itr Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Minął 2011r. kilka kompletów kół już sporo pojeździło, ciekawią mnie Wasze opinie. Sam od lipca aż do teraz "plotłem" koła na Crestach, i to musiało się tak stać: zapomniało się komuś i zaplótł na szprychach pełnych 2mm, bez cieniowania, waga 800 przód 900 tył. Byli śmiałkowie którzy zapletli Cresty na Revolution, czy innych cieniowanych do 1,5 , kilka osób na szprychach zwężonych do 1,8 ( podobno waga zestawu 1634 (ale czy z zapięciami? ). Jak się sprawdzały - czy jeździły w górach i ile, czy często trzeba było dociągać, czy ktoś skasował obręcz? Sam dodam tylko od siebie że waga 32 szprych z koła 29 cali właśnie DT revol. to 150g, może ktoś pamięta, ile ważyły jego grubsze szprychy? Moje koło na Revo i Bontrager Mustangu ( w swoim czasie to była najlżejsza sensowna obręcz w Polsce) ważyło z piastą ok 270 gramową rzazem około 876 g. Koło nie nadawało się do jazdy dłuższej niż jeden wyścig, zawsze się rozciągało. Potem przeplotłem na 1,8 i dałem piastę XT , i problem się skończył.... Tego koła już nie ważyłem.... Jak zajechałem Mustanga (hamulcem głównie) to wplotłem na te same szprychy Accenta Trailflayer , i koło wciąż daje radę. Z kolei na przednim kole od chyba 2006 mam Mavica Speedcity. Bez zastrzeżeń - zawsze proste waga 867g bez zacisku. Wąskie, ale nie ma koszmaru, nawet z 2,35 rower nie pływa. Jeżdżę w górach na miarę możliwości, koła powinny być beskidoodporne, ważę 70 -75 kg. No to jak tam Wasze koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 mavic tn719 i championy - 1988g - niezniszczalne przy 90kg, ale malo sztywnie przy przyspieszaniu crest i mac424 - 1620g - sztywnosc przy przyspieszaniu wzorowa, w mocniejszych zakretach troche lubi zapracowac, ale to najpewniej wina plaskich szprych, na razie maly przebieg, wiec zobaczymy dopiero w tym roku, na ile pozwalaja...byle wczesniej nie puscily na otworach, jak paru osobom, bo ogolnie wydaje sie, ze te obrecze robia w garazu, a nie powazniej fabryce 64 championy z nyplami >500g 64 mac424 z nyplami ok. 340-350g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simonello Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Czym objawia się "mała sztywność przy przyspieszaniu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 (edytowane) może ktoś pamięta, ile ważyły jego grubsze szprychy? DT Alpine III - 457g (2.3-1.8-2.0) Sapim Race - 404g (2.0-1.8-2.0) Cn Mac14 - 469g (2.0) No to jak tam Wasze koła? U mnie wyjdzie ~1.8kg na obręczach FRM388 i szprychach Sapim Race, i ze stalowym bębenkiem. Zestaw powinien dosyć długo posłużyć. Edytowane 2 Kwietnia 2012 przez rzymo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leo2 Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 ZTR Flow+Sapim Strong +SRAM X-9 masa kół jakieś 2.2 kg jeździec 105 kg, jazda bez oszczędzania i koła po sezonie idealnie proste, bez żadnych problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 (edytowane) Simonello - jak depnalem, albo drapalem mocno pod gorke, to kolo mocno tarlo o wodzik przerzutki...jak popatrzyles pod nogi, to widziales wychylenia calego kola rzedu 6-7mm Edytowane 2 Kwietnia 2012 przez nabial Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Dzięki za odzew ! Simonello - jak depnalem, albo drapalem mocno pod gorke, to kolo mocno tarlo o wodzik przerzutki...jak popatrzyles pod nogi, to widziales wychylenia calego kola rzedu 6-7mm Dokładnie tak to samo u mnie na szprychach Dt Comp.. i tej wiotkiej obręczy accenta, dodatkowo jak sie staje na pedały na asfaltowy finisz to jest taki efekt "zagumienia" gdzieś w kole, jakby asfalt w smołę się zamienił, kiedy dostaje "kopa" z nogi....czuć, że je skręca wewnętrznie. Wracając do Crestów, waga kół między 1700 a 1620 przy użyciu szprych pełnych 2,0 i cieniowanych 1,8 jakoś chyba nie przekonuje mnie żeby rozplatać i zaplatać od nowa, chyba kupię sobie furius freda zamiast nowych szprych ... Zastanawia mnie jednak wiotkość tych kół na Mavikach, przecież to ciężkie i na oko dość sztywne obręcze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bloom Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 (edytowane) Koła crest + dt240/711 + dt comp alu nyple (waga pokazuje 1585 z taśmą frm + wentylkami) Nie zauważyłem żeby koła tarły mi o przerzutkę, a podjeżdżałem pare górek Mam 84 kg i czuje się na tym zestawie bezpiecznie - patrz ufam mu. Edytowane 2 Kwietnia 2012 przez bloom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 .... Nie zauważyłem żeby koła tarły mi o przerzutkę, a podjeżdżałem pare górek Zjawisko jest wyraźne jedynie jeśli włożysz grubą oponę która ma wyjściowo ok 3 mm od wózka w pozycji młynek. To że koło się gnie zauważyłem po całym sezonie w Istebnej jak zmieniłem sobie Alberta na Rocket Rona 2,25. Albercik nigdy nikogo nie obtarł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareklodz Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Nabiał, ja tych Twoich kółek (mavic tn719 i championy) nie zamienię. Ile na nich ganiam, z rok będzie i nawet o żadnym centrowaniu nie myślę. Pewnie że można lżej ale jak Ktoś ceni wytrzymałość i bezproblemowe użytkowanie to polecam. Aktualnie dostały renegate'a na przód i bontrager'a XR1 na tył więc nawet przy sporej wadze można je nieźle pogonić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Miałem koła 26 cali na revo, 32 szt, obręcz xm317 disc i magnes licznika lubił uderzać o odbiornik na widelcu. Bywało tak nawet przy neizbyt agresywnej jeździe. Magnes w odległości 4-5 mm od odbiornika, tak więc taką amplitudę wychylenia miało koło. Waga użytkownika 75 kilo. Firma whizz wheels zdecydowanie odradzała mi składanie kół na revo, sugerowali supercompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Klaniam, Kolo przednie WTB LaserDisc Trail, szprychy DT Comp, piasta On-One 456, nyple alu jakiestam, Maxxiss Ardent 2.4. Waga? A co mnie to... Kolo mam od chyba juz 5 lat. Jego najwiekszym problemem sa aluminiowe nyple - NIGDY WIECEJ!!! Podczas malo delikatnego ladowania na sztywno (jakies 5 miesiecy temu) i na amortyzatorowo (w zeszlym tygodniu) pekly 2 nyple. Gdyby byly mosiezne nie byloby pewnie takiego problemu, tymbardziej ze 5-cio letnie alu jest na pewno duzo slabsze niz 5-cio letni mosiadz. W piascie na poczatku tego sezonu wymienilem lozyska. Kolo tylne WTB DualDuty FR, szprychy jakiestam, nyple jakiestam mosiezne, piasta Deore. Kolo mam 3-ci sezon, zadnych problemow, tylko trzeba czasem kontrowac luzy na konusach. Kolo jezdzone i singlowo i biegowo. Byl Panaracer Rampage 2.35 a aktualnie po smierci tego ostatniego Banti 29-4 2.3 Waga? Prooosze... Zadnych problemow ze sztywnoscia, kola sa juz dosc solidnie poobtlukiwane ale wziawszy pod uwage ze nie jestem najbardziej wysublimowanym technikiem w kwestii jazdy uwazam ze znosza "lomot" bardzo dzielnie. Podczas mocnej kompresji tylnego kola - a uzywam raczej niskich cisnien - singlowo 15/20PSI, biegowo 20/25PSI - tylnej oponie, przy dawaniu z mlynka (20T) zdaza sie leko przytrzec o wodzik przedniej przerzutki. Jesli rama mialaby mufe suportu 73mm a nie 68 prawdopodobnie nie byloby problemu. Moja waga 62kg na waleta. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfish Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Moja waga 62kg na waleta. Szacunek... I. To czym Ty się w tym jukeju żywisz, friend? Z tego, co pamiętam, to większość paszy jest deep fried z akcentem na fried. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 10 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Klaniam, No to ja zacytuje na okolicznosc powyzszego rozumowania Peter'a Gabriel'a: You are what you eat, so eat well Jak sie nie jada lokalnych goowien, kebabow, piankowego pieczywa i ready meals tylko suplementuje sie produktami z polskich sklepow, wlasnorobnym chlebem na zakwasie i gotuje sie samemu to waga startowa jest spokojnie do utrzymania Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morfish Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Respect & peace. Bo wiem, że łatwe to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławek Napisano 15 Maja 2012 Udostępnij Napisano 15 Maja 2012 FRM-BOR xmd333 / mac aero 424 / novatec 711 / kozak m-netic 1449g Szprychy wiązane i lutowane na łączeniach. Jak dla mnie sztywność bardzo zadowalająca, przede wszystkim obręcze są asymetryczne i oczkowane, przez co można zrobić dużo sztywniejsze koło, nie odczułem praktycznie żadnego dyskomfortu po przejściu z małego koła, nie czuć braku sztywności, czuć za to lekkość tych kół ! Nie sądziłem że 29er może tak sprawnie przyspieszać. Szukałem długo kompromisu między sztywnością i wagą, uważam że go znalazłem Duże znaczenia ma też wiązanie i lutowanie szprych oraz odpowiednie wycentrowanie z pomiarem naprężenia, koła przejechały już kilkaset km w tym maraton w Złotym Stoku i nie ma żadnego bicia, wgniotów itp, jestem bardzo zadowolony. Opony zakładam Bontrager 29-1 2.0" team(~488g/szt realnie) oczywiście na żółtej taśmie i płynie stana, moja waga 74kg, rower trek superfly al elite, rs reba rl G2 9.7kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 16 Maja 2012 Udostępnij Napisano 16 Maja 2012 http://www.bikestacja.pl/kola-novatec-711712-tubes-crest-race-1586g-p-23840.html?cPath=296_793_696 (tylko w nie tak trzepackim kolorze) kola jezdze od tego sezonu, maja zrobione ok 700km w terenie (kilka razy Turbacz, maratony w murowanej, rzeszowie, zlotym stoku i pustkowie) moja waga 75-77kg kola sa o dziwo sztywne a i zaplot wyglada ok (choc rozne rzeczy slyszalem o bikestacji w tym wzgledzie) kola sa cale i nie zlapaly chocby minimalnego bicia (choc w zs poluzowal mi sie zacisk i dalem kolu troche popalic na zjezdzie z borowkowej kiedy samo kolo latalo mi w goleniach i i bilo na ich dole konkretnie ) generalnie jestem bardzo zadowolony i jak najbardziej kola polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2012 Koła Novatec 711/712/ No tubes ZTR Crest 29''/ Race 1586g - bikestacja.pl (tylko w nie tak trzepackim kolorze) kola jezdze od tego sezonu, maja zrobione ok 700km w terenie (kilka razy Turbacz, maratony w murowanej, rzeszowie, zlotym stoku i pustkowie) moja waga 75-77kg ...... Ja jak w pierwszym poście: mam takie same obręcze i tylną piastę, z przodu coś od DT, i szprychy 2,0. Czyli waga przód/tył 800/900 . I oczywiście też jest dobrze, choć staram się jak najmniej na nich jeździć nie licząc gór, jeździły koło Karpacza, Murowaną, Złoty Stok i może z raz P. Kampinoska. Z 200km. W górach na niskich ciśnieniach, z tyłu baardzo wąska opona - Albercik, w Złotym naprawdę tłukło. Jest okej. Jedyna sprawa - jak sobie pomyślę o defekcie w terenie i zdejmowaniu - zakładaniu opony to mi się słabo robi, na razie nie zrobiłem bezdęcia, nie mam pomysłu na oponę z tyłu, taką " na stałe". W zasadzie myślę o użyciu prasy do korekty kształtu wózka przerzutki i wsadzeniu czegoś 2,25 albo 2,4. Co ciekawe stary Stx Rc miał lepszy wózek ale brakuje mu mocy w zrzucaniu na młynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 W zasadzie myślę o użyciu prasy do korekty kształtu wózka przerzutki i wsadzeniu czegoś 2,25 albo 2,4 czyli mniemam ze masz korbe x3 ? na x2 problem u mnie nie istnieje. co do opon to niestety na te chwile tez mam detki i tez sobie nie wyobrazam naprawy kapcia na zawodach, sciaganie i zakladanie opon z tych obreczy to KOSZMAR ! (ps: choc musze przyznac ze komplet opon maxxis aspen tyl + crossmark przod choc ciezki (to jest jego dyskwalifikujaca wada) to sprawdza sie swietnie, choc oczywiscie test przejdzie dopiero w wlabrzychu ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 nie wiem, dlaczego duzo osob ma problemy z zakladaniem gum na cresty...nowki czasami rzeczywiscie bywaja oporne i wymagaja lyzek, ale ogolnie to idzie nieuzbrojona reka - wystarczy stopki poczatkowo ustawiac na linii nypli/otworow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 (edytowane) Jest zagadka w nawiązku do początku tematu i masy szprych. Co to jest: http://img859.imageshack.us/img859/4497/szprychy.jpg? - gwint jak i nypel wygląda na 1.8mm, zwykły mosiężny nypel 2.0mm dosyć luźno wchodzi na gwint szprychy i nie zatrzymuje się z jego końcem - można go swobodnie przesuwać na prawie całej długości szprychy, - masa: 177g (32 sztuki, długość 294mm). Edytowane 17 Maja 2012 przez rzymo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 17 Maja 2012 Udostępnij Napisano 17 Maja 2012 malo danych...cieniowane? champion 1.8, revo 1.8-1.5-1.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 18 Maja 2012 Udostępnij Napisano 18 Maja 2012 Cieniowane, przy główce 2.0, środek 1.8, gwint też wygląda na 1.8 (nypel 2.0 jest luźny i wchodzi na szprychę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Jestem prawie pewny, że znalazłem Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na DT Super Comp (2.0-1.7-1.8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2012 http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a12/9427/Crossmax+29/ coś mi chodzi po głowie że już od 2-3 lat są na rynku Crosmaxy 29 , czyżby niezręcznie opisana ich nowa wersja? Te stare maviki po dobrej cenie funta kosztowały coś w okolicach 1400 zł za tył ( w C.React.) ale opisywano je jako dość wiotkie. Coś pomyliłem z nazwą? Mavic jak mavic, przednie koło speedcity w 29 jeździło u mnie kilka lat, i choć przy łącznej wadze 867 duuużo jest gramów na obręczy to jedno mu trzeba przyznać, ani drgnęło przez te lata gór.. i nawet całe trofi z oponą 2,35 bez sensacji utrzymywało balon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi