Skocz do zawartości

[oświetlenie] Solarforce L2P od Grega. Jaki rodzaj światła zamówić?


komtur88

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem na etapie zamawiania w/w latarki. W opisie latarki Greg przekonuje do wyboru diody z naturalnym światłem. Czy wy też polecacie takie rozwiązanie?

I jeszcze jedno pytanie. Jak macie zaprogramowane poziomy świecenia w latarce? Które najbardziej sprawdzają się w praktyce?

 

Pozdrawiam

Napisano

też, polecam naturalne, miałem wcześniej inną diodę(p7) z bardzo zimnym światłem, po zmianie na xm-l grega jestem zadowolony :)

Zaprogramowane mam poziomy: 5-30-60-100% najczęściej używam 30 lub ukrytego moona(0,2%) :)

Napisano

Bierz T5 4B . Moja Bocia ma zbliżoną barwę 5000K i naprawdę różnica w stosunku do zimnych diod jest zauważalna. Lepsze odwzorowanie terenu, lepsze kontrasty, wzrok (mój, ale to może być subiektywna sprawa) mniej się męczy. Dla mnie ostatecznym testem było znalezienie białej kartki na drzewie w brzozowym zagajaniku. Koledzy z Petzlami na zimnych diodach 3 razy koło niej przechodzili, mi wystarczyło odpalić Bocię :)

Napisano

moon=2-3lumeny

O trybach ukrytych poczytaj na forum swiatelka.pl w zakładce o latarce Grega. Ja mam tryby 10-30-60-100 oraz ukryte: strobo-moon-1-5. Przeważnie używam 30% a do jazdy po oświetlonych drogach 10%. Dioda neutralna.

Napisano

Na dobrą sprawę będziesz na stałe używać trzech - strobo, 60% i 100%. Pozosałe częściej włączysz idąc do piwnicy po weki niż na rowerze :)

Napisano

Na dobrą sprawę to Kolego Szych opowiadasz bzdury. Dwa najczesciej wykorzystywane tryby to 30 i 60%. W miescie gdzie mamy czesc doswietlonych miejsc a czesc nie spokojnie wystarcza tryb 10%. Na droge polną 30% sprawdza sie bardzo dobrze. Na las można dać 60% choć i przy 30 mozna calkiem komfortowo jechac. 100% sobie czasem zalaczam ale to tylko przy szybkich zjazdach albo zeby sobie popatrzec co potrafi ta latareczka.

A do autora tematu to nie przesadzaj z ilością tych trybów bo się zaklikasz a i tak ich nie bedziesz wykorzystywal. Optymalna opcja na rower to 10 lub 15% a następnie 30,60,100. I to w zupełności wystarcza na wszelkie mozliwe trasy.

Napisano

Kolego, niestety bzdury to ty piszesz.

"Dwa najczęściej wykorzystywane tryby" - znaczy się jesteś uśrednionym użytkownikiem oświetlenia rowerowego, statystycznie wykorzystującym te dwa tryby? Wydaje mi się, że to są CO NAJWYŻEJ dwa najczęściej używane tryby przez CIEBIE.

Napisano

To co najwyżej proponuje udac sie na inne forum do watku o tej wlasnie latarce i przeczytac sobie ile "uśrednionych" osób jakie tryby wykorzystuje najczęsciej... A poza tym to dokładnie samo co napisałeś do mnie, mógłbyś napisać odnośnie postu Kolegi do którego ja się odniosłem.

Napisano

Ja nie muszę udawać się do wątków na innym forum, ponieważ sam parę lampiszonów mam i zdecydowanie najczęściej używam innych trybów niż wspomniane 30 i 60. Dla mnie najczęściej używanym jest tryb 100%, a dlaczego taki, gdzie i jak to był już temat na ten temat tu na forum.

Napisano

Peter - zależy jak kto jeździ. Ja w mieście latarki nie używam, bo w mojej wersji niestety brak strobo. A jak pojadę w teren to 60 i 100, 30 za mocno daje do czytania mapy, do oświetlenia drogi za słabo. Inna sprawa, że Bocia czy Solar od grega na miasto, to lekki przerost formy nad treścią :)

A jeszcze inna sprawa, że same procenty nie mówią nic, póki się do nich nie doda mocy latarki.

Napisano

Kolego, niestety bzdury to ty piszesz.

"Dwa najczęściej wykorzystywane tryby" - znaczy się jesteś uśrednionym użytkownikiem oświetlenia rowerowego, statystycznie wykorzystującym te dwa tryby? Wydaje mi się, że to są CO NAJWYŻEJ dwa najczęściej używane tryby przez CIEBIE.

 

Kolega Peter nie pisze bzdur, tylko prawdę.

Wystarczy prześledzić wątki na kilku forach, gdzie są zapytania o tą latarkę i tryby, które wymienił są najczęściej stosowane oraz polecane przez samego konstruktora tego sprzętu- a On raczej wie jakie zastosowanie ma Jego latarka i czym kierują się ludzie decydując się na ten sprzęt.

Peter polecił najbardziej uniwersalne rozwiązanie na rower, zamiast 5 wybranych przez autora tematu+3 ukryte.

Przy takiej ilości obsługiwanie tego sprzętu staje się mało praktyczne.

 

Wszystko zależy tak naprawdę od osobistych preferencji i warunków w jakich się jeździ, aczkolwiek tryby 5/10, 30, 60, 100% są najbardziej optymalne i można je dostosować do każdych warunków.

Swoją drogą musisz jeździć wyłącznie w terenie, bo ja sobie nie wyobrażam użycia trybu 100% na drodze, czy nawet na ścieżce rowerowej, gdzie są inni użytkownicy, a nie zakładajmy, że autor tematu porusza się w takim samym terenie, jak Ty i potrzebny Mu będzie tryb wyłącznie 100%.

Napisano

To i ja wrzuce coś od siebie:

-max 4 tryby normalne i coś ukryte: moon + sos (~50% mocy?)

- pierwszy tryb do czytania mapy i do jazdy po mieście na oświetlonych ulicach max 5%, jeśli więcej to będzie bardzo przeszkadzało w przeczytaniu czegokolwiek na mapie, a także jest światła az nadto do uzytku jako pozycyjne, nawet można dać 2,5% tez sie sprawdzi

-następny tryb 30-40% przydaje sie np na słabo oświetlonej ulicy żeby nikogo za bardzo nie porażać, jak sie powoli jeździ w terenie też starczy

-60-70% do standardowej jazdy po lesie, wertepach gdziekolwiek, tyle wystarczy i basta

-tryb 100% dla szpanu, do bardzo szybkiej jazdy

U mnie dwa ostatnie tryby to 60 czy 70% i 100% i naprawdę za bardzo nie widać różnicy

wg mnie jest to optymalne, greg także jest tego zdania, a i wiele innych osób uznaje taki układ za optymalny

co do trybów ukrytych to wsadzajcie tam co sie podoba i uznacie że może się kiedys przydać

Strobo - kompletna pomyłka, to zostało wymyślone do badziewnych lampek służących właściwie jako pozycyjne w celu oszczędzania energii, przy tej mocy i ilości energii w aku zupełnie bez sensu, na trybie 5% przecież ta latarka poświeci bardzo długo

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...