Skocz do zawartości

[Rower] Kolarka - przeróbka na dojazdy do pracy


mann25

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

<p>Witam

 

Przymiezam sie do kupna jakiejś profesjonalnej kolarzówki z drógiej reki (max 5-letnia ok 8kg wagi) tylko chciał bym ją wyposażyć tak żeby sie nadawała do codziennej jazdy do pracy.

- ( Załozyć błotniki, bagaznik, LED-oświetlenie zmienić siodło na extra miekkie i wygodne i wysoka Holenderską kierownice, bo strasznie nie lubie jezdzić pochylony, wiadomo z 1kg wiecej ale mi to nie zrobi duzej róznicy)

wydaje mi sie ze na takim sprzecie bede mógł jezdzić troche szybciej i mniej się wisilać, cieńkie opony kolarki nampompowane do 8,5bara i małe straty na przełorzeniu robią swoje. mysle ze ten mój plan wypali

 

mieszkam w holandji tutaj szybciej sie jedzie rowerem niz samochodem, jest duzo skrótów specjalnie dla rowerów, samochodem trzeba jezdziś dookoła i stać w korkach.

do pracy mam rowerówką przez malutkie wioski 12 km tam i 12km z powrotem, do tej pory jak sie spieszyłem to potrafiłem w 35 minut dojechać, ale z jezykiem na wieżchu

 

dotej pory jezdziłem na zwykłej holenderskiej damce Montego Society 28" z 8 biegami w piescie Shimano Nexus waga 19kg, i predkość jaką mi sie udało na momęt osiągnąć na prostej rowerówce w bezwietrzny dzien to 37 km/h i to tylko na 2 minuty bo sie zmachałem, a łancuch az strzelał. super była tylko mi ją ukradli .

 

Predkość mierzyłem za pomocą GPS, przyczepiam na kierownice zwykłą samochodową nawigacje " TOMTOM " i ona mi dokładnie pokazuje. Te wszystkie inne liczniki rowerowe i motorowerowe nie są dokładne, nawet te samochodowe!

 

z jaką szczytową albo średnią predkością bede mógł jezdzić tym wynalazkiem, jakie dobre i tanie używki polecacie, na całość zamiezam do ok 500euro przeznaczyć

 

taki rower

Marktplaats.nl > dames renfiets 5 x gebruikt!!! leontien van moorsel - Fietsen en Brommers - Fietsen | Dames | Sportfietsen en Toerfietsen

błotniki marki Curana IMG_0645 | Flickr - Photo Sharing!

 

bagażnik

Topeak RX Quick Release Beam Rack | Evans Cycles

 

oświetlenie

Fahrrad-Lampen - Gewinnen - Suxedoo

 

siodełko City / comfort zadel 621 airflow | Ndash, Sitzbeschwerden, Meinen | SQlab | Fietszadel, Fietszadels, Zadel | De Ergonomie-Experts

 

kierownica Ostrzeżenie o przekierowaniu

ciekawe jak by to wszystko razem wyglądało?

Napisano

1. Musisz sprawdzić czy rama i widelec mają możliwość montowania błotników pełnych - jeśli nie to musisz kupić wynalazki z alternatywnymi mocowaniami a te albo nie chronią zbyt dobrze albo nie są zbyt stabilne. Poza tym lepiej sprawdzić kompatybilność, lepiej wg mnie zrobić to w sklepie stacjonarnym.

2. Ten bagażnik nie lubi być mocniej obciążony, nawet w limicie założonym przez producenta - rusza się na sztycy.

3. Oświetlenie niczego nie oświetla, co najwyżej daje znać że jedziesz.

Napisano

1. Musisz sprawdzić czy rama i widelec mają możliwość montowania błotników pełnych - jeśli nie to musisz kupić wynalazki z alternatywnymi mocowaniami a te albo nie chronią zbyt dobrze albo nie są zbyt stabilne. Poza tym lepiej sprawdzić kompatybilność, lepiej wg mnie zrobić to w sklepie stacjonarnym.

2. Ten bagażnik nie lubi być mocniej obciążony, nawet w limicie założonym przez producenta - rusza się na sztycy.

3. Oświetlenie niczego nie oświetla, co najwyżej daje znać że jedziesz.

 

Dzieki za odpowiedz

1. w takich ramach zazwyczaj nie ma takich możliwośći, ale te błotniki specjalne do kolarek curana wyglądają na stabilne i dobrze chroniące, są jakieś lepsze?

2. nawet jak go na maxa dokręce to bedzie sie nadal ruszał? zazwyczaj woził bym na nim plecak ok 3kg, albo może lepsze rozwiązanie był by jakiś fajny koszyk na kierownice?

3. no i o to mi chodzi zeby gliny sie nie czepiały no i w bardzo ciemnych miejscach jakiś przedni LED wystarczy, ale ogólnie mam bardzo dobry wzrok ;) ile razy bez swiatła sie jechało :)

 

na co mam jeszcze zwrócić uwage przy zakupie i przeróbce takiego roweru? chyba bedzie lżejszy i wytrzymalszy niz kazdy jeden zwykły holender? bo te rowery to jak depne to łańcuch szczela :)

a tak w ogóle to jak sie podoba ten mój pomysł?

 

kolarka-confort

Napisano
2. nawet jak go na maxa dokręce to bedzie sie nadal ruszał?
śruby mają maksymalny moment obrotowy i po jego przekroczeniu wcale nie dokręcasz śruby, tylko przekręcasz gwint, możesz co najwyżej spróbować na zacisku dołożyć pasek gumy, żeby zwiększyć tarcie - da to jakieś wzmocnienie uchwytu.
3. no i o to mi chodzi zeby gliny sie nie czepiały no i w bardzo ciemnych miejscach jakiś przedni LED wystarczy, ale ogulnie mam bardzo dobry wzrok ;) ile razy bez swiatła sie jechało :)
Mam mniej więcej taką samo odległość dojazdu do pracy i dokładnie to oświetlenie. Pisałeś że chcesz jechać szybko - ostatnio włożyłem nowe baterie i rzeczywiście średnia prędkość się polepszyła, ale po tygodniu licz się z tym, że będziesz MUSIAŁ wymienić baterie, jeżeli chcesz utrzymywać w miarę wysoką prędkość. Mnie się udało (podkreślam udało, bo nie miałem żadnej wywrotki na dziurach) przejeździć 3 tygodnie zanim powiedziałem "dość i nigdy więcej". Oświetlenie to daje zasięg w granicy 10-15 metrów i jakieś 200-250 metrów odblaski na znakach drogowych i rowerzystach, przy założeniu nowych baterii, po tygodniu parametry te spadają do jakiś 5-8 metrów i 30-50 metrów na odblaski. Korzystam, bo muszę, ale w planach coś lepszego. Gdyby nie to że potrzebowałem lampki "od zaraz" to kupił bym z niewielkim dodatkowym nakładem pieniędzy przez e-bay coś na XM-L. w tym zestawie tylna lampka jest dobra, ale też po tygodniu jak upuścisz kluczyk od U-locka to go nie znajdziesz.
Napisano

Jeżeli będziesz miał wyprostowaną sylwetkę, to dużo szybciej nie pojedziesz. Po prostu przy tych prędkościach dominujący jest opór powietrza, a zmieniając masę i opony tego nie zmienisz. Jak chcesz jeździć szybko to musisz się pochylić, albo mieć dynamit w nogach.

Napisano

Oświetlenie to daje zasięg w granicy 10-15 metrów i jakieś 200-250 metrów odblaski na znakach drogowych i rowerzystach, przy założeniu nowych baterii, po tygodniu parametry te spadają do jakiś 5-8 metrów i 30-50 metrów na odblaski.

 

dzieki, to jest ok, mam takie akkumulatorki AA po 3200 mAh moge je ładować co tydzien, z tą podkładką z dętki bedzie ok. :)

 

Jeżeli będziesz miał wyprostowaną sylwetkę, to dużo szybciej nie pojedziesz. Po prostu przy tych prędkościach dominujący jest opór powietrza, a zmieniając masę i opony tego nie zmienisz. Jak chcesz jeździć szybko to musisz się pochylić, albo mieć dynamit w nogach.

 

wiem ze to tez ma bardzo duzy wpływ, ale ogólnie bede miał duzo lzej niz na zwykłym rowerze, a w razie potrzeby zawsze moge sie troche pochylić

Napisano

Moim zdaniem przeróbka szosy na holendra mija się z celem. Już lepiej jakbyś kupił trekkinga. Masz i bagażnik, bardziej wyprostowaną, wygodną pozycję, cienkie opony (co prawda nie tak cienkie jak w szosówce, ale zawsze) pomijając już fakt, że szosa z wielką giętą kierownicą, bagażnikiem i kanapą będzie po prostu komicznie wyglądać.

Napisano

Moim zdaniem przeróbka szosy na holendra mija się z celem. Już lepiej jakbyś kupił trekkinga. Masz i bagażnik, bardziej wyprostowaną, wygodną pozycję, cienkie opony (co prawda nie tak cienkie jak w szosówce, ale zawsze) pomijając już fakt, że szosa z wielką giętą kierownicą, bagażnikiem i kanapą będzie po prostu komicznie wyglądać.

 

no własnie bedzie komicznie wyglądać, to zawsze coś nowego i niepowtarzalnego, nie bede chyba tego musiał aż tak zabezpieczać przed kradzieżą, a spred naprawde bedzie warty, treking odpada, jest zbyt masywny, pozatym trzeba za niego dać niekiedy wiecej niż za kolarzówke, a sprzęt wiadomo gorszy od kolarzówki, no i oponki są tam zwykłe, uginają się pod wpływem ciężaru co daje dodatkowy opór, a ja lubie jezdzić na nabitych na maxa, rower wtedy sam sie toczy. z tą kierownicą kolarki moze i nawet bym sie pogodził, ale siodło musi być wymienione, nawet w mojej holenderce wymieniałem na takie grube "żelowo-sprezynkowe-airflow" bo jeszcze było mi za twarde, podziwiam was, jak wy możecie siedzieć na takich deskach?

Napisano

Siodełko powinno się dopasowywać do pozycji jaką się zajmuje, o ile w holenderce jest wyprostowana - dlatego wygodna jest kanapa. O tyle już w przerobionej szosie moim zdaniem kanapa będzie strasznie nie wygodna. Po za tym bagażnik do szosy hmm standardowego nie zamontujesz (rama nie daje takiej możliwości), a te montowane do sztycy mają mniejszą nośność.

 

 

uginają się pod wpływem ciężaru co daje dodatkowy opór, a ja lubie jezdzić na nabitych na maxa,

jak nabijesz na maxa barów, jakie są dopuszczalne przez producenta, to opona zauważalnie nie będzie się uginać (chyba, że dużo ważysz)

Napisano

Dokładnie tak jak Iza mówi. W holenderce siedzisz prosto i większość ciężaru spoczywa na czterech literach i dlatego kanapa jest wygodna. Jeśli kolarz zajmuje bardziej sportową/pochyloną/aerodynamiczną pozycję automatycznie ciężar jest przenoszony na kierownicę i pedały. Na siodełku zostaje niewiele go, toteż nie potrzebne jest tak miękkie siodełko. Inną sprawą jest, że jeśli ktoś już jeździ na kolarzówce zazwyczaj ma rowerowe spodenki, które mają pampersa :)

Napisano
treking odpada, jest zbyt masywny, pozatym trzeba za niego dać niekiedy wiecej niż za kolarzówke
no chyba żartujesz, za swojego crossa dałem w przeliczeniu na złotówki 280 zł plus dwa razy tyle na oświetlenie, pompkę, narzędzia, licznik bezprzewodowy, błotniki. Z tym wszystkim zamontowanym to się ostatnio zdziwiłem, że rower podniosłem z "pozycji serwisowej" i obróciłem jedną ręką (dodam, że krótko po wypadku i wciąż nie mogę wstać z fotela podpierając się rękoma). Tak więc warto polować na serwisach aukcyjnych.

 

Nie jestem pewien czy na kanapie wysiedzisz w pozycji kolarskiej, bo jest przystosowana do jazdy w pozycji wyprostowanej. Też miałem problemy z siedzeniem do momentu dobrego ustawienia siodełka.

Napisano

<p>nie pomyslałem o tym, czyli jak wygodna kanapa to i kierownica z holendra tez musi byc

 

nie jestem zbytnio przekonany do trekinga, porównywałem nowe na zywo, miałem jazdy próbne u holenderskiego dealera

 

trekinga koga miyata Traveler 16kg 1899euro, siodło musiał bym i tak wymienic na wygodniejsze, kierownice dało by sie jakos podniesc

kolazówka koga miyata Kimera Alloy 6069 Ultegra 8kg za 1799euro, tutaj siodło, kierownica do wymiany + załozyc błotniki i oswietlenie

 

no i ta kolarka jakoś durzo lecej szła, była o połowe lżejsza, czy mi sie tylko wydawało?

z używek łatwiej tutaj dostac jakas starsza kolarke niz trekinga.

 

a chciałem się zapytać jak to jest z tym sprzętem typu przezutki, łańcuch, korba, hamulce? u mnie same równiny, ale lubie na ciężkich biegach stawać na pedały i niezle przyspieszac, widziałem ze kolarze często stawają na pedałkach. ma treking taką samą wytrzymałość jak kolarka?

 

kiedys z jakies 16 lat temu miałem "górala" "made in syberia"? nazwa cowboy z przezutkami "sh*tmano"? opony chuczały tak jak bym traktorem john deere jechał, chciałem napompować do 5 bar to strzeliła dętka, sam opór. hamulce nic nie chamowały, jak podciągnołem je na maxa i zacisłem to rączkihamulca pękły, do tego łozyska na korbie sie pokruszyły, łozyska kół sie wyrobiły tak ze były luzy. pedały sie wygieły, a na koniec łańcuch strzelił,  miałem go nowego chyba za 899zł na tamte czasy to było duzo kasy takie mam doswiadczenia z tanimi góralami.

Mam bardzo dużą moc w nogach ale ona jest tylko na moment, pózniej juz mnie tylko bolą nogi. leń ze mnie, najlepiej jak by rower sam jechał. ogólnie mój styl jazdy to taki ecodriving szybko sie rozpędzam do danej predkości, a pózniej ja łagodnie podczymuję. dlatego bardzo wysokie biegi kolarki to duzy plus dla mnie.

Napisano

weż sobie kolarzówke-turystyczną np.batavus używkę za 50 euro

będzie i komfort i szybkosć

bez kombinowania

 

a sa takie? podaj konkretne modele bo  tak jest mi ciezko szukac, tu tyle tych rowerów jest, ze niewiadomo co wybrac. jeszcze brałem pod uwage jeden z elektrycznych rowerkow Gocycle, tez nim raz miałem przyjemność sie karnąć, jak sie przełonczy na ten USA-modus(bez pedałowania 32km/h) to mnie to zadowala, rozpedzam się wciskam czerwony guzik i rower sam ciągnie, fajne jest tez to ze miesci się w małym plecaku i waży 16kg, co na taki rower elektryczny to bardzo mało. do pracy w jedną strone by wystarczyło, pózniej mógł bym w czasie pracy baterie podładowac, albo z powrotem na pedałkach bym do domu przyjechał. jedyny minus to to cena, używki chodzą po 1200euro i cieżko je dostać.

 

GoCycle

http://www.elektrofahrrad-einfach.de/products/Elektrofahrraeder/GOCYCLE.html

co o tym sądzice? jest wart swej ceny?

Napisano

Fajny ten gocycle ale kiepski ma zasięg 15-30km, a tradycyjnie na pedałach za bardzo to się na nim nie rozpędzisz.

 

9Ah to znaczy 15km bez pedałowania to dla mnie jest ok, inne zwykłe rowery typu gazelle maja akku 10Ah i zasięg do 70km ale tam pomaga tylko do 25km/h, trzeba mocno pomagać pedałami, tez raz miałem próbe takim rowerem, sam tak o to on nie pojedzie, pozatym cieżkie są ważą po 28kg gdzie ja taki rower codziennie do pewnicy bede targał?ten gocycle na tym 3 biegu to nawet nawet daje rady, jak na taki rowerek i odziwo lekko chodzi.

Napisano

ale też wspomaga tylko do 25km/h tylko wspiera, a więc nie jest to jazda bez pedałowania (Motorunterstützung: bis 25 km/h) a później ładowanie przez 3,5h, zresztą z Twojej wypowiedzi wynika, że już się zdecydowałaś na niego. Lekki jest jak na tego typu rower to fakt.

Napisano

ale też wspomaga tylko do 25km/h tylko wspiera, a więc nie jest to jazda bez pedałowania (Motorunterstützung: bis 25 km/h) a później ładowanie przez 3,5h, zresztą z Twojej wypowiedzi wynika, że już się zdecydowałaś na niego. Lekki jest jak na tego typu rower to fakt.

 

oj chyba nie doczytałaś "Der US-Modus ist in Europa nicht STVZO zugelassen und erlaubt eine Höchstgeschwindigkeit von 32 km/h und den sogenannten "Mofa-Modus", welcher eine Motorunterstützung ohne treten zulässt." czyli 32km/h bez pedałowania, wystarczy nacisnąć predni hamulec i czerwony guzik i trzymać, bedzie beep, trzymać dalej bedzie beep, beep i jusz mamy us-modus. oczywiscie to w europie nie jest legalne, ale kto to bedzie sprawdzał jak coś to bede udawał ze pedałuje

Napisano

i do takich ram (tych dwóch pierwszych na resztę nie patrzyłam, podejrzewam, że podobne) nie zamocujesz bagażnika.

 

ten bagaznik to chyba do rułki z siodła, a nie do ramy. nie dam rady zamontować? moze lepiej jakiś bagaznik lub koszyk na kierownice?

chyba da sie to jakoś zrobić mój plecak wazy tylko 3kg. w ostateczności moge kupiś takie obiemki na rułki i beda uchwyty,

http://www.szumgum.com/kosz-na-kierownice-topeak-hb-chopper-basket.html taki koszyk by mi wystarczył.

Napisano

do sztycy o ile będzie wystarczająco wysunięta da się - ale te bagażniki jak już wspominałam mają mniejszą nośność (plecak 3 kg uniosą).

 

 

Heh kolarka z koszykiem z przodu efekt oglądania się za tobą masz zapewniony :)

Napisano

z taką kierownicą i siodełkiem

http://www.fahrradka...elle_295_gr.jpg

no to moze juz nie bedzie wyglądać jak kolarzówka, oczywiście kierownica łatwo regulowana, wiec jak coś to ją mocno w dół i gas.

ale oczywiście hamulce, koła, rama, cały napend będą najwyższej klasy.

jak są mocowane te hamulce i przerzutki na kierownicy? moze lepiej bedzie tylko zmienić same mocowanie kierownicy? na takie podnoszone i opuszczane?

 

Mein Schlecht-Wetter-Rad | magic triathlon

o tutaj widać jak łatwo mozna stabilnie zamontować błotniki w kolarce pasują pod Ultegra , one są dostępne na niemieckim ebay, widziałem jescze lepszej firmy ale one są oczywiscie dużo droższe.

 

ile bedzie ważył ten rower jak to wszystko na niego założę(myślę max 11kg)?, przyjmując ze kupie taki 8kg

 

hehe, znalazłem super koszyko-kierownice ładne połączenie,Design

Cool: Designer Fahrrad-Korb mit Lenkgriffen Bike Porter | Bike-Blog

Napisano

Temat bardzo mi bliski. Właśnie zamawiam rower na dojazdy do pracy (30km w jedną stronę). Na początku rozważałem szosówkę ale jest za delikatna jak na moje warunki. Duzo lepszym wyborem jest przełaj (cyclocross). Posiada mocniejsza konstrukcję i porównywalną wagę. Jeśli wcześniej jeździłeś MTB,pamiętaj, że przełaj czy szosówka w porównaniu z MTB nie ma hamulców.

 

Moje propozycje:

Giant TCX - relatywnie tani

Focus Mares 4.0 - błotniki i tarcze w wersji prosto z salonu.

Kona Jake - super uniwersalny, dobry osprzęt, możliwość założenia błotników - tego kupuję ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...