amoniak Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 Zacznę od początku 3 lata tmu kolega poprosił bym pomógł wybrać rower dla jego żony. Warunek, rower ma być tani i słżyć do dojżdżania do pracy. Wybór padł na coś na granicy makrkesza. rama hi-ten napęd szhimano Ty18 korba no name nitowana ramiona alu No i dziś kolega przyprowadził owy rowerek do naprawy rozpadła się tylna przerzutka i wkręciła w szrychy Do wymiany praktycznie cały napęd: przerzutka tylna, korba, łańcuch, suport, i wolnobieg. Postaniowiłem zrobić fotorelację może komuś to pomoże w sprawach serwisowych Wózek się rozkręcił i wlazł w druty Teraz rozkuwanie łańcucha tu praska do rozkuwania łancucha (bez praski tz da radę, potzebnw wiertło, duża nakretka i kombinerki) Jak z tego korzystać :question: Jeden obrazek wart tyle co 1000 słów :idea: W kładamy we w to łańcuch i kręcmy. Kręcimy tak aby sworzeń nie wylazł kompletnie z ogniwka (włozenie go na miejsce graniczy z cudem, aczkolwiek możliwe , sprawdziłem ) Jest nowy łańcuch ale założę go jutro i jutro zamiezcze zdjęcia. A teraz korba :idea: Do zdjęcia ramion jest potrzebny ściągacz. Wygląda to tak.(nie razą ściągać domowymi sposobami bo będdzie poracha, ower poobijany nie wygląda ładnie) najpierw trzeba wykręcić śrubę mocujżcą korbę do osi suportu Sruba albo pod klucz nasadowy 14 albo pod imbus 10 po odkręcenu śruby Wkręcamy tą część ściągacza. prawie do oporu a nastepnie drugą tą rugą krecimy aż korba spadnie z osi Po ciągnięciu korby ZONK Jakiś dziwny ten suport czym to odkręcić :question: Klucz który najczęściej jest stosowany do suporów a osia kwadratową. Ten jaśniejszy na zdjeciu. mam taki kluczyk którym odkrecam prawą miskę,(w suportach BSA) prawa miska ma lewy gwint odkręcamy kręcąc w prawo, lewa miska jest z prawym gwintem odkręcamy kręcąc w lewo I na tym koniec na dziś lewa miska zapieczona NIE IDZIE popsikałem WD 40, plałem Cocacolą, czekam do jutra. Piję PIVKO BTW browarek jest swietnym DEMOTYWATOREM wszelkich działań W każdym bądź razie tak działa na mnie Wypijam i przechodzi wszelka chęć robienia czegokolwiek Po napisaniu tego posta otworzę sobie drugie pivko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
von Lauenberg Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 Trochę zardzewiałe masz te korby Amoniak. I Stronglighta i Truvativa. Ja rozumiem, że zima, ale żeby roweru nie umyć? Taki stary wyjadacz jak Ty? Skandal !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 7 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 Spoko spoko w gniazdach śrub to Ł4S3 a nie rdza a tak na poważnie to rdza fakt raz zostawiłm po jeździe na noc rower i był zonk następnego rana korba w śrubach pokazała się rdza No i na łańcuchu się rude pojawiło I to tak od tamtej pory zostało A thruvativ nie ma nawet najmniejszego śladu rdzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dużepiwo Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 Spoko. Mi co prawda sie nie przyda, ale innym moze być potrzebne. IMO zdjęcia za duże, wystarczy 1024*768. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 no zdjecia troche duze, a taki rozkuwacz do łańcucha to on potem odpowiednio mocno skuje łańcuch zeby sie nie zrywał, bo tak mi sie wydaje ze to moze zbyt duzej sieły nie można "wyzwolić" takim czymś, ja to zawsze młotem przywale i jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 7 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 no zdjecia troche duze, a taki rozkuwacz do łańcucha to on potem odpowiednio mocno skuje łańcuch zeby sie nie zrywał, bo tak mi sie wydaje ze to moze zbyt duzej sieły nie można "wyzwolić" takim czymś, ja to zawsze młotem przywale i jest :034: Spoko. bzdury piszesz Powiem więcej młotkiem to możesz więcej popsuć niż naprawić :eek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 hmmm no do tego oczywiscie jakis śrubokret albo cos z zaostrzona koncówka, a no może rzeczywiscie wiecej da sie zepsuc, ale zawsze uzywam tycvh dwoch narzedzi i jeszcze nigdy mi sie łańcuch nie zerwał, ale chyba sobie sprawie taki rozkuwacz, bo na wycieczki młotka brał nie bede :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 jezeli moge cos dodac to... jak jedna z mosek nie chce ci sie ruszyc to prawdopodobnie ta kontra sie zapiekła ... musisz jednym slowem poszukac u.. ojca/dziadka/babci/sasiada po 50/itp. klucza do rowery takiego starego w ktorym sa klucze oczkowe i wlasnie w takich kluczach jest takie "cos" do odkrecenia tej kontry:D wiem bo mialem tak w keszu:D CZY MÓJ LANCUSZEK NADAJE SIE DO WYMIANY:d? A TU KLUCZ do kontry Pozdrawiam PoleK:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazybiker Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 A na jakiej podstawie mamy stwierdzic ze lancuch nadaje sie do wymiany? To zdjecie pogladowe! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 heh bo on jest w pionie:D i sie tak dal wygiac i nie wiem czy nie za bardzo:) (ale chyba i tak nie wymienie bo jeszcze nic nie przeskakuje:D) Pozdrawiam PoleK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 8 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 no i nadal nie mogę wykręcić lewej miski :angry: Za djabła nie idzie (klucz płaski 36 musiałem porzyczyć od kolegów mechaników samochodowych) popsikane było WD 40 i CX 80 i coca cola była lana i nic :034: Poracha NIe mogę sobie z tym poradzić. może jakieś sugestie Tu zestaw nowych gratów to tego roweru. za dwie stówki (wiem korba poracha) ale na nic innego nie było stać taki budżet Korba przerzutka tylna, hak do ramy bez haka, łinki, dętka, klocki hamulcowe, wklad suportu Klucz do odkręcania pedałów jak najbardziej płaski rozmiar 15 taki aby wszedł w wycięcie w a teraz trochę teorii W prawym ramieniu korby jest lewy gwint i odkręca się kręcąc w prawą stronę Lewa korba jest z prawym gwintem i należy ją odkręcać kręcąc w lewo Jako że rama nie ma haka potrzebny jaest taki hak do ramy bez haka Zdjęcie haka i tylnej przerzutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 a ten suport ze starego roweru to on jest takie nie zamkniety tylko miski i wszystko osobno, i na fotce widze kupiony suport zamkniety jakis, i czy to bedzie sie dało zamontowac, bo tam srodku gdzie jest suport w takich starszych roweruch jest taka sruba która trzyma od dołu takie prowadnice do linek(przynajmniej ja tak mam), a chciałbym tez wymienic suport w starym rowerku i nie wiem czy to własnie sie da taki zamontowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Szkoda, że ten temat dotyczy tylko jednego rodzaju korb itp, i gdyby był trohę poważniej napisany, to można by go przykleić. Pozdro i tak gratuluję, że Ci się chciało robić zdjęcia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 zaproponuje metode silowa: unieruchom rame, naloz na klucz, ktorym to odkrecasz kawalek rurki, zeby wydluzyc dzwignie i probuj.swego czasu w ten sposob odkrecalem pedaly i sie udalo. ps. ryzykujesz zerwanie gwintu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 8 Marca 2006 Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Amoniak ,bardzo fajny temat z pewnością może się przydać wielu osobom...mi już nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 jezeli moge cos dodac to... jak jedna z mosek nie chce ci sie ruszyc to prawdopodobnie ta kontra sie zapiekła ... musisz jednym slowem poszukac u.. ojca/dziadka/babci/sasiada po 50/itp. klucza do rowery takiego starego w ktorym sa klucze oczkowe i wlasnie w takich kluczach jest takie "cos" do odkrecenia tej kontry:D wiem bo mialem tak w keszu:D CZY MÓJ LANCUSZEK NADAJE SIE DO WYMIANY:d? A TU KLUCZ do kontry Pozdrawiam PoleK:D ten kluczyk mi się nie przyda nie ma porostu zastosowania a łańcuch to sprawdzasz suwmiareczką bierzesz 5 ogniw i mierzysz jak masz 127 mm to łańcuszek jest nowy jak więcej niż 132m, a widziałem takowy, lub więcej to wywalasz i łańcuch i kasetę przy 130 mm łańcuch jest niemiłosiernie rozciągnięty a ten suport ze starego roweru to on jest takie nie zamkniety tylko miski i wszystko osobno, i na fotce widze kupiony suport zamkniety jakis, i czy to bedzie sie dało zamontowac, bo tam srodku gdzie jest suport w takich starszych roweruch jest taka sruba która trzyma od dołu takie prowadnice do linek(przynajmniej ja tak mam), a chciałbym tez wymienic suport w starym rowerku i nie wiem czy to własnie sie da taki zamontowac. A co ma suport z miskami i wiankami osobno do gwintów mufy (gwinty BSA) mufa ma 68mm szerokości i taki suport kupiłem z długość osi suportu jest dobrana do korby. Ta korba którą kupiłem powinna mieć suport z osia 122,5 mm Kupiłem suport typu cartridge na maszynówkach RPM 68/122.5 BTW łożysk maszynowych zastanawia mnie czemu w technice rowerowej odkrywane są normalne zwykłe łożyska na nowo kupując suport należy zwrócić uwagę na trzy parametry gwinty, najczęsiciej spotykane to BSA, oraz czasem gwinty włoskie , BMX i wigrusy to osobna sprawa. następnym parametrem jest szerokość mufy najczęściej spotykane to 68 lub 74 a długość osi zależy od korby i od ramy też Np do korb Shimano Alivio, Deore, LX, Xt zaleca się stosowanie suportu 113 mm Zaleca to wcale nie znaczy że taki koniecznie należy zastosować. Bywa tak że zalecany suport do danej ramy może być za krótki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 znaczy sie bo chodziło mi o to, ze tam srodku (przynajmniej u mnie) jest taka sruba od dołu wkręcona, i czy ona nie bedzie zawadzała zamontowaniu suportu zamknietego, ale jak Ty zamontowałes to i u mnie sie bedzie dało, i tez to bedzie 68/122,5mm świetny temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybek Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 (...) W prawym ramieniu korby jest lewy gwint i odkręca się kręcąc w prawą stronę Lewa korba jest z prawym gwintem i należy ją odkręcać kręcąc w lewo (...) Chyba pomyliły ci się kierunki, bo jest odwrotnie niż napisałeś. W prawym ramieniu jest PRAWY gwint i pedał odkręca się kręcąc w lewo, czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. W lewej korbie jest natomiast LEWY gwint i pedał odkręca cię kręcąc w prawo. A może nie rozróżniasz lewej strony od prawej, bo piszesz że: " no i nadal nie mogę wykręcić lewej miski", a na obrazku pokazana jest prawa miska I jeszcze jedno. Wiesz jaki gwint ma miska, prawy czy lewy? Może próbujesz ją odkręcić w złą stronę. Nie jestem do końca tego pewien, ale wydaje mi się że prawa miska może mieć zarówno prawy jak i lewy gwint, w zależności od typu suportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 9 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 co do pedałów to fakt pokręciłem jest tak jak ty napiłaeś masz rację bię się w piersi W suporcie miski są BSA więc prawa ma lewy gwint i powinna sie odkrecać w prawo znaczy sie bo chodziło mi o to, ze tam srodku (przynajmniej u mnie) jest taka sruba od dołu wkręcona, i czy ona nie bedzie zawadzała zamontowaniu suportu zamknietego, ale jak Ty zamontowałes to i u mnie sie bedzie dało, i tez to bedzie 68/122,5mm świetny temat Ta śrubka mówi że masz dolny ciąg przedniej przerzutki i masz tą śrubeczka przykręconą prowadnicę od linek i jak masz tą śrubkę za długą to musisz ją upiłować do właściwej długości i suport catrridge ci wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 9 Marca 2006 Udostępnij Napisano 9 Marca 2006 no własnie i o to mi chodziło, razem z cześciami do nowego roweru kupie suport do starego i zamontuje, utne troche tej srubki i sie nareszcie skonczy odwieczny problem z luzem na suprocie, nigdy nie umiełem tego odpowiednio wyregulowac, zawsze albo za mocno albo za słabo miałem, i sie potem łożyska wyrabiały i co chwile sie korba ruszała, a to jest bardzo denerwujace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Z suportem z roweru kolegi walka trwa nadal Własnymi śiłami odkręcić nie dam rady Ramę dziś zaniosę do kolegów mechaników samochodowych - niech oni powalczą Jako że zakupiłem sobie mową korbę RPM PowerPRO ramiona 175 mm zębatki 44/32/22 na JIS (kwadrat) suport ten sam co Stronglight 110,5 mm więc zostaje Korba stronghlight(długość ramion 170) idzie do roweru żony z nowym suportem. Korba żony Sr Suntour PFF (długość ramion 175) pójdzie do roweru teścia ) Jedynym powodem tych roszad są długości rammion korb. Korba była wyceniona na 150 zł ja ją kupiłem za 115 zł (dobrze mieć qumpli w sklepie :glare: ) po za tym jest lżejsza od stronghlighta o 200g Wieczorem zamieszczę zdjęcia z wymiany tej korby oraz z regulacji przedniej przerzuty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 "ten kluczyk mi się nie przyda nie ma porostu zastosowania..." mysllaem ze ta prawa miska jest taka sama jak lewa, a na lewej byla taka nakretke ktora kontrowala i najpierw ja powinno sie odkrecic:D ale widac amoniak-u masz tyle pary ze odkreciles wraz z kontrą albo ona sie sama poluzowala:) tak jak robila to w moim makrokeszu:D co do lancucha.. to musze najpierw suwmiarke znaleźć bo gdzies przepilem:D i nawet nie mam czym odkrecic korkow w tym glupim xcp:P macie na niego jakis inny patent:P? Pozdrawiam PoleK:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tictac Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 amoniak miałem kiedyś dokładnie ten sam problem z suportem - rozwiązałem go "barbarzyńsko i siłowo" ale w 100% skutecznie. Wkręciłem tą mufę suportu w duże przykrcone do stołu imadło i obracałem całą ramą - puściło bez najmniejszych oporów. Spróbuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 10 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Mój bój z prawą miską zakończony. Goście z warsztatu samochodowego odkręcli tą piekielną miskę jutro odbiorę ramę A teraz moja maszynka Zdjęta lewa korba Qurde widać jak zima zjada rower Prawa korba jeszcze nie zjęta a teraz zdjęta nowa już na miejscu Teraz rgulacja przerzutki przedniej Gdyż po wymianie korby odległości mogły się zmienić Wysokości przedniej przerzutki nie zmieniam gdyż blat jest taki sam ważne by blacha przerzutki była nad łańcuchem ze 1-3mm zaczrpnięte z njwiększej skarbnicy wedzy ze styony u Zbooja tu jak to zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 10 Marca 2006 Udostępnij Napisano 10 Marca 2006 Qurde widać jak zima zjada rower IPB Image przykre. pozostaje nie jezdzic (paranoja) albo poskladac jakas zimowke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.