Skocz do zawartości

[Amortyzator] Do A6 max 400zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Planuję zakup

http://www.salon-rowerowy.pl/rower-kross-level-a6-vbrake-2011-transport-gratis-p-865.html

z amortyzatorem

SR Suntour XCR LO

 

Ale jako , że ważę 93kg (184cm) zaczynam się obawiać że nie wytrzyma jazdy po mieście, a co dopiero poza (krawężniki , korzenie , żwir)

Posiadam 200 zł i jeśli ewentualnie udałoby mi się sprzedać ten amor za 200 zł

to czy w kwocie 400 zł znajdę ocś godnego polecenia ?

Biorąc pod uwagę moją wagę ? (Rama 20")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się naczytałeś złych opinii o tym amortyzatorze. Jeżeli będziesz po mieście jeździć albo jakieś żwiry itp. to on się nie rozpadnie w czasie jazdy. Po prostu szybko złapie luzy. Za 400-500zł możesz już coś powietrznego kupić. Tematów niedawno w takim przedziale cenowym amortyzatorów masz mnóstwo ostatnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR na miasto to aż za dużo... Jak chcesz wjeżdżać na krawężniki to i Bomber Ci nie pomoże. A do zeskakiwania z nich XCR nawet się nie zająknie.

 

Jeszcze nie kupiłeś go, a już wiesz, że nie spełni Twoich wymagań? Sam go mam od 4kkm i jedyne miejsce gdzie nie spełnia moich oczekiwań to zjazdy w górach/trudniejszych miejscach na wyżynach ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie chodzi żeby wyłapywał krawęzniki xD Poprostu nie chcę aby się połamał szczególnie że ważę te 90kg :/

A jeśli chodzi o góry to myślę , że raczej ich nie zobaczy

 

Jeśli te 90kg nie sprawi , że się rozleci to przez 3 lata chętnie go potrzymam (dołożyć do lepszego mogę , ale to wiele wyrzeczeń ;( )

Dlatego myślę żeby go zachować a na przyszłość ( ze 3 lata chyba da radę) zakupić coś lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda kasy na "coś lepszego" skoro XCR Ci wystarczy, mój ma już kilka lat i owszem, luzy już złapał, wodę też łapie ale katuję go dalej, często konserwuję i jeszcze się trzyma a do miasta i w lekki teren spokojnie wystarczy, na krawężnikach to prędzej dętkę przebijesz niż połamiesz widelec :) Jedyne czego brakuje to brak tłumienia ale to już muszą być w lesie konkretne hopki żeby dało się to odczuć. Mnie denerwuje to że woda się do mojego leje podczas deszczu i golenie rdzewieją, może to przez wyjechane uszczelki które są rzekomo jedynie "przeciwpyłowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 400zł to nie opłaca Ci się zmieniać, bo na takiej wymianie nic nie zyskasz.

Pomyśl o czymś powietrznym pokroju RS Tora, Suntour Axon/Epicon/ RST First. Będzie to o wiele sensowniejszy zakup, acz droższy...

 

P.S. Jeśli masz możliwość, to lepszym także wyborem będzie rower z hamulcami tarczowymi, niż V-kami. W przypadku wymiany amortyzatora na jakiś lepszy, może się okazać, że nie ma jego wersji z piwotami i dojdzie Ci wtedy do tego wymiana hamulca i koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy to taki super dobry pomysł. Może i faktycznie z tarczami jest to konfiguracja bardziej rozwojowa, ale też trudniejsza i droższa w utrzymaniu. A także zazwyczaj cięższa. Jeśli nie potrzebujesz tarcz to ich raczej nie kupuj. Poczytaj - na forum było dużo dyskusji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze te tarczówki niż V-ki. Jakby to były V-ki Avid'a SD-7, to bym jeszcze polemizował co jest lepsze. A tak są dwa porównywalne jakościowo hamulce, chociaż innej konstrukcji. A tarczówka w tym momencie nie blokuje dalszego rozwoju roweru. Dlatego też wg. mnie warto dopłacić do nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Utrzymanie ceny powoduje obniżenie jakości komponentów.

Co do XCR-a miałem mały epizod z tym amortyzatorem i przy mojej wadze (zbliżonej do Twojej) był miękki.

Może powietrzny raidon? Szału nie ma ale to najtańszy powietrzny i na początek wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był miękki

 

RAIDON to już dwa razy drożej. Z reszta XCR będzie miękki pod tą masą, ale to chyba dobrze. Przecież amortyzator nie ma być twardy. Nie będzie wyciągać elastomera i będzie ładnie działać. Wiadomo jednak. że powietrzny dokładnie pod swoją wagę ustawi. Wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie nowe amortyzatory z tego co widzę są tylko pod DISC czyli do tarczówek. V-brake Ci już rozwój bardzo blokują. Producenci mają gdzieś, że niektórym wystarcza V-brake'i, i że konsumenci nie chcą się bawić w odpowietrzanie i ponosić ewentualne koszty. V-brake to dobra i prosta konstrukcja. Epicony jak patrzę na stronę Suntour'a to wszystkie na sztywną oś są.

 

http://www.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=sh.product_series&tnid=3169

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...