bipr Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 czy moglibyście "ocenić" co to za geometria ramy - czy bardziej sportowa, czy rekreacyjna czy w ogóle jakies "pokurcze" na siłę przerabiane z 26" ;-) Wiem o niej tyle: (oprócz tego, że nowa i w dobrej cenie ;-)) - długość górnej rury /ale nie realna - a mierzona w poziomie od osi "sterów" do osi rury podsiodłowej/ to 62 cm - długość rury sterowej: 11cm - długośc tylnego trójkąta: 44cm - kąt nachylenia rury podsiodłowej: 73 stopnie - kąt nachylenia rury sterowej: 70,5 stopnia Rama prawdopodobnie jakaś chińskiej produkcji ale ponoć z niezłej fabryki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Geo idealne na zawody, choć wiele zależy na jaki rozmiar/wzrost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 5 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Witaj Dobrze gdybyś podał przy jakiej wielkości te 62cm albo jakiej długości podsiodłowa.. Może jakieś foto? I czy wiesz pod jakiej długości widelec jest zaprojektowana. Od tego zależą realne kąty w zbudowanym rowerze, wysokość suportu itd.. Tylni trójkąt w normie (tak właściwie po środku), kąty niezłe i raczej bez excesów w jakąkolwiek stronę (choć wg mnie zbyt płaski kąt sterowej ,a wg innych nie). Z tego co podałeś zapowiada się nienajgorzej, choć ja np nie znając reszty raczej bym nie zaryzykował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 (edytowane) Co do kątów główki ramy, to ideał według mnie to 70-71* przy amorku 100 mm, co oznacza, że po zamontowaniu amorka 80 mm, otrzymamy około 71-72 st. Taki kąt dla 29er czyni ramę uniwersalną i jest kompromisem między zwrotnością a właściwościami jezdnymi. Przy zmianie amorka, zmienia się także kąt podsiodłowej. Jeżeli przy 100 mm mamy 73 st. to po zamontowaniu 80 mm będzie to około 74 st. - a to daje nam możliwość dalszego wydłużenia ramy przez offset. Według mnie w 29er lepiej "wydłużać ramę" przez offset z 20 mm, niż wydłużać rozstaw. Mój priv ideał jest więc taki (dla tej samej ramy): Przy 100 mm: główka 70,5-71 i 73* (z SAGiem i offsetem 10 mm, mamy kąt podsiodłowej 73) Przy 80 mm: główka 71,5-72 i 74* (z SAGiem i offsetem 20 mm, mamy kąt podsiodłowej 73) Edytowane 5 Kwietnia 2012 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 5 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Hej evo, o jakim offsecie mówisz? Jeśli amortyzatora to chyba zbyt głęboko sięgamy, chłopak - nie wiemy- czy wie pod jakiej długości widelec jest rama, i jaka podsiodłowa, o wzroście też niczego nie wiemy. A co do amego offsetu-choć nie chciałbym w akademickie wchodzić dyskusje-offset 20 mm dla mnie w 29 to jakiś kosmos, jaki Ci wychodzi ciąg widelca wtedy? 100mm? W modelu cad można łatwo sprawdzić , że aby osiagnąć taki sam ciąg widelca dla 29calowca jak dla 26" z offsetem załóżmy 34mm (taki raczej standard) offset widelca 29" powinien wynosić około ....53-55mm. A Ty chciałbyś go jeszcze skracać ? Toż to morderstwo dla zwrotności. Co do kątów fakt - takie 71.5* tnie trasę jak skalpel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Hej evo, o jakim offsecie mówisz? Siodełka, a właściwie sztycy. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 hahaha no to tylko rzec można "ups" bo dosżło do nieporozumienia, ale pisałeś tak enigmatycznie o ofsecie, wydłużaniu bazy i amortyzatorze, że nie pomyslałem iż może on dotyczyć sztycy pozdROWER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 uzupełniając: mam 190 cm wzrostu, długośc nogi 92 cm; widelec o ugięciu 100mm ... wys. rury podsiodłowej to ponoć niecałe 52 cm - ale nie wiem jakiej wysokości jest "komin" ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Podsiodłówka ma te 520mm w całości, najprawdopodobniej. To na twój wzrost trochę krótka ta rama, rekreacyjna. Sportowe w rozmiarze 21" osiągają 640-650mm, długości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bipr Napisano 6 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) hmmm, wcześniej polecano mi rowerek mbik'a o długości 615 mm ... PS przymierzałem się (co prawda tylko w sklepie ;-) do Scotta Scale XL - on ma 640 mm - i takie odczucie "strasznej krowy" ;-) na nim miałem ;-)) Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez bipr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Offset na siodle z 10 mm do tego mostek 120 mm i ujdzie te 620 mm, zwłaszcza jak będziesz miał rogi i prostą kierę. Rama 620 mm + prosta kiera, to mniej więcej to samo co 640 mm + gięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Rama 620 mm + prosta kiera, to mniej więcej to samo co 640 mm + gięta. przy zalozeniu, ze gieta jest szersza, to chyba na odwrot... bipr - odkrywasz stopniowo te informacje, jakbys za wszelka cene nie chcial uzyskac odpowiedzi...rama 21" ma za wysoki przekrok na twoj wzrost, dlugosc jest odpowiednia, podobnie jak mbika 19", ktorego przytoczyles...gdyby rozpisany przez ciebie chinol mial rozmiar 19" i reszte parametrow bez zmian, to bylby ok, a tak jest rekreacyjnym pomykaczem dla mniej lub bardziej niedzielnych/statystycznie 'wysportowanych' Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 przy zalozeniu, ze gieta jest szersza, to chyba na odwrot... Szersza o 6-8 cm kierownica obniża pozycję o około 0,5-1 cm (mogę ci zwizualizować ), liczyłem to w CADzie, a do tego, mam teraz 2 rowery z identycznie długą ramą, oba na mostkach 110 mm na minusach (wysokość mostka na tej samej wysokości od ziemi). W jednym jest gięta (około 2 cm wznos i z 2 cm offset do tyłu, razem prawie 4 cm inna pozycja), a w drugim prosta. I totalnie czuje róznicę, że na giętej mam pozycję prawie rekreacyjną, wcześniej miałem tam prostą i byłem dużo niżej. Te 0,5-1 cm obniżenia z szerokiej kiery, nie nadrobi tych 4 cm podwyższenia z giętej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) Zdecydowanie "Wielka Enigma" Ani zdjęcia, ani tabeli z geometrią, cena musi być bardzo atrakcyjna skoro mocno się nią interesujesz. 620 jest do przeżycia, ale to też kwestia indywidlualna - kumpel ma np 605 przy 175 i sobie chwali (przy mostku 90), kierownic bym nie porównywał - i proste i szerokie spokojnie i kupisz i wsadzisz np 680mm, o zbliżonym gięciu w tył. Te 510 względem 620 zagadkowe, jeśli komin ma minimum 50 mm to już będzie ok (mi np przy moim skromnym 176cm- 420 mm wystarcza). Rzeczywiście, sztyca z offsetem i rogi uratują sytuację. Może powinieneś przystawić się w jakimś "zaprzyjaźnionym sklepie" do roweru na ramie o zbliżonej długości. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez anarchy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 evo - owszem, obniza w rozumieniu...blizej ukrzyzowania ale nie do tego sie przeciez przyczepilem - napisales, ze szersza kiera+640tth=wezsza+620tth, a tak nie jest, bo wezej puszczone rece skracaja droge do kierownicy, wiec pozycja jest bardziej zgarbiona i aby to 'wyrownac' trzeba dolozyc gornej rury oczywiscie przy zalozeniach, ze mamy identyczne wysokosci chwytow i backsweepy, bo inaczej porownania sprowadzaja sie do obliczen konkretnych przypadkow, a nie ogolnikowych prawidel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) evo - owszem, obniza w rozumieniu...blizej ukrzyzowania ale nie do tego sie przeciez przyczepilem - napisales, ze szersza kiera+640tth=wezsza+620tth, a tak nie jest, bo wezej puszczone rece skracaja droge do kierownicy, wiec pozycja jest bardziej zgarbiona i aby to 'wyrownac' trzeba dolozyc gornej rury oczywiscie przy zalozeniach, ze mamy identyczne wysokosci chwytow i backsweepy, bo inaczej porownania sprowadzaja sie do obliczen konkretnych przypadkow, a nie ogolnikowych prawidel Nie Nabial. Pisałem gięta +640 i prosta + 620, a nie szeroka czy wąska. To ty wtrąciłeś ten wątek szerokości kierownic Nie za bardzo rozumiem, co masz na myśli, że wyżej puszczone ręce skracają drogę do kierownicy. Według mnie nic nie skracają, bo cofasz (prostujesz) tułów i odległość (chwyty-bark) może zostać ta sama, chyba, że o coś innego tobie chodzi. Pewnie, że możesz zostać w tej samej pozycji, ale zazwyczaj rozmiar ramy wymusza pewne pozycje niezależnie od nas. Może inaczej, bo czasem 1 rysunek jest więcej warty niż 1000 słów. http://c.wrzuta.pl/w...rosta_gieta.png I co tam widzimy: 1) stosując kierę prostą (pozycja niebieska), mamy zazwyczaj pozycję nieco bardziej "do przodu" (wyciągniętą) a tułów niżej, czyli bardziej sportowo niż na giętej (pozycja czerwona). 2) by mieć podobną (identycznej nie można mieć) pozycję na kierze giętej, trzeba mieć dłuższy mostek lub dłuższą ramę. Wtedy mamy pozycję "zieloną". I o tym pisałem. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez evo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obes Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 (edytowane) A po co przymierzał się do Scotta XL skoro L ma 620 mm horyzontalnie czyli tyle co rzeczona chińszczyzna evo oprócz róznicy w długości znaczący wpływ na pozycję ma jeszcze wysokość główki ramy o obniżenie środka suportu wzgledem osi kół, bez znajomości tych wymiarów w porównywanych ramach wszelkie rozważania są niemiarodajne. Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez Obes Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 6 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 Trochę schodzimy z toru ale co tam. Jedna drobna uwaga-można uzyskać praktycznie identyczną pozycję na kierownicy giętej i prostej pod warunkiem tej samej szerokości, redukcji poprzez podkładki pod mostkiem, oraz takiego samego kąta wygięcia obu. Dziś można kupić już spokojnie prostą kierownicę nawet 680mm o gięciu 9*. Ale jak mówię-to tylko takie tam gdybania wieczorne:) Acha, i Wesołych Radosnych Wszystkim Forumowiczom Obes ma rację-tak jak pisałem na samym początku-nie znając wszystkich parametrów ciężko decydować- łatwiej wróżyć z fusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2012 sory...przeczytalem, co chcialem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi