noode Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Witam wszystkich, W dniu wczorajszym stałem się szczęśliwym nabywcą roweru ZZR Huragan, który nie był używany od około 10 sezonów. Rower ten należał do mojego Ojca, dlatego też mam do niego wartość sentymantalną i zdecydowałem się go odrestaurować. Rower po odebraniu wyglądał wczoraj tak: Po przywiezieniu go do siebie, postanowiłem odkręcić rzeczy, które nie będą mi potrzebne, czyli: -Uchwyt na bidon -Światła tył i przód -Dynamo -Przedni błotnik -Dzwonek -Bagażnik Zdjąłem też skórzane siodełko, które postanowiłem wyczyścić i natłuścić. Rower po tych czynnościach wyglądał tak: Nie wiem ile lat ma model, który posiadam, ale oprócz obręczy i pedałów, wszystkie części są oryginalne i posiadają napis ZZR. Udałem się dziś do serwisu rowerowego, by dowiedzieć się jakie są koszty najpotrzebniejszych części, czyli: -Opony Kenda 27 1 1/4 25zł za sztukę (nie wiem jak wyglądają i czy są dobre) -Dętki 11zł sztuka -Owijki od 30zł -Łańcuch od 25zł Nie wiem w jakim stanie są: suport, wianki, kaseta, koła, klocki hamulcowe i na czego wymianę powinienem się jeszcze nastawić. Jakieś rady? W serwisie powiedzieli mi, że przegląd kosztowałby mnie wraz ze smarowaniem 120zł, więc zdecydowałem się, że wszystko zrobię sam. Chciałbym również wypiaskować i polakierować rower na wzór tego z obrazka, tylko, że napis byłby oczywiście Huragan Jednak dzwoniąc po Olsztyńskich lakiernikach, ceny wahały się między 200 a 500zł za samo lakierowanie, więc zdecydowanie taka opcja odpada, gdyż czytałem na forum, że ludzie robili piaskowanie wraz z podwójnym lakierowaniem za 50zł, ja mógłbym zapłacić max 100zł. Co sugerujecie, bym zrobił lub wymienił w rowerze? Chciałbym go zacząć użytkować jak najszybciej, rower służyłby mi rekreacyjnie, chciałbym by jeździło się nim jak najprzyjemniej (trasy około 20-30km) Czekam na wasze opinie i sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek95 Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Jeśli chcesz go malować to odrazu wszystko ściągaj. odrazu zobacz co w jakim stanie jest piasty itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noode Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Jeśli chcesz go malować to odrazu wszystko ściągaj. odrazu zobacz co w jakim stanie jest piasty itp. Jak mogę ocenić stan piast? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek95 Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Jak mogę ocenić stan piast? Najlepiej zdjąć wolnobieg i ''pruszać'' na boki. Wtedy zozbaczysz czy masz luz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noode Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Ok, dzięki. Chyba jestem zmuszony wymienić tylną kasetę i suport, co proponujecie, za rozsądną cenę? Doczytałem się na obręczach napisów 630x20 na przedniej i 630x18 na tył, co oznaczają te napisy i czy są odpowiednio dopasowane do roweru? Dodam jeszcze, że tylne koło wraz ze szprychami wygląda na aluminiowe Czeskiej firmy Remerx, a przód to stal chromowana, bez nazwy firmy. Przed chwilą, przy próbie zdjęcia starego łańcucha, zauważyłem, że posiada on napisy ZZR, najwidoczniej Ojciec od nowości go nie zmieniał <szok> Niestety nie mogę znaleźć złączki by go zdjąć :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek95 Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Ok, dzięki. Chyba jestem zmuszony wymienić tylną kasetę i suport, co proponujecie, za rozsądną cenę? Doczytałem się na obręczach napisów 630x20 na przedniej i 630x18 na tył, co oznaczają te napisy i czy są odpowiednio dopasowane do roweru? Dodam jeszcze, że tylne koło wraz ze szprychami wygląda na aluminiowe Czeskiej firmy Remerx, a przód to stal chromowana, bez nazwy firmy. Przed chwilą, przy próbie zdjęcia starego łańcucha, zauważyłem, że posiada on napisy ZZR, najwidoczniej Ojciec od nowości go nie zmieniał <szok> Niestety nie mogę znaleźć złączki by go zdjąć :/ Na kasetach się zabardzo nie znam. Co do łańcucha jeśli masz zamiar i tak dać nowy proponuję poprostu przeciąć szlifierką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noode Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Na kasetach się zabardzo nie znam. Co do łańcucha jeśli masz zamiar i tak dać nowy proponuję poprostu przeciąć szlifierką Mieszkam na stancji i nie posiadam w swoim asortymencie szlifierki ^^ Łańcuch oczywiście kupię nowy, coraz bardziej zastanawiam się, czy nie przerobić tego roweru, póki co na "Ostre Koło" a oryginalne części wyczyścić i schować by się nie niszczyły... Wiecie może jaki byłby koszt i co trzeba kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek95 Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 Mieszkam na stancji i nie posiadam w swoim asortymencie szlifierki ^^ Łańcuch oczywiście kupię nowy, coraz bardziej zastanawiam się, czy nie przerobić tego roweru, póki co na "Ostre Koło" a oryginalne części wyczyścić i schować by się nie niszczyły... Wiecie może jaki byłby koszt i co trzeba kupić? na pewno piaste, jak chcesz pochować części to na pewno korbe i suport, łańcuch . a tak wogóle to czekam na zdjęcia starej szosy od kolegi którą będę rememontować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noode Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 na pewno piaste, jak chcesz pochować części to na pewno korbe i suport, łańcuch . a tak wogóle to czekam na zdjęcia starej szosy od kolegi którą będę rememontować Spoko, jeszcze się zastanowie nad tym ostrym Mam pytanie odnośnie kół, bo jednak będę wymieniać i mam dylemat czy kupić 27 czy 28? Dodatkowo dowiedziałem się, że mogę maksymalnie wziąć wolnobieg 6 biegowy i chcę kupić przerzutkę SHIMANO RD-TZ50 TOURNEY z hakiem. Widzę, że małe zainteresowanie tematem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=4127&postdays=0&postorder=asc&start=0 Tutaj masz trochę o podobnej tematyce. No i popatrz na ilość odpowiedzi w innych tematach w tym subforum, zainteresowanie i tak masz spore. Jeżeli chcesz ten rower odrestaurować to dlaczego chcesz kupić jakąś najbiedniejszą tylną przerzutkę? No i jak ma być klasyk to opony 27''. Dokup to czego brak do normalnej jazdy a potem śmigaj, co nie będzie działać to wyjdzie w praniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myrcin Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Jestem ze Szczytna, posiadam Huragana, którego malowałem w Olsztynie za 30zł z widelcem i to proszkowo więc możemy się umówić to Ci powiem co wiem :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piezak Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Jeśli wejdą 28 a powinny to 28. Łatwiej będzie o ogumienie. do typowego ostrego to trzeba nieco poucinać co oznacza ,że szosy potem z tego nie będzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Do ostrego nie ucina się absolutnie nic, potem można na tym normalnie złożyć szosę. A jeżeli wsadzi się koła 28'' problem będzie z zasięgiem ramion hamulca, więc je też trzeba wymieniać, no ale fakt z oponami łatwiej więc się raczej opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.