Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Giant AC (2006)


Gość Michi23

Pytanie

14 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michi23

Specyfikacja:

  • Rozmiar ramy 17"
  • Rama aluminium AluxX
  • Widelec Marzocchi 66 RCV / 2011 [oryginalnie: Manitou Splice Comp, 130 mm]
  • Tylny amortyzator Giant HV Shock3
  • Kierownica Easton EA30, 31.8 mm
  • Mostek Kalloy, 28.6 mm
  • Sztyca Easton EA30, 27.2x350 mm
  • Siodło WTB Laser V
  • Pedały Wellgo LU313
  • Manetki Shimano Deore XT SL-M780 [oryginalnie: Shimano Alivio]
  • Przerzutka przednia Shimano Deore XT FD-M781 [oryginalnie: Shimano Alivio]
  • Przerzutka tylna Shimano Deore XT RD-M780 SGS [oryginalnie: Shimano Deore]
  • Hamulce Hayes Stroker Ace (203 mm) [oryginalnie: Hayes Sole]
  • Dźwignie hamulca Hayes Stroker Ace [oryginalnie: Hayes Sole]
  • Kaseta/wolnobieg Shimano Deore XT CS-M771-10 [oryginalnie: SRAM PG830, 11-32 z., 8 b.]
  • Łańcuch Shimano Deore XT CN-HG94 [oryginalnie: KMC IG51]
  • K orba Shimano Deore XT FC-M780 (42x32x24, 170 mm) [oryginalnie: Truvativ CR04, 42-32-22 z., dł. - 170/175 mm]
  • Suport Shimano Deore XT FC-M780 [oryginalnie: Truvativ Power Spline]
  • Obręcze Alex Rims DP20
  • Piasty [przód]: Novatec NT-DH61 [oryginalnie: Formula aluminiowe, 36 otworów]; [tył]: BOP Coaster [oryginalnie: Formula aluminiowe, 36 otworów]
  • Szprychy ?
  • Opony [przód]: Continental Diesel 26x2.5; [tył]: Syncros 26x2.7 [oryginalnie: Kenda Blue Groove/Kenda Nevegal, 26x2.1"]
  • Dętki ?
  • Rogi -
  • Linki/pancerze ?
  • Zacisk sztycy ?
  • Top Cap ?
  • Stery Tien Hsin
  • Gripy ?

Legenda:

rodzaj części

część oryginalna

część planowana

część dawniej zmieniona

 

 

Wygląd "katalogowy" nowych części:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

ojjj, chyba się zakochałem :woot: piękny piękny piękny :P

rower wygląda świetnie, tylko ten koszyczek taki prosty..

masz gust kolego :thumbsup:

 

Ale masz polewkę ;-) Wiem, wiem - zdjęcie robiłem denkiem z "musztardówki" :-D

Możesz wierzyć lub nie, ale ten rower prezentował się znacznie lepiej na żywo. Niestety to zdjęcie zostało zrobione bez jakiegokolwiek "pomyślunku" fotograficznego (jpg, balans bieli spaprany na maxa, mieszane światło, krzywy kadr, pokój), ale cieszę się, że w ogóle miałem wtedy aparat ;-P

Obiecuję, że zrobię zdjęcie aktualne "przed" i "po". Na razie niczego nie wrzucam, bo czekam na lekkie ocieplenie, aby można go umyć na dworze. Jeśli się uda, to również podam wyniki ważenia (o ile mój serwis posiada tego typu sprzęt pomocniczy).

 

Mnie osobiście nie podobają się błotniki, ale o gustach się nie dysutuje :) ..

 

Hmm... gdy je kupowałem, to nie było wyboru. To był jedyny model jaki znalazłem z szerokich błotników. Ważne, że spełniają swoją rolę. Cenię sobie możliwość zdjęcia tylnego błotnika przed dłuższymi zjazdami (gdy sporo obniżam siodełko). Skok jest na tyle duży, że jakkolwiek nie mocuję/ustawiam tylny błotnik, to i tak na mocniejszym dobiciu dampera, opona potrzafi przytrzeć plastik z tyłu.

 

Koszyk wygląda wieśniacko, ale tak właśnie ma być ;-) Pasuje jak pięść do oka, ale okazuje się przydatny na wodę, którą zużywam na dojazd "asfaltowy" pod góry (nie musząc obciążać dodatkowo pleców).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna polewka, na jakość nie zwróciłem specjalnej uwagi : ) po prostu bardzo mi się podoba, nie jest żaden golas a wszystko razem ładnie się komponuje, a jak dla mnie błotniki nadają mu zupełnie innego charakteru, w pozytywnym dla mnie sensie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Giant AC (2006) FAQ / Q&A / pytania i odpowiedzi

 

#1

Q: Firma Giant Manufacturing Co. Ltd [z niezrozumiałego dla mnie powodu] postanowiła usunąć ze swoich serwerów wszelkie archiwalne informacje dotyczące starszych rowerów, w tym interesującego mnie/nas modelu AC (2006). Gdzie można znaleźć katalogowy opis tego modelu?

A: Istnieje polska strona, która zawiera zdjęcie oraz podstawowe informacje - bikeKatalog.pl, a dokładnie jego archiwum z 2005 roku: bikeKatalog : :

 

#2

Q: Co oznacza oznaczenie ramy: ALUXX SL?

A: Opis technologii (dostpny tylko w j. ang): ALUXX Aluminum | Technology - Giant Bicycles / Bikes / ćˇĺŽçščŞčĄčť

 

#3

Q: Gdzie na ForumRowerowe.org znajdę informacje na temat roweru Giant AC?

A: Wątki, w których wspomniany został Giant AC (możliwe, że również model z rocznika 2005) [kolejność: od najstarszego]:

[rower]full 2000-4000zl

[piasty] "upancernienie" tylnego koła w Giant AC 2006

Giant-the best bikes Club :P

[rower] Jaka marka dominuje u was

[rama] Santa Cruz Nomad vs. Lapierre X160 Ultimate

[rower]scott genius czy specialized stumpjumper fsr comp

[Rama] Budżetowy full enduro.

[rama] Giant AC - wymiana łożysk

[rower]KTM Soul - warty zakupu?

[rama+damper] 216 mm do ramy Giant AC: czy ten damper nie bedzie za duzy?

[rower] FR/Enduro

[Kraków] Giant AC 1

[zakup] Giant AC do 1000zł używany

[rama full] - kellys toxic czy coś większego?

[Rower] Czy opłaca sie go kupic?

[Rama] Opinie o ramie Giant

[Rama]Full do 1500-2000 zł

[Rower] Giant AC problem z wyceną

[1500]Dla początkującego w FR/DH

[rama full] Sprzedam ramę Giant AC 2006 + damper, sztyca, stery

[Ciekawe aukcje] na Allegro, E-Bay'u i in.

[rama] budżetowy full czyli Poison Arsen czy Kellys Beast

[Rower] Giant AC by misiek1994r3

[rama] Giant AC + Bomber Z5 100 mm

[zakupy cz2] Ostatnio kupiony sprzęt związany z rowerami

[Damper] HV Shock

[rower] Giant AC (2006)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Reaktywacja rozszerzyła się również na stery. Kulkowe, półzintegrowane stery marki Tien Hsin zastąpione zostaną nowymi o oznaczeniu VP-A45AC sygnowane marką BOPLIGHT (głównie chodziło o mocniejsze i wygodniejsze w konserwacji łożyska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Kolejny punkt reaktywacji - pedały. Chodziło o lekkie, oparte o łożyska maszynowe, platformy, które dadzą radę również w cięższym terenie. To co dał Giant seryjnie nie zachwyca - kulkowe (lepiej łapiące brud) i nieco ciężkie (542g) Wellgo LU-313.

 

Wybór padł na czarne Mortop PD617 w wersji Alu/CroMo (261g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Kupiłeś już jakieś części czy na razie jest to papierowa reaktywacja?

 

Jak najbardziej realna (po co komu wirtualna? :002:) . Wszystko już zamontowane w rowerze oprócz pedałów, które dopiero "w drodze". Z nowym zdjęciem się wstrzymam jeszcze chwilkę :laugh: (myślę, że jeszcze damper przydałoby się wymienić, ale z dostępnością odpowiedniego modelu jest gorzej niż kiepsko na chwilę obecną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Kolejny upgrade - gripy

Zakup był spontaniczny (gdy kupowałem klucz do starych pedałów).

Jestem przyzwyczajony do gąbek, więc wybór padł na coś w stym stylu tylko lepsze jakościowo - Pro Foam Lock Grip

Od razu zaznaczę, że lepsze [od jakichś budżetówek Accent'a] nie oznacza idealne. Tak jak na razie mogę pochwalić jakość gąbki, to z drugiej strony muszę stwierdzić, że zatyczki (tzw. bar ends lub end plugs) są o kant d... rozbić. Plastikowe badziewie, które nie wchodzi w standardową kierę (średnica gripów oczywiście dobrze dobrana). Trzeba będzie zinwestować w jakieś lepsze, aluminiowe.

 

Tymczasem dobrego, sprężynowego dampera 190x50 nie można uświadczyć w Sieci... co za kanał ;-)

 

Odnośnie możliwych kolejnych zmian, to zaczynam być przekonany, że widać koniec sensownych wymian na tez sezon.

  • mostek - co prawda szału nie ma, ale przynajmniej nie jest "lepiony", tzn. jest wykonany z jednego kawałka alu- (na mój styl jazdy wydaje się być wystarczający)
  • kierownica oraz sztyca - dobrej marki i dość sztywne - idealny zestaw nawet do mocniejszej jazdy
  • siodełko - wygodne i dobre jakościowo
  • obręcze - lekkie i wytrzymałe (enduro/fr)
  • opony - szerokości mi odpowiadają - kocham tą przyczepność na zdjazdach; w rozwiązania bezdętkowe pchać się też nie będę - doceniam zalety grubszych dętek (od kilku lat nic się nie działo :icon_cool:)
  • szprychy - zwykłe, ale za to nie są cieniowane i bez alu- nypli, więc zestaw jest taki "akurat"

O damperze złego słowa nie powiem, jednak to on wydaje się być słabym ogniwem (nie jest "miły" na podjazdach :icon_confused:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michi23

Postanowiłem jednak wzmocnić mostek. Miało być solidnie i niedrogo - wybór padł na Truvativ Hussefelt, który zastąpił starego Kalloy'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...