Skocz do zawartości

[gwarancja] Czas oczekiwania na zwrot


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czytałem wiele tematów dotyczących gwarnacji lecz mam do was kilka pytań. Bo 2 tygodnie temu oddałem rower na gwarnację (zużyty amortyzator RST Gila ...) (Posiadał luzy, starte golenie, uszczelki rozwalone bo jakiś kremowy smar się wydostawał no i rdza na lewym goleniu). Pytałem się kiedy będzie rower, sprzedawca powiedział mi że amortyzator wysłał do MERIDY a podobno merida wyśle go do VELVO . Oraz mówił mi nawet że z amortyzatorem i tak nic nie zrobią , mówił mi takżę że amortyzator był rozkręcany, bo podobno jak są te śruby imbusowe pod spodem amorka, jest na nie nałożona jakaś pasta niebieska, i po widać czy amor był rozkręcany.

 

1. Jak długo mogę czekać za amortyzatorem jeżeli został on wysłany do meridy, a merida wysyła go do VELVO

2. Jakie kroki mam podjąć jeżeli będę czekał już powyżej 2 tygodni (jakie mam prawa)

3. Jeżeli ta niebieska pasta jest na śrubie imbusowej, i jest ona wkręcona to jak on mógł wiedzieć czy ja go amortyzatro odkręcałem czy też nie, bo jeżeli on go rozkręcał to gwarancja może mi przepaść ...

 

 

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi WuuChaa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy .

 

A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle producenci zastrzegają, że reklamacja może być rozpatrzona nawet do miesiąca w przypadku konieczności np. ściągania części bezpośrednio od producenta itp., w przypadku normalnego rozpatrzenia raklamacyjnego powinno to trwać do 14dni roboczych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli oddałem na gwarancje 23.03.2012 no to może po świętach coś ruszy .

 

A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''

Po kolei:

Od złożenia reklamacji sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na jej rozpatrzenie a nie naprawę, licząc od następnego dnia po złożeniu reklamacji. Jeśli reklamacja została złożona pisemnie, to tak samo musi ci odpowiedziec i nie liczy się data nadania listu poleconego tylko możliwość zapoznania się z jego treścią w terminie 14 dni. Jeśli nie dostałeś odpowiedzi żądaj pisemnie tego czego chciałeś przy składaniu reklamacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dobra teraz mniej więcej rozumiem ; ). Po świętach przedzwonie do tego całego sklepu rowerowego i się po prostu zapytam ; ). Czyli że mam rozumieć że sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie mojej gwarancji jak ją pozytywnie rozpatrzy to wtedy wysyła amorek na gwarancje ? Tak? Czy może coś mi się pomyliło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie jest zapis, że w 14 dni gwarant ma obowiązek naprawić? Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację, co nie znaczy, że w tym terminie ma naprawić sprzęt. No ale mogę się mylić...

 

A inna sprawa, to czy amortyzator został oddany na reklamację, czy na gwarancję. Jeśli to drugie, to wtedy obowiązują zapisy z gwarancji i terminy z ustawy niestety nie obowiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi, bo mi w sklepie sprzedawca mówił że amortyzator mi odeślą w stanie nie naruszonym, czyli nic w nim nie zrobią, a amortyzator ma luzy, uszczelki zurzyte, starte golenie, no i rdze na lewym goleniu przez zepsutą uszczelke . Mogą coś z nim zrobić czy też napiszą że z ''mojej winy uszkodzony..''
Jeżeli wada powstała do 6 miesięcy od dnia zakupu, to uznaje się ją jako wadę fabryczną (istniejącą w dniu zakupu), czyli nawet gdyby widelec był zgięty w pół w przeciągu 6 miesięcy to i tak by była to wada fabryczna.

 

Z tego co mi wiadomo, ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację
Rozpatrzyć reklamację, nie odpowiedzieć, a 28 dni (znów roboczych, nie kalendarzowych) w przypadku gdy naprawa wymaga sprowadzenia części z zagranicy / wysyłki do serwisu za granicę. Rozpatrzenie to albo odpowiedź odmowna, albo wydanie naprawionego/wymienionego towaru.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower zakupiłem coś w maju/czerwcu 2011 roku. A amortyzator oddałem na gwarancję 23.03.2012r

 

Sprzedający mówił mi że amortyzator został wysłany do serwisu z odpowiednią ''notką''., musiałem takżę dołączyć gwarancje co jest sprawą rzeczywistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...