PauL605 Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Co sądzicie o zmianach ? Czy nie jest to czasem pójście w ślady za Cykloturem ? Coraz więcej minusów u mnie zaczynają zbierać... Nie będę wspominał o "gwarancji najniższej ceny" która jak widać kilka tematów niżej była wielką fikcją... Teraz likwidacja/zmniejszenia progów rabatowych... Zbierałeś rabat przez kilka lat a teraz dziękujemy-nie kupujesz to Ci go zabieramy. Karta Stałego Klienta 2012 Drodzy klienci. W 2012 roku postanowiliśmy wprowadzić zmiany w zasadach dot. kart stałego klienta. Zależy nam, aby klienci mogli szybciej korzystać z profitów jakie niesie za sobą nasz system lojalnościowy. Aby maksymalnie uprościć zasady działania programu zredukowaliśmy istniejące dotychczas 6 progów rabatowych zastępując je 3 progami, które wyglądają następująco: od 1000zł do 1999,99 zł - 2% od 2000zł do 2999,99 zł - 4% od 3000zł - 6% Do ww. rabatów w dalszym ciągu doliczamy rabat na producenta oraz na grupy towarowe. Drugą istotną zmianą jest czas za jaki będziemy zliczać wartość zakupów dokonanych w naszym sklepie. Dotychczas termin ten był nieograniczony, a z początkiem 2012 roku wprowadzamy ograniczenie do 1 roku kalendarzowego. Zmiana grupy rabatowej na wyższą będzie weryfikowana i zmieniana raz w miesiącu, do 3-go każdego miesiąca za poprzedni miesiąc. Na koniec roku 2012 zweryfikujemy wszystkie zakupy dokonane w roku 2012 i jeśli poziom obrotów uzyskany przez klienta wskazywałby, że wg nowych zasad powinien kwalifikowałby się do niższej grupy rabatowej, obniżymy rabat, ale maksymalnie o jeden próg wg nowej skali. Przykład to klient, który miał rabat 6%, ale w 2012 nie dokonał żadnych zakupów będzie miał obniżony rabat do poziomu 4%, a nie do zera. Utrzymane zostają „Gwarancja Najniższej Ceny” i powiązane z nią alerty cenowe oraz nasze akcje sezonowe na grupy towarowe np.: odzież, buty, itp. Mamy nadzieję że nowy system rabatowy przypadnie Państwu do gustu: jest mniej skomplikowany, a najwyższy rabat można uzyskać już za zakupy o wartości połowy tego co wcześniej. Nasza oferta w roku 2012 nadal będzie się rozszerzać i liczymy, że nie będą mieli Państwo problemów ze zrealizowaniem swoich rowerowych marzeń, czego Państwu i sobie życzymy. Pozdrawiamy, załoga CentrumRowerowe.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pimbarian Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Co sądzicie o zmianach ? Czy nie jest to czasem pójście w ślady za Cykloturem ? Coraz więcej minusów u mnie zaczynają zbierać... Nie będę wspominał o "gwarancji najniższej ceny" która jak widać kilka tematów niżej była wielką fikcją... Teraz likwidacja/zmniejszenia progów rabatowych... Zbierałeś rabat przez kilka lat a teraz dziękujemy-nie kupujesz to Ci go zabieramy. Hej, Do tej pory bylem bardzo zadowolony z zakupow i jakosci obslugi w tym sklepie ale.... nie lubie jak ktos traktuje mnie jak idiote nie potrafiacego liczyc i logicznie myslec. Rozwalilo mnie stwierdzenie: Zależy nam, aby klienci mogli szybciej korzystać z profitów jakie niesie za sobą nasz system lojalnościowy. po czym dodano taka informacje: istniejące dotychczas 6 progów rabatowych zastępując je 3 progami, które wyglądają następująco: od 1000zł do 1999,99 zł - 2% Czyli aby SZYBCIEJ skorzystac z rabatow musze wydac 1000PLN zamiast 500PLN! Rozumiem ze jest kryzys, wysokie kursy walut itp. i musicie podniesc ceny. Prosilbym tylko wlasciciela tego sklepu aby traktowal ludzi powaznie a nie mial ich za polglowkow ktorzy pokonczyli szkoly dzieki amnestii Giertycha. Pozdrawiam, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koen Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Uzbierało się zbyt dużo stałych klientów z dużymi rabatami więc trzeba wyzerować konta A na poważnie - nie podoba mi się. Kupuję regularnie ale nie na takie kwoty żeby utrzymać rabat wg nowych zasad, więc na pewno zacznę częściej wybierać lepsze oferty konkurencji. Te rabaty w CR to i tak w wielu wypadkach mydlenie oczu bo ceny są wysokie i nawet z wliczonym rabatem jest drożej niż u konkurencji (czasem nawet CR wystawia dany produkt taniej na allegro niż w sklepie), więc zgłoszenie alertu cenowego ma większy sens niż pseudo rabat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 A kto kupuje co roku w jednym sklepie części za 1000 i więcej złotych? Uważam się za pasjonata ale tyle nie wydaję, bo była by to sztuka dla sztuki a nie efekt zużycia danej części czy chęć wymiany na wyższy model. Życzę powodzenia z takimi zmianami i pomijam już fakt, że obsługa znacząco się pogorszyła od czasu kiedy zaczynaliście biznes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 9 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 mając w cykloturze 12% kupowałem tam sporo rzeczy dla siebie i znajomych. Po rewolucjach rabatowych i przecenie połowy asortymentu nie kupuję nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 OIDP to cyklotur po nagłośnieniu sprawy zaczął się wycofywać z niektórych zapisów, ale ciężko się odkręca takie akcje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Ja mam najwyższy rabat w centrumrowerowym i na tych zmianach na pewno stracę. Przez system rabatowy byłem niejako przywiązany do tego sklepu, jak stracę rabat to zostanę znowu wolnym klientem . Będę mógł kupować gdzie się da. Do tej pory jak w centrum było kilka złotych drożej to i tak tam kupiłem, teraz wybiorę tam gdzie jest zdecydowanie najtaniej. Gratuluje podejścia i życzę żeby wam się noga na tych zmianach wykręciła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavvel Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Przeor, myślę, że nie tylko Ty i nie tylko osoby o najwyższym rabacie tak będą robić. Ale nie oszukujmy się, życie nie lubi próżni, część kupujących odejdzie, część nie, ktoś wróci, bo kupi jednak taniej, przyjdą nowi... Na firmach mówienie, że mają w d... starych klientów nie robi wrażenia. Bo mają to w d... ;P Pozostanie tylko niesmak. Szkoda, że nasze rodzime firmy nie umieją poszanować swojego klienta. Brak jest myślenia strategicznego, długodystansowego. P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Cieszę się, że spore zamówienie w cr zrobiłem jeszcze przed zmianą.Myślę, że mimo sporej części klientów którzy wybiorą inne sklepy, część zostanie, część przyjdzie, a trzecia część np. ja będzie tam kupowała tylko produkty, które są ciężkie do dostania np. na allegro.Po za tym tak, jak Koen napisał cr wystawia na allegro rzeczy taniej niż w sklepie, bo uwzględniają rabat.Kpiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mess Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Ja mam najwyższy rabat w centrumrowerowym i na tych zmianach na pewno stracę. Przez system rabatowy byłem niejako przywiązany do tego sklepu, jak stracę rabat to zostanę znowu wolnym klientem . Będę mógł kupować gdzie się da. Do tej pory jak w centrum było kilka złotych drożej to i tak tam kupiłem, teraz wybiorę tam gdzie jest zdecydowanie taniej 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Po raz trzeci centrumrowerowe mnie rozczarowało. Więcej z ich usług nie skorzystam, przestali być dla mnie konkurencyjni - polityka niektórych firm zaskakuje, chociażby nawet podejście w temacie o karbonowy.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 No cóż... właściciele sklepu centrumrowerowe.pl kolejny raz udowadniają, że mają swoich klientów głęboko w d...e. Może warto informować sklepy internetowe, że na forach internetowych powstają wątki na ich temat, to może w końcu zrozumieją, że to klienci są dla nich, a nie oni dla nas. Z drugiej strony, dzięki takiej polityce, robi się miejsce dla mniejszych sklepów oferujących konkurencyjne ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 10 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Może warto informować sklepy internetowe, że na forach internetowych powstają wątki na ich temat, Myślisz, że nie czytają for? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Zapewne czytają, choć patrząc na ich politykę mam wątpliwości czy rozumieją co klienci* o nich piszą *w tym przypadku to byli klienci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Drodzy Koledzy! Nie wiem skąd to poruszenie. Sklep to nie instytucja charytatywna. Chodzi o zysk a nie altruizm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przeor Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Dokładnie, chodzi o zysk. Jeżeli o mnie chodzi, to jak stracę rabat to do zysku się raczej nie dołożę, z prostego powodu, oferty innych sklepów będą lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Lutego 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Może warto informować sklepy internetowe, że na forach internetowych powstają wątki na ich temat, Ten konkretny sklep wie http://www.forumrowerowe.org/topic/80603-sklep-centrumrowerowe-oferta-na-2011/page__hl__centrumrowerowe__fromsearch__1 Niezależnie od tego i tak sklepy będą stały po drugiej strony barykady- mają nieco inne priorytety niż my,klienci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Drodzy Koledzy! Nie wiem skąd to poruszenie. Sklep to nie instytucja charytatywna. Chodzi o zysk a nie altruizm. A klient to nie baran, którego należy doić z każdej strony. Dopóki wszyscy będą myśleć jak Ty, to niestety ale sklepy z czystym sumieniem będą z nas robić baranów tak jak to robi centrumrowerowe.pl Ja natomiast mam inny pomysł. Pomóżmy małym sklepom zaistnieć zwiększając dzięki temu konkurencję na rynku. Wystarczy tylko, w przypadku pozytywnie zakończonej transakcji, napisać kilka zdań o sklepie na tutejszym forum lub założyć nowy temat na forum z nazwą sklepu w tytule, gdzie każdy będzie mógł wpisać kilka słów odnośnie swoich doświadczeń z danym sklepem. Pomoże to też nam, bo często boimy się robić większe zakupy w mało znanym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 A klient to nie baran, którego należy doić z każdej strony. Dopóki wszyscy będą myśleć jak Ty, to niestety ale sklepy z czystym sumieniem będą z nas robić baranów tak jak to robi centrumrowerowe.pl Mamy wolny rynek, dlatego nie wiem skąd to poruszenie i oburzenie. Nikt nikogo nie zmusza do zakupów w danym punkcie. Oferta nie odpowiada - idę do innego sprzedawcy. Proste. Pomóżmy małym sklepom zaistnieć zwiększając dzięki temu konkurencję na rynku. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Im większa firma i większy poziom obsługi, tym wyższe koszty prowadzenia takiego biznesu, nowe problemy. Zysk albo nadrabia się wysokimi cenami, albo dużym obrotem. Niskie ceny można zaproponować jedynie mając odpowiednio duży obrót, bo producenci i hurtownicy nie są zainteresowani handlem na sztuki... Bardzo wiele małych firm upada z powodu, że nie są w stanie poradzić sobie z logistyką i dużą ilością zamówień. Działają dobrze, dopóki pracują w niej 1-2 osoby, potem wszystko się wali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Mamy wolny rynek, dlatego nie wiem skąd to poruszenie i oburzenie. Nikt nikogo nie zmusza do zakupów w danym punkcie. Oferta nie odpowiada - idę do innego sprzedawcy. Proste. Masz rację, to bardzo proste. A skąd to poruszenie? Ten wątek oraz wątek "centrumrowerowe - alert cenowy to ściema" http://www.forumrowerowe.org/topic/104372-sklep-internetowy-centrumrowerowe-alert-cenowy-to-sciema/ ułatwiają potencjalnemu klientowi wybór sklepu. Rower i sprzęt rowerowy to dla niejednego poważna inwestycja więc płacąc grube pieniądze chcemy być obsłużeni na poziomie a nie czuć się jak kolejny idiota do nabicia portfela sprzedawcy. Niestety centrumrowerowe.pl wprowadzając nowe zasady rabatów myślą, że mają do czynienia z idiotami, którzy nie potrafią myśleć i liczyć. Zgodnie z tym co napisałeś: chcę by ze mnie robiono idiotę - kupuję w centrumrowerowym.pl nie chcę - kupuję u konkurencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 W Polsce świadomość klientów odnośnie cen, poziomu obsługi, czy należnych praw jest stosunkowo niska. Właściciele sklepów często dopiero rozwijają swoje firmy, toteż interesuje ich perspektywa krótkoterminowa i nie zważają na dalekosiężne konsekwencje, gdyż zwyczajnie ich firm za kilka lat może nie być na rynku. Należałoby zarocjonalizować swoje oczekiwania odnośnie sklepów rowerowych. Celem większości właścicieli jest maksymalizacja zysków krótkookresowych. Nie ma co lamentować nad tym, bo tak jest, było i raczej przez jakiś czas będzie. Do czego ja zachęcam to uprzykrzenie życia sklepom, które postępują wbrew naszym oczekiwaniom. Poprzez bojkot, nagłaśnianie, mamy szansę sprawić, że obroty spadną, co skłoni właścicieli do uwzględniania naszych racji. To jest niejako wojna pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Na budowanie długotrwałych relacji przyjdzie jeszcze czas. Przyjdzie wtedy, kiedy będzie to opłacalne. Dziś najwyraźniej nie jest. A żeby tak było, musimy "gnębić" sprzedających. Interesy są dość sprzeczne na dzień dzisiejszy, choć wkrótce być nie muszą. Pozdrawiam, Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montell81 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisałeś EpicPoznan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Celem większości właścicieli jest maksymalizacja zysków krótkookresowych. W przypadku gdy na rynku jest bardzo duża konkurencja i przyjmujesz strategię, że walczysz ceną - nie masz szans inaczej rozwinąć działalności niż poprzez zysk krótkoterminowy. Niestety tak działa duża część małych firm i średnich firm handlowych. Poprzez bojkot, nagłaśnianie, mamy szansę sprawić, że obroty spadną, co skłoni właścicieli do uwzględniania naszych racji. To jest niejako wojna pomiędzy kupującymi a sprzedającymi. Przeceniasz udział stałych klientów w rynku. Przyznajcie się. Ile miesięcznie wydajecie na rower i rzeczy około rowerowe? 500, 1000, 2000 PLN? W momencie gdy na rynku są setki tysięcy drobnych klientów, można sobie pozwolić na nie dbanie o stałego, bogatego klienta. Być może ktoś właśnie taką kalkulację zrobił, że rabaty przy zamówieniach od 500 PLN się nie opłacają, gdyż nie odnoszą zamierzonego skutku. Występuję z trochę dziwnej pozycji. Bynajmniej nie chcę bronić sklepu (mimo że mam o nim dobrą opinię). Stałem jednak przez jakieś 4 lata po drugiej stronie barykady (aczkolwiek jako pracownik, a nie właściciel, produkcja i sprzedaż elektroniki), więc liznąłem trochę tematu handlu detalicznego od kulis. Montell81, Ciebie chyba bardziej zabolała sama forma ogłoszenia zwiększenia progów rabatów niż sam fakt. Nie wiem jakie były rabaty poprzednio, ale 2% z 1000 PLN, to ledwie co na kufel dobrego piwa starczy. Jak będzie, wolny rynek pokaże. Podejrzewam jednak, że próba bojkotu Centrumrowerower.pl, spełznie na niczym, gdyż nawet bez rabatów mają całkiem niezłe ceny i wywiązują się z oferty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EpicPoznan Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Masz rację, szybkiego efektu się nie spodziewam. Ale edukując ludzi powoli będziemy to zmieniać No i koszt pozyskania nowych klientów też będzie rósł. Nie wszyscy korzystają okazji jak część z nas ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa23 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 Jak będzie, wolny rynek pokaże. Podejrzewam jednak, że próba bojkotu Centrumrowerower.pl, spełznie na niczym, gdyż nawet bez rabatów mają całkiem niezłe ceny i wywiązują się z oferty. Pewnie, zresztą rabaty w ostatnim okresie i tak były fikcją, bo niwelowały je "ceny promocyjne" na najbardziej chodliwe części (a wydaje mi się, że kilka lat temu inaczej to wyglądało). Mówiąc szczerze o "bojkocie" i "wywieraniu wpływu" na CR - dorobiłem się max rabatu, ale wzrostu poziomu lojalności to u mnie nie wywołało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.