kolcichy Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Witam Zakupiłem Speca Carve Comp 29er. Koła oryginalne MTB są jak najbardziej w terenie ok, ale na asfalcie dosyć słabo się spisują. Interesuje mnie zakup opon typowych 29'' na szosę w granicach 1,6 - 2,0. Czym węższe, tym lepiej. Macie może już coś sprawdzonego? Byłym wdzięczny za pomoc, bo już się naszujałem i nic znaleźć nie mogę. Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 moze troche wbrew oczekiwaniom, ale np wtb vulpine 29x2.1 - swietne noszenie, opory minimalne - na trasach po 100km srednie ponad 30 idzie zrobic moze nie na luzie, ale relatywnie niskim nakladem sil, mozesz kupic furious fredy, tez ida ladnie, ale sa delikatne, realnie maja w okolicach 1,8, specialized renegade tez fajnie lata, ale po 3-4h ich specyficzny rasowy szum moze niektorych irytowac...tez zalezy jak szybko jezdzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Mam używki Schwalbe Marathon SUpreme 28x2.0, zwijane z wkładką antyprzebiciową, rewelacyjnie idą po twardym, co więcej ze względu na duży balon całkiem nieźle radzą sobie na ubitych leśnych bądź polnych ścieżkach. Nie są mi potrzebne,pisz PW jak jesteś zainteresowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 No dokładnie średnią osiągam w okolicach 30km/h i zamierzam w tym roku nie schodzić poniżej :-) Oczekuję od oponki wytrzymałości, dobrej przyczepności i twardości - chcę używać np. przy maratonie Mazovia 12h i do codziennych treningów na szosie. Te WTB wyglądają ok, ale oponki kolegi leo2 Schwalbe Marathon wydają się być agresywniejsze... Nie wiem. Wybierałbym pomiędzy tymi dwoma modeliami.. I mam przede wszystkim pytanie. Do kół ze Speca Carve Comp 29er szukać opon 29'' czy też 28''? Słyszałem, że ponoć jeden i drugi rozmiar pasuje... Dzięki ze wszelkie rady :-) P.S. Poszukuję jeszcze lemondki do tego Speca - ktoś coś może dobrego polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 ...kup sobie rower szosowy i nie grzesz wiecej, przeciez to bez sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Czemu bez sensu i mam nie grzeszyć. Nie stać mnie na dwa rowery, więc lepiej z MTB zrobić coś pod szosę, bo w drugą stronę się nie da. A później kolarkę kupię na pewno. A póki co, to pytam o poradę jakie dobrać komponenty, a nie jaki rower kupić. To, że masz inne poglądy niż inni, to nie znaczy, że masz kogoś negować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvin Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Nabiał ma rację. Widocznie po prostu kupiłeś nieodpowiedny rower, nieadekwatny do Twoich potrzeb. Najpierw opony, teraz lemondka... chcesz stworzyć wizualnego potwora ? Poza tym napęd mtb zdecydowanie szybciej się zużywa niż szosowy, do tego nie te przełożenia i pozycja więc faktycznie to bez sensu jak planujesz długie przeloty po asfalcie. Otrzymasz jakiś marny substytut kolarki. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez Salvin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Wg mnie zmyliłeś odpowiadających i szukasz nie opon terenowych tylko szosowych, poniewaz nie ma czegoś takiego jak opony mtb na szosę. Kup trekkingowe slicki lub opony szosowe, bo to ten sam rozmiar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Chłopaki mają rację; kup drugi rower (szczególnie, że nie wpomniałeś "nie mam ,,, miejsca" ) Co do roweru-kup na początek używaną kolarzówkę-nie koniecznie dura ace i nie koniecznie rocznik 2010. NA aukcjach można naprawdę tanio znaleźć niezły sprzęt. Pojeździj, zobacz czy to to-jak nie-sprzedaż na alledrogo-dużo na tym nie stracisz a zyskasz spore doświadczenie. Ewentualnie zostań przy tym co masz ale... wsadź prostą kierownicę, nie za szeroką i daj najniżej jak się da, załóż rogi, wstaw sztywny widelec (niekoniecznie carbon-dobra stal Ci wystarczy) i kup opony (lepiej: złóż drugi komplet kół) na oponach typu 700x35-40 (szukaj w ten sposób a nie jako 29"). W lekkim terenie pośmigasz, na szosie będziesz czuł się jak ryba w wodzie. W lemodkę może się nie baw-dużo więcej Ci nie da a wywrotka w terenie może skończyć sie boleśnie) Trochę Cię rozumiem-sam milion lat temu kupiłem (tak koło 1992r) crossowy rower ale ciągneło i teren i na szosę- zrobiłem jak powyżej-miałem dwa rowery w jednym, żaden może nie był ideałem ale radości miałem co nie miara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Nabiał ma rację. Widocznie po prostu kupiłeś nieodpowiedny rower, nieadekwatny do Twoich potrzeb. Najpierw opony, teraz lemondka... chcesz stworzyć wizualnego potwora ? Poza tym napęd mtb zdecydowanie szybciej się zużywa niż szosowy, do tego nie te przełożenia i pozycja więc faktycznie to bez sensu jak planujesz długie przeloty po asfalcie. Otrzymasz jakiś marny substytut kolarki. Dlaczego napęd mtb zużywa się szybciej niż szosowy? Jeśli założę wersję mtb kasety srama pg 950 to skończy się ona szybciej niż jej wersja szosowa, tylko dlatego że tamta ma inne stopniowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvin Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Szersze stopniowanie kasety + większy przekos łańcucha = szybsze zużywanie Łańcuch w szosówce wymeniam co 3000-3500 km natomiast w mtb co 1200-1400. Zdaję sobię sprawę, że w grę wchodzi tryb użytkowania ale nie sądze żeby miało to aż tak duże znaczenie (2000 km różnicy). A tak w ogóle to: Wesołych świąt Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez Salvin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Tak, szersze stopniowanie (większa droga do przebycia dla łańcucha), przekosy i dużo częstsza zmiana biegów. Dodałbym jeden bardzo istotny element - piach i błoto. Jeśli porównujesz zużycie nappędu w MTB i szosie podaj także czy tak samo często je czyścisz i smarujesz. Bo u mnie napęd w "góralu" poddaję kosmetyce praktycznie po każdej jeździe, na szosie.. raz na 3-4 tygodnie? Myślę, że Tobo ma na myśli napęd MTB używany na szosie - taki nie będzie zużywał się zauważalnie szybciej od szosowego (bo jak wypadnie porównanie w takim razie kaset 11-27 szosa i 11-32 MTB-ta pierwsza wytrzyma 3 razy więcej w tych samych warunkach?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Widzę, że spowodowałem lekką burzę...hmm....wcześniej jeździłem na oponach typowych MTB na Giant z 1999 roku i przejechałem szosą z pełnym ekpipunkiem z Poznania do Pragi i z powrotem.... więc teraz też nie będę wymyślał. Wybiorę coś z pierwszych propozycji odnośnie opon. Kolarzówkę i tak za jakiś rok czy dwa kupię (mam nadzieję, że się uda). Sorki za wszelkie problemy. Ja jestem zadowolony z zakupu sprzętu i nikt mi nie powie, że źle wydałem 5tys zł :-) Pośmigam sporo na tym sprzęciku, a maraton 12h w Łomiankach spokojnie przejadę i przekonam przedmówców, że nie zawsze mają rację :-) Pozdrawiam Serdecznie i życzę Wszystkim Wesołych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 7 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Dobra mała burza nie jest zła. Żle nie wybrałeś-co to to nie. Ja Twoje potrzeby rozumiem-bo jak pisałem wyżej, lata temu zaczynałem podobnie (skończyłem na 3 "wyspecjalizowanych" rowerach, a pasował by czwarty ale to już przerost formy:) Dziś pomyślałem jeszcze o jednej rzeczy w sprawie lemondki-zauważ jakiej długości są ramy TT a jakiej jest Twój 29, "szosówki" z natury są krótsze więc położenie lemondki w Specu może spowodować, że albo będziesz bardzo rozciągnięty na rowerze, albo przesuniesz lemondkę do tyłu ale wtedy skróci Ci się "teoretycznie" mostek i pogorszy sterowność. Wzajemnie Zrowych Wesołych Swiąt WielkiejNocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Dzięki za radę - odnośnie lemondki, to się w takim razie poważnie zastanowię. Ale mam jeszcze pytanko odnośnie opon - co sądzicie o tym modelu: http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Opona-FAT-FRANK-SCHWALBE__P_53200909-53010001__PZTA_1__PD_53010637__recommendation_T.html Dzięki za radę. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Jeśli posiadasz stosunkowo wąskie obręcze możesz założyć nawet detnatory od Maxxisa. Jeździłem na nich jakiś czas w Krossie Unplugged, noszenie świetne na singlu, i bardzo miło to wspominam. Niestety w obecnym rowerze mam szersze obrecze i juś srednio to pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Obręcze mam takie: Carve Disc 29", alloy double-wall, sleeve joint, 32h Ale FAT FRANK jako oponka na szosę się sprawuje, tak? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 9 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Serwus KOledze Maciejowi chodziło o szerokośc obręczy wewnętrzną. Ale patrząc w tabele wybrałeś oponę 29x2 (?) zatem spokojnie powinna "siąść" na Twoje koła. Mam wrażenie, że trochę Twoje myśli błądzą Najpierw szybkie opony (im węższe tym lepiej) plus lemondka-rozumiem-szybki rower crosowy na bazie MTB a teraz pokazujesz takie balony miejskie... Może napisz dokładnie do czego ma rower na tych kołach służyć, bo jak widzisz padają tu propozycje od "detonatorów" po RacingRalphy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Wybierz coś z serii Marathon Schwalbe , najlepiej zwijane,wbrew pozorom też nie za cienkie,około 1,5 cala dla 29 bedą idealne. 30km/h na asfalcie gwarantowane,wytrzymalość i trwałość przebije wszystkie furious fredy i podobne pseudo-szosowe opony mtb. Naprawde przyzwoity opór toczenia zrekompensuje większą wage Marathonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 No zależy mi na szybkich i wytrzymałych oponach do jazdy po szosie do mojego roweru. Znawcą odn. opon nie jestem, dlatego się pytam jak coś znajdę, czy są dobre, czy nie. Rozumiem, że podany przeze mnie model nie jest rewelacyjny...? Pzdr Wybierz coś z serii Marathon Schwalbe , najlepiej zwijane,wbrew pozorom też nie za cienkie,około 1,5 cala dla 29 bedą idealne. 30km/h na asfalcie gwarantowane,wytrzymalość i trwałość przebije wszystkie furious fredy i podobne pseudo-szosowe opony mtb. Naprawde przyzwoity opór toczenia zrekompensuje większą wage Marathonów. Szukam, szukam i nie znajduję nic innego jak np.: http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-Marathon-28x1-75-Reflex-drut-GreenGuard/014006/Product.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-Marathon-28x1-5-40-622-Reflex-drut-GreenGuard/013015/Product.aspx Z tymże podają rozmiar 28'' - czy do 29erów taki rozmiar opon będzie pasował? Dzięki za odp. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 9 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Serwus raz jeszcze Tak - to jedno z największych "kłamstw" propagandowych "Wielkiej Kichy" 29" czy 29er to dokładnie to samo co koło 28" więc spokojnie możesz wybierać z opon: 29", 28" i 700c (tak najczęściej podawane są opony szosowe, CX i niektóre trekingowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolcichy Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 To w takim razie kolego co polecasz?: http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-Marathon-28x1-75-Reflex-drut-GreenGuard/014006/Product.aspx czy może http://www.centrumrowerowe.pl/Schwalbe-Marathon-28x1-5-40-622-Reflex-drut-GreenGuard/013015/Product.aspx Dzięki za pomoc. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi