gaffel Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Witam! Dzisiaj przyleciał do mnie nowiutki ARKUS VIP 6.0 2010. Producent: Arkus & Romet Group Rama/Koło: Romet design Alu 6061 T6, 26" Rozmiar ramy: 18 Widelec: Suntour XCM V2, 100mm Piasta przód: Joytech aluminiowa Piasta tył: Joytech aluminiowa Obręcze: stożkowe Opony: Schwalbe Black Jack 26x2.10 Ilość biegów: 24 Mechanizm korbowy: Truvativ X-Flow Manetki: Shimano Acera Rapid Fire SL-M360 Przerzutka przód: Shimano Przerzutka tył: Shimano Deore Kaseta: Shimano 8-rz Dźwignie hamulcowe: Shimano STEF 60 Hamulec przód: V-brake aluminiowy Hamulec tył: V-brake aluminiowy Kierownica: aluminiowa Wspornik kierownicy: aluminiowy Siodło: Selle Royal Mach Wspornik siodła: aluminiowy Pedały: aluminiowe Dodatki: 2x diodowe lampy power beam 1x tylne światełko diodowe power beam 2x kłódki 1x sakwa 1x pojemnik na bidon+ litrowy bidon (na zdjęciu nie ma) 1x regulowana podpórka De-One alu (na zdjęciu nie ma) Zamierzam jeszcze kupić licznik, ale nie pali mi się. Rower będzie eksploatowany po mieście/w trasie/lekkim terenie. Mieszkam w Nowym Sączu, więc liczne góry/wzniesienia/pagórki rozwieją monotonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vell Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Również go dzisiaj dostałem. Mam pytanie - miałeś wyregulowane przerzutki? Ja nie i kompletnie sobie nie mogę z tym poradzić, już chyba połowę internetu przejrzałem. Pytanie do użytkowników forum - czy odkręcić tą osłonę na przerzutki do regulacji? Nie wiem w ogóle czy ona jest dobrze założona, odchyliłem ją trochę i przerzutka od razu wskoczyła o jedną zębatkę wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Froop Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 fajny pod względem osprzętu jak i kolorki niczego sobie, a te dodatki to były w cenie roweru? Czy takie od siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 miałeś wyregulowane przerzutki? Ja nie i kompletnie sobie nie mogę z tym poradzić, Regulacja przerzutek,to nie taka prosta sprawa,jak niektórzy myślą.Przejrzyj rowerowe FAQ.Myślę jednak,że lepiej daj te 20 zł i nie to zrobi fachowiec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Jak można płacić za regulację przerzutki. W sieci jest tyle poradników, że głowa mała. Wystarczy jeden klucz imbusowy i śrubokręt krzyżak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gaffel Napisano 5 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2012 Również go dzisiaj dostałem. Mam pytanie - miałeś wyregulowane przerzutki? Ja nie i kompletnie sobie nie mogę z tym poradzić, już chyba połowę internetu przejrzałem. Pytanie do użytkowników forum - czy odkręcić tą osłonę na przerzutki do regulacji? Nie wiem w ogóle czy ona jest dobrze założona, odchyliłem ją trochę i przerzutka od razu wskoczyła o jedną zębatkę wyżej. Zamówiłem u nich VIP'a z ramą 18" a przysłali mi 16". Zadzwoniłem do nich- powiedzieli, że wymienią. Poprosiłem, żeby w ramach rekompensaty złożyli i wyregulowali mi rower (normalnie za taką usługę u nich płaci się 50 zł ). Rower przysłali, ale przerzutki i tak były rozregulowane. Mieszkam w Nowym Saczu, zawiozłem rower do "BIKERSHOP'U" i za 10 zł mi wyregulowali. Koleś powiedział, że widzi tu kilka rzeczy do wyregulowania (ale to już takie drobnostki). Mam się do nich zgłosić po świętach, to mi to zrobią, na chwile obecną nie mają czasu. Za rower zapłaciłem 950 zł Dodatki dokupiłem osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
orelob Napisano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2012 I co zadowolony jesteś z roweru, bo planuję jego zakup? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balrog84 Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 I co zadowolony jesteś z roweru, bo planuję jego zakup? Cześć, pozwolę się wtrącić. Posiadam ten sam rower od mniej więcej roku. Przejechałem jakieś 1600 km gł. po mieście. Rower prezentuje się i sprawuje dość dobrze. Oferta w cenie 950 zł wydaję się naprawdę kusząca - skoro osprzęt wszędzie podobny to z Arkusa tak naprawdę mamy ramę. Pewnie wielu zastanawia się nad solidnością. Osobiście nie mam zastrzeżeń do konstrukcji ramy, pracuje tak jak powinna, spawy wyglądają dobrze. Kolejna rzecz to amortyzator z niskiej półki (po roku nie widzę żadnej różnicy w jego pracy - ale również nie skaczę nim po jakichś skarpach). Czy pracuje tak jak powinien? Niewiem bo nigdy nie jeździłem na czymś porządnym, ale trochę pracuję i na nadgarstkach czuć że czasem coś wybiera, a przy większym uderzeniu nie jest zbyt mięki (po prostu sprężyna). Dużo zależy też od własnych upodobań (kwestia sylwetki, wchodzenia w zakręty) ale ogólnie jazda tym rowerkiem wciąż sprawia mi frajdę. Co wymieniłem i co wygląda nie najlepiej? - klocki hamulcowe zjechały się równo (same hamulce są OK - ale klocki to jakiś badziew) - właśnie wczoraj założyłem nowe (AUTHOR ABS-3CC) - 35 zł komplet - coś stuka mi w okolicy korby - myślałem że pedały mają luz, ale coraz bardziej skłaniam się, że to suport (co obrót to pyknięcie) - pojeżdże na nim dopóki się nie rozleci, potem trzeba będzie wymienić (zakładam że siedzi tam jakiś noname) Ogólnie napęd daje radę - przerzutki dobrze pracują (z tyłu dali Deore) - czasami tylko zerknąć czy wszystko jest równo i czy nie są mocno zabrudzone. Opony Schwalbe mają dobrą przyczepność, warto je dobrze napompować - wtedy ładnie się toczy i nie ryzykujesz, że dobijesz na jakimś krawężniku. Myślę, że za mniej niż 1000 zł dostajesz naprawdę dobry sprzęt (choćby to, że masz już kasetę z tyłu), a te gorsze elementy z czasem można wymienić. Polecam kolor czerwono-biały. Ma naprawdę ładny odcień (wpada w wiśniowy). Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytanie
gaffel
Witam!
Dzisiaj przyleciał do mnie nowiutki ARKUS VIP 6.0 2010.
Producent: Arkus & Romet Group
Rama/Koło: Romet design Alu 6061 T6, 26"
Rozmiar ramy: 18
Widelec: Suntour XCM V2, 100mm
Piasta przód: Joytech aluminiowa
Piasta tył: Joytech aluminiowa
Obręcze: stożkowe
Opony: Schwalbe Black Jack 26x2.10
Ilość biegów: 24
Mechanizm korbowy: Truvativ X-Flow
Manetki: Shimano Acera Rapid Fire SL-M360
Przerzutka przód: Shimano
Przerzutka tył: Shimano Deore
Kaseta: Shimano 8-rz
Dźwignie hamulcowe: Shimano STEF 60
Hamulec przód: V-brake aluminiowy
Hamulec tył: V-brake aluminiowy
Kierownica: aluminiowa
Wspornik kierownicy: aluminiowy
Siodło: Selle Royal Mach
Wspornik siodła: aluminiowy
Pedały: aluminiowe
Dodatki:
2x diodowe lampy power beam
1x tylne światełko diodowe power beam
2x kłódki
1x sakwa
1x pojemnik na bidon+ litrowy bidon (na zdjęciu nie ma)
1x regulowana podpórka De-One alu (na zdjęciu nie ma)
Zamierzam jeszcze kupić licznik, ale nie pali mi się.
Rower będzie eksploatowany po mieście/w trasie/lekkim terenie.
Mieszkam w Nowym Sączu, więc liczne góry/wzniesienia/pagórki rozwieją monotonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.