finch Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 Witam! Chcę zmienić Rapid Roby, które mam aktualnie w rowerze na coś lżejszego, tj. okolice 500g sztuka. Jeźdzę mniej więcej 60% teren 40% asfalt, ale też raz na jakiś czas wyjazdy w góry. Oczekuję głównie, żeby opony dobrze trzymały w suchych warunkach, zależy mi na dobrej trakcji na szutrach, korzeniach i luźnych kamieniach. Wiem, że nie da się wszystkiego pogodzić i raczej nie znajdę przy takich kryteriach opon, które świetnie będą sobie radziły w blotnistych warunkach, ale nie chcę tez, żeby po deszczu jazda wyglądała jak walka o zycie Opory toczenia po asfalcie są dla mnie dośc ważne, tak jak i wytrzymałość na przebicia. Jak na razie myślę o zestawie: tył Maxxis Crossmark Exception, a na przód Rocket Rony 2.1 performance. Co o tym sądzicie? Dzięki i pozdrawiam!
yamaha1 Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 Ja bym został przy zestawie o którym myślisz ew i przód i tył Maxisy Crossmarki
Grand231 Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 : tył Maxxis Crossmark ExceptionJeżeli się nie ścigasz i nie liczysz każdego grama to nie kupuje wersji Exception gdyż ma ona bardzo słabe ścianki boczne, za chwilę przetniesz je o jakiś kamień. Jak już coś to kup zwykłego zwijanego Crossmarka.
descanting Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 Na przód Maxxis Aspen 2.1 a na tył Kenda Karma 2.0 bądź SBE 2.1. Świetny zestaw, niedrogi i bardzo lekki
finch Napisano 31 Marca 2012 Autor Napisano 31 Marca 2012 Miałem kiedyś karmy i nie jeździło mi się na nich jakoś super, po za tym chcę spróbować czegoś nowego. A co do SBE to odstrasza mnie od nich trochę płytki bieżnik i to, że ludzie jeżdzą na nich na streetówkach
descanting Napisano 31 Marca 2012 Napisano 31 Marca 2012 Miałem kiedyś karmy i nie jeździło mi się na nich jakoś super, po za tym chcę spróbować czegoś nowego. A co do SBE to odstrasza mnie od nich trochę płytki bieżnik i to, że ludzie jeżdzą na nich na streetówkach SBE są swietne. Płytki bieżnik? A jakie to opony lekko toczące i pod 500 gramów mają głęboki bieżnik? to się wyklucza
finch Napisano 31 Marca 2012 Autor Napisano 31 Marca 2012 A jak te SBE spisują się terenie? Zakładam, że toczenie Crossmarków jest dla mnie aż za dobre, więc wybór podytkowany byłby różnicami w jeździe terenowej, która jak pisałem stanowi duży procent
exocet Napisano 1 Kwietnia 2012 Napisano 1 Kwietnia 2012 Witam! Chcę zmienić Rapid Roby, które mam aktualnie w rowerze na coś lżejszego, tj. okolice 500g sztuka. Jeźdzę mniej więcej 60% teren 40% asfalt, ale też raz na jakiś czas wyjazdy w góry. Oczekuję głównie, żeby opony dobrze trzymały w suchych warunkach, zależy mi na dobrej trakcji na szutrach, korzeniach i luźnych kamieniach. Wiem, że nie da się wszystkiego pogodzić i raczej nie znajdę przy takich kryteriach opon, które świetnie będą sobie radziły w blotnistych warunkach, ale nie chcę tez, żeby po deszczu jazda wyglądała jak walka o zycie Opory toczenia po asfalcie są dla mnie dośc ważne, tak jak i wytrzymałość na przebicia. Jak na razie myślę o zestawie: tył Maxxis Crossmark Exception, a na przód Rocket Rony 2.1 performance. Co o tym sądzicie? Dzięki i pozdrawiam! witaj czasem zdarza się ze można w tej cenie kupić Pythony bardzo uniwersalne a bieżnik długo trzyma, w górach często sie na nich ścigają, jedynie na mega błoto nie polecam, w wersji Airligth ważą około 520 g, naprawdę szybkie opony. Ludziska tez polecają Geax Saguaro, ale o tych się nie wypowiem bo na takich nie jeździłem. RR niezależnie od wersji - na asfalcie znika bieżnik, pzdr
kitof26 Napisano 1 Kwietnia 2012 Napisano 1 Kwietnia 2012 Geax saguaro ewentualnie Geax mezcal. Sam mam saguaro i polecam bardzo tylko musisz wybrać czy zwijana czy drutówka Pozdrawiam http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a16/8109/Uniwersalny+Geax+Saguaro+TNT+2.0/
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Napisano 1 Kwietnia 2012 Wstaw na przód i na tył Rocket Ron'y. Wg. mnie najbardziej idealne opony, na jurajskie szlaki - świetnie sobie radzą z piachami, szutrami, drobnymi skałami itp... Nie dają tylko rady za bardzo w typowych górach, gdzie jest sporo kamieni, głazów (chociaż może to akurat wina, że jeżdżę na raczej stosunkowo wysokim ciśnieniu albo mam je w zawąskim rozmiarze). Osobiście za nic bym ich nie zamienił. Ewentualnie inne opony jakie możesz wziąć pod uwagę, to Racing Ralph, Smart Sam, Race King, Saguaro.
finch Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Napisano 1 Kwietnia 2012 Dlatego chciałem RoRo dać tylko do przodu, bo tam ponoć w wersji performance tak szybko nie znika. Te saguaro wyglądają bardzo fajnie, tylko jaka jest ich rzeczywista waga (2.0 kevlar)? Myślałem też o kombinacji tył Python, przód coś bardziej terenowego, właśnie np. RoRo, co o tym sądzicie?
Fludi Napisano 1 Kwietnia 2012 Napisano 1 Kwietnia 2012 Powiem tak, Rocket Ron z przodu w wersji Perfomance wystarcza na sezon jazdy z przodu, a potem praktycznie kolejny sezon na tyle (przyjmując, że sezon to jakieś 5.000km). Ja osobiście nie jestem, zwolennikiem mieszania różnych opon na przód i tył, chyba, że producent osobno zaprojektował tą samą oponę w dwu wersja jako przednią i tylną. Saguaro chyba mają coś koło 500gram, może trochę więcej... Znajomy na nich jeździ i sobie je bardzo chwali, drugi znajomy natomiast sobie właśnie Python'y także bardzo chwali na naszych jurajskich szlakach.
Mod Team Franio Napisano 1 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2012 Te saguaro wyglądają bardzo fajnie, tylko jaka jest ich rzeczywista waga (2.0 kevlar)? Pomiędzy 525, a 550g
finch Napisano 1 Kwietnia 2012 Autor Napisano 1 Kwietnia 2012 W takim razie wezmę chyba te Saguaro, tyle że wszędzie widzę, że kosztują po 140 zł, a na allegro są za 100 http://allegro.pl/geax-saguaro-26x2-0-kevlar-i2222462052.html . Skąd ta cena?
Mod Team Franio Napisano 1 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 1 Kwietnia 2012 Po prostu na allegro zwykle taniej jest. Z tego co słyszałem, to sklepy kupują te opony po ok. 70zł/szt, także bardziej opłaca im się wystawić je za 100-110zł i sprzedać więcej sztuk od droższej konkurencji.
descanting Napisano 2 Kwietnia 2012 Napisano 2 Kwietnia 2012 finch nie bierze sagurao bo to doopa blada jest, także zwijka! Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii Geax tak AKA zwijana. Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen.....
Fludi Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 finch nie bierze sagurao bo to doopa blada jest, także zwijka! Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii Geax tak AKA zwijana. Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen..... Zaprzeczasz sam sobie w jednym i tym samym poście...
descanting Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 Zaprzeczasz sam sobie w jednym i tym samym poście... Tak? oświeć mnie oh guru oświeć gdzie, nie chowaj tajemnicy dla siebie
rybciasum Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii O tu właśnie przeczysz samemu sobie
Fludi Napisano 4 Kwietnia 2012 Napisano 4 Kwietnia 2012 Negujesz opinie innych. Nie popieram podejmowania zakupów na podstawie internetowych zachwytów forowych - ile ludzi tyle opinii Pierwsze zachwycanie się co należy kupić. Geax tak AKA zwijana. Twoja jakże (nie)znacząca opinia. Tyle chociaż w tym prawdy, że tylko własne doświadczenie z czymś pozwoli nam to ocenić relatywnie do naszych potrzeb. Poza tym właśnie w tym rzecz żeby zawsze kupowac dwie różne opony: spectrum doświadczenia,oceny, nauki i możliwości zmian jest nieporównane. Jak kupisz dwie (nawet dobre) takie same - stoisz w miejscu. Gdy masz dwie różne, z czasem odkrywasz ile nauki, frajdy,zmian i spostrzeżeń cię czeka I znowu się kolejną rzeczą zachwycasz. Mówię cie zainteresuj się Maxxisem Aspen..... Zdecyduj się zatem jakie jest twoje zdanie... Bo na razie jest nic nie warte...
descanting Napisano 5 Kwietnia 2012 Napisano 5 Kwietnia 2012 Zabawni jesteście obaj Nie ma żadnej sprzeczności w tym, że nie popieram kupowania produktów na podstawie internetowego pieprzenia bo kazdy ma swoje często dziwaczne opinie. Nie oznacza to oczywiście, że mam nie głosić swojej opinii ponieważ nie ma ona na celu żadnego udokumentowanego przekonania rozmówcy tylko podzielenie się spostrzezeniem. Ktos chce - bierze cos z niej dla siebie, nie chce - nie bierze. Zaznaczam tylko: ufaj najbardziej swemu doświadczeniu i rozumowi a nie legendom na forach
HraDaw Napisano 5 Kwietnia 2012 Napisano 5 Kwietnia 2012 Ja osobiście polecam firmę KENDA super oponki nie znam dokładnego modelu na których jeżdżę ale ogólnie firma dobra (dałem chyba około 230 zł i są SUPER) !! to nie ta jazda co na jakichś tam chinolach POLECAM !
Mod Team Franio Napisano 5 Kwietnia 2012 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2012 Jeśli polecasz jakieś opony, to napisz jakie konkretnie. Opona, oponie nie równa. Informacje o modelu opony na pewno znajdziesz na jej ściankach, choć dziwne, że sam nie wiesz co kupiłeś.
descanting Napisano 6 Kwietnia 2012 Napisano 6 Kwietnia 2012 Kendy jasne że kapitalne, chodzi o zwijane modele z oplotem z kevlaru. To sa opony w punkt warte swej ceny i kazdego grosza na nie wydanego. W tym sensie że przy swoich parametrach użytkowych i wadze po prostu czynią jakieś Schwalby czy Conti za 200 PLN absurdalnym wydatkiem, głównie z powodu 30 gramów różnicy i niby bardziej renomowanego stickera Kiedyś ustawiłem sobie w głowie jasną taryfę: za ok. 200 - 250 PLN mogę mieć do wyboru do koloru świetną oponę 195/50/15 do auta więc musiałbym na głowe upaść by wydać tyle na rowerową
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.