hehe12 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Mam hamulce vbrake takie tańsze tektro, nie wiem dokładnie jakie. I metalowe no name klamki. Problem w tym że gdy hamulce są już maksymalnie dociśnięte, to klamkę da się jeszcze bardziej docisnąć, nie ma tak że czuć że klamka już hamuje do oporu, tylko jest taka jakby miękka i da się jeszcze cisnąć. W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek03170 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 w wytrzymałości materiału na zginanie hamulec v-brake to nie hamulec hydrauliczny tarczowy, nigdy nie będziesz miał idealnie sztywnego połącznia- wyginają się ramiona v-brake, tylnie widełki ramy (tutaj można zastosować tzw podkowe) linka, no i klocki. Z przodu czasem w fajce jest taki śmieszny modulator siły - pancerz połączony jest z fajką za pośrednictwem sprężynki, która zapobiega 0-1 działaniu hamulca. z przodu możesz spróbować to wymienić na zwykłą fajkę, ramiona wymienić np. na avida 7, klocki na twardsze, z tyłu założyć podkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinw Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Możliwe że klocki zsuwają się w dół po obręczy przy mocniejszym naciskaniu klamki. Dlaczego tak się dzieje? Możliwe, że obręcz (powierzchnia styczna z klockami) jest zbyt wąska w stosunku do klocków i niemożliwym jest odpowiednie wyregulowanie, tak aby zużywały się one równomiernie. Efekt? Klocki co jakiś czas trzeba wyrównywać ścierając wystający nadmiar gumy (jakimś narzędziem/na papierze ściernym) aby prawidłowo pracowały i nie występowała sytuacja, że hamulec "zostaje" i nie odbijają ramiona bo dolne części klocków zawieszają się na obręczy. Możesz mieć też nieprawidłowo ustawione klocki. Po prostu. Poza tym tak jak kolega wyżej - szereg przyczyn/reakcji powodujących osłabienie sztywności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Powodów jest wiele: - pancerz się poddaje -> wymiana na twardszy np Accent Supreme - klamka się wygina -> wymiana na Avida SD5 - ramiona hamulca się wyginają -> wymiana na Avida SD3/5/7 - rama się wygina -> założenie boostera albo wymiana ramy na sztywniejszą Zamiast tych wszystkich operacji możesz kupić hamulce tarczowe albo Magury HS11/33 i problem sam się rozwiąże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zws Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 nie ma tak że czuć że klamka już hamuje do oporu, tylko jest taka jakby miękka i da się jeszcze cisnąć. W czym problem? - w ramie - rozginają się pivoty, w mojej ramie cro-mo nawet podkowa wiele nie pomagała, - w klockach - gruba i miękka guma albo zużyte i nie dociskają całą powierzchnią - w regulacji - nie dociskają równolegle, może być ustawiony zbyt duży kąt żeby nie hałasowały, Przyczyn może być wiele, najlepiej cisnąć i patrzyć co się rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sosna119 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Z własnego doświadczenia na tanich rowerach wiem, że najczęstszym problemem są słabe ramiona hamulca, szczególnie jeśli są z czarnego plastiku. Wystarczy wrzucić Shimano Acera/Alivio (całkiem tanie są) i jest zauważalna różnica. Jeśli to nie pomoże, to problem jest zwykle w ramie - albo wymiana na sztywniejszą, albo podkowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.