Skocz do zawartości

[napęd] fotorelacja z wymiany


amoniak

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od początku

3 lata tmu kolega poprosił bym pomógł wybrać rower dla jego żony.

Warunek, rower ma być tani i słżyć do dojżdżania do pracy.

Wybór padł na coś na granicy makrkesza.

rama hi-ten napęd szhimano Ty18 korba no name nitowana ramiona alu

No i dziś kolega przyprowadził owy rowerek do naprawy rozpadła się tylna przerzutka i wkręciła w szrychy

 

Do wymiany praktycznie cały napęd: przerzutka tylna, korba, łańcuch, suport, i wolnobieg.

Postaniowiłem zrobić fotorelację może komuś to pomoże w sprawach serwisowych

 

pic008469gs.th.jpg pic008483oa.th.jpg

Wózek się rozkręcił i wlazł w druty :D

Teraz rozkuwanie łańcucha

tu praska do rozkuwania łancucha (bez praski tz da radę, potzebnw wiertło, duża nakretka i kombinerki)

pic008496cn.th.jpg pic008501ma.th.jpg

Jak z tego korzystać :question: Jeden obrazek wart tyle co 1000 słów :idea:

pic008517bx.th.jpg pic008521px.th.jpg

W kładamy we w to :002: łańcuch i kręcmy. Kręcimy tak aby sworzeń nie wylazł kompletnie z ogniwka (włozenie go na miejsce graniczy z cudem, aczkolwiek możliwe , sprawdziłem :blink: )

Jest nowy łańcuch ale założę go jutro i jutro zamiezcze zdjęcia.

 

A teraz korba :idea:

 

Do zdjęcia ramion jest potrzebny ściągacz. Wygląda to tak.(nie razą ściągać domowymi sposobami bo będdzie poracha, ower poobijany nie wygląda ładnie)

pic008587wp.th.jpg pic008593am.th.jpg

najpierw trzeba wykręcić śrubę mocujżcą korbę do osi suportu

Sruba albo pod klucz nasadowy 14 albo pod imbus 10

pic008537kj.th.jpg pic008548qn.th.jpg pic008567fn.th.jpg

po odkręcenu śruby

pic008578hm.th.jpg

Wkręcamy tą część ściągacza.

pic008606cq.th.jpg prawie do oporu

a nastepnie drugą

pic008618ek.th.jpg pic008623sw.th.jpg

tą rugą krecimy aż korba spadnie z osi

pic008633br.th.jpg

 

Po ciągnięciu korby ZONK551.gif

 

pic008644nw.th.jpg

 

Jakiś dziwny ten suport :blink: czym to odkręcić :question:

 

Klucz który najczęściej jest stosowany do suporów a osia kwadratową. Ten jaśniejszy na zdjeciu.

pic008650vg.th.jpg

 

 

mam taki kluczyk którym odkrecam prawą miskę,(w suportach BSA) prawa miska ma lewy ;) gwint odkręcamy kręcąc w prawo, lewa miska jest z prawym gwintem odkręcamy kręcąc w lewo

pic008663jm.th.jpg

 

I na tym koniec na dziś 051.gif lewa miska zapieczona NIE IDZIE 632.gif popsikałem WD 40, plałem Cocacolą, czekam do jutra.

 

Piję PIVKO 564.gif

 

BTW browarek jest swietnym DEMOTYWATOREM wszelkich działań

W każdym bądź razie tak działa na mnie <_<

Wypijam i przechodzi wszelka chęć robienia czegokolwiek 021.gif

Po napisaniu tego posta otworzę sobie drugie pivko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko spoko w gniazdach śrub to Ł4S3 a nie rdza :) a tak na poważnie to rdza

fakt raz zostawiłm po jeździe na noc rower i był zonk następnego rana :) korba w śrubach pokazała się rdza

No i na łańcuchu się rude pojawiło ;)

I to tak od tamtej pory zostało

A thruvativ nie ma nawet najmniejszego śladu rdzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdjecia troche duze, a taki rozkuwacz do łańcucha to on potem odpowiednio mocno skuje łańcuch zeby sie nie zrywał, bo tak mi sie wydaje ze to moze zbyt duzej sieły nie można "wyzwolić" takim czymś, ja to zawsze młotem przywale i jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zdjecia troche duze, a taki rozkuwacz do łańcucha to on potem odpowiednio mocno skuje łańcuch zeby sie nie zrywał, bo tak mi sie wydaje ze to moze zbyt duzej sieły nie można "wyzwolić" takim czymś, ja to zawsze młotem przywale i jest :)

:034:

Spoko. :)

bzdury piszesz

Powiem więcej młotkiem to możesz więcej popsuć niż naprawić :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm no do tego oczywiscie jakis śrubokret albo cos z zaostrzona koncówka, a no może rzeczywiscie wiecej da sie zepsuc, ale zawsze uzywam tycvh dwoch narzedzi i jeszcze nigdy mi sie łańcuch nie zerwał, ale chyba sobie sprawie taki rozkuwacz, bo na wycieczki młotka brał nie bede :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli moge cos dodac to... jak jedna z mosek nie chce ci sie ruszyc to prawdopodobnie ta kontra sie zapiekła ... musisz jednym slowem poszukac u.. ojca/dziadka/babci/sasiada po 50/itp. klucza do rowery takiego starego w ktorym sa klucze oczkowe i wlasnie w takich kluczach jest takie "cos" do odkrecenia tej kontry:D wiem bo mialem tak w keszu:D

 

CZY MÓJ LANCUSZEK NADAJE SIE DO WYMIANY:d?

A TU KLUCZ do kontry

 

 

Pozdrawiam

PoleK:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nadal nie mogę wykręcić lewej miski :angry: taz.gif

Za djabła nie idzie (klucz płaski 36 musiałem porzyczyć od kolegów mechaników samochodowych)

popsikane było WD 40 i CX 80 i coca cola była lana i nic :034: Poracha wsciekly.gif

NIe mogę sobie z tym poradzić. może jakieś sugestie icon_question.gif

 

pic008753ff.th.jpg

Tu zestaw nowych gratów to tego roweru. za dwie stówki (wiem korba poracha) ale na nic innego nie było stać taki budżet dontknow.gif

Korba przerzutka tylna, hak do ramy bez haka, łinki, dętka, klocki hamulcowe, wklad suportu

pic008675zs.th.jpg pic008695gh.th.jpg

 

 

Klucz do odkręcania pedałów jak najbardziej płaski rozmiar 15 taki aby wszedł w wycięcie w

pic008839el.th.jpg pic008843si.th.jpg

a teraz trochę teorii

W prawym ramieniu korby jest lewy gwint i odkręca się kręcąc w prawą stronę

Lewa korba jest z prawym gwintem i należy ją odkręcać kręcąc w lewo

pic008852av.th.jpg

 

Jako że rama nie ma haka potrzebny jaest taki hak do ramy bez haka

Zdjęcie haka i tylnej przerzutki

pic008823ld.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten suport ze starego roweru to on jest takie nie zamkniety tylko miski i wszystko osobno, i na fotce widze kupiony suport zamkniety jakis, i czy to bedzie sie dało zamontowac, bo tam srodku gdzie jest suport w takich starszych roweruch jest taka sruba która trzyma od dołu takie prowadnice do linek(przynajmniej ja tak mam), a chciałbym tez wymienic suport w starym rowerku i nie wiem czy to własnie sie da taki zamontowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli moge cos dodac to... jak jedna z mosek nie chce ci sie ruszyc to prawdopodobnie ta kontra sie zapiekła ... musisz jednym slowem poszukac u.. ojca/dziadka/babci/sasiada po 50/itp. klucza do rowery takiego starego w ktorym sa klucze oczkowe i wlasnie w takich kluczach jest takie "cos" do odkrecenia tej kontry:D wiem bo mialem tak w keszu:D

 

CZY MÓJ LANCUSZEK NADAJE SIE DO WYMIANY:d?

A TU KLUCZ do kontry

Pozdrawiam

PoleK:D

 

ten kluczyk mi się nie przyda nie ma porostu zastosowania

a łańcuch to sprawdzasz suwmiareczką bierzesz 5 ogniw i mierzysz jak masz 127 mm to łańcuszek jest nowy jak więcej niż 132m, a widziałem takowy, lub więcej to wywalasz i łańcuch i kasetę :rolleyes:

przy 130 mm łańcuch jest niemiłosiernie rozciągnięty

 

a ten suport ze starego roweru to on jest takie nie zamkniety tylko miski i wszystko osobno, i na fotce widze kupiony suport zamkniety jakis, i czy to bedzie sie dało zamontowac, bo tam srodku gdzie jest suport w takich starszych roweruch jest taka sruba która trzyma od dołu takie prowadnice do linek(przynajmniej ja tak mam), a chciałbym tez wymienic suport w starym rowerku i nie wiem czy to własnie sie da taki zamontowac.

:blink:

A co ma suport z miskami i wiankami osobno do gwintów mufy (gwinty BSA)

mufa ma 68mm szerokości i taki suport kupiłem z długość osi suportu jest dobrana do korby.

Ta korba którą kupiłem powinna mieć suport z osia 122,5 mm

Kupiłem suport typu cartridge na maszynówkach RPM 68/122.5

BTW łożysk maszynowych :blink: zastanawia mnie czemu w technice rowerowej odkrywane są normalne zwykłe łożyska na nowo ocochodzi.gif

 

 

kupując suport należy zwrócić uwagę na trzy parametry gwinty, najczęsiciej spotykane to BSA, oraz czasem gwinty włoskie , BMX i wigrusy to osobna sprawa.

 

następnym parametrem jest szerokość mufy najczęściej spotykane to 68 lub 74

a długość osi zależy od korby i od ramy też

Np do korb Shimano Alivio, Deore, LX, Xt zaleca się stosowanie suportu 113 mm

Zaleca to wcale nie znaczy że taki koniecznie należy zastosować. Bywa tak że zalecany suport do danej ramy może być za krótki :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy sie bo chodziło mi o to, ze tam srodku (przynajmniej u mnie) jest taka sruba od dołu wkręcona, i czy ona nie bedzie zawadzała zamontowaniu suportu zamknietego, ale jak Ty zamontowałes to i u mnie sie bedzie dało, i tez to bedzie 68/122,5mm

świetny temat :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

W prawym ramieniu korby jest lewy gwint i odkręca się kręcąc w prawą stronę

Lewa korba jest z prawym gwintem i należy ją odkręcać kręcąc w lewo

(...)

 

Chyba pomyliły ci się kierunki, bo jest odwrotnie niż napisałeś.

W prawym ramieniu jest PRAWY gwint i pedał odkręca się kręcąc w lewo, czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.

W lewej korbie jest natomiast LEWY gwint i pedał odkręca cię kręcąc w prawo.

 

A może nie rozróżniasz lewej strony od prawej, bo piszesz że:

" no i nadal nie mogę wykręcić lewej miski",

a na obrazku pokazana jest prawa miska

 

pic008753ff.th.jpg

 

I jeszcze jedno. Wiesz jaki gwint ma miska, prawy czy lewy? Może próbujesz ją odkręcić w złą stronę.

Nie jestem do końca tego pewien, ale wydaje mi się że prawa miska może mieć zarówno prawy jak i lewy gwint, w zależności od typu suportu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink: co do pedałów to fakt pokręciłem jest tak jak ty napiłaeś rougi.gif masz rację bię się w piersi

W suporcie miski są BSA więc prawa ma lewy gwint i powinna sie odkrecać w prawo

znaczy sie bo chodziło mi o to, ze tam srodku (przynajmniej u mnie) jest taka sruba od dołu wkręcona, i czy ona nie bedzie zawadzała zamontowaniu suportu zamknietego, ale jak Ty zamontowałes to i u mnie sie bedzie dało, i tez to bedzie 68/122,5mm

świetny temat :)

Ta śrubka mówi że masz dolny ciąg przedniej przerzutki i masz tą śrubeczka przykręconą prowadnicę od linek

i jak masz tą śrubkę za długą to musisz ją upiłować do właściwej długości thumb.gif i suport catrridge ci wejdzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie i o to mi chodziło, razem z cześciami do nowego roweru kupie suport do starego i zamontuje, utne troche tej srubki i sie nareszcie skonczy odwieczny problem z luzem na suprocie, nigdy nie umiełem tego odpowiednio wyregulowac, zawsze albo za mocno albo za słabo miałem, i sie potem łożyska wyrabiały i co chwile sie korba ruszała, a to jest bardzo denerwujace :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z suportem z roweru kolegi walka trwa nadal wsciekly.gif

Własnymi śiłami odkręcić nie dam rady dontknow.gif

Ramę dziś zaniosę do kolegów mechaników samochodowych - niech oni powalczą :(

 

Jako że zakupiłem sobie mową korbę RPM PowerPRO ramiona 175 mm zębatki 44/32/22 na JIS (kwadrat) suport ten sam co Stronglight 110,5 mm więc zostaje

Korba stronghlight(długość ramion 170) idzie do roweru żony z nowym suportem.

Korba żony Sr Suntour PFF (długość ramion 175) pójdzie do roweru teścia )

Jedynym powodem tych roszad są długości rammion korb.

 

Korba była wyceniona na 150 zł ja ją kupiłem za 115 zł (dobrze mieć qumpli w sklepie :glare: )

po za tym jest lżejsza od stronghlighta o 200g

 

pic008951be.th.jpg

Wieczorem zamieszczę zdjęcia z wymiany tej korby oraz z regulacji przedniej przerzuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ten kluczyk mi się nie przyda nie ma porostu zastosowania..."

 

 

mysllaem ze ta prawa miska jest taka sama jak lewa, a na lewej byla taka nakretke ktora kontrowala i najpierw ja powinno sie odkrecic:D ale widac amoniak-u masz tyle pary ze odkreciles wraz z kontrą:) albo ona sie sama poluzowala:) tak jak robila to w moim makrokeszu:D

 

 

 

co do lancucha..:( to musze najpierw suwmiarke znaleźć:P bo gdzies przepilem:D i nawet nie mam czym odkrecic korkow w tym glupim xcp:P macie na niego jakis inny patent:P?

 

 

 

Pozdrawiam

PoleK:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amoniak miałem kiedyś dokładnie ten sam problem z suportem - rozwiązałem go "barbarzyńsko i siłowo" ale w 100% skutecznie. Wkręciłem tą mufę suportu w duże przykrcone do stołu imadło i obracałem całą ramą - puściło bez najmniejszych oporów. Spróbuj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bój z prawą miską zakończony. Goście z warsztatu samochodowego odkręcli tą piekielną miskę

jutro odbiorę ramę

A teraz moja maszynka

Zdjęta lewa korba

pic008965ta.th.jpg

 

pic009061rh.th.jpg

Qurde widać jak zima zjada rower wow.gif

pic008977gv.th.jpg pic009038sl.th.jpg pic009044fi.th.jpg

Prawa korba jeszcze nie zjęta

pic009068qg.th.jpg

a teraz zdjęta

pic009088sx.th.jpg

nowa już na miejscu

pic009094ow.th.jpg

Teraz rgulacja przerzutki przedniej

 

Gdyż po wymianie korby odległości mogły się zmienić

Wysokości przedniej przerzutki nie zmieniam gdyż blat jest taki sam ważne by blacha przerzutki była nad łańcuchem ze 1-3mm

zaczrpnięte z njwiększej skarbnicy wedzy ze styony u Zbooja

tu jak to zrobić

pic009094ow.th.jpg

pic009248pu.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...