Skocz do zawartości

[shimano br-m765] spadek siły hamowania po odpowietrzeniu


Lukaz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

piszę po raz pierwszy więc chciałbym się przywitać:

Jestem Łukasz mam 30+ lat i mieszkam w Warszawie

 

Po przejechaniu około 10-12 tys km na moich hamulcach xt zauważyłem objaw miękkiej klamki w tylnym hamulcu więc postanowiłem go odpowietrzyć i wlać nowy olej (oryginalny shimano).

Wszystko zrobiłem z godnie z instrukcją z wątku http://www.forumrowe...-poziomu-oleju/ obejrzałem też parę filmów instruktażowych na youtube.

 

Klameczka teraz chodzi bardzo ładnie, jest sztywna i szybko łapie ale niestety hamulce prawie w ogóle nie hamuje :/

Siła hamowania spadła drastycznie, w zasadzie nie jestem w stanie zablokować tylnego koła naciskając klamkę trzema palcami!

Wcześniej robiłem to bez problemu jednym palcem.

 

Przy pierwszej jeździe po wymianie płynu hamulec bardzo słabo hamował i strasznie piszczał więc pomyślałem sobie, że pewnie zabrudziłem klocki olejem.

Odtłuściłem tarczę odtłuszczaczem ProGold Degreaser & Wash i wymieniłem klocki na nowe (ashima półmetaliczne).

Hamulce przestały piszczeć ale nadal nie hamują.

 

Ma ktoś z kolegow jakis pomysł na przywrócenie siły hamowania? Czy może mam zbierać na nowe hamulce :-)

 

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od końca. Mam takie hamulce z 2006 roku i niedawno pozbyłem się takiego problemu jak twój. Zrobiłem kompletny serwis zacisków z wymianą uszczelek, wymieniłem przewody SMBH90 i zalałem nowy olej shimano. Po tym zabiegu klamka łapie szybko i jest twarda. Przed serwisem klocki metaliczne M06 i tarcze jakieś shimano też nie chciały hamować. Po serwisie okazało się że też nie hamują pomimo odtłuszczania. postanowiłem je wypalić, nagrzałem piekarnik do 250st, wstawiłem tarcze i klocki. Zapominając o nich na ponad godzinę, więc trochę przesadziłem (tarcza zrobiła się żółta a klocki fioletowe :) ) Po tym zabiegu zablokowanie koła nie sprawia problemu jednym palcem. Klocki które kopiłeś nie wiem jakiej są jakości ale miałem do czynienia z metalicznymi klockami ashimy i to była tragedia a nie hamowanie. Proponuję zakupić klocki XTR M06 i wypalić tarcze. Musisz być pewny że nie cieknie Ci z pod tłoczków bo ja wymieniałem właśnie uszczelki z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje też nie wyglądały na tłuste ale nie hamowały, w tarczy są otworki jeśli olej się w nie dostał i przykleił się tam osad z klocków to może brudzić tarcze. Jak wypalisz klocki i tarcze to daj znać jakie efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moje też nie wyglądały na tłuste ale nie hamowały, w tarczy są otworki jeśli olej się w nie dostał i przykleił się tam osad z klocków to może brudzić tarcze. Jak wypalisz klocki i tarcze to daj znać jakie efekty.

 

Wypaliłem klocki, wyczyściłem tarcze i poszedłem pojeździć,

Było nieźle, hamulec działał prawie tak dobrze jak przed odpowietrzaniem, następnie 2 dni nie jeździłem.

Niestety jak wyszedłem po tych 2 dniach przerwy na rower, to okazało się, że hamulec znowu nie hamuje :/

Może mam jakąś nieszczelność i olej wypływa przy tłoczkach?

Nie mam pomysłów co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze jak są ślady od oleju na klockach to masz uszczelki w zaciskach do wymiany, koszt jednej uszczelki to 10zł x 4 sztuki daje 40zł plus wysyłka. Jak potrzebujesz porady jak je wymienić to służę pomocą.

 

Sprawdziłem dziś klocki.

Są całe w oleju od strony tłoczków :/

Przyczyna nie działających hamulców odnaleziona. Ciekawi mnie tylko ten dziwny zbieg okoliczności: tłoczki zaczęły ciec po odpowietrzeniu hamulców?

 

Zastanawiam się czy jest sens wymieniać uszczelki? Może się zawsze okazać, ze to nie wina uszczelek, tylko np. tłoczek jest porysowany.

W związku z tym chyba kupie cały zacisk. Koszt troszkę większy ale w komplecie będę miał od razu nowe klocki.

Myślałem o czymś takim:

http://www.bikestacj...Path=681_26_209

 

Mam tylko pytanie czy taki zacisk będzie pasował do moich klamek dual control?

 

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 44zł masz uszczelki tu http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/239/uszczelki-do-tloczkow-hamulcow-hydraulicznych-shimano.html tłoczki można drobnym papierkiem zpolerować i na bank hamulce będziesz miał jak nowe. Te zaciski co podałeś to 326zł z kiepskimi klockami żywicznymi i przystosowane do klamek z servo wave.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dlaczego tłoczki miałyby się porysować? Uszczelki na 90%. Sam to przerabiałem, choć wycieki były bardzo małe, ale co jakiś czas hamulec tracił sporo na sile. Na szczęście miałem klocki metaliczne i wypalanie pomagało, w przypadku klocków żywicznych czy półmetalicznych to lipa jest po zalaniu ich płynem. Szkoda kupować nowy zacisk, kup uszczelki i może klocki metal i będzie git ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 44zł masz uszczelki tu http://www.velotech....ch-shimano.html tłoczki można drobnym papierkiem zpolerować i na bank hamulce będziesz miał jak nowe. Te zaciski co podałeś to 326zł z kiepskimi klockami żywicznymi i przystosowane do klamek z servo wave.

Jesteś pewien, że nie pasują? Bo gdzieś przy nich widziałem opis, że pasują do wszystkich klamek z wyjątkiem saint.

 

A wymiana uszczelek jest trudna? Jak patrze na konstrukcje hamulca to wydaje mi się, że może być to dosyć kłopotliwe :-)

 

Właśnie zobaczyłem w cenniku jakiegoś serwisu rowerowego:

Wymiana uszczelek w zacisku hamulca hydraulicznego 90 zł

 

pozdrawiam

Łuaksz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jednoczęściowe zaciski więc dobranie się do głebiej osadzonego tłoczka i uszczelki będzie wymagało niezłej gimnastyki. Uszczelki mają kwadratowy przekrój z rowkiem i mają taką wredną skłonność do wywijania się w złą stronę przy wkładaniu :) Jest to upierdliwe ale jak najbardziej do zrobienia.

Będziesz oczywiście potrzebował klucza żeby rozkręcić zacisk, nie wiem czy to jest torx czy coś nietypowego.

 

A to że zaczęły cieknąć po odpowietrzeniu rzeczywiście jest dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka instrukcja ale do innych zacisków, ja u siebie wymieniłem uszczelki bez rozkręcania zacisku, za pomocą płynu wypchnąłem jeden tłoczek wymieniłem uszczelkę, osadziłem tłoczek i za pomocą drutu miedzianego go związałem, drugi tłoczek wypchnąłem za pomocą powietrza i też wymieniłem uszczelkę, do wymiany uszczelki przyda się wykałaczka lub patyczek do szaszłyka. http://www.rowerowepodhale.eu/index.php/warsztatmenu/145-serwis-tarczowek-shimano-br-m535

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka instrukcja ale do innych zacisków, ja u siebie wymieniłem uszczelki bez rozkręcania zacisku, za pomocą płynu wypchnąłem jeden tłoczek wymieniłem uszczelkę, osadziłem tłoczek i za pomocą drutu miedzianego go związałem, drugi tłoczek wypchnąłem za pomocą powietrza i też wymieniłem uszczelkę, do wymiany uszczelki przyda się wykałaczka lub patyczek do szaszłyka. http://www.rowerowep...shimano-br-m535

 

Zamówiłem uszczelki.

Ciekawe czy dam radę wymienić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, jest nietypowy na 5 ramion :)

 

Ja obszedłem się bez klucza, fakt że ciężej będzie powietrzem wypchnąć ten drugi tłoczek ale dasz radę. Ja użyłem do tego małej pompki rowerowej i otworu na wentyl prestę i wyciągnąłem przewód z klamki. Odkręć zacisk od ramy i widelca, po wypchnięciu jednego tłoczka spuść olej do jakiegoś naczynia (łatwiej pójdzie jak ustawisz klamki poziomo i otworzysz zbiorniczek wyrównawczy). W razie rys na tłoczkach polecam papier wodny 1500 i 2500 i na mokro polerować aż złagodnieją rysy. Te uszczelki co podałem są trochę szersze od oryginalnych więc można spokojnie polerować i na pewno starczą na dłużej niż oryginalne. Po wymianie uszczelek odpowietrzanie i zalanie nowym płynem. Proponuję sposób odpowietrzania przez zalewanie płynu od zacisku przez odpowietrznik w stronę klamki i zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...