Skocz do zawartości

[sztyca] Easton EC90 zero carbon - czy mogę ją zamontować?


kantele

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Nabyłam niedawno sztycę Easton EC90 zero carbon, bez offsetu 31,6 x 400. Ma ona konstrukcję, która ma zapobiegać przyszczypnięciu jej przy zaciskaniu zacisku. Konkretnie, z tyłu sztycy, przez prawie całą jej wysokość, przebiega delikatne spłaszczenie.

W instrukcji jest napisane, że zacisk ma być w obrębie tego spłaszczenia (tzn. na wysokość), ale nie ma informacji, czy śruba zacisku ma być z tej samej strony co to spłaszczenie (czyli z tyłu). Na rysunku jednak śruba zacisku jest z tej samej strony co spłaszczenie.

 

Mam aluminiową ramę Scott Scale 70 z 2009 roku. W rurze podsiodłowej szczelina jest z przodu co wymusza również umieszczenie śruby zacisku z przodu.

 

Sztycy nie można założyć odwrotnie ponieważ jarzemko jest skośnie ścięte.

 

Czy mogę założyć tę sztycę do roweru, mimo tego, że spłaszczenie sztycy i śruba zacisku (szczelina w rurze podsiodłowej) będą po przeciwnych stronach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczelina jest z przodu co wymusza również umieszczenie śruby zacisku z przodu

Bzdura, mam karbonową ramę speca z wycięta szczeliną z przodu, zacisk podsiodłowy na śrubę ze szczeliną z tyłu, przerabiałem dwie sztyce w tej ramie: Pro XCR carbon ze wzmocnionym tyłem tak jak w przypadku twojej sztycy a teraz mam sztycę Pro Tharsis carbon również ze wzmocnionym tyłem, zarówno jednej jak i drugiej sztycy nic się nie stało a rower w górach dostaje ostro po pupie:) w takiej konfiguracji jeździłem na oryginalnej sztycy speca i nic się nie działo, zaliczyłem także jeden wyścig w górach na wsporniku siodła ax lightness daedalus za grubo ponad 1000zł ze ściankami o grubości kartki papieru i nawet ryski nie było tak więc bez obaw możesz montować sztycę a zacisk podsiodłowy obrócić do tyłu dzięki temu unikniesz ściskania sztycy i siła rozłoży się równomiernie na całym obwodzie, jeżeli nadal boisz się ściśnięcia pancernego eastona to możesz kupić zacisk do sztyc karbonowych

 

Jeszcze chciałem dodać że ta pasta Finish Line to straszne badziewie i z czystym sumieniem odradzam ją, lepiej porządnie wyczyścić i odtłuścić wnętrze ramy jak i sztyce, ewentualnie zmatowić drobnoziarnistym papierem rurę podsiodłową od wewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałam odpowiedź od Eastona:

 

"it is OK for the seat post clamp, as well as the seat tube's compression area, to be oriented towards the front of the seatpost. The RAD design will alleviate potential damage to the carbon due to expansion/deformation during compression regardless of the position of the seat post binder."

 

To chyba zamyka kwestię :) Proszę modów o zamknięcie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...