Skocz do zawartości

[kolo budowa] dziwne wahadłowe obracanie się koła


jerzaub

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześc wszystkim, po zapleceniu koła i wycentrowaniu zauważyłem, że nie obraca się tak jak powinno, jeśli dobrze pamiętam to zachowywało się tak już na samym początku gdy wstępnie naciągnełem szprychy, gdy były jeszcze bardzo luźne. Dodam, że nie ma radialnego bicia, obręcz nowa. Piasta miała krzywą ośkę więc wymieniłem, konusy już nie bo takich nie znalazłem. O co chodzi z tym kólkiem? Żeby było jaśniej wrzuciłem filmik

 

http://www.mediafire...p717ot6rclq9jk3

 

 

ma tylko 9mb

Napisano

To wygląda tak jakby środek ciężkości koła był poza jego środkiem z fizycznego punktu widzenia. Jeśli obrócisz koło o 180 stopni względem położenia na filmiku to obraca się "w dół" i dalej tak waha? Moje też tak ma przednie, że po luźnym obrocie i zatrzymaniu chwile się waha i zatrzymuje ale jest tak odkąd pamiętam i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków tego zjawiska.

Napisano

Niewyważone koło ...

 

"Wada" fabryczna obreczy... inna opcja to róznej grubosci szprychy lub nyple z innego materiału i akurat zkumulowały sie w tym miejscu.

 

 

Powiedz jeszcze z ktorej strony jest otwor na wentyl ... jak przy wahaniu jest u gory to zaloz lekko napomoowaną dętke i sprawdz jak sie będzie zachowywalo...

 

Kiedyś "za bajtla" w strej książce chyba u Słodowego było o wyważaniu koła rowerowego...

Wygladało to tak że robilo sie kilka prob w ktorym miejscu sie koło zatrzymuje jak za kazdym razem w tym samym miejscu to po przeciwnej na szpryche nawijło się kawałek taśmy ołowianej (wędkarskiej) ... wielokrotnie powtarzając tą metode da sie wyważyć koło niemal idealnie ...

W twoim wypadku zlikwidowanie wahania.

 

 

Pozdro

Napisano

O i super, a myślałem że takie niewyważenie można zupełnie zignorować. Tylko czy jest jakiś sens likwidowania niewyważenia rzędu grama np., które wywoła takie wahanie a przecież nie wpłynie źle na koło tym bardziej na odczucia podczas jazdy.

Napisano

Nie mowie ze trzeba ;-).

 

Twierdze ze sie da :-D.

 

Jaki to będzie miało wpływ na jazdę zależy od wartości masy nieważenia i predkosci obrotu.

Na kołach samochodowych 10 g czuć, fakt kręcą się szybciej ale %towo do masy koła ...

 

Jak koło jest centryczne to trzeba zwyczajnie sprawdzić w czasie jazdy jak to czuć ;-)

 

Pozdro

 

TapaTtalk'nięte z Andka

Napisano

 

Powiedz jeszcze z ktorej strony jest otwor na wentyl ... jak przy wahaniu jest u gory to zaloz lekko napomoowaną dętke i sprawdz jak sie będzie zachowywalo...

 

Kiedyś "za bajtla" w strej książce chyba u Słodowego było o wyważaniu koła rowerowego...

Wygladało to tak że robilo sie kilka prob w ktorym miejscu sie koło zatrzymuje jak za kazdym razem w tym samym miejscu to po przeciwnej na szpryche nawijło się kawałek taśmy ołowianej (wędkarskiej) ... wielokrotnie powtarzając tą metode da sie wyważyć koło niemal idealnie ...

W twoim wypadku zlikwidowanie wahania.

 

 

Pozdro

 

kołem jak nie zakręce zawsze zatrzymuje się w jednym punkcie a tym punktem jest fabrycznie łączenie obręczy, po drugiej stronie jest otwór na wentyl. Dziadzia miał takie taśmy ołowiane w swojej skrzynce na ryby więc jak mi się nawinie to je podreperuję. DZIĘKI

Napisano

Jak bez ogumienia ci sie zatrzymuje tak jak mowisz to lajcik ...

 

Pamietaj ze kominek wentyla i wentyl to kawałek metalu do tego w miejscu wklejenia w detke jest więcej gumy ... To wszystko powinno +/- wyjśc na "0".

 

Jak pisałem wczesniej załóż lekko napompowaną dętke na koło i sprawdź jak się bedzie zachowywać. ;)

 

Pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...