Lukaz Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Cześć, piszę po raz pierwszy więc chciałbym się przywitać: Jestem Łukasz mam 30+ lat i mieszkam w Warszawie Po przejechaniu około 10-12 tys km na moich hamulcach xt zauważyłem objaw miękkiej klamki w tylnym hamulcu więc postanowiłem go odpowietrzyć i wlać nowy olej (oryginalny shimano). Wszystko zrobiłem z godnie z instrukcją z wątku http://www.forumrowe...-poziomu-oleju/ obejrzałem też parę filmów instruktażowych na youtube. Klameczka teraz chodzi bardzo ładnie, jest sztywna i szybko łapie ale niestety hamulce prawie w ogóle nie hamuje :/ Siła hamowania spadła drastycznie, w zasadzie nie jestem w stanie zablokować tylnego koła naciskając klamkę trzema palcami! Wcześniej robiłem to bez problemu jednym palcem. Przy pierwszej jeździe po wymianie płynu hamulec bardzo słabo hamował i strasznie piszczał więc pomyślałem sobie, że pewnie zabrudziłem klocki olejem. Odtłuściłem tarczę odtłuszczaczem ProGold Degreaser & Wash i wymieniłem klocki na nowe (ashima półmetaliczne). Hamulce przestały piszczeć ale nadal nie hamują. Ma ktoś z kolegow jakis pomysł na przywrócenie siły hamowania? Czy może mam zbierać na nowe hamulce :-) pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CzikO Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Dziwna sytuacja. Jeśli układ jest w pełni szczelny i dobrze odpowietrzony a klamka twarda to pozostaje jeździć aż nowe klocki dotrą się do starej tarczy. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Zacznę od końca. Mam takie hamulce z 2006 roku i niedawno pozbyłem się takiego problemu jak twój. Zrobiłem kompletny serwis zacisków z wymianą uszczelek, wymieniłem przewody SMBH90 i zalałem nowy olej shimano. Po tym zabiegu klamka łapie szybko i jest twarda. Przed serwisem klocki metaliczne M06 i tarcze jakieś shimano też nie chciały hamować. Po serwisie okazało się że też nie hamują pomimo odtłuszczania. postanowiłem je wypalić, nagrzałem piekarnik do 250st, wstawiłem tarcze i klocki. Zapominając o nich na ponad godzinę, więc trochę przesadziłem (tarcza zrobiła się żółta a klocki fioletowe ) Po tym zabiegu zablokowanie koła nie sprawia problemu jednym palcem. Klocki które kopiłeś nie wiem jakiej są jakości ale miałem do czynienia z metalicznymi klockami ashimy i to była tragedia a nie hamowanie. Proponuję zakupić klocki XTR M06 i wypalić tarcze. Musisz być pewny że nie cieknie Ci z pod tłoczków bo ja wymieniałem właśnie uszczelki z tego powodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Spróbuje może stare klocki shimano wypalić i włożyć ponownie. Może będzie lepiej. Generalnie te stare klocki nie wyglądały na tłuste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Moje też nie wyglądały na tłuste ale nie hamowały, w tarczy są otworki jeśli olej się w nie dostał i przykleił się tam osad z klocków to może brudzić tarcze. Jak wypalisz klocki i tarcze to daj znać jakie efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 8 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Moje też nie wyglądały na tłuste ale nie hamowały, w tarczy są otworki jeśli olej się w nie dostał i przykleił się tam osad z klocków to może brudzić tarcze. Jak wypalisz klocki i tarcze to daj znać jakie efekty. Wypaliłem klocki, wyczyściłem tarcze i poszedłem pojeździć, Było nieźle, hamulec działał prawie tak dobrze jak przed odpowietrzaniem, następnie 2 dni nie jeździłem. Niestety jak wyszedłem po tych 2 dniach przerwy na rower, to okazało się, że hamulec znowu nie hamuje :/ Może mam jakąś nieszczelność i olej wypływa przy tłoczkach? Nie mam pomysłów co z tym zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Sprawdź czy po wyjęciu klocków, po stronie stykającej się z tłoczkiem są ślady oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Tak jak kolega pisze jak są ślady od oleju na klockach to masz uszczelki w zaciskach do wymiany, koszt jednej uszczelki to 10zł x 4 sztuki daje 40zł plus wysyłka. Jak potrzebujesz porady jak je wymienić to służę pomocą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Tak jak kolega pisze jak są ślady od oleju na klockach to masz uszczelki w zaciskach do wymiany, koszt jednej uszczelki to 10zł x 4 sztuki daje 40zł plus wysyłka. Jak potrzebujesz porady jak je wymienić to służę pomocą. Sprawdziłem dziś klocki. Są całe w oleju od strony tłoczków :/ Przyczyna nie działających hamulców odnaleziona. Ciekawi mnie tylko ten dziwny zbieg okoliczności: tłoczki zaczęły ciec po odpowietrzeniu hamulców? Zastanawiam się czy jest sens wymieniać uszczelki? Może się zawsze okazać, ze to nie wina uszczelek, tylko np. tłoczek jest porysowany. W związku z tym chyba kupie cały zacisk. Koszt troszkę większy ale w komplecie będę miał od razu nowe klocki. Myślałem o czymś takim: http://www.bikestacj...Path=681_26_209 Mam tylko pytanie czy taki zacisk będzie pasował do moich klamek dual control? pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Za 44zł masz uszczelki tu http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html tłoczki można drobnym papierkiem zpolerować i na bank hamulce będziesz miał jak nowe. Te zaciski co podałeś to 326zł z kiepskimi klockami żywicznymi i przystosowane do klamek z servo wave. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Dlaczego tłoczki miałyby się porysować? Uszczelki na 90%. Sam to przerabiałem, choć wycieki były bardzo małe, ale co jakiś czas hamulec tracił sporo na sile. Na szczęście miałem klocki metaliczne i wypalanie pomagało, w przypadku klocków żywicznych czy półmetalicznych to lipa jest po zalaniu ich płynem. Szkoda kupować nowy zacisk, kup uszczelki i może klocki metal i będzie git . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Za 44zł masz uszczelki tu http://www.velotech....ch-shimano.html tłoczki można drobnym papierkiem zpolerować i na bank hamulce będziesz miał jak nowe. Te zaciski co podałeś to 326zł z kiepskimi klockami żywicznymi i przystosowane do klamek z servo wave. Jesteś pewien, że nie pasują? Bo gdzieś przy nich widziałem opis, że pasują do wszystkich klamek z wyjątkiem saint. A wymiana uszczelek jest trudna? Jak patrze na konstrukcje hamulca to wydaje mi się, że może być to dosyć kłopotliwe :-) Właśnie zobaczyłem w cenniku jakiegoś serwisu rowerowego: Wymiana uszczelek w zacisku hamulca hydraulicznego 90 zł pozdrawiam Łuaksz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Masz jednoczęściowe zaciski więc dobranie się do głebiej osadzonego tłoczka i uszczelki będzie wymagało niezłej gimnastyki. Uszczelki mają kwadratowy przekrój z rowkiem i mają taką wredną skłonność do wywijania się w złą stronę przy wkładaniu Jest to upierdliwe ale jak najbardziej do zrobienia. Będziesz oczywiście potrzebował klucza żeby rozkręcić zacisk, nie wiem czy to jest torx czy coś nietypowego. A to że zaczęły cieknąć po odpowietrzeniu rzeczywiście jest dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 11 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Mi akurat wymiana uszczelek nie sprawiła najmniejszego problemu i poszło wszystko gładziutko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 11 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Mi akurat wymiana uszczelek nie sprawiła najmniejszego problemu i poszło wszystko gładziutko . A jest gdzieś może dokładna instrukcja jak taką wymianę przeprowadzić? Jakoś nic nie mogłem znaleźć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Jest taka instrukcja ale do innych zacisków, ja u siebie wymieniłem uszczelki bez rozkręcania zacisku, za pomocą płynu wypchnąłem jeden tłoczek wymieniłem uszczelkę, osadziłem tłoczek i za pomocą drutu miedzianego go związałem, drugi tłoczek wypchnąłem za pomocą powietrza i też wymieniłem uszczelkę, do wymiany uszczelki przyda się wykałaczka lub patyczek do szaszłyka. http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/warsztatmenu/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Jest taka instrukcja ale do innych zacisków, ja u siebie wymieniłem uszczelki bez rozkręcania zacisku, za pomocą płynu wypchnąłem jeden tłoczek wymieniłem uszczelkę, osadziłem tłoczek i za pomocą drutu miedzianego go związałem, drugi tłoczek wypchnąłem za pomocą powietrza i też wymieniłem uszczelkę, do wymiany uszczelki przyda się wykałaczka lub patyczek do szaszłyka. http://www.rowerowep...shimano-br-m535 Zamówiłem uszczelki. Ciekawe czy dam radę wymienić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 13 Kwietnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Przyda Ci się jeszcze taki klucz: http://allegro.pl/klucz-do-demontazu-tloczkow-shimano-xt-saint-i2272813657.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 13 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Przyda Ci się jeszcze taki klucz: KLUCZ DO DEMONTAŻU TŁOCZKÓW SHIMANO XT / SAINT (2272813657) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Myślałem raczej o metodzie Tobike, czyli bez rozbierania zacisku. A ten klucz to nie jest zwykły torx? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2012 Niestety nie, jest nietypowy na 5 ramion Ja obszedłem się bez klucza, fakt że ciężej będzie powietrzem wypchnąć ten drugi tłoczek ale dasz radę. Ja użyłem do tego małej pompki rowerowej i otworu na wentyl prestę i wyciągnąłem przewód z klamki. Odkręć zacisk od ramy i widelca, po wypchnięciu jednego tłoczka spuść olej do jakiegoś naczynia (łatwiej pójdzie jak ustawisz klamki poziomo i otworzysz zbiorniczek wyrównawczy). W razie rys na tłoczkach polecam papier wodny 1500 i 2500 i na mokro polerować aż złagodnieją rysy. Te uszczelki co podałem są trochę szersze od oryginalnych więc można spokojnie polerować i na pewno starczą na dłużej niż oryginalne. Po wymianie uszczelek odpowietrzanie i zalanie nowym płynem. Proponuję sposób odpowietrzania przez zalewanie płynu od zacisku przez odpowietrznik w stronę klamki i zbiorniczka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaz Napisano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Parę dni temu wymieniłem uszczelkę i wsadziłem nowe klocki shimano M06. Hamulce działają idealnie. Wszystkim dziękuję za pomoc. pozdrawiam Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.