec był zgięty w pół w przeciągu 6 miesięcy to i tak by była to wada fabryczna.

 

Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację
Rozpatrzyć reklamację, nie odpowiedzieć, a 28 dni (znów roboczych, nie kalendarzowych) w przypadku gdy naprawa wymaga sprowadzenia części z zagranicy / wysyłki do serwisu za granicę. Rozpatrzenie to albo odpowiedź odmowna, albo wydanie naprawionego/wymienionego towaru.
Napisano

Nie rozpatrzeć reklamację, a ustosunkować się do żądania klienta, co w cale nie oznacza, że w 14 dni musi wydać naprawiony/ wymieniony towar.

 

Co do 28 dni roboczych, nie ma takiego zapisu w ustawie. Skąd to wziąłeś?

Napisano

Jest jeszcze jedna sprawa, bo założyciel tematu nie podał czasu kiedy to się stało od czasu zakupu. Ludzie składając reklamację mówią o gwarancji i w takim trybie jest ona rozpatrywana, a jest jeszcze możliwość niezgodności towaru z umową. Tutaj jest poradnik z forum prawnego.

Napisano

Wcześniej właśnie o tym wspominałem, że nie wiadomo, czy to była reklamacja (odpowiednio spisana) czy amor oddany na gwarancję, bo my tu sobie gdybamy, szastamy terminami itp. a może się okazać, że to jednak była gwarancja, a w niej już przeróżne zapisy mogą być.

Napisano

Rower zakupiłem coś w maju/czerwcu 2011 roku. A amortyzator oddałem na gwarancję 23.03.2012r

 

Sprzedający mówił mi że amortyzator został wysłany do serwisu z odpowiednią ''notką''., musiałem takżę dołączyć gwarancje co jest sprawą rzeczywistą.

Napisano

Czyli nie złożyłeś reklamacji na towar niezgodny z umową, a oddałeś amora na gwarancję. W związku z tym terminy będą takie, jak masz napisane w gwarancji. Niestety te 14 dni o których wcześniej pisaliśmy obowiązuje tylko przy reklamacji towaru niezgodnego z umową.

Napisano

; ), mam w ręku protokół serwisowy, i pisze tam jak byk ''zgłoszenie gwarancyjne'' ; ), teraz przeczytam ile się czeka .

 

Dziękuje za odpowiedzi i za pomoc panowie, pozdrawiam , i zdrowych wesołych żeczyę : )

Napisano

Jednak mi amortyzator wymienili i już wysłali do sklepu w czwartek bądź piątek będzie merida gotowa do odbioru ; )

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...