Skocz do zawartości

[rower] Kross Street Scraper - jaki amortyzator i inny osprzęt?


Pyton

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przymierzam się do kupna w tym tygodniu roweru Kross Street Scraper 16 , jednak z rowerami nie miałem do czynienia z 8 lat, wtedy jeździłem jakimś bezfirmowym rowerem. Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o marki i jakość osprzętu. Stąd moje pytania :

- jaki amortyzator przedni polecacie, powiedzmy do 300zł , żeby był podobnej długości , aby nie zmieniał geometrii roweru, najlepiej żeby był dostępny czarny

- chciałbym też założyć zębatkę mniejszą z tyłu, nie wiem jakie tam są śruby ani ile jest tam zębów, ani o ile mniej powinno być, jakie są wasze doświadczenia? oraz klucze potrzebne do wymiany?

- jak przyczepia się koszyk do bidonu?

- chcę również dokupić gripy z rogami, czy kierownice mają standardową średnicę czy są różne?

- w wersji 16 biegowej nie ma osłony łańcucha przy korbie, jaką polecacie, jaka pasuje do tego modelu?

- z tego co wyczytałem przyda się również zmiana siodełka, jakie polecacie? amortyzowane jakieś?

PROSZĘ TYLKO O SPRZĘT DOSTĘPNY NA ALLEGRO, LINKI ALLEGRO NAJMILEJ WIDZIANE :-)

 

rowerem będę głównie śmigał po trasach rowerowych jeśli ma to jakieś znaczenie

dzięki wielkie z góry za propozycje

Napisano

Możesz wyjaśnić, po co chcesz zakładać z tyłu mniejszą zębatkę, skoro jest tam piasta Alfine z wewnętrznymi biegami? Może zacznij jeździć na rowerze i zorientuj się najpierw, co Ci w nim nie pasuje i co chciałbyś zmienić...

Napisano

1. Żaden. Za 300zł nie dostaniesz dobrego widelca. Sztywny jest przynajmniej lżejszy.

2. Oczywiście wiesz, że tam jest piasta wielobiegowa, więc zmiana zębatki nie musi być konieczna?

3. Śrubami...

4. Standard.

5. Nie polecamy osłon na korby.

6. Skąd wiesz, że nie będzie Ci pasowało? Amortyzowane siodełko i amortyzator zrobi z fajnego roweru służącego do szybkiego przemieszczania się po mieście mieszczucha dla staruszka.

Napisano

1. Nie potrzebuję żadnego wypaśnego amorka, nie będę jeździł wyczynowo, nie chcę uszkodzić koła od czasu do czasu wjeżdżając na krawężnik, nie chcę również żeby przód był zbyt sztywny. Skok może być mały, ale dobrze byłoby gdyby była możliwość blokady. Mieszkam w Holandii i tutaj warunki do jazdy rowerem są zdecydowanie dobre.Od jakiej kwoty w takim razie zaczynają się amorki? Który polecacie?

 

2. Wiem, że alfine jest to piasta wielobiegowa, ale kilka razy już spotkałem się z opinią iż najszybsze przełożenia są trochę zbyt wolne, a mam zamiar jeździć dłuższe dystanse po dobrych ścieżkach.

 

3. Dziękuję :-)

4. Dziękuję :-)

5. Mógłbyś napisać dlaczego? Obawiam się o zniszczone nogawki. :-)

6. Nie wiem, czytałem iż kilka osób narzekało, a ze względu na to iż mieszkam w NL i zamierzam kupić rower na allegro, zastanawiam się czy nie kupić od razu wszystkiego co potrzebne, ze względu na przesyłki. Ten punkt nie jest dla mnie zbyt ważny. Wiem , że mogę kupić rówież w NL części, ale mogę również dostać rower zmontowany zgodnie z moim życzeniem od sprzedawcy i nie będę musiał z niczym się grzebać na czym i tak się nie znam. ( nie mam na myśli w tym przypadku zmiany siodełka :-) , a np.zębatkę i widelec )

Napisano

Jak nie chcesz uszkodzić koła to naucz się podrywać przód roweru przy wjeździe na krawężnik. Pseudo amortyzator nie uchroni koła. Działające amory zaczynają się od 500zł.

 

Najpierw pojeździj na rowerze a później bierz się za zmiany, bo nie ma co się opierać na internetowych opiniach.

 

To kup sobie opaskę na nogawkę.

Napisano
2. Wiem, że alfine jest to piasta wielobiegowa, ale kilka razy już spotkałem się z opinią iż najszybsze przełożenia są trochę zbyt wolne, a mam zamiar jeździć dłuższe dystanse po dobrych ścieżkach.

nie prościej zmieniać blaty w korbie na bardziej odpowiadające Tobie? Standardowe na 5 śrub. Kross ma chyba zamontowane tarcze 50-34, możesz sobie założyć 52/53-39 i będziesz miał szybsze przełożenia...

Napisano

Do wyboru mam ramę 19" i 21", którą wybrać przy wzroście 178cm? Czy koła mają taki sam rozmiar, czy są różne w obu przypadkach?

Napisano

Do wyboru mam ramę 19" i 21", którą wybrać przy wzroście 178cm? Czy koła mają taki sam rozmiar, czy są różne w obu przypadkach?

 

ja mam 175cm i ramę 19" - jest "ledwo na styk"

 

Scrapera mam od roku jak chcesz inwestować to lepiej z przodu zamień sztywny widelec na karbon bo alu jak to alu strasznie sztywny. W NL powinieneś dostać Kinesis CXD (ale to nie 300zł a £220 ) albo zmień na Cro-Mo za parędziesiąt złotych. Widelec jest jak na szosę - wąski - ale tylko do hamulców tarczowych i koło 700C - jak włożysz jakiś tani amor który będzie wielki i szeroki to cały urok tego roweru gdzieś uleci.

 

Wiem, że alfine jest to piasta wielobiegowa, ale kilka razy już spotkałem się z opinią iż najszybsze przełożenia są trochę zbyt wolne, a mam zamiar jeździć dłuższe dystanse po dobrych ścieżkach.

 

Z przodu masz korby Shimano Sora 50/34, a przełożenie z tyłu (od 0.527 do 1.615) jest podawane przy korbie od 45T.

Po ośmiu latach przerwy dojście do formy pozwalającej utrzymać tempo, na najwyższym przełożeniu, na dłuższym dystansie może Ci chwilę zająć (no offence :-) )

 

Jak chcesz coś dołożyć to na dobre ścieżki w Holandii wypada mieć błotniki, a tu nie dość, że wąsko to jeszcze tarcze

Napisano

Sobota to ostatni dzień kiedy mogę jeszcze kupić amorka, zaproponuje ktoś coś dostępnego na allegro?? Niech już będzie do 600 zł, o podobnej długości, blokadą skoku.

Na jakiej wysokości rurka pod jajkami przy 19"tce u Ciebie? Koła są takie same w obydwu modelach?

Dzięki za odpowiedzi . Pozdro

Napisano

Posiadam kross street scraper 8. Bardzo fajna maszynka. przełożenia z tyłu większość czasu starczają ale ja też skusiłem sie na mniejszą zebatke z tyłu zeby przesunac przełożenia w kierunku szybkich/twardych.

Miałem z tyłu 20T kupiłem 18T alfine i 16T nexus (5pln warte ryzyka ;] )

16T nexus jest swietny tylko troche ociera o plastikową obudowe na miejscu gdzie zebatka sie odgina wystarczy spilowac nawet nie 0,5mm i wszystko gra.

wiec mam z przodu 45T i z tyłu 16T na szosie ideał w terenie moze ja dziwnie jezdze ale tez jest ok fakt ze nawet w terenie niezwykle żadko zrzucam na najlżejsze przelożenie. Co do amortyzatora zgodze się z resztą forumowiczów dobrych amortyzatorów w tym przedziale cenowm (do 300) nie znajdziesz. osobiscie przywyczaiłem sie do sztywnego widelca mimo ze poprzednie 10 lat jezdziłem na fullu.

Zainwestuj w jakies dobrze tłumiące gripy bo te w scraperze są ładne ale slabo tlumią i jak odrobina wilgoci czy z potu czy z otoczenia sie pojawi to śliskie jak brzuch ryby.

Ze swoim scraperem robiłem juz prawie wszystko (i mechanicznie i uzytkowo) wiec w razie czego moge slużyc pomocą.

Napisano

Ok, zdecydowałem się ostatecznie na 19", poinformowano mnie że w tym modelu będzie problem z dobraniem nóżki , czy ktoś z was może polecić jakiś model nóżki lub na co mam zwrócić uwagę?

Napisano

Taa nie ma jak dobra rada...nie widzisz, że ten rower ma tarczę z tyłu?

 

Widzę - mam taki rower i taką nóżkę

 

Wygląda to tak:

image_url-142488-1333206858_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dwa weekendy pojeździłem i rowerek jest naprawdę super. Wygląda lepiej niż na zdjęciach. Przerzutka w piaście na wypasie, pierwszy raz mam do czynienia i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Kupiłem podobną nóżkę i nie było problemu z montażem, osłona od łańcucha już była, mały przezroczysty pierścień.

Jak na razie tylnej zębatki nie zmieniam, "dojście po ośmiu latach do formy zajmie mi trochę czasu" :-)))

Zdecydowałem się na 19", myślę że to dobry wybór.

Czy jest możliwość podniesienia kierownicy??

Teraz się zastanawiam na kupnem Garmina Edge 800 bo tyle tutaj ścieżek, że nie wiadomo gdzie jechać :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...