Skocz do zawartości

[obręcz] Mavic xm 317 czy Mavic xc 717.


piotrlarysz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja ujeżdżam 317, wagę mam podobną do Twojej i też ich nie oszczędzam, góry, maratony itp. Spisują się bardzo dobrze.

717 są nieco lżejsze, ale niemal dwukrotnie droższe. Jak nie zależy Ci na cenie, bierz 717, jak chcesz nieco zaoszczędzić, na 317 się nie zawiedziesz.

  • 9 miesięcy temu...
Napisano

Dzięki za otwarcie tematu.

Mam ten sam problem, stoję właśnie przed zmianą obręczy i zastanawiam się nad w.w. Mavicami.

Ważę 60kg, jeżdżę dość ostro, głównie w terenie, trochę maratonów i gór, obręcz będzie zapleciona na piaście XTRa i DT competitionach.

No i mam dylemat, różnica w cenie znaczna, bo za jedną 717 mam prawie dwie 317.Różnica w wadze dla mnie pomijalna, 10g przeboleję z łatwością, bardziej chodzi mi o wytrzymałość.Chodzą słuchy, że 717 jest bardziej wytrzymała od od 317, ale niestety nie wiem ile w tym prawdy.

Co myślicie, inwestować w prawie legendę jaką jest 717, czy kupić sporo tańszą 317?

Aha, jeszcze jedna ważna sprawa -trwałość powłoki.Obręcz będzie używana z v-kami, więc zależy mi, aby była możliwe jak najtrwalsza.

  • Mod Team
Napisano

Nie odkopuję tematu - wiem że Piksel nim się interesował.

Dziś byłem w zaprzyjaźnionym sklepie i też pytałem o te obręcze. Z racji mojej wagi chłopaki zalecili mi 317-tke, bo ponoc 717 to dla anorektyków ;)

Nie chciałbym skłamac ale 717 jest chyba też i węższa więc wg forumowych przykazań kapcia pow 2,25 tu już nie nada.

U mnie stanęło ostatecznie na Accent Airplane bo w kwestii szerokości była bezkonkurencyjna 20,5 mm szerokości wewnętrznej, a ja lubię dac na tył kapcia 2,4 :)

Napisano

Ważę ok.85kg, nie oszczędzam roweru w ogóle, można nawet powiedzieć że katuję. Obręcze mają się super i Gravity 2,3" nie spadają. ;)

 

Napisano

O solidności 717 przekonywać mnie nie trzeba, bardziej interesuje mnie jak wypadają one w porównaniu do 317 i czy są warte takiej różnicy w cenie.

Napisano

Myślę, że my tutaj niewiele pomożemy, musisz sam sobie odpowiedzieć czy warto dokładać tyle kasy dla lepszego stopu i paru gram mniej. Wg mnie nie, większe znaczenie będzie miał poprawny zaplot i szprychy a nie ew. minimalne różnice w sztywności obu obręczy. Zarówno 317 i 717 mają swoją dobrą markę także nie powinieneś się zawieść.

 

No chyba, że jak szaleć to szaleć i kupić od szwajcarskiej konkurencji XR440 ceramic...wtedy vki nabierają nowego znaczenia. 217zł za ceramikę to zasadniczo pół darmo :)

Napisano

BS ma tego DT za 200zł, niestety wersja na 28 szprych, a ja mam 32, nigdzie indziej ich nie widziałem w takiej cenie.

Wie ktoś ile realnie waży 317?

Skłaniam się chyba bardziej ku nim, bo znalazłem je jeszcze taniej i za jedną 717 kupuję dwie 317.

Napisano

Nie chciałbym skłamac ale 717 jest chyba też i węższa więc wg forumowych przykazań kapcia pow 2,25 tu już nie nada.

To fakt 717 jest wąski i Ardent 2,25" wyglądał trochę śmiesznie na niej ale bez problemu dał się założyć i nie spadał. Zaniżone Conti 2,2" spokojnie wchodzą. Co do wytrzymałości to nie mam najmniejszych zastrzeżeń.

Napisano

ja na 17 mm wewnętrznej w crossride ub dawałem nobby nic 2.25 i nic nie spadało, nie było problemów, tylko trochę źle się układał i "falował"

 

myślę że z 717 (też ma 17mm) nie będzie problemu z zaniżonymi 2.3

Napisano

Ja osobiscie nie polecam Mavic`ow 317. Poltora roku temu mialem ja na tyle, zaliczylem jedna glebe gdzie przelecialem przez kierownice do przodu, i rower spadajac uderzyl obrecza w patyk o srednicy ok. 5-6 cm. Po tym obrecz miala bicie, dosyc duze. Wydawala sie dosyc mieka, wiec ja zcentrowalem i sprzedalem (:

Sorry za brak znakow

Napisano

Patyk jak patyk, ale jaki był nacisk stykowy?

Bo może rower miał na tyle duży pęd, że po prostu nie wytrzymała obręcz.

Napisano

(...)

 

XC717 (dawne X317) jest obręczą mocniejszą, lżejszą, ale i droższą. Niestety jest tak samo wąska jak XM317, czyli 17mm w środku.

 

Samo łączenie jest mocniejsze w 717. Różnica wagowa w wersji pod tarczę to 30-40gram (395-400 vs 435-440g).

Napisano
XC717 (dawne X317)

Raczej dawne X517, bo 317 to po prostu niższy model. :)

Hmm, widzę że opinie są podzielone, coraz bardziej się skłaniam ku 317, ale z drugiej strony wolę zapłacić więcej, żeby nie mieć problemów z kołem, no nie wiem...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...