Lukaszsolo Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 witam więc tak jak w temacie napisałem mam kilka pytań do hamulców hydraulicznych "HAYES Stroker Ryde Comp Hydraulic Disc" 1 jaka jest siła tych hamulców po dotarciu czy będą dobrze hamować ze mną co ważę 103kg? 2 mam te hamulce od 50km i przedni praktycznie nie robi różnicy w hamowania ale tylny trochę lepiej? 3 ile trzeba docierać te hamulce ? 4 i czy klamka hamulcowa powinna chodzić twardo? (bo u mnie chodzi dosyć ciężko) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Tu masz temat o stroker ryde może to pomoże [tarczówki hydrauliczne] Hayes Stroker Ryde - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa 1. Według mnie przy moich 72 kg i tarczy 180mm siła była wystarczająca, do ideału daleko było. Ale powinny dać rade, ja miałem model z 2008. Ty masz pewno nowszy więc może coś poprawili. 2. Zależy jak używasz więcej hamujesz przodem czy tyłem. 3. Nie pamiętam ile moje się docierały, nie miałem wtedy licznika rowerowego. 4. Ogólnie to w tych hamulcach klamka chodzi dość ciężko. Gdyby chodziła miękko i się zapadała do kiery to znaczy że zapowietrzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszsolo Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 a jeszcze jedno jakie klocki hamulcowe są lepsze metaliki czy pół metaliki i jaka jest tego różnica w hamowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Teoretycznie przy metalicznych powinna być większa siła hamowania, ale gorsza modulacja hamulca. Zależy jakiej firmy klocki się zamiennie stosuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Ja ważę 72kg, miałem te hamulce(jako seryjne w rowerze...) i były gorsze niż dobrze ustawione V-brakei... 1. Nie, nie będą nigdy zadowalające >> lepiej kupić najtańszy model shimano który będzie 100 razy silniejszy. 2. Z powodu małej mocy przód ledwo hamuje >> tył można zablokować praktycznie każdym hamulce więc po jakimś dotarciu mogło się trochę poprawić. 3. Do "docelowej" siły docierają się na kilku zjazdach lub po 200-300km normalnej jazdy >> siła raczej się już nie poprawi. 4. Klamka hamulcowa chodzi tak sobie. Hamulce Avida, Formuli, Shimano chodzą dużo lżej. Ale nie wiem co rozumiesz przez twardo >> jest w nich minimalny opór ale jak faktycznie ciężo się zaciska klamkę to coś jest nie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Mam nowy (2011) model, ważę 60kg, jeżdzę all-mountain i rekreacyjnie XC 1. Dotarte i czyste (!) są naprawde bardzo silne, żadne v-ki nie mają startu 2. Bez problemu wyrzuca przez kierownice nie tylko mnie ale też dużo cięższych kolegów 3. Potwierdzam o docieraniu. 4. Działają na pewno lepiej niż wszystkie tektro i niskie modele shimano, nie wiem na jakim szrocie jeździł kolega nademną. Dodam też że na tarczach 180, przy konkretnych i szybkich zjazdach w okolicach bielska, hamulce wykazują bardzo znikomą tendencje do przegrzewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Ja miałem model 2008... może coś w nich poprawili na 2011. Kolega ma 2009 i też zyskały przydomek Hujesów... Za to wiem jak hamują proste i tanie shimano u kolegów i były 100 razy lepsze... o Tektro nie pisz bo to sh*t i też polecam dobre V-brakei(tylko przejedź się na czymś porządnym). btw. Suche i czyste to każde dobrze hamują ale hamulec ma działać też w złych warunkach pogodowych. Może to Ty nie jeździłeś na porządnych hamulcach >> ale Strokery nie mają nawet 1/100 siły Formuli The One(mam je teraz) lub podobnych. Sory ale kilku dalszych znajomych też je kupiło i określiło najgorszymi tarczówkami w tej cenie. Brak modulacji i brak możliwości kontrolowania ich jednym palcem to naprawdę punkty ujemne dla tarczówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
supersam Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Może w nowszych modelach coś poprawili, ale ja mając model z 2008 muszę stwierdzić że były to najgorsze hamulce jakie miałem. Zero modulacji, działanie w systemie on/off, notoryczne przegrzewanie się na zjazdach. Przy tarczach 180 mm siła wystarczająca na wagę 72kg. Obecne hamulce przy tarczach 160mm i mojej wadze około 78kg mają kilka razy więcej siły i bardzo dobrą modulację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Kurcze to jest bardzo dziwne, chyba ze faktycznie model 2011 jest poprawiony. Nie wiem skąd jesteście ale mogę udostępnić mój rower do testu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 A może przypadkiem masz Hayes Stroker Trail??? >>> które są już dużo lepsze przez zastosowanie większych tłoczków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karbeti Napisano 30 Marca 2012 Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Również posiadam H.S.Ryde. Hamowanie tył może być ale przód pożal się Boże. Ważę osiemćdziesiąt kilka kg - jak na te hample to chyba za dużo bo słabo dają rade. Model 2010. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekfpc Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Ja mam model 2009 i też nie jestem zadowolony. Ale najbardziej mi przeszkadza serenada dźwięków przy skręcaniu Jednak może problemy wcześniejszych serii poprawili w modelu Comp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 http://www.rowerymerida.pl/produkt31/matts-trail-300-d-rower-merida.html mam taki rower, w praktycznie seryjnej konfiguracji. No i ja na swoje nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DAMIAN24 Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Morał z tej historii taki, że na 2011 rok zostały one poprawione i powinno być ok. Ale i tak chciałbym zobaczyć jak to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukaszsolo Napisano 7 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 ostatnio jak jeździłem rowerem to po trasie 10-20 km po hamowaniu zostaje na tarczy czarny pasek jak chce to wytrzeć to ciężko schodzi. czy to wina klocków? siła hamowania jest słaba przejechałem już ok 130km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Silver400 Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Miałem tak w przedniej tarczy, odtłuscilem tarcze benzyna ekstrakcyjną (polecam robić to na zewnatrz), a potem jeszcze przetarłem klocki delikatnie drobnym papierem sciernym i tez odtłuscilem. Po dotarciu zylety jak wczesniej. Edit: ja ten czarny pasek (mniej wiecej w centralnej czesci tego co trze) zmyłem zupełnie tą benzyną i chyba tylko to jest gwarnacja sukcesu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karbeti Napisano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Jest taki środek ale osobiście go nie sprawdzałem: http://xtrabike.pl/272/1813,3,,,,,,,,,,,,,,,,,id,1.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekla Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Ja waże 104 kg i moje Hayesy (model 2011) nie dawały rady. Zmienione na XT 2012 i teraz możemy pomówić o hamowaniu, bo z Hayesami to tylko redukowanie prędkości było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karbeti Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 tekla jaki to koszt wymiany kompletnych hampli na XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekla Napisano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 tekla jaki to koszt wymiany kompletnych hampli na XT? Przód i tył, hamulce plus tarcze ICE-Tech oraz adaptory wyszło jakieś 170 funtów. Zakupione w www.rosebikes.de. Chyba najlepsze ceny jak dla mnie (mówię tu o rynku UK). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karbeti Napisano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Troche droga sprawa. Ale za jakość się płaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
solar21 Napisano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 Teoretycznie przy metalicznych powinna być większa siła hamowania, ale gorsza modulacja hamulca. Zależy jakiej firmy klocki się zamiennie stosuje. Raczej odwrotnie. Półmetaliczne szybciej się docierają, hamują lepiej, ale za to szybciej schodzą. Jeśli w góry, sporo zjazdów, to zdecydowanie metaliki. Jeśli raczej jazda XC, to półmetaliki wystarczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolo29er Napisano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Witam. Jako posiadacz Hayesów Dyno Comp (od stycznia 2012) - które montowane są standardowo w rowerze Trek Cobia 29" 2012 (klocki żółte) - chciałbym wtrącić swoją opinię. Ważę 110 kg + waga roweru + różne akcesoria wychodzi ponad 130 kg... A mieszkam w podgórskim terenie, więc nie ma w okolicy prostej równej drogi... - Tarcze 6 cali standardowo zamontowane w tym rowerze sa zbyt małe (przynajmniej z przodu) - i mimo że siła hamowania jest nawet znośna, to grzeją się tak że przy niektórych zjazdach czuć smród palonej okładziny. Niestety jak sie zagrzeją to hamowania zero... (przykladowo ostatnio jechałem krętym zjazdem 2 kilometry i 180m w dól, więc nie tak ostro... na koniec to prawie zelówkami musiałem hamować) - Czas docierania - u mnie dopiero po okolo 100 km bylo ok (tak, odtluscilem je specjalnym preparatem do tarcz) - z czego 1/3 to zjazdy. Pozatym problemy z wycentrowaniem oraz zacinającym sie tłoczkiem hamulcowym. Dopiero zdjecie mechanizmu i "rozruszanie" tloczka rozwiazalo problem. - Są dosyć głośne podczas mocniejszego hamowania (charakterystyczny turkot) - Dozowanie siły hamowania ok - wszystko z czuciem - rower nie staje dęba - Praca manetek nieco gumowata - choć są twardsze niż v-brake - Obecnie przejechane mam okolo 300 km na rowerze - pogoda nie dopisała - a klocki przednie wygladają w 1/5 zużyte... Podsumowanie - w poprzednim rowerze V-brake i na klockach "czewonych z Decathlonu" hamowanie bylo prawie tak samo skuteczne jak w tych dyno-compach, ale nie mialy fadingu. Więc Hayes Dyno Comp z tarczami 160mm tylko na lekki teren i lekką osobę. Teraz zamówiłem tarczę 8 cali na przod - zamienię, potestuje i dam znać - tarcza 160 na tyl powinna byc ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zahas Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 Użytkuję te hamulce (moje Ryde pochodzą z 2011) i mam o nich bardzo złe zdanie. Siła hamowania jest bardzo przeciętna - dobre V-ki są dużo mocniejsze. Do tego ten model jest bardzo awaryjny - sam borykałem się z cieknącym tłoczkiem (wymiana uszczelek i tłoczka). Teraz mam problem miękkiej klamki i braku hamowania mimo że hamulec wygląda na odpowietrzony. Zamierzam pozbyć się tych pseudo-hamulców co i tobie doradzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartolo29er Napisano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2012 Dziś walczyłem ze zmianą tarczy w Dyno Comp na większą: 6 na 8 cali (pisze o nich bo są niemal identyczne jak ryde comp) i gdybym wiedział ile z tym roboty to chyba bym w shimano zainwestował Założenie tarczy i dystansu na posta to pikuś - kilka minut łącznie ze zdjęciem koła a potem zaczynają się schody: - zasadniczym problemem są zawieszające się /ciężko chodzące/ tłoczki (jeden nie chciał odbijać na sprężynie - dopiero po kilkukrotnym ściąganiu mechanizmu i klocków ze sprężyną działa w miare ok) ale dalej leciutko trą. Stara tarcza była bardziej starta i wydaje mi się że klocki muszą się uleżeć do nowej pozycji... - ale na plus - tarcza się mniej grzeje - a skuteczność hamowania podobna jak dotarte 6 cali więc obiecująco... Pozostaje je jeszcze dotrzeć ale to w weekend pojadę na kilka zjazdów. Pytanie - do posiadaczy Hayesów - jak to z tłoczkami u was? czy z przebiegiem tłoczki zaczynają lepiej chodzić? (ja niecałe 400 km mam - ale sporo zjazdów) Bo ja najpierw walczyłem z tyłem (od nowości) - teraz się dorarły i jest ok. Ale przód chodził na starej tarczy perfekt a po zmianie to jakiś kosmos... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.