Skocz do zawartości

[Odrestaurowanie]ZZR Huragan


noode

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

W dniu wczorajszym stałem się szczęśliwym nabywcą roweru ZZR Huragan, który nie był używany od około 10 sezonów.

Rower ten należał do mojego Ojca, dlatego też mam do niego wartość sentymantalną i zdecydowałem się go odrestaurować.

 

Rower po odebraniu wyglądał wczoraj tak:

 

zdjcie0689huo.th.jpg

 

Po przywiezieniu go do siebie, postanowiłem odkręcić rzeczy, które nie będą mi potrzebne, czyli:

-Uchwyt na bidon

-Światła tył i przód

-Dynamo

-Przedni błotnik

-Dzwonek

-Bagażnik

 

Zdjąłem też skórzane siodełko, które postanowiłem wyczyścić i natłuścić.

 

Rower po tych czynnościach wyglądał tak:

 

zdjcie0693.th.jpg

 

Nie wiem ile lat ma model, który posiadam, ale oprócz obręczy i pedałów, wszystkie części są oryginalne i posiadają napis ZZR.

 

Udałem się dziś do serwisu rowerowego, by dowiedzieć się jakie są koszty najpotrzebniejszych części, czyli:

 

-Opony Kenda 27 1 1/4 25zł za sztukę (nie wiem jak wyglądają i czy są dobre)

-Dętki 11zł sztuka

-Owijki od 30zł

-Łańcuch od 25zł

 

Nie wiem w jakim stanie są: suport, wianki, kaseta, koła, klocki hamulcowe i na czego wymianę powinienem się jeszcze nastawić.

Jakieś rady?

 

W serwisie powiedzieli mi, że przegląd kosztowałby mnie wraz ze smarowaniem 120zł, więc zdecydowałem się, że wszystko zrobię sam.

 

Chciałbym również wypiaskować i polakierować rower na wzór tego z obrazka, tylko, że napis byłby oczywiście Huragan :)

 

dsc06647w.th.jpg

 

Jednak dzwoniąc po Olsztyńskich lakiernikach, ceny wahały się między 200 a 500zł za samo lakierowanie,

więc zdecydowanie taka opcja odpada, gdyż czytałem na forum, że ludzie robili piaskowanie wraz z podwójnym lakierowaniem za 50zł, ja mógłbym zapłacić max 100zł.

 

Co sugerujecie, bym zrobił lub wymienił w rowerze?

Chciałbym go zacząć użytkować jak najszybciej, rower służyłby mi rekreacyjnie, chciałbym by jeździło się nim jak najprzyjemniej (trasy około 20-30km)

 

Czekam na wasze opinie i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

 

Chyba jestem zmuszony wymienić tylną kasetę i suport, co proponujecie, za rozsądną cenę?

 

Doczytałem się na obręczach napisów 630x20 na przedniej i 630x18 na tył, co oznaczają te napisy i czy są odpowiednio dopasowane do roweru?

 

Dodam jeszcze, że tylne koło wraz ze szprychami wygląda na aluminiowe Czeskiej firmy Remerx, a przód to stal chromowana, bez nazwy firmy.

 

Przed chwilą, przy próbie zdjęcia starego łańcucha, zauważyłem, że posiada on napisy ZZR, najwidoczniej Ojciec od nowości go nie zmieniał <szok> Niestety nie mogę znaleźć złączki by go zdjąć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

 

Chyba jestem zmuszony wymienić tylną kasetę i suport, co proponujecie, za rozsądną cenę?

 

Doczytałem się na obręczach napisów 630x20 na przedniej i 630x18 na tył, co oznaczają te napisy i czy są odpowiednio dopasowane do roweru?

 

Dodam jeszcze, że tylne koło wraz ze szprychami wygląda na aluminiowe Czeskiej firmy Remerx, a przód to stal chromowana, bez nazwy firmy.

 

Przed chwilą, przy próbie zdjęcia starego łańcucha, zauważyłem, że posiada on napisy ZZR, najwidoczniej Ojciec od nowości go nie zmieniał <szok> Niestety nie mogę znaleźć złączki by go zdjąć :/

Na kasetach się zabardzo nie znam.

Co do łańcucha jeśli masz zamiar i tak dać nowy proponuję poprostu przeciąć szlifierką ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kasetach się zabardzo nie znam.

Co do łańcucha jeśli masz zamiar i tak dać nowy proponuję poprostu przeciąć szlifierką ;)

 

Mieszkam na stancji i nie posiadam w swoim asortymencie szlifierki ^^ Łańcuch oczywiście kupię nowy, coraz bardziej zastanawiam się, czy nie przerobić tego roweru, póki co na "Ostre Koło" a oryginalne części wyczyścić i schować by się nie niszczyły... Wiecie może jaki byłby koszt i co trzeba kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam na stancji i nie posiadam w swoim asortymencie szlifierki ^^ Łańcuch oczywiście kupię nowy, coraz bardziej zastanawiam się, czy nie przerobić tego roweru, póki co na "Ostre Koło" a oryginalne części wyczyścić i schować by się nie niszczyły... Wiecie może jaki byłby koszt i co trzeba kupić?

na pewno piaste, jak chcesz pochować części to na pewno korbe i suport, łańcuch .

a tak wogóle to czekam na zdjęcia starej szosy od kolegi którą będę rememontować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno piaste, jak chcesz pochować części to na pewno korbe i suport, łańcuch .

a tak wogóle to czekam na zdjęcia starej szosy od kolegi którą będę rememontować ;)

 

 

Spoko, jeszcze się zastanowie nad tym ostrym :)

 

Mam pytanie odnośnie kół, bo jednak będę wymieniać i mam dylemat czy kupić 27 czy 28?

Dodatkowo dowiedziałem się, że mogę maksymalnie wziąć wolnobieg 6 biegowy i chcę kupić przerzutkę SHIMANO RD-TZ50 TOURNEY z hakiem.

 

Widzę, że małe zainteresowanie tematem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=4127&postdays=0&postorder=asc&start=0

Tutaj masz trochę o podobnej tematyce. No i popatrz na ilość odpowiedzi w innych tematach w tym subforum, zainteresowanie i tak masz spore.

Jeżeli chcesz ten rower odrestaurować to dlaczego chcesz kupić jakąś najbiedniejszą tylną przerzutkę? No i jak ma być klasyk to opony 27''. Dokup to czego brak do normalnej jazdy a potem śmigaj, co nie będzie działać to wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...