Skocz do zawartości

[Stery] Wymiana klasycznych na AHead


Tofi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przy kierownicy mam tego typu mostek (nie jestem pewien nawet jak to się nazywa po polsku - w forumowym słowniku brak informacji) i chciał bym wymienić to na system AHead. Czy będzie duży problem z taką przeróbką? Czy też może to tylko kwestia nowej rury sterowej, mostka i gotowe?

 

Pytam się, ponieważ zaciekawił mnie SpyBike, który w odróżnieniu od nadajnika w lampce, nie zostanie zabrany bez roweru.

Napisano

Zamiast tego daj zdjęcie główki ramy swojego roweru, zobaczymy czy nie trzeba zmienić amora z powodu krótkiej sterówki.

Jeśli sterówka nie wystaje minimum 40 mm jponad górną miskę będzie problem.

Napisano

Nie da się w prosty sposób założyć sterów A-head, żeby to zrobić porządnie potrzeba nowego amortyzatora, sterów i mostka + jakieś podkładki pod mostek zależnie od preferowanej wysokości kierownicy.

Napisano

Czy przy klasycznych sterach te kapsle się wybija żeby zamontować AHead? (taniej jest tutaj zrobić w domu warsztat niż oddać rower do warsztatu).

Napisano

Kapsle czyli miski sterów ?

Trzeba zdemontować mostek, odkręcić nakrętkę trzymającą rurę sterową, wyjąć amortyzator, wybić z główki ramy miski sterów.

Napisano

Jeśli to taki rower jak na zdjęciu to na 99,9% jest rura 1,1/8".

Jeśli chcesz zmiarzyć to zmierz rurę sterową widelca poniżej gwintu, 25,4 mm to 1" a 28,57mm to 1,1/8" jak sam rozmiar wskazuje ...

Napisano

Też mi się tak wydaje, bo nakrętka do usztywnienia rury sterowej w ramie jest na klucz 36, co odpowiada właśnie 1 i 1/8. W zakłopotanie wprawiła mnie informacja ze strony sklepu internetowego gdzie wszystkie przejściówki ze sterów ze ściętą stalówką na mostek ahead są dla wymiaru 1''. Na koniec tylko pytanie o zestaw narzędzi do wymiany. Z filmów na youtube pamiętam, ze jest potrzebna prasa do kapsli, młotek, kawałek rurki o większej średnicy i to wszystko? A do zdjęcia starego headsetu co potrzebuję? Filmy instruktażowe pokazują w większości tylko jak coś zamontować.

Napisano

Najlepiej miski wybijać kołkiem z twardego drewna, lub kawałkiem trzonka zmiotki, po ustabilizowaniu ramy kołek przykładasz do miski która jest wewnątzr rury sterowej.

Jeśli czodzi o wbijanie mise sterów to poprzez kawałek drewna , uważnie i powoli żeby w czasie operacji miska wchodziła równo, jeśli zacznie iść skosem główka pęknie.

Napisano

Wybijaki do misek znalazłem bardzo tanio, a prasę do nabijania zrobioną na tokarce bez loga jakiejkolwiek firmy jeszcze taniej. Kwestia tylko tego czy przy zmianie będę musiał frezować krawędzie, bo zabawka do tego już taka tania nie jest.

Napisano

Właśnie dotarłem do dokumentacji SpyBike i ma on średnicę 25 mm. Da się jakoś tak przerobić ster żeby na górze było 1''? Widziałem na ebay pierścienie stożkowe 1 1/8'' => 1'', ale co z resztą?

Napisano

SpyBike my formę grzybka i gabaryty to 110x25. Najprościej jak by istniała jakaś przejściówka na górę steru.

Napisano

Porządne zapięcie mam, tyle tylko, że zabezpieczenia są chwilowe - do kilku minut, a mnie zależy na odzyskaniu roweru.

Napisano

Taaa, to będziesz musiał sporo zainwestować w możliwość odzyskania, prościej będzie nic nie robić a jeli jakiś uparty złodziej ukradnie mimo poorządnego zapięcia kupić nowy ...

Napisano
to będziesz musiał sporo zainwestować w możliwość odzyskania,
raz na jakis czas doladowac kartę i szybki telefon na policję gdy znam położenie roweru i do tego mi wlasnie ahead

 

Dobra, znalazłem odpowiedź dla siebie - tuleje redukcyjne np. taka, nie jestem pewien czy to akurat do mojego przypadku będzie pasować, ale znalazłem je w różnych rozmiarach więc nie powinno być problemu. Temat wydaje się do zamknięcia.

Napisano

Nie wiem po co Ci ta tulejka, jesteś kolekcjonerem tulejek ?, tulejka pozwala założyć mostek a-head do rury sterowej 1", tylko, że do takiej rury nie wciśniesz swojego Spy.

Jeśli chcesz zamontować mostek a-head do rury sterowej 1,1/8" to potrzebujesz dłuższej rury, a taka jest w nowym amortyzatorze i nie da się jej tak przedłużyć aby była z góry otwarta, więc to są spore koszty.

Ale możesz wcisnąc ten system od spodu do rury sterowej (jeśli to rura 1,1/8 i jest od spodu otwarta) w swoim rowerze a otwór zaślepić, i bez kosztów temat masz rozwiązany.

 

I zacznij myśleć ;)

Napisano

Wracam do tematu frezowania - na nowym fabrycznym widelcu będę musiał frezować coś czy fabrycznie są na tyle przygotowane, że koronę będzie można nabić bez frezowania?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...