Wojt Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Witam, mam taki problem. Zakup mojego pierwszego fulla został już zatwierdzony miesiąc temu. Na początku przymierzałem się do zakupu czegoś używanego ale wiele znajomych z serwisów rowerowych odradzali mi tego bo jest to duże ryzyko bo albo się uda albo będę musiał wpakować jeszcze tyle samo co zapłaciłem na naprawy i nowe części. Mój budżet, choć niechętny do zakupu nowego roweru, ostatecznie się zgodził. Wybór padł na Gianta Tranca X5 - najsłabszego z rodziny Trance. Jednak po przejrzeniu wszystkich komponentów mina mi zrzedła... Poszukałem, poszperałem i znalazłęm Treka Fuel Ex 5 za podobną cenę. A chwilę potem okazyjną cenę Gianta X4 z 2011. Podsumowując: Udało się znaleźć Gianta Tranca X4 z 2011 w moim rozmiarze L za 5499zł oraz Treka Fuel Ex5 za 5299zł też w L. Pytanie, które waszym zdaniem powinienem wybrać. Ja bym się skłaniał w stronę Gianta(w oryginalnej cenie kosztował 7999zł, no i ma Amortyzator Fox'a) No ale jest też sprawa gwarancji... Trek daje podobno dożywotnią na ramę, a Giant tylko 5 lat... Aha i jeszcze jedno , Giant ma Maestro, a Trek tylko jeden zawias i nie jestem pewien co do ich tego jednego zawiasu. Chociaż z drugiej strony Trek ma damper z Pro pedal, a Giant chyba nie...(dobrze mówię?) Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam:) Wojtek
Obes Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Na to pytanie odpowiedz sobie sam, obydwa sprawdzą się w terenie, nie ma prostej odpowiedzi które zawieszenie jest lepsze. lepsze jest to którego charakterystyka będzie Ci pasowała (Trek to nie jest typowy jednozawias), i jeszcze jedno L Treka to według Ciebie 18.5" czy 19,5" ? - odpowiednikiem L Gianta jest 18,5" Treka. A dyskusja na temat 5 lat gwarancji czy dozywotnia (przy uwzględnieniu faktu , że u Gianta bardzo trudno wyegzekwować gwarancję na ramę) są czysto akademickie.
Wojt Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Napisano 7 Kwietnia 2012 Dla mnie L Treka to 19,5. Mam 190 cm wzrostu i wydaję mi się, że rozmiar L będzie OK. Wiem, że ciężko powiedzieć co jest lepsze ale miałem nadzieję, że ktoś miał okazje porównać te dwa zawieszenia albo krótko opowiedizał o nich z własnego doświadczenia.
Obes Napisano 7 Kwietnia 2012 Napisano 7 Kwietnia 2012 Nawet jeśli ktoś miał doświadczenia, to 19,5" Treka jest zupełnie inne w jeździe niż 20" Gianta, wybrać musisz sam. Ponadto preferencje innych co do zawieszenia mogą u ciebie być odmienne.
Wojt Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Napisano 8 Kwietnia 2012 Takie jeszcze jedno pytanie. Bo Trek ma Pro Pedal, a Giant nie. Czy to oznacza, że w jedno zawiasowym Treku po prostu tak na p;askim i podjazdach buja, że bez Pro Pedal nie da rady, a w Giancie to zwyczajnie nie jest potrzebne ze względu na Maestro?
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 Giant też ma damper z platformą (Trance X0 ma nawet damper RP 23 czyżby był gorszy niż X4 ?), więc Twoje wnioski nie są prawidłowe, Trek wcale nie ma bujającego zawieszenia, i w żadnym wypadku nie można mówić o przewadze jakiegoś z tych systemów, lepszy jest ten który pasuje właścicielowi.
Wojt Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Napisano 8 Kwietnia 2012 Giant też ma damper z platformą (Trance X0 ma nawet damper RP 23 czyżby był gorszy niż X4 ?), więc Twoje wnioski nie są prawidłowe, Trek wcale nie ma bujającego zawieszenia, i w żadnym wypadku nie można mówić o przewadze jakiegoś z tych systemów, lepszy jest ten który pasuje właścicielowi. Ale ja mówie o porównywalnych modelach, a nie o najwyższym modelu Tranca, który kosztuje 27 tys. zł i za tą kasę wsadzą Ci tam wsyzstkie możliwe technologie z najlepszym osprzętem. Może, trochę źle wywnioskowałem z tą Pro Pedal ale zastanawiam się czemu w Trancie X4 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.x.4/7724/45270/ tylny amortyzator to FOx Float R i on nie ma tego Pro Pedal. A o 2 tys. tańszy Trek ma... OK nie mówmy już o przewadze jednego systemu nad drugim ale w jakim aspekcie pracy tylnego zawieszenia jeden system może pasować jednemu riderowi a drugiemu już nie no bo w końcu muszę się jakoś choćby teoretycznie z doświadczenia innych tego forum dowiedzieć się po ich opiniach na temat tylniej zawiechy, który potencjalny wybrać. A ty Obes, miałeś doczynienia z którymś z tych systemów?
Fenthin Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 Trance i Fuel to nie rowery nastawione na wygrywanie wyścigów, lecz na przyjemność z jazdy. Po przesiadce z HT uważałem, że tył ma być praktycznie 100% sztywny na podjazdach. Ale teraz, nie napinam się na jak najszybszą jazdę i nawet jeśli będzie trochę bujać, czy to ważne? Poza tym, z opinii o Maestro można wywnioskować, że to zawieszenie nie buja zbyt mocno. Dodatkowo, nie ma lepszego czy gorszego zawieszenia jako takiego. Jest tylko bardziej lub mniej odpowiadające właścicielowi ramy.
Obes Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 Jeździłem na obydwu typach , obydwa jako zawieszenia są ok (przynajmniej tam gdzie jeździłem), ale jeździłem zbyt mało żeby dokonać wyboru , ponadto z racji geometrii wybrałem jeszcze inny.
pawel13 Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 Ja wybrał bym gianta, chciałbym mieć taki drogi rower jak samochód ;D
arek_wro Napisano 8 Kwietnia 2012 Napisano 8 Kwietnia 2012 Oba rowery powinny dostarczyć podobnej przyjemności z jazdy. Główna różnica to geometria. EX jest znacznie dłuższy. Trance 20" jest tej samej długości co EX w rozmiarze 18,5" na jakim ja jeżdżę. Tyle, że ja mam 178 wzrostu. Wszystko zależy od Twoich preferencji. Przymierz się do obu i pewnie szybko sam stwierdzisz który lepiej ci pasuje.
pablo111 Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Osobiscie stawiam na gianta trance-a x3 (jestem na kupnie:)) przesiadasz się na fula więc jak będzie czasami bujać (a w maestro raczej mało buja podobno) to nic sie nie stanie:)
Wojt Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Napisano 9 Kwietnia 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Problem jedyny może być taki, że nie będę w stanie przymierzyć się do Tranca (choć będę próbował) Czy ktoś może o podobnym wzroście(190cm) jeździ na Trancie w rozmiarze L?
tobo Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Zawieszenie treka to specyficzny patent i nie jest jednozawiasowe. Zawieszenie to buja przy wyłączonym pp. Raczej każdy float, czy ma dźwignię do regulacji pp czy tylko pokrętło tłumienia powrotu i tak posiada pp, tylko w określonym ustawieniu dla tej ramy.
razorjack Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 jak nie jest jednozawiasowe, jak jest co prawda Remedy i Slash według znajomych co na nich jeździli, wymiatają z tym zawieszeniem (ale też miały DRCV). w każdym razie Dave Weagle opatentował podobne rozwiązanie http://www.split-pivot.com/ Trek Ex ma też bardziej 'ścieżkową' geometrię, jeśli jeździsz po górach, na zjazdach możesz się na nim pewniej czuć.
Obes Napisano 9 Kwietnia 2012 Napisano 9 Kwietnia 2012 Czy ktoś może o podobnym wzroście(190cm) jeździ na Trancie w rozmiarze L Koniecznie się przymierz, dla mnie przy 182 cm. była akurat na długość , więc przy 190 może być średnio ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.