ruferzyk Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Witam. Mam problem, za długie przewody hamulcowe. To moje pierwsze hydrauliki, chcę skrócić sam, a na forum jakoś nie mogę znaleźć tematu dotyczącego skracania w shimano. Jak ktoś ma linka do poradnika jakiegoś to będę wdzięczny. Pytanie jest też czy mogę użyć tego samego płynu hamulcowego (spuścić go i wlać na nowo)? Czy da się to zrobić bez upuszczania całego płynu? Z której strony lepiej się do tego zabrać, ze str. klamki czy zacisku? Czy potem trzeba odpowietrzać? Jakich przyrządów do tego trzeba (bo oliwki, żółte klocuszki, i jeszcze parę małych części które nie wiedziałem do czego są dostałem razem z hamplami)? Będę bardzo wdzięczny jak jakiś życzliwy forumowicz bądź forumowiczka mi pomoże. Ps. Naprawdę starałem się najpierw znaleźć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek111 Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 To chyba nie dokładnie http://www.forumrowerowe.org/topic/56088-skracanie-przewodu-hydraulicznego-jak/ http://www.forumrowerowe.org/topic/64635-hydrauliczne-lx-skracanie-przewodu/ http://www.forumrowerowe.org/topic/17768-hamulec-przod-hayes-hfx9-skracanie-przewodu/ http://www.forumrowerowe.org/topic/10144-przewody-skracanie-przewodu-w-hydraulikach-shimano/ ale niech ktoś może bardziej obeznany niż ja Ci powie, lecz tutaj jest wszystko wytłumaczone razem z odnośnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 To chyba nie dokładnie http://www.forumrowe...aulicznego-jak/ http://www.forumrowe...canie-przewodu/ http://www.forumrowe...canie-przewodu/ http://www.forumrowe...likach-shimano/ ale niech ktoś może bardziej obeznany niż ja Ci powie, lecz tutaj jest wszystko wytłumaczone razem z odnośnikami. Dzięki wielkie dobry człowieku, 2 tematy przydatne pozostałe dwa znalazłem sam ale niestety wiele nie wnoszą, jak zrobię to postaram się napisać co i jak. Ps. Ja mam chyba jakąś felerną wyszukiwarkę, bo za chiny nie mogłem trafić na tamte tematy, jak w forumowej wyszukiwarce dawałem "skracanie przewodu" to miałem tylko tematy o odpowietrzaniu albo o zupełnie niezwiązanych sprawach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Filmik , który obrazuje wprawdzie wymianę przewodu,ale podstawowe kroki ( montaż oliwki, insertu ) są ładnie pokazane http://www.youtube.com/watch?v=2lgb3r4n8uY. IMO najwygodniej skracać od strony klamki - w nowszych modelach od SLX w górę przeód od strony zacisku jest zakończony końcówką typu Banjo- nie zaleca się skracania przewodu od tej strony. jesli potrzebujesz pismem obrazkowym to Shimano udostępnia stosowną instrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Żeby skrócić przewód muszę wylać cały płyn z układu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Nie- przy odrobinie szczęścia wyleci dosłownie kilka kropel. Mimo to warto jednak mieć mała buteleczkę oleju na podorędziu ( do odpowietrzenia układu) Skracając przewód w SLXach ( 665) i Magurach klamkę ustawiłem pionowo- utrata płynu ze zbiorniczka i przewodu była naprawdę symboliczna. Na marginesie- jakie masz hamulce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Skracając przewód w SLXach ( 665) i Magurach klamkę ustawiłem pionowo- utrata płynu ze zbiorniczka i przewodu była naprawdę symboliczna. Na marginesie- jakie masz hamulce? hample to shimano BR-M596 Ale jak pionowo klamkę? i nie muszę wypuszczać części płynu z przewodu? a ze zbiorniczka wyrównawczego nie wyleci płyn jak przy klamce wyjmę przewód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Przewód możesz skrócić bez otwierania zbiorniczka ale jak to robisz pierwszy raz to pewnie trochę Ci czasu zejdzie. Ponieważ potem i tak musisz odpowietrzyć to radziłbym Ci najpierw przećwiczyć odpowietrzanie. Jak to już opanujesz to potem zabierz się za skracanie (jak odpowietrzać masz na stronie Shimano i na forum z resztą też). Ja zawsze skracam przy pustym zbiorniczku (płyn wysysam przez odpowietrznik przy zacisku). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Ruferzyk- w przypadku Twoich hamulców chyba zasadne będzie postąpić wedle propozycji Kuvel'a- odessać płyn ze zbiorniczka. Ewentualnie zdjąc klamke z kierownicy i ustwić ją pionowo przewodem do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ada93m Napisano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2012 ruferzyk i jak, skróciłeś juz te przewody? JA dzisiaj dostałem te hamulce i przed weekendem muszę je poskracać. Trudno było ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 ruferzyk i jak, skróciłeś juz te przewody? JA dzisiaj dostałem te hamulce i przed weekendem muszę je poskracać. Trudno było ? Skróciłem, zalałem lhm-em (bez plusa), zrobiłem 80 km. Hamulce są jak żyleta, ważę 95kg i na tarczach 160 zatrzymuje sie szybko i bezproblemowo, koła jak docisnę się blokują. Generalnie postąpiłem następująco: 1. zamocowałem klamkę tak żeby zbiorniczek wyrównawczy był w poziomie (kierownica w imadło ustawiona pod kątem tak żeby po założeniu na nią klamki zbiorniczek ustawiał się w poziomie do podłoża) 2. zdjąłem pokrywkę zbiorniczka, potrzebny torx i imbus, pod pokrywką jest jeszcze jedna śrubka na torx. Uważaj bo jedna z tych śrubek ma uszczelkę (cobyś jej nie zgubił). Pod pokrywką jest taka metalowa blaszka dociskająca uszczelkę pod blaszką uszczelka. wszystko ściągnąłem, pojawił się zbiorniczek z płynem shimano. 3. Podłączyłem do zacisku strzykawkę z wężykiem (do tego dzyngla który służy do odpowietrzania), odkręciłem zaworek i odciągnąłem płyn z układu, zamknąłem zaworek. 4. odkręciłem śrubkę mocującą przewód przy klamce (klucz płaski 8 chyba, a do zaworka odpowietrzającego płaski 6), wyciągnąłem przewód z klamki. 5. skróciłem nożem do tapet (długość musisz sam wybrać, ja tak trochę na oko to brałem), wyrównałem końcówkę. 6. miałem w komplecie te wszystkie żółte klocuszki co się w zacisk zamiast klocków wsadza i co się w imadło z przewodem wkłada, miałem też oliwki i takie małe metalowe coś co sie na końcówkę przewodu zakłada. 7. Założyłem wszystkie końcówki w kolejności jak trzeba, (najpierw plastykowa osłonka, śrubka mocująca przewód, oliwka) na końcu nabiłem to małe metalowe coś w końcówkę przewodu. Do założenia tego użyłem takich 2 żółtych klocuszków w które się przewód wkłada, to się w imadło wkłada, no i leciutko, delikatnie i z wyczuciem wbija się młoteczkiem ten metalowy elemencik co w przewód wchodzi. 8. włożyłem przewód do klamki tak żeby był na końcu (jakieś 14 mm w klamce) no i dopchnąłem oliwkę i skręciłem mocno śrubką (dla porównania jak głęboko dokręcać użyłem jeszcze nie zrobionego hamulca, bo nie dokręca sie do oporu aż gwint się schowa), obejżałem obejrzałem wszystko czy czegoś nie zje...łem, plastykowej osłonki nie zakładałem jeszcze bo chciałem zobaczyć czy po zalaniu nie cieknie z tego miejsca. jeśli masz przelotki w ramie na przewód to radze ci przed dokręceniem przełożyć przewód przez nie zanim dokręcisz przewód (chyba że fizycznie to jest niemożliwe, ja przewody skracałem z dala od ramy) 9. zalałem zbiorniczek wyrównawczy płynem lhm po brzegi, odkręciłem zaworek na zacisku (cały czas tam miałem założoną strzykawkę z wężykiem) zacząłem zaciągać strzykawką płyn (tą przy zacisku) 10. dużo bąbli i dużo płynu (dużo to znaczy 50ml przeszło zanim znikły bąble), pamiętaj żeby uzupełniać płyn w zbiorniczku wyrównawczym jak zaciągasz strzykawką przy zacisku, bo inaczej zaciągniesz znów powietrze do układu 11. jak już bąble nie szły to zacząłem przyciskać klamkę, powoli twardniała (możesz delikatnie opukać przewody i zacisk czymś twardym ale gumowym, np rękojeścią śrubokręta) 12. zakręciłem zaworek i przyciskałem klamkę, twardniała. 13. potem docisnąłem klamkę mocno i puściłem kilka razy zaworek żeby reszta bąbelków wyszła, żadne nie poszły. 14 klamka była twarda więc dopełniłem po brzegi zbiorniczek, tak żeby się wylewało. założyłem uszczelki, i skręciłem wszystko. Przy skręcaniu ze zbiorniczka wylewa się trochę płynu i idzie we wszystkie zakamarki możliwe, więc zadbaj żeby ci sie wszędzie nie rozlał. 15. przetarłem wszystko szmatką i zamocowałem klocki z powrotem, zamocowałem hamulce w rowerze, śmiga super Ps. troszeczkę się pocił na początku hamulec przy pokrywcę ale jak dokręciłem śrubki śrubki to przestał, no i mi wychodziło przez pierwsze km troszkę płynu zpod spod pokrywki bo mi się wszędzie rozlał przy zamykaniu zbiorniczka i nie udało mi się wytrzeć w każdym zakamarku. Pozdrawiam i mam nadzieje że się przyda to co napisałem. Jak masz jakieś jeszcze pytanie to wal śmiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ada93m Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 super, brawo!! Wytłumaczyłeś przejżyście i zrozumiale . W przyszłym tyg sie za to biorę to dam znać co i jak. P.s. Dowiedzialem sie po co są te żółte klocuszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 14 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 super, brawo!! Wytłumaczyłeś przejżyście i zrozumiale . W przyszłym tyg sie za to biorę to dam znać co i jak. P.s. Dowiedzialem sie po co są te żółte klocuszki. Przydał mi się jeszcze ten film , ale nie postępowałem dokładnie tak jak w nim jest tylko tak jak napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuvel Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 Jeśli dobrze zrozumiałem, to odpowietrzałeś zasysając płyn ze zbiorniczka (uzupełnianego świeżym płynem co jakiś czas). Ja zawsze postępuję odwrotnie. Wstrzykuję płyn ze strzykawki a nadmiar odsysam ze zbiorniczka - powietrze kieruje się ku górze, więc lepiej by płyn też płynął w tym kierunku. Szybciej odpowietrzysz. Tak czy inaczej ważne, że działa. Gratulacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ruferzyk Napisano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 W przyszłym tyg sie za to biorę to dam znać co i jak I jak tam, udało się? BTW kuvel, rzeczywiście dodawanie płynu od strony zacisku wydaje się być bardzo sensowne, następnym razem tak spróbuje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiku1 Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Witam Jako że dziś skracałem sobie przewód hamulcowy w moim rowerku pozwolę napisać parę słów co i jak robiłem przy odpowietrzaniu, może ktoś skorzysta, (pomijam tu sam proces skracania przewodu.) Do odpowietrzania potrzebne będą: 1. Klucz płaski 7mm i 8mm. 2. Olej mineralny do naszych hamulców 3. Wężyk o wewnętrznej średnicy około 4mm 4. Dwie strzykawki 20ml i 5 ml 5. Żółty dystans który montuje się w zacisku zamiast klocków. Klamkę ustawiamy poziomo, odkręcamy śrubkę z naszego zbiornika tę przy klamce. Trzeba zwrócić uwagę by nie zgubić gumowej uszczelki która się w niej znajduje. Ze strzykawki 5ml wyciągamy tłok a zbiornik strzykawki wkładamy do otworu z którego wykręciliśmy śrubkę. Strzykawkę obracamy kilkakrotnie, w ten sposób mamy zamontowany na naszej klamce zbiorniczek przelewowy Odkręcamy zacisk od widelca wyciągamy klocki a w ich miejsce montujemy żółty dystans Wężyk nakładamy jednym końcem na strzykawkę 20ml drugim końcem na odpowietrznik zacisku hamulcowego. Kluczem 7mm luzujemy odpowietrznik i wyciągamy stary olej, zakręcamy odpowietrznik, demontujemy wężyk z odpowietrznika, wylewamy stary ojej ze strzykawki . Mając wężyk na strzykawce zaciągamy nowy olej, około 20ml następnie zakładamy wężyk na odpowietrznik, luzujemy odpowietrznik i wtłaczamy powoli olej obserwując kiedy pojawi się w strzykawce zamontowanej na zbiorniczku przy klamce. Należy parę razy zaciągnąć i wtłoczyć olej do układu, zwracając uwagę by wężyk nie zsunął się ze strzykawki i odpowietrznika, należy też zwracać uwagę by w strzykawce umieszczonej na klamce było trochę oleju zapobiega to ponownemu zapowietrzeniu układu oraz widać czy z układu wychodzi powietrze. Można też opukać lekko przewód hamulcowy i klamkę by mieć pewność że żaden pęcherz powietrza nie pozostał w układzie. Następnie ruszyć parę razy klamką hamulca w celu pozbycia się resztek powietrza. Zakręcić odpowietrznik ( nie demontować strzykawki i wężyka) Nacisnąć klamkę by sprawdzić jej twardość. Jeżeli wszystko jest OK zamontować lekko tłok w strzykawce 5ml ( zapobiegnie to wylaniu się oleju ze strzykawki po jej wykręceniu ) i wykręcić ją ze zbiorniczka, wkręcić śrubkę z uszczelką do klamki. Odkręcamy odpowietrznik i wtłaczamy trochę płynu by tłoki zacisku doszły do żółtego dystansu, zakręcamy odpowietrznik, demontujemy wężyk ze strzykawką, odpowietrzanie zakończone. Odpowietrzałem w ten sposób przedni hamulec nie demontując klamki z kierownicy i wszystko jest OK. Mam nadzieje że opis ten będzie pomocny tym którzy myślą o skracaniu przewodu a boją się odwietrzania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.