ErIxOn Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 Witam, Po imieninkach wpadło troche forsy i przyszedł czas na zakup hamulców. Muszą być koniecznie mechaniczne tarczówy. I tak, planuje kupić win zipy komplet 249 zł z tarczami 160 ale zastanawiam się czy 160 się nadają do streetu czasem jakiś bardziej wymagający teren (dużo błota, szutru, wody). Mam amorka RST Gila T5 120 mm skoku i jak by wyglądała sprawa luzów przy tarczy 203 i 180. Do tyłu to raczej 203. A i jeszcze jedno czy w przypadku mechanicznych konieczna będzie wymiana klamek (posiadam klamkomanetki shmiano stef-35). Wogle to dysponuje środkami do 300 zł czy może polecacie jakaś inna alternatywe niż win zipy, bo czytając na forum to zdania są podzielone jedni uważają, że to tani sh*t, zaś drudzy, że to dobra inwestycja dla niezamożnych bikerów. Pozdrawiam ErIxOn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 RST Gila T5 120 mm skoku i jak by wyglądała sprawa luzów przy tarczy 203 i 180 Przy 203 się pewnie rozpadnie po miesiącu. Na tył starczy 180 spokojnie, nie potrzeba 203 Możesz wziąc 180/180, chociaż i tak amor złapie luzy. Klamek nie musisz wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 Nawet przy tarczy 160 złapie luży . NIc na to nie poradzimy. A ja bym polecał 180 na przud i t60na tył. 160 na tył spokojnie wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErIxOn Napisano 5 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 A co sądzicie o tych zipach. Spiszą się czy lepiej zbierać dalej jeśli tak to na co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 proponowalbym cala posiadana kase przeznaczyc na zakup jednego, ale porzadnego hebla, np. avida bb5 na przod, a jak z czasem dozbierasz kaski to kupisz sobie tez na tyl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErIxOn Napisano 5 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 Kurde teraz mam dylemat, bo sezon już praktycznie się zaczął, a ja bez hamulców Ale chyba jednak zdecyduję się na zipy, a w przyszłym roku pojdzie konkretny sprzęcik hydrauliczny. Ale jeszcze dokładnie wszystko przemyśle zanim podejme decyzje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuruburuman Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 a nie lepiej kase przeznaczyć na jakiś używany amor?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 le chyba jednak zdecyduję się na zipy, a w przyszłym roku pojdzie konkretny sprzęcik hydrauliczny pytanie w takim razie czy w ogole jest sens inwestowania w hampe tylko na rok. stracisz na nich pewnie z 50% wartosci, wiec lepiej kup albo hample docelowe albo jakies najtansze a nie lepiej kase przeznaczyć na jakiś używany amor?? ale amor on juz zapewne ma- potrzebuje hampli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 a co sie moze stac od zalozenia na tyl tarczy 203 mm :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 blotniki moga zlaac luzy :mrgreen: a tak serio to w zasadzie nic, tylko po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 blotniki moga zlaac luzy :mrgreen: a tak serio to w zasadzie nic, tylko po co? tylko pytalem ale tak raczej dam 180 chyba ze 203 bedzie fajniej wygladac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErIxOn Napisano 5 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 A co sądzicie Hayes HMX1. W komplecie za 409 zł nóweczki z polską gwarancją? Warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 nie jezdzilem, ale sadze, ze lepsze od winzipow. rozumiem, ze oczywiscie komplet na dwa kola, z tarczami itd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 a co sie moze stac od zalozenia na tyl tarczy 203 mm :> Oprócz tego że jeżeli masz słabą ramę (np. do XC) to możesz ją połamać, to chyba nic się nie powinno stać innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 ErIxOn, jak tylko masz kase, to bierz i nie marudz, jak na mechaniki, to sa zylety . I sadze, ze nie zmienisz ich na hydrauliki, bo nie bedziesz widziaal takiej potrzeby . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 7 Marca 2006 Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 No a ja dla odmiany polecam na przód jakies hydrauliki a na tył mechaniki (bb5 albo HMX1). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErIxOn Napisano 7 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2006 Już zamówiłem 2 hayesy hmx. Tylko tarcza 203 na przod bo nie mieli adapterów ale po tym sezonie i tak amor do wymiany. Hydrauliki po pierwsze za duże koszty samych hamulców jak i potem wymiana manetek, a sezon się zbliża trenować trzeba zacząć. Kondycja spada ;] a tak być nie może. Pozdro i dzięki za porady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpiderMAN Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Polecam konfiguracje 180 przod i 160 tyl, mam tak od pol roku i rozklad sily hamowania jest rewelacyjny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macrianus2 Napisano 11 Marca 2006 Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Tylko tarcza 203 na przod no to miales amortyzator. rst tego nie wytrzyma. zlamac sie pewnie nie zlamie, ale luzy zlapie kosmiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ErIxOn Napisano 12 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Kurde kolejny koszt. A jaki może być zamiennik tarczy? I czy tańszy adapter będzie miał jakiś wpływ na jakość działania? A wogle ile jest warta tarcza z adapterem 203mm z tych hayesów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 12 Marca 2006 Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 moze byc zamiennik (np. tarcze z win zipa sa dosyc tanie), adapter tez moze byc nieoryginalny ile to moze byc warte, moze ze 100 zl razem (nowy adapter cos kolo 40 zl jest warty, a tarcza kolo 100 z tego co pamietam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 Adapter + tarcza nie powinny kosztować więcej niż 110zl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RzemieN Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Ja myslalem na tym : http://www.allegro.pl/item92590917_accent_...rcza_203mm.html albo winzip 203mm, niby nikt nie ma nie testowane a akurat moze beda cacy (accent'y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkFury Napisano 24 Marca 2006 Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 każdu hamulec tarczowy obciąża amor i powoduje luzy, ale oczywiście mniejsze tarcze zrobią mniej krzywdy więc na pewno polecam zmiane tarczy na 180 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.