MMMAAACCC7 Napisano 5 Kwietnia 2012 Napisano 5 Kwietnia 2012 witam wzięło mnie dziś na rozbiórkę starego koła tylnego, nawet na nim nie jeździłem, stalowa obręcz, piasta sachs p5 (chce ktoś kupić ?) no i pojawił sie problemik, ukażę go w formie komiksu a więc tak-na koło założono kasetę sunrace hyperpro 7speed http://imageshack.us/photo/my-images/23/p0504121242.jpg/ chciałem się jej dobrać do eee spodu a tu taki dziwny wypust, a więc-klucz od suportów na kwadracik? akuku-pasował, więc bacik i odkręcamy http://imageshack.us/photo/my-images/703/p05041212423.jpg/ a tu nagle ukazuje mi się taki widoczek, całkiem w sumie normalny http://imageshack.us/photo/my-images/269/p0504121245.jpg/ myślę sobie-cos za prosto poszło, jak na stary francuski antyk, więc biorę się za ściąganie zębatek z bębenka, no i się zaczęło. Wpierw to http://imageshack.us/photo/my-images/706/p0504121247.jpg/ zębatka się rozpadła na części pierwsze, a bębenek? a sami spójrzcie... http://imageshack.us/photo/my-images/688/p0504121248.jpg/ i jeszcze jeden rzut http://imageshack.us/photo/my-images/856/p05041212481.jpg/ myślę-to mnie francuziki zaskoczyli ale dobra jakoś się dostanę pod toto i zacznę kółko rozplatać, okazało sie że osłona nie chce wyjść, więc jeszcze jedno foto środka w lepszym świetle http://imageshack.us/photo/my-images/706/p0504121259.jpg/ może ktoś mi doradzi jak dalej toto rozbierać żeby mieć całość, oraz co to za patent?
rzezniol Napisano 5 Kwietnia 2012 Napisano 5 Kwietnia 2012 NIe kaseta tylko wolnobieg ... To co zrobiłes to zdemontowanie z wolnobiegu zębatek Aby wolnobieg odkręcić od piasty potrzebujesz klucz do wolnobiegów/kaset a nie do misek suportu. Klucz wkładasz w otwór z ktorego wychodziła oś. Pozdro
MMMAAACCC7 Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Napisano 5 Kwietnia 2012 to nieźle mnie zdziwiło, zwykle ściąganie wolnobiegów to klucz jak do kaset, odkręcanie i zrobione, takie cus mam pierwszy raz czyli mam znaleźć jakiśklucz co bedzie pasować na te 4 wypustki, co to na ost zdjęciu się świecą?
lyndowss Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Mi to wygląda na kasetę tylko jakąś bardzo dziwną. Jakbyś odkręcił wolnobieg to by Ci kulki z zapadek powypadały a ja na zdjęciu widzę chyba tylko z łożysk piasty. 90%, że to jest kaseta, bo ma nakrętkę i łatwo zeszło. Starego wolnobiegu byś tak łatwo nie odkręcił. W dodatku z wolnobiegu by każda zębatka nie zeszła osobno tylko jako cały pakiet.
MMMAAACCC7 Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Napisano 6 Kwietnia 2012 chyba że to jeden z tych kaseto wolnobiegów... bo pozostało do odkręcenia jedynie takie coś w kształcie czworokątu, ale ni .. nie chce toto się ruszyć..
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 kaseto wolnobieg ... dobre ... Wolnobieg to urządzenie w napedzie które nakreca sie na piaste, w olnobieg skąłda sie z zębatek i sprzęgła jednokierunkowego ... co za różnica w jaki sposób na korpusie bebna wolnobiegu są montowane zębatki ... Pozpowiem wam wiekszość jak nie wszystkie wolnobiegi da sie rozebrac do pojedyńczych lub prawie pojedyńczych zębatek. Wolnobieg/ kaseta to rozróznienie sposobu w jai zakładamy to ustrojstwo na piaste ... Wolnobieg nakrecamy na piaste bez bebenka bo ma swoj włąsny a kasete zakładamy na piaste z bebenkiem. Pozdro
MMMAAACCC7 Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Napisano 6 Kwietnia 2012 wiem czym się różni kaseta od wolnobiegu, nie każdy wolnobieg idzie tak rozbić na pojedyncze zębatki (nity trzymają to w kupie) zwykle wolnobieg odkręcało się w ten sposób, że klucz od kaset do środka, (tak jak na foto włożyłem w toto coś klucz od suportu) kręce w kierunku odwrotnym do działania napędu i odkręca siewolnobieg, a tutaj kręciłem w tył to kręciła się całośc jak kaseta. zamiast dawać mi mądrości które mam już dawno w głowie przydałaby sie rada jak to coś rozmontować...
rzezniol Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Skoro te mądrości masz juz dawno w głowie to dlaczego mylisz pojęcia nazywajac wolnobieg kasetą ?? Jedyne co w tym wolnobiegu moze byc nietopowe to klucz jaki jest potrzebny do jego odkrecenia z piasty ... tyle da sie zobaczyc na twoich fotach. Milego
javman Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 to jest wolnobieg na 100%, shimano tez takie robilo, musisz odkrecic teraz caly ten sh*t od piasty, chwytajac nie za te 4 wypustki bo wtedy ci sie powysypuja kuleczki, a za miejsce najblizsze oslonce szprych, kluczem nomen omen francuskim odkrecaj w strone przeciwna do kierunku jazdy (lewo) bedzie dobrze siedzialo bo stare i pewnie zapieczone
Hanzo Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Potrzebujesz takiego klucza: Park Tool Co. ť FR-3 : Freewheel Remover : Freewheel & Cassette może nie koniecznie tej firmy, ale tak ma wyglądać.
MMMAAACCC7 Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Napisano 6 Kwietnia 2012 dz Hanzo, jesteś jedynym który cos mądrego doradził dla wiadomości javman-to najbliższe osłonce szprych mimo wszystko się takze kręci-to część wolnobiegu... rzezniol-ujęłem w słowa to co widziałem-zeszło jak kaseta, każdy mówi że to wolnobieg więc... proszę Modków o //lock
javman Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 myslalem ze tam jest taki rant za ktory dalo by sie zlapac i odkrecic, nie mniej jednak wydaje mi sie ze po odkreceniu tej 4 wypustowej nakretki, jeszcze od piasty to wszystko nie odejdzie, nie zamykaj tematu, rozkrec to i wrzuc fotki, bo ciekawa sprwa z tym
MMMAAACCC7 Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Napisano 7 Kwietnia 2012 jak znajdedzis czas to pójdę do tego zajrzeć, spróbuję to rozbroicbez tego klucza, metodą młotka i śruby, ok, znalazła się dziś chwila i już zdaje relacje -ruszenie tego czegoś z 4 ściankami było niemożliwe, nie chciało sie ruszyć -po obskubaniu czyszczeniu obijaniu z nerwa itp odkryłem gumowa i plastikową zaślepkę wkoło tego czworościanu -były 2 dziurki jak w wolnobiegu, wiec pachpach i wolnobieg rozbity od środka (kuleczki zapadki te pierdoły) -imadło, resztka co została na piaście wykręcona, trochę nerów znowu było wyniki, przemyslenia? -firma suntour to jakiś naprawdę chiński badziew -wolnobieg był nakręcony krzywo, dlatego nie chciał się ruszyć -piasta wyląduje w ostrym kole -aa i dodam że jak były założone zębatki i nakrętka to nie było widać tego czworościanu służącego do odkręcania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.