tomecz9 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Witam Posiadam Torę Slite (wersja spręzynowo olejowa). Przy mojej wadze ok 72kg dość cięzko się ugina. Chciałbym aby wybierała mniejsze nierówności. Czy istnieje jakiś sposób aby ją "zmiękczyć"? Może wymiana sprężyny by pomogła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Zmiana sprężyny na ceńszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecz9 Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 a coś więcej o tej sprężynie np jakiś typ/rodzaj cokolwiek? Na alledrogo są sprężyny od darta miękkie/średnie/twarde. Coś takiego nadałoby się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raffal72 Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Jeśli masz najmniejsze tłumienie a amor nadal jest za twardy to zostaje tylko wymiana sprężyny.Dobrze by było abyś zmierzył i napisał jaki masz SAG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bezio Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Co do samych sprężyn to nie pomogę, bo nie miałem z tym do czynienia. Polecam odwiedzić autoryzowany serwis RS'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Oryginalne sprężyny nie sa tanie. Też jestem ciekaw czy od darta albo innego modelu by pasowały a najlepiej od takiego którego sprężyn jest dużo na rynku wtórnym :mrgreen: Jeśli nie znajdziesz nic to zawsze można zamówić na http://www.sprez-mot.com.pl/sm1.php tylko trzeba porównać wymiary z obecną sprężyną i dać drut cieńszy o dziesiąte części milimetra. Tylko właśnie pytanie:o ile? Chyba pozostaje metoda prób i błędów albo wizyta na forumfizyka i znaleźć jakiegoś teoretyka... W każdym razie z tego co wyczytałem na forach cena takiego interesu 20-40zł. Koniecznie daj znać jak coś wymyślisz, jestem w zbliżonej kategorii wagowej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 A pokrętło napięcia wstępnego masz całkowicie rozkręcone? Można też zrobić tak: poszukaj w swojej okolicy jakie marki rowerów oferują sklepy. Niektóre z marek oferują wersje damskie i męske rowerów, w takim przypadku również damską wersję osprzętu. Oznacza to również, że widelce zamontowane w damskich wersjach mają bardziej miękkie sprężyny - tak jest w przypadku np rowerów trek. Zapytaj w takim sklepie czy nie mają luzem sprężyny z takiego damskiego widelca, bo wiele razy przekonałem się, że klientom nie odpowiada miękkość widelca i szukają sposobu jak go utwardzić, szczególnie że wiele rowerów mtb nie jeździ w terenie tylko w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecz9 Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Ten widelec wogóle jest jakiś dziwny. Ugina się max o jakieś 3cm więcej niechce nawet na siłę. Kręcąc pokrętłami zarówno tym gornym na lewej goleni jaki i dolnym na prawej nie odczuwam żadnej różnicy w pracy. Nie wiem czy Tory tak mają. W tamtym sezonie wymieniałem olej na Motorexa 2,5W, wielkiej różnicy nie odczułem. A może wlałem go za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Jak się nie chce uginać, to raczej mogłeś wlać za dużo. Ale może też być coś źle złożone. Pomyśl o oddaniu go do kogoś mającego mającego doświadczenie w serwisie amorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecz9 Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 za dużo raczej nie, ponieważ napoczatku wlałem go zamało nie działała wtedy blokada skoku. Gdy dolałem ciut więcej zaczeła działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deF Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Ekhm, ale zdajesz sobie sprawę, że oleju do amortyzatora nie leje się na oko? Tutaj dokładnie odmierzona ilość (oraz lepkość) ma niezwykle istotny wpływ na pracę zawiasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Jaki kolor ma sprezyna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raffal72 Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Z tego co wiem to oryginalne sprężyny to te czerwone. Ale jak autor waży 72kg to według RS powinna być dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Ilość oleju raczej nie powinna wpływać na ugięcie (tez z tym eksperymentowałem: jak było za mało to zblokowany też się uginał) ale UWAGA: za duża ilość oleju może uszkodzić tłumik. Tak jak napisał kolega, ilość musi być dokładnie odmierzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 W tym temacie gość miał problem z pracą 302 http://www.forumrowerowe.org/topic/102898-amortyzator-rs-tora-nie-ugina-sie/page__st__40 co prawda dotyczył on modelu ze sprężyną powietrzną, ale pomogło przesmarowanie, wymiana oleju i oringów. Może wyciągniesz jakieś wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.