Skocz do zawartości

[Budowa od podstaw] Projekt Fixed Wiosna 2012


lukskyy

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać, rozpoczynamy przygodę z budową ostrego koła. Jakże, że rama na zaczęcie przygody z ostrym była pod ręką postanowiłem spróbować coś "namieszać" :) Budżet: ok 500zł - w większości przeznaczone na części/materiały, ponieważ wszystko będę się starał robić sam (przeróbki, malowania, cięcia itd.) Zrobiłem sobię na stronie fixiestudio taki ogólny projekt, głównie, żeby zobaczyć jak będą ze sobą współgrać kolory i zostałem przy czymś takim: 1zmjaxd.th.jpg

 

dsc06228z.th.jpg

Rama z szosowego roweru ROMET, wymagała i wymaga paru przeróbek. Zacznyjmy od haków.

Poziome haki - po długich lekturach na forach internetowych doszedłem do wniosku, że obecne wymagają przeróbki dlatego też zabrałem się za pracę a efekt wyszedł taki:

Stare, skośne, wkładane od przodu

dsc06226mo.th.jpg

Nowe, poziome, wkładane od tyłu

dsc06255r.th.jpg

dsc06254kj.th.jpg

Haki wypalone na wypalarce plazmowej (w zakładzie przemysłowym), gr. 4mm, wejście na ośke 10mm. Stare były włożone w rame i zgrzane. Zostały ucięte, rama nadcięta tak, aby wpuścić nowe. Pospawane ładnie migomatem, oszlifowane spawy. Szerokość jak i poziom już ustawiony i złapany - wszyskto wyszło jak należy - dokupić trzeba napinacz, o ile jest potrzebny.

Rama jak wiadome może pozostawiać wiele do życzenia, ale jak na obecny fundusz i "bazę", która zachęciła do stworzenia czegoś takiego myślę, że na zaczęcie przygody wystarczy - jak to mówią nie od razu Kraków zbudowano :) Dzięki hakom skrócił się rozstaw roweru, ponieważ koło wejdzie głębiej, a niestety było ciutke zadaleko - za duży luz między kołem a pionową rurą ramy przez co rower wyglądał na przymiarce conajmniej koślawo dsc06251m.th.jpg, skróciło się to wszystko o jakieś 2cm.

Rama wymaga jedynie wzmocnienia poprzeczki w tylnej części (tam gdzie montuje się hamulce), ponieważ może wydawać się to za słabe - na wszelki wypadek lepiej obspawać zgrzaną fabrycznie poprzeczke.

Rama jest wstępnie oczyszczona ze starego lakieru i w najbliższym czasie zostanie pomalowana (podkład->baza->klar) Kolor: czarny mat. Dalej jednak nurtuje mnie chęć pomalowania ramy proszkowo, tylko nie mogę znaleźć gdzieś w okolicy człowieka, który by mi to zrobił.

 

Koła - Koła 28" 700c 622x13, obręcze REMERX Taurus, szprychy UCP cnSPOKE - komplet. Z tyłu, z jednej storny nakręcany wolnobieg 18 zębów dsc06237l.th.jpg, z drugiej zębatka 18 zębów dsc06238g.th.jpg. Wszystko dokręcone będzie do ramy na "motylek" - ogólnie od początku miałem takie założenie, jeżeli jedziemy a chcemy załóżmy wolnobieg zamienić na "ostre" po prostu łapiemy za kółko i w każdym miejscu w każdej chwili możemy wykonać taki zabieg.

 

Do tych kół muszę teraz zakupić opony i tutaj też chciałbym poradzić się was jakie wybrać. Przeszukałem allegro znalazłem coś takiego:

Opony Kenda białe 700 x 25 ostre koło (2227557638) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opony Kenda białe 700 x 23 ostre koło (2254459514) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Które byście polecili w sensie rozmiaru 700x23 czy 700x25? Opony muszą być białe - wg. założenia projektowego :) Ta kwestia jest do przedyskutowania, ponieważ sam nie mam zielonego pojęcią, który rozmiar lepiej by spasował.

 

Z fabrycznych rzeczy, które zostały po starym rowerze zostanie tylko korba z suportem, ponieważ póki co ogranicza mnie fundusz - jak uzbiera się dodatkowe środki korbę na pewno wymienię :)

 

Kierownica: myślałem o tej KIEROWNICA ZOOM W TRZECH KOLORACH - WYGODNA!!! (2248965972) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. z wzniosem 5cm, mam baranka, ale muszę chyba do tego dorosnąć, na razie chciałem spróbować na tej trochu ze względów komfortowych, ale w większości z estetycznych. Taka prosta z lekkim wzniosem po prostu mi się podoba. Póki co myślę, że taki "tani zoom" wystarczy jak na początek - będą fundusze zakupi się coś lepszego - na razie trzeba ciąć koszty.

 

Do uzupełnienia dochodzi wiadomo łańcuch, pedała najlepiej noski+paski (będę polował na te http://allegro.pl/pedaly-shimano-noski-ostre-kolo-i2235213300.html ) sztyca i mostek zostaną ze starego - wszystko się zapoleruje na lusterko. Siedzenie - póki co kwestia dobrania koloru.

 

Na pewno nie będzie to ideał, ale robię to po to, aby zacząć przygodę z ostrym, a jak nabiorę odpowiedniej wiedzy i doświadczenia rower na pewno przejdzie wymagane modyfikacje, które z pewnością będą nieuniknione. Czas pokaże :)

 

Kilka fotek:

 

dsc06253n.th.jpg

dsc06250kz.th.jpg

dsc06241mj.th.jpg

dsc06240w.th.jpg

dsc06234f.th.jpg

dsc06228z.th.jpg

 

 

Liczę na waszą pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze pisze się pedały a nie pedała.

ramka nie wymagała przeróbki, no ale jak miałeś za dużo czasu i pieniędzy to ok, zrobiłeś z waganta niewiadomoco.

mufa suportu jest gwintowana? jak nie to będzie wesoło.

noski shimanoski se odpuść, lepiej ogarnij jakieś kliki albo strapy.

koło tył - NA ŚRUBY A NIE MOTYLKI JAKIEŚ, CO TY JESTEŚ KWIATUSZEK ŻE MOTYLKÓW CI SIE CHCE?

nie utrzyma ci toto koła w hakach, chyba, że gniesz podkowy w rękach i jesteś w stanie tak dokręcić - jeśli jest inaczej to idziesz do rowerowego i mówisz panie panie przełóż mi toto na śruby i daj klucz pietnastke.

no.to tyle na razie ode mnie, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest sens jeździć w clickach nie mając butów? Mi się to jakoś nie widzi, z tego co czytałem zwykłe pedały doposażone w noski są całkiem ok jak na początek, mafa suportu nie jest gwintowana niestety. Mocowanie koła w hakach da się zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno wyjdzie w jeździe, bo to widać.

Jest sens jeździć w clickach nie mając butów? Mi się to jakoś nie widzi, z tego co czytałem zwykłe pedały doposażone w noski są całkiem ok jak na początek, mafa suportu nie jest gwintowana niestety. Mocowanie koła w hakach da się zmienić.

sens jest żaden, buty były w domyśle, nie wierzę, że nie wpadłeś na to.

noski niszczą buty, wpijają się w podeszwę, więc przeczytaj tutaj, że lepsze są strapy albo kliki (i buty, o butach też przeczytaj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na twoją ramę i na zdjęcie i sądzę, że jest duża różnica w geometrii obu ram.

Chodzi głównie o odległość tylnego koła od rury pionowej. Tylne widły w twojej są o wiele dłuższe niż te w poglądowym zdjęciu.

Osobiście nie podobają mi się rowery, które mają znacznie oddalone koło od rury pionowej, zaburza to zwartą i dynamiczną sylwetkę roweru.

Możesz za to iść w stronę commutera, do rowerów tego typu pasuje kierownica typu jaskółka i siodła od Brooksa. Pozycja prawie wyprostowana przez co wygodniejsza. Galerię commuterów możesz oblukać np na cycleexif.com

 

Pozdrock

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę na twoją ramę i na zdjęcie i sądzę, że jest duża różnica w geometrii obu ram.

Chodzi głównie o odległość tylnego koła od rury pionowej. Tylne widły w twojej są o wiele dłuższe niż te w poglądowym zdjęciu.

Osobiście nie podobają mi się rowery, które mają znacznie oddalone koło od rury pionowej, zaburza to zwartą i dynamiczną sylwetkę roweru.

Możesz za to iść w stronę commutera, do rowerów tego typu pasuje kierownica typu jaskółka i siodła od Brooksa. Pozycja prawie wyprostowana przez co wygodniejsza. Galerię commuterów możesz oblukać np na cycleexif.com

 

Pozdrock

Właśnie tam jest zdjęcie z kołami włożonymi w stare haki, nie zrobiłem jeszcze zdjęcia koła w nowych, a ten rozstaw między kołem a rurą pionową ramy właśnie skrócił się o jakieś 2-3 cm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze i bez nuty złośliwosci smiem twierdzić że rower będzie naprawde beznadziejny.

 

Wagant nie ma i nie bedzie tu miał chyba nigdy sensownej geometrii do bycia ładnym ostrzakiem.

 

Długi tył - nawet te 2-3cm cie nie ratują, dośc wysoki suport ( mufa bez gwintu? POU POU POOOU STRZAŁ W KOLANO) i ogólnie leniwe kąty.

 

 

 

Haki? że co? czym ty je wycinałeś? ile dałes za tą profesjonalną robotę?.. Wiertarka, Flexa, Brzeszczot, Pilnik - w 2 godzine robię ci 100x ładniejsze haki.

 

już pomijam - że jeszcze mniejszym nakladem pracy można sobie haki uzyskać z jakiegoś złom-bike'a

 

voila - mój wsumie pierwszy fix

 

p4pb3853885.jpg

 

p4pb4238749.jpg

 

Haki są sądze o wiele zgrabniejsze od twoich.

 

Co do piasty tylnej - koledzy wyczerpali temat - wystarczylo wpisac sobie FIXED BIKE w google - zobaczysz, zaden powazny rower nie ma piast na zaciski mimośrodowe - wydedukował by to każdy przedszkolak.... naprawde, wystarczylo poczytać jakies fixowe FAQ, poogladac fotki...

 

 

a tak... kawał dobrej nikomu nie potrzebnej roboty - i masa siano, za ktore juz mozna miec fajne ostre...

 

no nic... zobaczymy co z tego skleisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie tę bajkę o różowej dupie, która myślała, że jest słowikiem? i zaśpiewała? ;)

Ta rama też chce być ostrym.

 

A mówiąc poważnie, inwestowanie w tę ramę czasu i pieniędzy jako serce zwinnej miejskiej maszynki było dużym falstartem. Jedyne co można z niej jeszcze uczynić w moich oczach to jakiś miejski cruiser - błotniki, grube opony, metalowy koszyk, szeroka jaskółka... Może lekka stylizacja na rosta, rata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy strata pieniędzy? do końca bym tak nie twierdził, bo rame można wymienić, a osprzęt zostanie :) a co do haków - zrobione po znajomości, doszlifowane w domu w 5 min - myślę, że i tak nie jest źle jak na taki nakład czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na tym nie straciłem tym bardziej nie ucierpiałem myślę, że na pewno zamiana nie na gorsze :) Jak ktoś mądrze kiedyś napisał ostre to idea - a, że zostanie zapoczątkowana na wagancie - trudno, ja się nie wypowiem bo na ten temat nie wiem, pewnie jak i piszecie jest to "tragedia", ale tym chcę zacząć przygodę z "ostrym", a rama w przyszłości zostanie zmieniona, może nawet prędzej przy jakimś zastrzyku gotówki, a osprzęt będzie jak znalazł. Na pewno jezdliwe to to będzie i z punktu A do punktu B się przemieszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie ostre to rodzaj napędu - nie zapominajmy o tym - więc twój rower może smiało być pełnoprawnym ostrym kołem.

 

ale ostrzakiem, zwartej maszynie z lekko torowym zapachem to on nie będzie....

 

haki dla mnie na minus, bo wyglądają naprawde fatalnie.

 

 

może dostało się ostro - ale chociaz wiesz co i jak - działaj posmakuj - sam zrozumiesz - przejedziesz sie i odrazu stwierdzisz, że troche leniwie to skręca, że mógłby być bardziej zwarty, lepiej reagowac na twoje ruchy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie ostre to rodzaj napędu - nie zapominajmy o tym - więc twój rower może smiało być pełnoprawnym ostrym kołem.

 

ale ostrzakiem, zwartej maszynie z lekko torowym zapachem to on nie będzie....

 

haki dla mnie na minus, bo wyglądają naprawde fatalnie.

 

 

może dostało się ostro - ale chociaz wiesz co i jak - działaj posmakuj - sam zrozumiesz - przejedziesz sie i odrazu stwierdzisz, że troche leniwie to skręca, że mógłby być bardziej zwarty, lepiej reagowac na twoje ruchy

 

Pewno i tak będzie, ale zanim do tego dojde to jeszcze troche pojeżdże, a i z drugiej przeciez single speeda też mam, rower będzie używany wielofunkcyjnie. Do zwartej maszyny dojdziemy z czasem, jak wymienię ramę na inną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...