Skocz do zawartości
  • 0

Scott scale 70 2010 - rozbudowa


Gość Adam

Pytanie

Witam Wszystkich,

 

Przepraszam jeżeli temat umieściłem w złym miejscu.

 

Dwa lata temu kupiłem Scott Scale 70 `10 i jestem z niego bardzo zadowolony. Staram się jeździć jak najwięcej co oczywiście często jest ograniczone ze względu na inne "codzienne" sprawy - ogólnie w tygodniu średnio robię 100 km po różnym terenie ( szosa, góry, lasy... ). Parę razy startowałem w BikeMaroton co również chcę powtórzyć w tym sezonie.

 

Temat założyłem ponieważ przez te dwa lata oprócz wymian "eksploatacyjnych" i dokupieniu rogów oraz SPD nie zrobiłem nic w rowerze. Tak jak wspominałem nie mam podstaw aby narzekać na jakiś podzespół ale stwierdziłem, że w ten sport warto inwestować swój czas i pieniądze.

 

Bardzo proszę o radę co w pierwszej kolejności najlepiej wymienić w rowerze.

 

Pozdrawiam,

 

 

producent

SCOTT

rama

Scott Scale Alloy 6061 custom butted superlight tubing D-Forged CNC machined Dropouts Delta SST bridge / Integ. HT BOX chainstay bridge

rozmiary ram

XS S M L XL XXL

widelec

Rock Shox Dart 2 alloy steerer coil spring Keyturn lockout reb. adj.

stery

Ritchey OE 1 1/8" semi integrated 44/50mm

mechanizm korbowy

Shimano FC-M442 Octalink 44x32x22 T

wkład suportu

Shimano ES25 Octalink 68-118mm

przerzutka przód

Shimano Deore FC-M590 34.9mm

przerzutka tył

Shimano SLX RD-M660 SGS Shadow Type

manetki

Shimano Deore SL-M590 Rapidfire plus 2 way release w/gear indicator

kaseta

Shimano CS HG-50 -9 11-32 T

łańcuch

Shimano CN-HG53

hamulce

Shimano BR-M486 Disc 185/F and 160/R mm Rotor

dźwignie hamulcowe

Shimano BL-M486 Disc

piasty

Scott Team Disc CL/Shimano FH-RM65 Disc CL

szprychy

Stainless Black 15G / 1.8mm

obręcze

Alex XC-44 Disc 32H / Eyelets White

opony

Schwalbe Rocket Ron 26 x 2.1 / 50EPI Performance Series

wspornik kierownicy

Scott Comp 4 Bolt / OS 31.8mm 1-1/8" / 6° angle

kierownica

Scott Pilot 18 Team 18mm rise OS / 640mm

wspornik siodła

Scott Comp 31.6mm

siodło

Scott Racing

pedały

Wellgo C128

skok widelca mm

100

waga kg

12.40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odchudzanie i ulepszanie roweru z reguły zaczynamy od amortyzatora- wymień klockowatego Darta na coś lżejszego, powietrzny Epicon, ważący około 1700 gram sprawdzi się moim zdaniem lepiej, jeżeli bardziej ufasz RS, możesz zwrócić uwagę na model Recon Solo Air.

 

Dalej dużo wagi można zbić na kołach- dobre piasty maszynowe to na przykład DT, tylko sporo kosztują, ale są maszynowe i bezobsługowe, na maratony się sprawdzą; szprychy DT Champion- lekkie i wytrzymałe, obręcze... hmmm... tu jest problem, bo nie podałeś swojej wagi, ale można znaleźć w necie dopuszczalny limit wagowy.

 

Na kołach można zrzucić dobre pół kilo, czasami więcej.

 

 

Potem napęd: manetki XT to bardzo dobre manetki, kosztują około 350 zł, ale obsługa przełożeń to ważna rzecz, szczególnie w rowerze wyścigowym. Korba Alivio też szału nie robi- wymień na SLX, albo chociaż Deore. Przerzutki mogą zastać jakie są. Kaseta SLX (hg-80) waży o prawie 200 g mniej, niż ta, którą masz obecnie.

 

Polecam przejście na system SPD (pedały "zatrzaskowe")- spore usprawnienie i oszczędność energii, większa wydajność pedałowania.

 

Hamulce- niezbyt mi tu do zaproponowanego przeze mnie zestawu pasują te, co masz. Polecam minimum SLX, albo Elixir 5.

 

Ostatnią rzeczą jest złom typu kierownica, sztyca, siodło, mostek. Tu już kwestia indywidualna, jak i z czym ci wygodniej. Wybieraj jak najlżejsze, jednak z rozsądkiem- lekkie części często jest AŻ tak lekkie kosztem wytrzymałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Rangerover bardzo dziękuję za odpowiedź - powoli coś będę działał tym kierunku.

 

SPD już mam, teraz muszę wymienić kasetę i chyba faktycznie już kupie SLX.

 

Mam natomiast szybkie pytanie w sprawie amortyzatora - myślę nad REBA tylko ta którą znalazłem ma "dziwny" wymiar rury sterowej : "Rura sterowa: aluminium z rozszerzaną rura sterową 1,5"-1,1/8"". Zwęża się ona ku górze i nie wiem czy będzie pasowała u mnie. Jak myślicie ? - kosztuje 999PLN

 

Mam no oku również ten egzemplarz w przypadku jak wyżej wymieniony będzie nie pasował - warto?

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-reba-rl-100mm-czarny-bs-i2243511656.html

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od wymiany najbardziej zużytych komponentów , napęd warto wymienić jak z nic z nim przez te dwa lata nie robiłeś. Co do rury sterowej myślę że masz zwykłą 1i1/8 cala , ale warto abyś sprawdził na stronie producenta. Jeśli tak to ta Reba z linku będzie pasować. Ten sklep który ją sprzedaje słynie ze złych ocen , poczytaj sobie o nich na forum i zdecyduj czy chcesz u nich kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć - nie piszę już jako "gość" - założyłem konto.

 

 

Wybór padł na Manitou Drake 100 ABS+ - mam nadzieję, że będzie ok - powinienem go otrzymać po świętach.

Faktycznie następnie wymienię napęd : korbę oraz kasetę i tutaj zdecyduje się na SLX.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...