kitwie Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Siema, zabrałem się za serwis mojego XCR, który pracował nawet dobrze ale czas na przegląd przyszedł. Amor lubi się spocić i tu jest moje pytanie macie jakiś pomysł, żeby uszczelki tak nie puszczały? Myślałem, o zastąpieniu tych śmiesznych sprężynek zwykłym zaciskiem do kabli pytanie tylko czy to nie będzie powodowało zachamowania zahamowania pracy amora? Wiadomo, że uszczelkę by się uprzednio posmarowało czymś, ale wydaje mi się że zbyt mocne zaciśniecie opaski by mogło go po prostu chamowac hamować.Macie podobne doświadczenia? Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 te śmieszne uszczelki to nazywają się simering,a ludzie projektujący amortyzatory są bardzooo cfani cwani,bo nie montują simeringów kurzowych(bez sprężynek)ani takich harmonijek na lagi,dzięki czemu szybciej simeringi padają.. aby przedłożyć zywat żywot simeringowi musisz wyciągnąć ta sprężynkę,rozkrecic ja i przyciąć(widać takie zgrubienie,w tym miejscu rozkręcamy, i przycinamy o 3-4 zwoje i wkręcamy z powrotem ten "czop",wkładamy ja z powrotem i mamy praktycznie nowy uszczelniacz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 te śmieszne uszczelki to nazywają się simering,a ludzie projektujący amortyzatory są bardzooo cfani cwani,bo nie montują simeringów kurzowych(bez sprężynek)ani takich harmonijek na lagi,dzięki czemu szybciej simeringi padają.. aby przedłożyć zywat żywot simeringowi musisz wyciągnąć ta sprężynkę,rozkrecic ja i przyciąć(widać takie zgrubienie,w tym miejscu rozkręcamy, i przycinamy o 3-4 zwoje i wkręcamy z powrotem ten "czop",wkładamy ja z powrotem i mamy praktycznie nowy uszczelniacz) Faktycznie prosta sprawa, dzięki bardzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 XCR'owi nic nie pomoże. Niestety tak musi być i tyle. Jeżeli chcesz przedłużyć jego żywotność to smaruj go według zaleceń producenta. Tylko nie przesadzaj z tym serwisem, bo i tak Ci szybko złapie luzy ten amortyzator, więc nie ma się co do niego tak bardzo przykładać. Wydaje mi się, że trzy sezony to maks co może z tego amortyzatora być przy intensywnej jeździe. Ja zaczynam drugi i już ma spore luzy. Z tym rozkręcaniem metalowych ściskaczy to nie jestem taki pewien. Raczej nie zauważysz różnicy, a możesz tego już nie złożyć. W dodatku przy mocniejszym zaciśnięciu szybciej Ci się będą zużywać te uszczelki i będzie to walka z wiatrakami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Szybciej sie nie powinny zuzyc,to nie jest uszczelniacz w silniku na wale gdzie kreci ok.2.500rpm przez x lat,tylko rower;pzepsuc wiez mi nie ma czego,a sprezynke latwo wsadzic z powrotem,nawet uszczelniacza nie trzeba d otego zabiegu wygrzebywac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Szybszego zużycia może się nie zauważy nawet. Chodzi mi o to, że ze skręceniem z powrotem tej gumki metalowej może być problem. Z wyciągnięciem i naciągnięciem jej wiem, że nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Dużo to skrócenie sprężynki nie pomogło. Niestety takie te uszczelki są słabe.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Prawdopodobnie za slabo skruciles,albo sprezynki sa do dupy,kup jakis simering o podobnych wymiarach sprezyny(10zl za 2 sztuki) imusi banglac,jak nie to wiadomo...aczkolwiek w przypadku golenia anodowanych moze slabo i tak zbierac,tak juz jest; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 2 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Gdzie takie simieringi z sprężyną dostać? Skruciłem dużo, nie tak mało jak ktoś pisał że 3,4 zwoje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kitwie Napisano 10 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Macie namiary na kogoś kto dorabia takie uszczelki kurzowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 http://www.forumrowerowe.org/topic/105822-oringido-serwisu-reby-kit/ Tutaj zapytaj. Osobiście i tak uważam, że Ci się nie opłaca taka operacja. Jak masz Budżetowy amortyzator to i tak nie poprawi znacząco jego pracy. Ja mam SR Suntour XCR 2011 i nic przy nim nie robiłem, a praca jest mniej więcej taka sama jak na początku. Nic mam nadziej, że żadnych tunningów, oprócz wyciągnięcia elastomera, regulacji pokrętłem i okresowym smarowaniem. Zrobisz jak chcesz, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.