Skocz do zawartości

[opony] opony MTB do 200 zł


finch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Chcę zmienić Rapid Roby, które mam aktualnie w rowerze na coś lżejszego, tj. okolice 500g sztuka. Jeźdzę mniej więcej 60% teren 40% asfalt, ale też raz na jakiś czas wyjazdy w góry. Oczekuję głównie, żeby opony dobrze trzymały w suchych warunkach, zależy mi na dobrej trakcji na szutrach, korzeniach i luźnych kamieniach. Wiem, że nie da się wszystkiego pogodzić i raczej nie znajdę przy takich kryteriach opon, które świetnie będą sobie radziły w blotnistych warunkach, ale nie chcę tez, żeby po deszczu jazda wyglądała jak walka o zycie ;) Opory toczenia po asfalcie są dla mnie dośc ważne, tak jak i wytrzymałość na przebicia.

 

Jak na razie myślę o zestawie: tył Maxxis Crossmark Exception, a na przód Rocket Rony 2.1 performance. Co o tym sądzicie?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Napisano
: tył Maxxis Crossmark Exception
Jeżeli się nie ścigasz i nie liczysz każdego grama to nie kupuje wersji Exception gdyż ma ona bardzo słabe ścianki boczne, za chwilę przetniesz je o jakiś kamień. Jak już coś to kup zwykłego zwijanego Crossmarka.
Napisano

Miałem kiedyś karmy i nie jeździło mi się na nich jakoś super, po za tym chcę spróbować czegoś nowego. A co do SBE to odstrasza mnie od nich trochę płytki bieżnik i to, że ludzie jeżdzą na nich na streetówkach ;)

Napisano

Miałem kiedyś karmy i nie jeździło mi się na nich jakoś super, po za tym chcę spróbować czegoś nowego. A co do SBE to odstrasza mnie od nich trochę płytki bieżnik i to, że ludzie jeżdzą na nich na streetówkach ;)

SBE są swietne. Płytki bieżnik? A jakie to opony lekko toczące i pod 500 gramów mają głęboki bieżnik? to się wyklucza :woot:

Napisano

A jak te SBE spisują się terenie? Zakładam, że toczenie Crossmarków jest dla mnie aż za dobre, więc wybór podytkowany byłby różnicami w jeździe terenowej, która jak pisałem stanowi duży procent :)

Napisano

Witam!

 

Chcę zmienić Rapid Roby, które mam aktualnie w rowerze na coś lżejszego, tj. okolice 500g sztuka. Jeźdzę mniej więcej 60% teren 40% asfalt, ale też raz na jakiś czas wyjazdy w góry. Oczekuję głównie, żeby opony dobrze trzymały w suchych warunkach, zależy mi na dobrej trakcji na szutrach, korzeniach i luźnych kamieniach. Wiem, że nie da się wszystkiego pogodzić i raczej nie znajdę przy takich kryteriach opon, które świetnie będą sobie radziły w blotnistych warunkach, ale nie chcę tez, żeby po deszczu jazda wyglądała jak walka o zycie ;) Opory toczenia po asfalcie są dla mnie dośc ważne, tak jak i wytrzymałość na przebicia.

 

Jak na razie myślę o zestawie: tył Maxxis Crossmark Exception, a na przód Rocket Rony 2.1 performance. Co o tym sądzicie?

 

Dzięki i pozdrawiam!

 

witaj

czasem zdarza się ze można w tej cenie kupić Pythony bardzo uniwersalne a bieżnik długo trzyma, w górach często sie na nich ścigają, jedynie na mega błoto nie polecam, w wersji Airligth ważą około 520 g, naprawdę szybkie opony. Ludziska tez polecają Geax Saguaro, ale o tych się nie wypowiem bo na takich nie jeździłem. RR niezależnie od wersji - na asfalcie znika bieżnik,

 

pzdr

Napisano

Wstaw na przód i na tył Rocket Ron'y. Wg. mnie najbardziej idealne opony, na jurajskie szlaki - świetnie sobie radzą z piachami, szutrami, drobnymi skałami itp... Nie dają tylko rady za bardzo w typowych górach, gdzie jest sporo kamieni, głazów (chociaż może to akurat wina, że jeżdżę na raczej stosunkowo wysokim ciśnieniu albo mam je w zawąskim rozmiarze). Osobiście za nic bym ich nie zamienił.

Ewentualnie inne opony jakie możesz wziąć pod uwagę, to Racing Ralph, Smart Sam, Race King, Saguaro.

Napisano

Dlatego chciałem RoRo dać tylko do przodu, bo tam ponoć w wersji performance tak szybko nie znika. Te saguaro wyglądają bardzo fajnie, tylko jaka jest ich rzeczywista waga (2.0 kevlar)? Myślałem też o kombinacji tył Python, przód coś bardziej terenowego, właśnie np. RoRo, co o tym sądzicie?

Napisano

Powiem tak, Rocket Ron z przodu w wersji Perfomance wystarcza na sezon jazdy z przodu, a potem praktycznie kolejny sezon na tyle (przyjmując, że sezon to jakieś 5.000km).

Ja osobiście nie jestem, zwolennikiem mieszania różnych opon na przód i tył, chyba, że producent osobno zaprojektował tą samą oponę w dwu wersja jako przednią i tylną.

Saguaro chyba mają coś koło 500gram, może trochę więcej... Znajomy na nich jeździ i sobie je bardzo chwali, drugi znajomy natomiast sobie właśnie Python'y także bardzo chwali na naszych jurajskich szlakach.

  • Mod Team
Napisano

Te saguaro wyglądają bardzo fajnie, tylko jaka jest ich rzeczywista waga (2.0 kevlar)?

 

Pomiędzy 525, a 550g

 

001%2520005.jpg

  • Mod Team
Napisano

Po prostu na allegro zwykle taniej jest. Z tego co słyszałem, to sklepy kupują te opony po ok. 70zł/szt, także bardziej opłaca im się wystawić je za 100-110zł i sprzedać więcej sztuk od droższej konkurencji.

Napisano

finch nie bierze sagurao bo to doopa blada jest, także zwijka!

Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii :thumbsup:

Geax tak AKA zwijana.

Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka

 

Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen.....

Napisano

finch nie bierze sagurao bo to doopa blada jest, także zwijka!

Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii :thumbsup:

Geax tak AKA zwijana.

Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka

 

Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen.....

Zaprzeczasz sam sobie w jednym i tym samym poście...

Napisano

Negujesz opinie innych.

Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii :thumbsup:

 

Pierwsze zachwycanie się co należy kupić.

Geax tak AKA zwijana.

 

Twoja jakże (nie)znacząca opinia. Tyle chociaż w tym prawdy, że tylko własne doświadczenie z czymś pozwoli nam to ocenić relatywnie do naszych potrzeb.

Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka

 

I znowu się kolejną rzeczą zachwycasz.

Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen.....

 

Zdecyduj się zatem jakie jest twoje zdanie... Bo na razie jest nic nie warte...

Napisano

Zabawni jesteście obaj :) Nie ma żadnej sprzeczności w tym, że nie popieram kupowania produktów na podstawie internetowego pieprzenia bo kazdy ma swoje często dziwaczne opinie. Nie oznacza to oczywiście, że mam nie głosić swojej opinii ponieważ nie ma ona na celu żadnego udokumentowanego przekonania rozmówcy tylko podzielenie się spostrzezeniem. Ktos chce - bierze cos z niej dla siebie, nie chce - nie bierze. Zaznaczam tylko: ufaj najbardziej swemu doświadczeniu i rozumowi a nie legendom na forach

Napisano

Ja osobiście polecam firmę KENDA super oponki nie znam dokładnego modelu

na których jeżdżę ale ogólnie firma dobra (dałem chyba około 230 zł i są SUPER) !! to nie ta jazda co na jakichś tam chinolach POLECAM !

  • Mod Team
Napisano

Jeśli polecasz jakieś opony, to napisz jakie konkretnie. Opona, oponie nie równa. Informacje o modelu opony na pewno znajdziesz na jej ściankach, choć dziwne, że sam nie wiesz co kupiłeś.

Napisano

Kendy jasne że kapitalne, chodzi o zwijane modele z oplotem z kevlaru. To sa opony w punkt warte swej ceny i kazdego grosza na nie wydanego. W tym sensie że przy swoich parametrach użytkowych i wadze po prostu czynią jakieś Schwalby czy Conti za 200 PLN absurdalnym wydatkiem, głównie z powodu 30 gramów różnicy i niby bardziej renomowanego stickera

 

Kiedyś ustawiłem sobie w głowie jasną taryfę: za ok. 200 - 250 PLN mogę mieć do wyboru do koloru świetną oponę 195/50/15 do auta więc musiałbym na głowe upaść by wydać tyle na rowerową :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...