kantele Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Hej, Nabyłam niedawno sztycę Easton EC90 zero carbon, bez offsetu 31,6 x 400. Ma ona konstrukcję, która ma zapobiegać przyszczypnięciu jej przy zaciskaniu zacisku. Konkretnie, z tyłu sztycy, przez prawie całą jej wysokość, przebiega delikatne spłaszczenie. W instrukcji jest napisane, że zacisk ma być w obrębie tego spłaszczenia (tzn. na wysokość), ale nie ma informacji, czy śruba zacisku ma być z tej samej strony co to spłaszczenie (czyli z tyłu). Na rysunku jednak śruba zacisku jest z tej samej strony co spłaszczenie. Mam aluminiową ramę Scott Scale 70 z 2009 roku. W rurze podsiodłowej szczelina jest z przodu co wymusza również umieszczenie śruby zacisku z przodu. Sztycy nie można założyć odwrotnie ponieważ jarzemko jest skośnie ścięte. Czy mogę założyć tę sztycę do roweru, mimo tego, że spłaszczenie sztycy i śruba zacisku (szczelina w rurze podsiodłowej) będą po przeciwnych stronach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Możesz założyć z tym że mogą być problemy z jej niepożadanymi zmianami wysokości bo traci się pewną część powierzchni styku. Czyli dużo pasty do karbonu lub też pasta + klej do butów. No i pamiętaj o nie przekraczaniu momentu 5-6 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantele Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Ok dzięki. Słyszałam już o tym, że ta sztyca lubi się chować. Kleju nie mogę zastosować z prostej przyczyny - muszę wyciągać sztycę do transportu roweru wewnątrz auta. Mam nadzieję, że pasta wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Finish line Fiber grip ma bardzo duże "ziarno" wiec szybko ją porysujesz i jeśli często będziesz wyciagać sztycę to chyba lepiej albo ten czerwony smar FSA do sztyc lub np w Cult-bikes można kupić też Haftpaste - też dobry środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantele Napisano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Wielkie dzięki za podpowiedź. Co prawda kupiłam już Finishline ale jeszcze nie jest otwarty więc może go oddam. Poza tym najpierw spróbuję bez smaru i zobaczę czy będzie zjeżdżać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość JGa Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 szczelina jest z przodu co wymusza również umieszczenie śruby zacisku z przodu Bzdura, mam karbonową ramę speca z wycięta szczeliną z przodu, zacisk podsiodłowy na śrubę ze szczeliną z tyłu, przerabiałem dwie sztyce w tej ramie: Pro XCR carbon ze wzmocnionym tyłem tak jak w przypadku twojej sztycy a teraz mam sztycę Pro Tharsis carbon również ze wzmocnionym tyłem, zarówno jednej jak i drugiej sztycy nic się nie stało a rower w górach dostaje ostro po pupie:) w takiej konfiguracji jeździłem na oryginalnej sztycy speca i nic się nie działo, zaliczyłem także jeden wyścig w górach na wsporniku siodła ax lightness daedalus za grubo ponad 1000zł ze ściankami o grubości kartki papieru i nawet ryski nie było tak więc bez obaw możesz montować sztycę a zacisk podsiodłowy obrócić do tyłu dzięki temu unikniesz ściskania sztycy i siła rozłoży się równomiernie na całym obwodzie, jeżeli nadal boisz się ściśnięcia pancernego eastona to możesz kupić zacisk do sztyc karbonowych Jeszcze chciałem dodać że ta pasta Finish Line to straszne badziewie i z czystym sumieniem odradzam ją, lepiej porządnie wyczyścić i odtłuścić wnętrze ramy jak i sztyce, ewentualnie zmatowić drobnoziarnistym papierem rurę podsiodłową od wewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kantele Napisano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Dostałam odpowiedź od Eastona: "it is OK for the seat post clamp, as well as the seat tube's compression area, to be oriented towards the front of the seatpost. The RAD design will alleviate potential damage to the carbon due to expansion/deformation during compression regardless of the position of the seat post binder." To chyba zamyka kwestię Proszę modów o zamknięcie tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.