a5a5ello Napisano 5 Marca 2006 Napisano 5 Marca 2006 hej! chcialbym poznac Wasze doswiadczenia z zakupami w sklepach internetowych i [oby dzialo sie to jak najrzadziej] pozniejsza koniecznoscia reklamacji zakupionych towarow. Mianowicie czego wymagali sprzedawcy dla poswiadczenia autentycznosci kupionego towaru? Wysylka do sklepu oczywiscie byla na koszt klienta? a5a5ello
skrzynia Napisano 5 Marca 2006 Napisano 5 Marca 2006 2 razy reklamowałem towary zakupione przez internet. Pierwszą rzeczą była korba, a właściwie pająk w korbie Stronglight'a. Korba kupiona u Arnika. Napisałem do Arnika na gg, miałem wysłać na adres sklepu korbę, która potem miała być wysłana do dystrybutora; chciałem załatwic sprawę jak najszybciej więc uzgodnilismy, że dostarczę korbę od razu do dystrybutora - zawsze to kilka dni do przodu, a bardzo mi na tym zależało. Dorzuciłem rachunek ze sklepu, korba poleciała do Francji i dostałem nowe ramiona Drugą rzeczą były Crank Bros'y Chrome reklamowane niedawno - pękła klatka. Kupione wysyłkowo w 7ANNA. Skontaktowałem się z dystrybutorem via e-mail, dowiedziałem się, że mam wysłać pedały wraz z kopią rachunku i zgłoszeniem reklamacyjnym. Całość została załatwiona szybko, do tego pedały wróciły z nowymi łożyskami, uszczelkami i kapslami o czym wspomniałem tutaj. W obydwu przypadkach obyło sie bez problemów co mnie bardzo cieszy
Alvaren Napisano 6 Marca 2006 Napisano 6 Marca 2006 Ja reklamowałem czapke w sklepie Cyklista we Wrocku zły rozmiar mi przysłali. Wrzuciłem paragon czapke do kopert z bąblami i tyle....... Więc gwaracja to przedewszystkim paragon lub pisemna gwarancja to powinno styknąć. Zależy tez co reklamujesz i po jakim czasie wtedy to różnie bywa :/ np amory ramy itp mogą ci wmówić że z twojej winy sprzęt nie działa lub jest wadliwy :/ Co do wysyłki do płacisz na swój koszt..........
a5a5ello Napisano 6 Marca 2006 Autor Napisano 6 Marca 2006 acha, dzieki za odpowiedz czyli warto zachowac paragon a najlepiej skserowac gdyz te cholerstwa maja tendencje do blakniecia ;] pzdr. a5a5ello
Alvaren Napisano 7 Marca 2006 Napisano 7 Marca 2006 Zasada jest jedna im dłuższy czas użytkwania danej części tym mogą być większe problemy z gwarą ponieważ sprzedawca może ci powiedzieć że ty popsułeś dany produkt a nie jest to wada poducenta:/
a5a5ello Napisano 7 Marca 2006 Autor Napisano 7 Marca 2006 mam jeszcze jedno pytanie : co w wypadku 'zagubienia' przez jakiegos kuriera / poczte przesylki? kto wtedy traci? sklep czy kupujacy? pzdr. a5a5ello
skrzynia Napisano 7 Marca 2006 Napisano 7 Marca 2006 Do dystrybutora/sklepu wysyła kupujący, jeśli zginie - tracisz reklamowany towar, może coś tam od Poczty dostaniesz (odszkodowanie). z powrotem dystrybutor odsyła na swój koszt, ale na pewno nie zwraca kasy za towar jeśli paczka zginie - przecież to jest wina poczty a nie wysyłającego. Przynajmniej ja tak to widzę. Co do tego co napisał Alvaren - moim zdaniem nie ma reguły, czasy nie uznawania gwarancji z byle powodu chyba mijają. Na rynku mamy sporą konkurencję, w przypadku nie uznania reklamacji dystrybutor traci potencjalnych nabywców. Ja wysyłałem mocno uzywany towar, w przypadku korby defekty był dziwny, trudno było ocenić dlaczego pająk złapał luzy. Dystrybutor odesłał do producenta, co dla mnie było raczej korzystne - tam pewnie uznają zdecydowaną większość/każdą reklamację. No i mam nową Cranki były reklamowane po ponad roku od momentu zakupu - też bez problemów.
a5a5ello Napisano 8 Marca 2006 Autor Napisano 8 Marca 2006 aj nie sprecyzowalem - moja wina chodzilo mi raczej o sytuacje w ktorej jestem kupujacym i nie dochodzi do mnie przesylka od sprzedawcy [abstrahujac od jakiejkolwiek reklamacji] co wtedy sie dzieje? pzdr. a5a5ello
Alvaren Napisano 8 Marca 2006 Napisano 8 Marca 2006 Jeśli to kurier to nie ma mowy żeby przesyłka zagineła, każda przesyłkę możesz "obreswować" jak sobie jedzie do ciebie takie coś nawet gostki z allegro stosują. Poza tym sklepy zazwyczaj mają podpisaną umowę z danym sklepem na przewóz paczek a z tym się wiąże ubezpieczenie paczki. Przynajmniej tak się dowiedziałem w jednym ze sklepów co do poczty to różnie to bywa, jesli sklep wysyła paczki za potwierdzeniem to może upominać się o jakieś odszkodowanie jeśli wyśle normalnie i paczka zaginie to raczej nic sie nie da zrobić ale tego nie wiem..... Skrzynia co do reklamacji to raczej dalej tak jest jak pisałem ale może w mniejszym stopniu wiem to po takich firmach jak DC i inne które sprzeają ramki do cięższych dyscyplin......tak samo z ciuchami kumpel kupował spodenki t było w lato, przyszły poprute z boku odesłał i nie uznali bo niby on rozwalił. Było to jakieś spodenki z Accenta sklepu nie pamiętam.....
Arni_King Napisano 8 Marca 2006 Napisano 8 Marca 2006 tak samo z ciuchami kumpel kupował spodenki t było w lato, przyszły poprute z boku odesłał i nie uznali bo niby on rozwalił. Było to jakieś spodenki z Accenta sklepu nie pamiętam..... Ale to nie zależało od sklepu, ale od importera, a Ci którzy nawiązywali kontakty z tym importerem dobrze wiedzą, jak od razu odechciewa się z nim współpracy Pozdrowerek FORUMOWICZE
mbike Napisano 9 Marca 2006 Napisano 9 Marca 2006 Zgadzam sie z Arnikiem co do importera Accenta... pozdrawiam Adi P.S. Jednak mimo wszystko bedziemy musieli wrócić do współpracy z nimi
Alvaren Napisano 9 Marca 2006 Napisano 9 Marca 2006 Wiem wiem że Velo to dupiata firma lecz coraz więcej osób ma z nimi problemy ............. więc powinni się zastanowić nad sobą albo zająć się sprzedażą bananów a nie sprzętu lub ciuchów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.