Skocz do zawartości

[2000zł] MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i zwracam się do Was z prośbą. Problem polega na tym, że jestem kompletnym amatorem w sprawach rowerowych, a chciałbym zakupić sobie jakiś rower górski w cenie nieprzekraczającej 2000-2300 zł. Jestem chudy, ważę 62 kg i mam 1,75 m wzrostu. Takim rowerkiem chciałbym jeździć głównie po mieście, ewentualnie 5-10 kilometrowe przejażdżki za miasto, czasem wypad do lasu. W moim mieście (małe- Końskie) są aktualnie 2 sklepy z nowymi rowerami - Kross i Author. Z używanymi są 2 komisy z czego w 1 sprowadzane są rowery z Niemczech, ale tutaj nie mam pewności co do tego, bo jako że się nie znam chyba nie będę potrafił ocenić jakości roweru co do jego ceny. Przyznam się, że póki co interesowałem się rowerami ze sklepu Kross, sprawa wygląda tak, że można zamówić rower jaki się tylko zechce z gazetki krossa z internetu. Authora rowery pozostawiłem, bo z opinii użytkowników w internecie wyczytałem że nie warto, nie wiem na ile to prawda- skorygujecie. Więc z gazetki krossa póki co spodobały mi się Hexagon X9, level A3 i A4, bo te rowery 29" są chyba dla troszkę wyższych ludzi, no i do jazdy bardziej dystansowej niż takiej przejażdżek. I tutaj pada pytanie który z nich do moich kryteriów pasuje najbardziej, a może który z oferty krossa byłby lepszy? Może z authora? mogę się zorientować, a na pewno będę jeszcze odwiedzał te komisy z używanymi, jeśli coś fajnego znajdę to będę pytał. Z góry dziękuje, czekam na odpowiedzi :))

Napisano

Dla kolegi rama 17,5''-18'' Jeśli się nie znasz na rowerach, to lepiej nie szukaj na własną ręke używki, np. poproś o pomoc doświadczonego kolegę..

Wracająć do tematu, myślę że najtaniej jest rower zakupić przez internet, a przy okazji na miejscu masz serwis Kross'a.

Za tą kwotę, raczej nie znajdziesz lepszej oferty:

http://pmbike.home.pl/pl_PL/p/KROSS-LEVEL-A6-V-BRAKE-2011/157?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-03&utm_content=157

Napisano

Niestety, ale rowery są z www.kross.pl

;/ ta cena rzeczywiscie swietna, gdybym miał mozliwosc to bym sie nie zastanawiał.

Napisano

o to chodzi że nie mogę, bo rowerów w serwisie nie ma takich jak w gazetce, składam zamówienie który rower z gazetki krossa chce i mi przychodzi, ale wtedy po zapłaceniu zaliczki juz raczej go biore, bo zaliczki przeciez nie zwróci sklep.

dlatego nie wiem ktory bo level a3- level a4-hexagon x9 <-- czym one się róznią i na co patrzec najlepiej

Napisano

Do twojej jazdy ten będzie dobry: http://www.mudserwis...ake-p-1395.html wszystkim go polecam :P, ale ciężko A6 za tyle znaleźć. Jeśli głównie miasto i te 5-10km przejażdżka, a ten las to takie utwardzone drogi pokonywane z niedużą prędkością to cross również może być dobrym wyborem.

 

Hexagony mają bardziej komfortową geometrię tzn bardziej wyprostowaną sylwetkę się na nich przyjmuje. Tobie do takiej jazdy bardziej hexagony by chyba popasowały, Co do osprzętu to A6 wyższa półka od X9.

Napisano

głównie jazda po drogach, ale czasem i trudniejsze powierzchnie, w tym sęk, że teraz z gazetki trzeba patrzeć na ceny z kross.pl bo oni sciagaja rowerki tylko stamtad, a z mało istotnych powodow mysle, muszę kupować w sklepie z mojego miasta. a level a6 v-brake kosztuje 2,5k na stronce krossa, więc jednak troche za dużo;/

to stronka do rowerków z krossa z 2012 roku: http://www.kross.pl/pl/rowery/gorskie

Czyli na podstawie Twojej wypowiedzi Hexagon.

edit: a hexagon kontra level a4?

ewentualnie czym się różni level a3 od a4? bo ten a3 mi sie wizualnie bardziej podoba, ale wydaje mi sie ze zdjec na stronce troche niższy?;D

Napisano

Skoro musisz...

 

A3 vs A4 to A4 ma lepsze przerzutki tył i przód, kasetę, łańcuch i korbę - wszystko o jedną klasę/stopień - w sumie to różnicę będziesz odczuwał w przerzutkach, manetki niby ta sama klasa ale w A4 chyba nowsze więc teoretycznie działają lepiej. Jeśli ci się podoba A3 (tak jak mi zresztą :laugh:) to spokojnie bierz A3, same przerzutki jak będziesz potrzebował lepsze to za te 200 zł zaoszczędzone kupisz sobie lepsze niż w A4. Kaseta korba i łańcuch to w A4 natomiast większa trwałość ale myślę że i tego napędu z A3 nie zajeździsz zbyt szybko. Rama ta sama tylko malowanie inne.

 

Najlepiej jakbyś w tym sklepie przejechał się/ siadł na jakimkolwiek hexagonie i na jakimś levelu A2, A3 albo A4. Wtedy poczułbyś różnicę w pozycji i jeździe. Osprzętowo to Hexagon X9 jest prawie jak A3 - w jeździe różnicy nie powinno być.

 

Na stronie Krossa A6 kosztuje 2899 :whistling:

Napisano

No tak, tylko że nie chcę dokładać potem do tego roweru ponownie, bez zmieniania podzespołów wybrałbyś a4? jest jeszcze opcja żeby kupić np. a4 z roku 2011, czym one się róznią od 12stek?

Napisano

Szczerze mówiąc nie znam się na Levelach, ale gdybym miał taki budżet jak Ty, wybrałbym A6 V-Brake 2011 (zakup przez intenet za około 1930 z przesyłką).

Na wstępie napisałeś, że zamierzasz jeździć głównie po asfalcie i utwardzonych ścieżkach leśnych (zero poważnych wypadów w góry). Tak więc polecam Ci rower typu crossowego, na których bez problemu przemierzysz 100 km zbytnio nie męcząc się (na Levelu 50 km może być dla Ciebie prawdziwą męką). Tak więc jeśli chcesz rower do jazdy (nie koniecznie chodzi tu o szpan przed innymi) wybierz crossa.

 

Z crossów polecam:

Kellys Axis 2012

http://www.flowerbike.pl/product-pol-13041-Rower-crossowy-Kellys-Axis-Black-2012.html

Kross Evado 3.0

http://www.flowerbike.pl/product-pol-15234-Rower-crossowy-KROSS-Evado-3-0-2012-Meski.html

Kross Evado 2.0

http://www.motoland.rybnik.pl/produkty/produkt/209/Kross-Evado-2-0.html

 

Jeśli chciałbyś trochę pobawić (zrobić parę modyfikacji) - Kands Maestro 2012

http://allegro.pl/cross-kands-maestro-shimano-alivio-2012-extra-i2241556311.html

Napisano

ze względu na co będę meczył się jeżdząc levelem? więc mimo moich wcześniejszych przekonań, zadam pytanie, czy kupując ze stronki pmbike rower będzie miał gwarancje i czy przychodzi w częsciach (musze go sam złozyc?:D

Napisano

Jeżdżę na A4 tyle że starej- jeszcze na dobrym osprzęcie. Jak masz cyklozę to zabawa zaczyna się od deore :) - obecnie w krossach to A6.

Rowery najczęściej przychodzą z odkręconą kierownicą i kołami, no i wszystko trzeba wyregulować, podokręcać. Jak masz chęci, narzędzi tego robić to przykręcasz koła i prowadzisz do serwisu tam wezmą za to nie więcej niż 20 zł.

 

W crossach masz wygodniejszą pozycję - na długich trasach plecy i d... się tak nie męczą i cieńsze oponki. Jazda góralem 20 km/h to coś jak jazda crossem 24 km/h - takie same zmęczenie, tętno. Też ci crossa polecam :thumbsup: jazdę po lesie trzeba lubić.

 

Rowerus z tym 50km z prawdziwą męką vs 100 bez problemu to przesada lekka :) Pozdro z Zamojszczyzny :)

Napisano

Dla kolegi rama 17,5''-18'' Jeśli się nie znasz na rowerach, to lepiej nie szukaj na własną ręke używki, np. poproś o pomoc doświadczonego kolegę..

Wracająć do tematu, myślę że najtaniej jest rower zakupić przez internet, a przy okazji na miejscu masz serwis Kross'a.

Za tą kwotę, raczej nie znajdziesz lepszej oferty:

http://pmbike.home.p...utm_content=157

 

A może tak by się dowiedzieć jeszcze długość nogi ? Bo ja mam 179cm wzrostu i mi 20 pasuje ..Dlatego, że nogę mam ok 87 cm.. Tak więc nie tylko wzrost się liczy, tylko długość nogi. A to czy chcę większy czy mniejszy ( oczywiście w jego rozmiarze ) to jego wybór..

Napisano

gdybym wiedział co to cykloza?:D nie potrafie odnalec w sieci...

długość nogi- mierzyłem do krocza ( nie wiem jak powinienem) - 93 cm

Napisano

Jeździsz na rowerze kilkanaście/ kilkadziesiąt lat jednak pewnego dnia siadasz na rower i czujesz emocje, przypływ adrenaliny, zadowolenie po przejechaniu długiego dystansu. Coraz bardziej się wciągasz, jeździsz tak często jak możesz, w zimie nawet gdy uprawiasz inne sporty ciągnie cię do roweru.

To jest właśnie cykloza :)

 

Do spodu krocza się mierzy.

Napisano

gdybym wiedział co to cykloza? :D nie potrafie odnalec w sieci...

długość nogi- mierzyłem do krocza ( nie wiem jak powinienem) - 93 cm

No to z pewnością 17,5 to lekka przesada... Radziłbym Ci tylko i wyłącznie przymierzać. Generalnie to w Google jest kilkanaście Tabel, a każda inne podaje wymiary, To ja sam już nie wiem...

Napisano

najpierw potrzebna mi będzie decyzja, której nie mogę podjąć, ciężko sie zdecydować. Wiem póki co tyle:

wizualnie podoba mi się najbardziej level a3, ale ma mniej biegów niż hexagon x9 i level a4, level a4 jest najlepszy z nich. levelami jezdzi sie sportowo, sylwetka bardziej pochylona, a hexagonem rekreacyjnie, bardziej wyprostowana. ale co do sylwetki to mam mozliwosc przejechania się rowerami kolegi level a2 i hexagon v5, a chyba serie mają podobne geometrie. pomocy grr;d

to tej cyklozy raczej nie mam i nie zapowiada sie.

Napisano

Nie patrz na ilość biegów. To ma znaczenie najbardziej przy wymianie części a nie w jeździe.

Nie wiem dokładnie, A2, A3 i A4 z jednych roków mają te same ramy, Z niektórymi hexagonami jest podobnie, ogólnie serie, oprócz wyższych leveli są podobne tak jak mówisz.

Przejedź się tymi rowerami i jeszcze i pójdź do jakiegoś sklepu przejedź się. Geometria ramy i pozycja jest najważniejsza.

Możesz jeszcze pójść do sklepu i się jakimś crossem (twoi koledzy pewnie nie mają a szkoda bo to dobre rowery do miasta) przejechać - dużo lżej.

Napisano

moi koledzy ogółem rowerów markowych nie mają. jeśli chodzi o tą jazde w sklepie to rowery w sklepie z którego będę kupował są ale stare modele i to mały wybór. generalnie zamawia się i cena jest o 10% mniejsza niż katalogowa z kross.pl. W sumie lepsze to niż nic.;p

Napisano

Na pewno o kupowaniu rowerów które ten sklep ma na stanie nie będę nawet myślał, ponieważ widzę od ilu lat stoją one i w jakich warunkach, często na deszczu po prostu, na niektórych jest już rdza i generalnie już zaniedbane. Dlatego nie wchodzi to w gre;p

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...