Skocz do zawartości

[amortyzator] Zmiana XCM-H na coś lepszego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Bardziej xc czy bardziej dh? Kompletnie różne zastosowania. Szukaj amora który najtrafniej sprosta twoim oczekiwaniom i stylowi oraz ze skokiem odpowiadającym twojej aktualnej ramie.

Napisano

XC na codzień czasami wyjazd w góry i DH ale to moze 2 razy w roku więc można powiedzieć, że XC ale miło jakby skok był wększy niż 100mm

 

Rama to scott aspect 40

Napisano

To może najpierw poczytaj co to jest DH a potem używaj trudnych skrótów.

 

Doskonale wiem co to jest DH Mądralo i dokładni o to mi chodziło pisząc o górach. Bynajmniej nie o jazdę po oślej łączce...

Napisano

Z RSa w tym budżecie byłby osiągalny nowy Recon. W większość wersji można ustawić skok 80-120mm. Ogólnie mówiąc to odchudzona Tora.

Z kolei jeżeli chodzi o Suntoury to Axon. Tyle ode mnie, z innymi markami nie miałem póki co styczności.

Napisano

Doskonale wiem co to jest DH Mądralo i dokładni o to mi chodziło pisząc o górach. Bynajmniej nie o jazdę po oślej łączce...

 

Jest kilka dyscyplin kolarstwa gorskiego pomiedzy XC a DH, ktore moglyby lepiej pisac Twoja jazde po gorach (AM/Enduro). Jesli masz na mysli DH pelna geba na Scott Aspect to przychodzi mi na mysl tylko start do nagrody Darwina

Napisano

Jest kilka dyscyplin kolarstwa gorskiego pomiedzy XC a DH, ktore moglyby lepiej pisac Twoja jazde po gorach (AM/Enduro). Jesli masz na mysli DH pelna geba na Scott Aspect to przychodzi mi na mysl tylko start do nagrody Darwina

 

Nie mam kasy na dwa rowery więc muszę jakoś połączyć dwie rzeczy, które lubię w jednym.

DH w sensie ogólnym miałem na myśli, jak ktoś mówi że lubi jeździć po torze autem to od razu myślicie że jest to Formuła 1?

 

Może napiszesz coś w temacie amortyzatora? czy jedynie moge liczyć na Twoje OT w tym wątku?

Napisano

"A jak ktoś mówi, że lubi pojeździć po górach rowerem to od razu myślisz, że to Downhill?"

 

Już pomijając to, że w góry można pojechać na rowerze XC, pomiędzy masz chociażby jeszcze rowery Trail, Enduro czy Freeride.

 

Widelce do 1000zł to tak przewałkowany temat, że aż szkoda się powtarzać. nowe: Epicon, Axon, Recon, używane: Reba, R7, jakiś Fox.

Napisano

 

DH w sensie ogólnym miałem na myśli, jak ktoś mówi że lubi jeździć po torze autem to od razu myślicie że jest to Formuła 1?

 

 

W tym wlasnie zdaniu opisales swoje myslenie. To ze jezdzisz po gorach nie swiadczy o tym ze to DH, a tak wlasnie opisales swoja jazde. Dodatkowo chyba troche niedoceniasz XC.

 

Co do amora to najlepiej jakbys znalazl cos regulowanego, bo rama byla projektowana pod widelec ze skokiem 100mm. Dlatego dobrym rozwiazaniem moze byc Recon U-Turn lub Reba U-Turne, o ile uda sie znalezc w sensownej cenie.

Napisano

"A jak ktoś mówi, że lubi pojeździć po górach rowerem to od razu myślisz, że to Downhill?"

 

Już pomijając to, że w góry można pojechać na rowerze XC, pomiędzy masz chociażby jeszcze rowery Trail, Enduro czy Freeride.

 

Widelce do 1000zł to tak przewałkowany temat, że aż szkoda się powtarzać. nowe: Epicon, Axon, Recon, używane: Reba, R7, jakiś Fox.

 

 

Na co zwracać szczególną uwagę kupując używkę? np taką: http://allegro.pl/rock-shox-reba-sl-dual-air-100mm-i2214889187.html

Napisano

Sprawdź stan górnych goleni, czyli czy brak rys, czy nie są z oleju, czy powłoki nie jest przetarta. Potem o ile masz możliwość sprawdź luzy, tu raczej trzeba mieć widel w rowerze. potem czy wszystkie regulacje działają, czy widzisz różnice. Czy działa blokada skoku. Gwinty w mocowaniu zacisku hamulca. Długość starówki to oczywiste. W sumie nawet stan lakiery coś Ci powie o tym jak właściciel dbał o widelec;) Sam niedawno kupowałem widelec używany, trafiłem na idealna sztukę w bardzo atrakcyjnej cenie. Ale trzeba uważać bo często okazja zamienia się w wtope;)

 

A DH na Aspect + XCM... Nigga please;)

Napisano

Namierzyłem amortyzator, który mi pasuje ale... długość rury sterowej to 205mm nie wiem czy przypasuje to do mojej ramy... rower mam 300km od miejsca w którym jestem i nie mogę zmierzyć.

Rama to scott aspect 40 XL z główką ramy o długości 160mm.

Czy ktoś może orientuje się czy amor polubi się z ramą?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Napisano

160mm główki ramy, stery to, z tego co widzę, półzintegrowane, więc wystają z główki jakieś 10-13mm. W sumie mamy 170-173mm zajęte przez samą główkę i komplet sterowy. Mostki mają średnio 40mm wysokości, 3/4 wysokości by chwyciło. Czyli bez podkładek OD BIEDY starczy.

Napisano

No jak dla ciebie XC to jeżdżenie po łące, a jeżdżenie po górach to Downhill, to ja nie wiem, jakiego ty amortyzatora szukasz... XC to też zjazdy, podjazdy (te dwie rzeczy to w sumie esencja cross counrty), plus jazda we wszelakim terenie, od asfaltu, po szutry, błoto, glinę... wlicza się w to jazdę w dół, z dowolną prędkością, na dowolnej długości trasy.

 

Downhill to czysta jazda w dół, jak sama nazwa wskazuje. Z szaleńczą prędkością. Zupełnie dwa inne światy.

 

Sam mam podobny rower do twojego i jestem pewien, że DH by nie wytrzymał, nie po to się ludzie wykosztowują na pancerne ramy, żeby można było je zastąpić alu jeszcze w rozmiarze XL. A "trochę " downhill nie istnieje, tak jak nie można być trochę w ciąży. Weź normalny amor pod ramę, ze skokiem 100 mm na jaki cię stać i nie kombinuj z amorami do DH, bo zaburzysz geometrię roweru.

 

Każdy amor o średnicy 1 1/8 powinien pasować, jak rura nie była przycinana, to wejdzie spokojnie. Jak była, musisz pomierzyć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...